globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Umístění lambdy
 
17.12.2008 v 17:47
Na svoji bmw r1150gs jsem měnil origo výfuk za laďák a katalizátor za y-svod.Tento y-svod někdo dělal doma a lambdu umístil ještě před spojením obou svodů do jednoho,takže to měří jen jeden válec.Katalizátor to měl stejně jako např.y-svod remus v místě,kde se oba svody spojují.Nevíte někdo,jestli to umístění lambdasondy před spojením svodů vadí? Dík za radu

1 reakcí na tento příspěvek Umístění lambdy

18.12.2008 v 09:24 | Nahoru | #1
sokolik: no je tu spousta nazoru a v nich ruzne polopravdy... zaklad ladeni je mit k dispozici brzdu, zmerit original a pak po uprave zmerit vysledek - je lepsi nez predchozi mereni ano/ne ... to ze prekopes komplet motorku, pak das zmerit a porovnavas tenhle udaj s hodnotou od vyrobce je absolutne mimo...vyrobce meri uplne jinak a hodnoty jsou prepocitane podle ruznych norem atd a navic i stejnej model kus od kusu se lisi...

lambda je opravdu kyslikovy clanek, ale nebere absolutni mnozstvi kysliku v plynech - ale pomerove, protoze jinak by to asi na volnobeh merilo malo kysliku.... na pul plynu uz tam evidentne spalin pujde vic - vic kysliku.. tzn uplne odlisne lambda, pritom lambda si bude nejspis dost podobne v obou pripadech... tzn za predpokladu ze strikacka leje do obou valcu stejne je fuk do kteryho svodu ji das...

dalsi vec je ze lambda je opravdu "skokova" tzn ukazuje jen hodnotu bohate/chude a ne o presny udaj lambda - jako to delaji sirokopasmove lambdy... tzn je v motorce pouzita jen na korekce - a to je v tzv closedloop rezimu, jak uz nekdo vyse psal... v podstate volnobeh -rezim s malo otevrenou klapkou, ustalena jizda do 3-4tis otacek... jakmile se akceleruje, dava strikacka smes podle pevne danych map a lambdy si vubec nevsima...

dalsi detail... vymena za otevrene sani a vyfuk.. vubec nemusi nutne znamenat narust vykonu, je opravdu klidne mozne ze o nakej vykon spis prijdes...

navic, nejak vyrazne prekopane sani - aby slo vic "vzduchu" do motoru, to same prekopanej vyfuk - aby sly spaliny rychleji pryc.... z toho evidentne vyplyva ze tam potrebuju dostat palivo navic - pokud tam nemam nejake zarizeni ktere zpusobi ze tam to palivo navic jde - tak jede motor na chudsi smes nez by bylo potreba pro dosazeni optimalnich vysledku...

u vacek to same, "ostra" vacka ma delsi dobu otevrenej saci kanal, dost casto ho i rychleji otvira/zavira (i vyfuk) a tudiz jsou evidentne saci a vyfukovej otevreny delsi dobu spolu, ve vysokejch otackach je to pricina vykonu "navic" v nizkejch vylita spousta paliva zbytecne ven a ej potreba opet ho tam nejak dostat - prat tam vic paliva, napriklad pomoci nejakeho commanderu...

proste jestli tyhle upravy delas sam, tak bys mel nejdriv nastudovat neco o tom prc se delaj a o co jde... pokud ti to delal ladic, kterej prehazel vacky a kde co a neni tam nic co by nastavovalo smes, mereni pred a po uprave atd... tak to je ladic na dve veci...

(reakce na) Umístění lambdy

18.12.2008 v 13:10 | Nahoru | #2
assassin> Díky za vyčerpávající odpovědi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist