1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy
jde mně o toto:Dal jsem výfuk se svodem a kn filtr a brzda ukázala hodnotu o 5 ps menší než co by měl mít originál.Pak jsem dal ostrý vačky,přibylo 5 ps,takže jsem na normálu.Podle mě bych tam měl mít (nebo aspoň teda chcu) 15 ps navíc.No a taky kdo ví,jestli ta brzda ukazuje správný hodnoty.
1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy
sokolik1313>dakarista650> Povídal obsluhovatel brzdy,že si to sama přepočítává a už si nepamatuju,kolik říkal,že mám na zadním kole,ale bylo to hodně málo-zhruba kolem padesáti,kdo ví ,jestli neříkal míň
tet mi uchazi smysl upravy .... nejni to uz kontraproduktivni ??
a co jsi vubec meril za moto ?
edit:no ale zas jak psali ostatní,asik by měla byt opravdu za sběrným potrubím,niky nejsů hodnoty ve válnoch stejné...minimální rozdly tam určitě sů,takže měním názor a myslím že lambda by měla byt za sběrným potrubím
Naposledy editováno 18.12.2008 01:33:43
1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy
A pokud jde o ztráty motor - zadní kolo, tak při pohonu kardanem se ztrácí nepoměrně víc, než při pohonu řetězem. Tuším to bylo 3% versus 7% u kardanu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy
1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy
lambda je opravdu kyslikovy clanek, ale nebere absolutni mnozstvi kysliku v plynech - ale pomerove, protoze jinak by to asi na volnobeh merilo malo kysliku.... na pul plynu uz tam evidentne spalin pujde vic - vic kysliku.. tzn uplne odlisne lambda, pritom lambda si bude nejspis dost podobne v obou pripadech... tzn za predpokladu ze strikacka leje do obou valcu stejne je fuk do kteryho svodu ji das...
dalsi vec je ze lambda je opravdu "skokova" tzn ukazuje jen hodnotu bohate/chude a ne o presny udaj lambda - jako to delaji sirokopasmove lambdy... tzn je v motorce pouzita jen na korekce - a to je v tzv closedloop rezimu, jak uz nekdo vyse psal... v podstate volnobeh -rezim s malo otevrenou klapkou, ustalena jizda do 3-4tis otacek... jakmile se akceleruje, dava strikacka smes podle pevne danych map a lambdy si vubec nevsima...
dalsi detail... vymena za otevrene sani a vyfuk.. vubec nemusi nutne znamenat narust vykonu, je opravdu klidne mozne ze o nakej vykon spis prijdes...
navic, nejak vyrazne prekopane sani - aby slo vic "vzduchu" do motoru, to same prekopanej vyfuk - aby sly spaliny rychleji pryc.... z toho evidentne vyplyva ze tam potrebuju dostat palivo navic - pokud tam nemam nejake zarizeni ktere zpusobi ze tam to palivo navic jde - tak jede motor na chudsi smes nez by bylo potreba pro dosazeni optimalnich vysledku...
u vacek to same, "ostra" vacka ma delsi dobu otevrenej saci kanal, dost casto ho i rychleji otvira/zavira (i vyfuk) a tudiz jsou evidentne saci a vyfukovej otevreny delsi dobu spolu, ve vysokejch otackach je to pricina vykonu "navic" v nizkejch vylita spousta paliva zbytecne ven a ej potreba opet ho tam nejak dostat - prat tam vic paliva, napriklad pomoci nejakeho commanderu...
proste jestli tyhle upravy delas sam, tak bys mel nejdriv nastudovat neco o tom prc se delaj a o co jde... pokud ti to delal ladic, kterej prehazel vacky a kde co a neni tam nic co by nastavovalo smes, mereni pred a po uprave atd... tak to je ladic na dve veci...
ale jinak se da asi pocit s tim ze na tom poslednim clanku bude ztrata v rozpeti 3-7procent
Ještě k měření výkonu na brzdě,rozdíl mezi naměřeným výkonem na kole a na motoru bude tak 8%,ale může být i 10% a ne jak někdo píše 15%
Naposledy editováno 18.12.2008 15:46:04
Nedávno jsem narzil na borca kterej mě to vyvrátil , že jsem blázen a že všechny 4 karbeci dávají to samý a že stačí naladit pomocí jedné sondy navařené v kolektoru ...
Takže sem kontaktoval odborníka a ten mě potvrdil že je to opravdu tak. Stačí akorát dodržet krajní válce chudší o nejaký to procento...
No co z toho plyne, že stříkačka bude dávat na obou válcích to samý, kor u dvouválce takže tam bude akorát rozdíl v teplotě... nesmíš ji navařit nějak moc blízko do svodu aby netrpěla přehřívání.