globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Umístění lambdy
 
17.12.2008 v 17:47
Na svoji bmw r1150gs jsem měnil origo výfuk za laďák a katalizátor za y-svod.Tento y-svod někdo dělal doma a lambdu umístil ještě před spojením obou svodů do jednoho,takže to měří jen jeden válec.Katalizátor to měl stejně jako např.y-svod remus v místě,kde se oba svody spojují.Nevíte někdo,jestli to umístění lambdasondy před spojením svodů vadí? Dík za radu

1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy

17.12.2008 v 17:49 | Nahoru | #1
ne je to celkem fuk v tomhle pripade, ostatne pro takhle prekopanej vyfukovej system uz by to mozna chtelo nejakej "commander" na poladeni strikacky a tu lambdu premostit, stejnak je tam jen kvuli tomu katu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy

17.12.2008 v 20:33 | Nahoru | #2
assassin> Já jsem myslel,že ta lambda davá znamení podle výfukových plynů řídící jednotce a ta následně určuje množství paliva,aby bohatost byla pořád na stejné úrovni.Takže když tam dám kupříkladu power commander,lambda bude z koloběhu jakože odstraněna?
jde mně o toto:Dal jsem výfuk se svodem a kn filtr a brzda ukázala hodnotu o 5 ps menší než co by měl mít originál.Pak jsem dal ostrý vačky,přibylo 5 ps,takže jsem na normálu.Podle mě bych tam měl mít (nebo aspoň teda chcu) 15 ps navíc.No a taky kdo ví,jestli ta brzda ukazuje správný hodnoty.

1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy

17.12.2008 v 20:41 | Nahoru | #3
lambda dava signal do ridici jednotky a podle hodnot vyhodnoti ridici jednotka jakou ma delat smes posle me je jedno na jakym svodu od jakyho valce je sondapac ridici jednotka by ti mela ve vsech valcich delat stejnou smes takze je to fuk jestli je u jednoho valce nebo az v dal

Umístění lambdy

17.12.2008 v 21:24 | Nahoru | #4
lambda se bere pouze v režimu "trocha plynu" jak bych to nazval, do mírné až střední zátěže, potom už jde bohatší směs až na 12:1 a sonda se neužívá ke korekcím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy

17.12.2008 v 21:26 | Nahoru | #5
sokolik1313> jeste zalezi jake hodnoty ukazuje Brzda, na 99% ukazuje hodnotu na zadnim kole , ale vyrobce udava vykon na motoru kterej je proti vykonu na kole cca o 15% vetsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy

17.12.2008 v 22:30 | Nahoru | #6
dakarista650> Povídal obsluhovatel brzdy,že si to sama přepočítává a už si nepamatuju,kolik říkal,že mám na zadním kole,ale bylo to hodně málo-zhruba kolem padesáti,kdo ví ,jestli neříkal míň

(reakce na) Umístění lambdy

17.12.2008 v 22:33 | Nahoru | #7
martin-n> V nějakým chytrým a dlouhým článku o lambdasondě jsem se dočetl,že ona vlastně měří množství kyslíku,co tam zbyl.Proto jsem si říkal,že ze dvou svodů-víc kyslíku a tudíž jiný hodnoty předaný řídící jednotce.Možná ale už moc přemejšlím

Umístění lambdy

17.12.2008 v 22:54 | Nahoru | #8
sokolik1313:takhle bych to neresil ejslti ti motr jde jak ma tak to vubec neres a lambda jde dobre dela dobrou smes je to jak u aut nastavuje tu smes to je jeji nejdulezitejsi prace nastavuje vzduch a benal podle potreby a jeslti ma tvuj mtor pravidelny chod tak bych to vubec neresil a vsechno je jak ma byt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy

17.12.2008 v 23:16 | Nahoru | #9

sokolik1313>dakarista650> Povídal obsluhovatel brzdy,že si to sama přepočítává a už si nepamatuju,kolik říkal,že mám na zadním kole,ale bylo to hodně málo-zhruba kolem padesáti,kdo ví ,jestli neříkal míň



tet mi uchazi smysl upravy .... nejni to uz kontraproduktivni ??
a co jsi vubec meril za moto ?

Umístění lambdy

17.12.2008 v 23:39 | Nahoru | #10
myslím že je jedno kde je lambda umístěná,důležité je,aby dokázala poslat signál ŘJce a změřit výfukové plyny pro výpočet hodnoty směsy pro vstřik,takže jestli je to na jednom svodu nebo až za spojením všech by mělo byt jedno.hlavně aby nebyla za katalyzátorem
edit:no ale zas jak psali ostatní,asik by měla byt opravdu za sběrným potrubím,niky nejsů hodnoty ve válnoch stejné...minimální rozdly tam určitě sů,takže měním názor a myslím že lambda by měla byt za sběrným potrubím

Naposledy editováno 18.12.2008 01:33:43

1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy

18.12.2008 v 01:29 | Nahoru | #11
Podle mě to jedno není, jak už padlo lambda sonda je kyslíkový článek a měří zbytkový kyslík ve výfukových plynech, pokud tedy měří zbytkový kyslík jen ve spalinách z jednoho válce, pak by řídící jednotka mohla nastavovat špatné dávky paliva pro druhý válec. Jenže řídící jednotka toho bere v potaz víc(tps, map) a lambda sonda reaguje zpětně až na vzniklou situaci.
A pokud jde o ztráty motor - zadní kolo, tak při pohonu kardanem se ztrácí nepoměrně víc, než při pohonu řetězem. Tuším to bylo 3% versus 7% u kardanu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Umístění lambdy

18.12.2008 v 04:54 | Nahoru | #12
mvmoto> na moto s retezem se pocita cca 15% ubytek, musi se brat v potaz i spojka a prevodovka.. .

Umístění lambdy

18.12.2008 v 05:57 | Nahoru | #13
pokud není na moto použita WB lambda sonda jako že asi není tak té klasické je plně jedno zda je na jednom svodu či tam kde jdou už spaliny ze všech válců protože její reakce je tak pomalá že by skutečně nebyla schopna reagovat na změnu A/F dle toho který válec pálí a tuto informaci poslat ECU pro korekci dávky paliva, důležité je to aby lambda byla na svod umístěna v pozici od 3 do 9 hodin (proti směru hodinových ručiček tj přes 12, zkrátka v horní polovině)aby se na ní nedostávala voda zkondenzovaná ve výfuku.

(reakce na) Umístění lambdy

18.12.2008 v 08:54 | Nahoru | #14
dakarista650> Nevím,co je ´kontraproduktivní´,smyslem této debaty je výkon motoru-výrobce udává 85 ps(moto bmw r1150gs)a brzda naměřila taky 85 ps,ovšem s otevřeným sáním,výfukem a ostrejma vačkama.tak hledám,proč tam nemám víc kobyl.Dospěl jsem k názoru,že lambda a její umístění je v pořádku-podle vašich názorů.Možná,že to chce nějakej ten commander.

Umístění lambdy

18.12.2008 v 09:15 | Nahoru | #15
.... a mám to napsat znova?

Co si na tom nepochopil ?????

1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy

18.12.2008 v 09:24 | Nahoru | #16
sokolik: no je tu spousta nazoru a v nich ruzne polopravdy... zaklad ladeni je mit k dispozici brzdu, zmerit original a pak po uprave zmerit vysledek - je lepsi nez predchozi mereni ano/ne ... to ze prekopes komplet motorku, pak das zmerit a porovnavas tenhle udaj s hodnotou od vyrobce je absolutne mimo...vyrobce meri uplne jinak a hodnoty jsou prepocitane podle ruznych norem atd a navic i stejnej model kus od kusu se lisi...

lambda je opravdu kyslikovy clanek, ale nebere absolutni mnozstvi kysliku v plynech - ale pomerove, protoze jinak by to asi na volnobeh merilo malo kysliku.... na pul plynu uz tam evidentne spalin pujde vic - vic kysliku.. tzn uplne odlisne lambda, pritom lambda si bude nejspis dost podobne v obou pripadech... tzn za predpokladu ze strikacka leje do obou valcu stejne je fuk do kteryho svodu ji das...

dalsi vec je ze lambda je opravdu "skokova" tzn ukazuje jen hodnotu bohate/chude a ne o presny udaj lambda - jako to delaji sirokopasmove lambdy... tzn je v motorce pouzita jen na korekce - a to je v tzv closedloop rezimu, jak uz nekdo vyse psal... v podstate volnobeh -rezim s malo otevrenou klapkou, ustalena jizda do 3-4tis otacek... jakmile se akceleruje, dava strikacka smes podle pevne danych map a lambdy si vubec nevsima...

dalsi detail... vymena za otevrene sani a vyfuk.. vubec nemusi nutne znamenat narust vykonu, je opravdu klidne mozne ze o nakej vykon spis prijdes...

navic, nejak vyrazne prekopane sani - aby slo vic "vzduchu" do motoru, to same prekopanej vyfuk - aby sly spaliny rychleji pryc.... z toho evidentne vyplyva ze tam potrebuju dostat palivo navic - pokud tam nemam nejake zarizeni ktere zpusobi ze tam to palivo navic jde - tak jede motor na chudsi smes nez by bylo potreba pro dosazeni optimalnich vysledku...

u vacek to same, "ostra" vacka ma delsi dobu otevrenej saci kanal, dost casto ho i rychleji otvira/zavira (i vyfuk) a tudiz jsou evidentne saci a vyfukovej otevreny delsi dobu spolu, ve vysokejch otackach je to pricina vykonu "navic" v nizkejch vylita spousta paliva zbytecne ven a ej potreba opet ho tam nejak dostat - prat tam vic paliva, napriklad pomoci nejakeho commanderu...

proste jestli tyhle upravy delas sam, tak bys mel nejdriv nastudovat neco o tom prc se delaj a o co jde... pokud ti to delal ladic, kterej prehazel vacky a kde co a neni tam nic co by nastavovalo smes, mereni pred a po uprave atd... tak to je ladic na dve veci...

(reakce na) Umístění lambdy

18.12.2008 v 12:24 | Nahoru | #17
dakarista650> když zadáváš údaje pro měření, tak většinou podle manuálu počítáš ztráty. Je v něm tabulka kolik procent se kde ztrácí. Těch 15% bude spíš součet převod klikovka převodovka, spojka a výstup na zadní kolo. Já s brzdou tak 3 roky nepracoval dával jsem to z patra a těmi 3% vs %7 jsem mysle až ten poslední článek.

Umístění lambdy

18.12.2008 v 12:34 | Nahoru | #18
mvmoto: ve strojarine se pocita retezovej prevod - ucinnost 0,96 (tzn 4procenta ztrata) a prevod ozubenym soukolim asi 0,98 (zalezi taky co to je zac, sikma vs prima kola) tam jsou ty prevody dva ..tzn 0,98 * 0,98 (ucinnosti se nasobi) = 0,9604 .. troufam si odhadnout ze to bude plus minus podobne... u toho retezu taky bude dost zalezet na tom co je to zac, jeho stavu atd... proto ty cisla z brzdy(dynamicke) nemaj moc velkej vyznam, spis jde o porovnavaci mereni...

ale jinak se da asi pocit s tim ze na tom poslednim clanku bude ztrata v rozpeti 3-7procent

(reakce na) Umístění lambdy

18.12.2008 v 13:10 | Nahoru | #19
assassin> Díky za vyčerpávající odpovědi

(reakce na) Umístění lambdy

18.12.2008 v 15:42 | Nahoru | #20
sokolik1313> Lambdu nech tam co je.Jen bych si na brzdě ověřil měřením rozdíly mezi válcemi.Nebo alespoň celkové hodnoty v koncovce výfuku.
Ještě k měření výkonu na brzdě,rozdíl mezi naměřeným výkonem na kole a na motoru bude tak 8%,ale může být i 10% a ne jak někdo píše 15%

Naposledy editováno 18.12.2008 15:46:04

Umístění lambdy

19.12.2008 v 17:07 | Nahoru | #21
Chci ladit směs na karburátorech a to pomocí lambdasondy, takže jsem měl ihned jasno, na každý svod si navařím jednu přírubu a sondu dám na první a pojedu se projet a bude sbírat data, pak hodím na druhou a znovu a tak projedu všechny válce..

Nedávno jsem narzil na borca kterej mě to vyvrátil , že jsem blázen a že všechny 4 karbeci dávají to samý a že stačí naladit pomocí jedné sondy navařené v kolektoru ...
Takže sem kontaktoval odborníka a ten mě potvrdil že je to opravdu tak. Stačí akorát dodržet krajní válce chudší o nejaký to procento...

No co z toho plyne, že stříkačka bude dávat na obou válcích to samý, kor u dvouválce takže tam bude akorát rozdíl v teplotě... nesmíš ji navařit nějak moc blízko do svodu aby netrpěla přehřívání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist