globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
 
27.12.2008 v 20:44
MAM JAWU 350 tip 640 poradi negdo jde kour z vyfuku hm ???

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 13:49 | Nahoru | #1
tak jsem přečetl tuto diskuzi celou, ptz jawku sice nevlastním, ale zajímá mě mazaní 2T motorů z hlediska toho, že mám jako vedlejšího koníčka trabantíky.. no a poslední pokus s mazáním dopadl tak, že motor po GO mazaný zeleným oilem od huskvarny odešel po 12tkm na klice..

schválně jsem tedy zabrousil na stránky trabant.cz a hledal.. našel jsem asi tot (výňatek z diskuze) :

"Létáme na ultralehkém letadle poháněném trabantem. V minulosti jsme měli problémy s guferem od zapalování. Tak jsme přešli na polosyntetiku Valvoline a motor běžel tak 70 hod.Za letu běží trabant tak na 2500-3000ot/min. Ředili jsme 1:50. Napřed se zhubilo gufero, později se přidřel píst a nakonec se kouslo ložisko ze strany zapalování. Po přečtení příspěvku od VladaB, a hlavně technické specifikace olejů, který si také ztěžoval na malou životnost motoru mazaného kvalitnějšími oleji jsme přešli na olej Hekra M2T, který společně s Paramem Trysk má při 100 stupních vizkozitu 17. Ředíme 1.40, protože první válec je vystaven proudu vzduchu a je více studený než ten zadní. Kvalitní moderní oleje Castrol, Esso, Valvoline mají při této teplotě vizkozitu okolo 7,5-8,5 což je hodnota poloviční. Vůle na pístu a válci je 0,05 mm. Od té doby, kdy používáme tento olej/HekraM2T/ motor běží bez problémů. Po nastartování sice zakouří, ale jak se prohřeje, tak je to dobré. Máme už nalétáno okolo 100 hod. při spotřebě 6,5-7 l za hod. při cestovní rychlosti 95-110 km/hod. Takže si myslím, že všechny minulé problémy lze přičítat použitému oleji. Naši známí, kteří mají rovněž ve svém letadle trabanta, tak mají nalétáno 1000 hod bez problémů. Ředí l:40 a používají starý dobrý M2T. Možná se vám ty hodiny přepočtené na km zdají málo, ale je třeba si uvědomit, že motor je svíčkami dolů, nemá nucené chlazení, zapalování je magnetem, kdy pálí obě svíčky současně. Olej mícháme s benzinem až před nalitím do nádrže. Svíčky měníme tak po 40 hod. letu, což při ceně 70 Kč za obě nestojí za řeč. My z motoru nepotřebujem dostat výkon, na start to stačí, ale spolehlivost. Když se nám zastaví za letu, tak sedíme v poli. Jak se říká, každému co jeho jest. Traban byl dělaný na M2T a lít do něho něco jiného je je zbytečné."

odkaz na celou diskuzi je zde

a možná ještě tady

je zajímavé počtení..

takže za sebe můžu říct, že mi mohou všechny moderní oleje políbit zadnici a zůstanu věrný starému dobrému m2t-čku

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 15:10 | Nahoru | #2
dva_hrnce> re: trabant ...

Na tom vyse uvedenem odkazu od kolegy (oleje.cz ...) je prave tak trochu nastinena problematika modernich oleju se snizenou viskozitou/zivotnosti ... treba v USA jsou myslim hodne oblibene, vzdy je to neco za neco. Troufam si ale tvrdit, ze to co tady bylo doporucovano je lepsi volba ... ne ze budou kazdeho u Jawy trapit emise, ale z tohoto pohledu to je lepsi volba a myslim, ze i s ohledem na cistotu motoru to bude lepsi volba. Nechci se poustet do debaty co je lepsi horsi olej...vzdy ale plati konstrukce motoru + opotrebeni vs. podminky nasazeni vs. aditivace oleje + vlastnosti zakladoveho oleje + aditivace a vlastnosti paliva. Je to vec odzkouseni.

Velmi dulezita je ale ta zminka, ze to michaji tesne pred nalitim do nadrze. To je prave to proc nepouzivat treba ruzne dodatecne radoby univerzalni prisady. Nektery olej muze byt hure misitelny to je bez debat.

Jedna blbost ... mel jsem par samolepek "Letam na TOTAL" dostala to jedna kolegyne Byl to nejaky olej take do mensich letadylek na aute motorce to je trochu Tak to kdyz jsme u tech letadel.

Pro me je zajimava ta svicka ... mam neco mensiho pro inspiraci ... stacionarni spalovaci motor pro spalovani bioplynu ... bioplyn je dost agresivni obsahuje sulfam atd. atd. no a ty nejlevnejsi svicky Brisk vydrzeli mesice a super drahe nejmenovane znacky par dni. Jinak s tim Trabantem zajimave.

Naposledy editováno 02.01.2009 15:15:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist