globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění
 
14.12.2008 v 21:16
četl jsem tady jeden zajimavý dotaz. Když prý bude jezdit v chladném podnebí jak pozná a nebo jak se dá chránit nezahřátému motoru v zimě např. když Burák jezdí až do Německa v unoru.Při takových chladných podmínkách při jízdě tepoměr neukáže ani těch 60 stupnů. Tak se ptám je dobré dát před chladič nějaký štít, na zvýšení teploty? Jaké máte zkušenosti?
Anketa: tak jak
dát
26%
5
nedát
74%
14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

21.10.2009 v 19:11 | Nahoru | #31

prackarr>Já u vzducháču v zimě překryju spodní díl válce. Většinou lepenkou. Hlavu nechám odkrytou. Pomáhá to. Tplo se samo rozmístní,takže nehrozí,že by se hlava podchlazovala,a válec přehřál.



jak velkou cast zakryvas? Nemas nahodou nejakou fotku? Diky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

21.10.2009 v 19:40 | Nahoru | #32

prackarr> ...překryju spodní díl válce...Hlavu nechám odkrytou....



Drake89>jak velkou cast zakryvas? Nemas nahodou nejakou fotku? Diky



chápal bych to tak, že zakrývá válec od spodní části až to po vršek.. to je tam co začíná spodní část hlavy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 08:12 | Nahoru | #33

dva_hrnce>chápal bych to tak, že zakrývá válec od spodní části až to po vršek.. to je tam co začíná spodní část hlavy

jakékoliv zakrývání je na hovno trubko,na co by tam byl termostat? I olej jde do chladiče přes termostat,jen se to dýl ohřívá,jinak se motor ohřeje na provozní teplotu i v zimě

Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 08:32 | Nahoru | #34
já reagoval na dotaz Drake89..

osobně nic nezakrývám ani jsem to nikdy nedělal.. A že se motor ohřeje? Vodník určitě, ale věř že vzducháč se v zimě neohřeje na nějakou závratnou teplotu

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 12:31 | Nahoru | #35

dva_hrnce>chápal bych to tak, že zakrývá válec od spodní části až to po vršek.. to je tam co začíná spodní část hlavy



motocvok - vysvětlíš mi prosím,proč jakékoliv zakrývání je na hovno trubko ?? Nějak nechápu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 12:44 | Nahoru | #36

motocvok>jakékoliv zakrývání je na hovno trubko,na co by tam byl termostat? I olej jde do chladiče přes termostat,jen se to dýl ohřívá,jinak se motor ohřeje na provozní teplotu i v zimě



no spravne by to tak melo byt, ale mam dojem ze to vyrobci "sidi" a u olejovyho okruhu casto termostat chybi a jde to pres chladic natvrdo...

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 12:55 | Nahoru | #37
Taky si myslim že termostat nemám ani na Brevě ani nebyl u GSX600F..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 12:58 | Nahoru | #38

dva_hrnce>Taky si myslim že termostat nemám ani na Brevě ani nebyl u GSX600F..



na olejovým okruhu skutečně není termostat...

jedinej bonus zakrytí hlavy alobalem vidím pouze v případě že se pod alobal připlete "omylem" třeba klobáska

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 13:20 | Nahoru | #39

illMedvědGuzzin>na olejovým okruhu skutečně není termostat...

jedinej bonus zakrytí hlavy alobalem vidím pouze v případě že se pod alobal připlete "omylem" třeba klobáska



joo specialni svody s grilem pripadne kavovarem....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 16:31 | Nahoru | #40
motocvok> ale neohřeje - jak píšu na předchozí straně - v mrazech se nad 60 nedostanu při běžným provozu. navíc určitě bude záležet jestli se jedná o nějakou kapotu, co má motor schovanej zepředu, nebo motorku, která má celej motor na ráně a studenej vzduch při jízdě hezky chladí..ne? a taky na provozních otáčkách danýho motoru, ne? počítám čím míň motor točí, tím hůř se ohřeje na potřebnou teplotu.. ?

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 18:58 | Nahoru | #41

illMedvědGuzzin>na olejovým okruhu skutečně není termostat...

jedinej bonus zakrytí hlavy alobalem vidím pouze v případě že se pod alobal připlete "omylem" třeba klobáska

když Ti ho přinesu sežereš ho?

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:02 | Nahoru | #42

Němec>motocvok> ale neohřeje - jak píšu na předchozí straně - v mrazech se nad 60 nedostanu při běžným provozu. navíc určitě bude záležet jestli se jedná o nějakou kapotu, co má motor schovanej zepředu, nebo motorku, která má celej motor na ráně a studenej vzduch při jízdě hezky chladí..ne? a taky na provozních otáčkách danýho motoru, ne? počítám čím míň motor točí, tím hůř se ohřeje na potřebnou teplotu.. ?

Tak do takového extrému jsem to nikdy nehnal,já jak je pod nulou tak na to kašlu,myslel jsem počasí jako je teď a tam to termostat pohlídá zcela jistě,zkoušel jsem to naposledy dnes.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:03 | Nahoru | #43

illMedvědGuzzin>na olejovým okruhu skutečně není termostat...

jedinej bonus zakrytí hlavy alobalem vidím pouze v případě že se pod alobal připlete "omylem" třeba klobáska

Ta černá věc na propojce mezi hadicema pod chladičem kupodivu není robertek pro malé holky ale termostat,který podle teploty pustí olej buď do chladiče,nebo rovnou do vratné hadice,je to na Guzzině i na HD

Naposledy editováno 23.10.2009 19:07:09

2 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:09 | Nahoru | #44
hele mě by stejně zajímalo na kolik se guzzi v tomhle počasí ohřeje, ale víc jak 70°C bych neřekl a tam termostat nemá co hlídat

a stejně si myslím že tam žádnej neni, olej cirkuluje přes chladišč od startu motoru pořád..

Letos jela Breva 26km na jedničku v 37°C ve stínu, myslím si že je ta chladící soustava předimenzovaná a při běžném ježdění v našich podmínkách se na 90 dostaneš v létě při kochačce..

schválně koupím teploměr místo špuntu od oleje a uvidíme, fakt by mě to zajímalo..

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:10 | Nahoru | #45

motocvok>Ta černá věc na propojce mezi hadicema pod chladičem kupodivu není robertek pro malé holky ale termostat,který podle teploty pustí olej buď do chladiče,nebo rovnou do vratné hadice,je to na Guzzině i na HD



moto mám 40km od sebe, nechci se hádat, ale žádnou černou věc si nevybavuju..

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:12 | Nahoru | #46

dva_hrnce>hele mě by stejně zajímalo na kolik se guzzi v tomhle počasí ohřeje, ale víc jak 70°C bych neřekl a tam termostat nemá co hlídat

a stejně si myslím že tam žádnej neni, olej cirkuluje přes chladišč od startu motoru pořád..

Letos jela Breva 26km na jedničku v 37°C ve stínu, myslím si že je ta chladící soustava předimenzovaná a při běžném ježdění v našich podmínkách se na 90 dostaneš v létě při kochačce..

schválně koupím teploměr místo špuntu od oleje a uvidíme, fakt by mě to zajímalo..

termostat tam je,nevím jak třeba u starejch endur ale na Guzzině je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:18 | Nahoru | #47
dva_hrnce> něco tam být musí,jinak by se to nikdy neohřálo,tím že zakryješ válec ničemu nepomůžeš,něco musí hlídat jakeš takeš stabilní teplotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:22 | Nahoru | #48

motocvok>Ta černá věc na propojce mezi hadicema pod chladičem kupodivu není robertek pro malé holky ale termostat,který podle teploty pustí olej buď do chladiče,nebo rovnou do vratné hadice,je to na Guzzině i na HD



ukaž mi ho na V11 :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:25 | Nahoru | #49

illMedvědGuzzin>ukaž mi ho na V11 :)

něco tam být musí,to by se to ohřálo po padesáti kilometrech i v létě

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:30 | Nahoru | #50
U dvácy nešlo jinak než zakrejt oba chaldiče kartonem aby se to alespon přijatelně prohřálo(jezdili jsme kolem -10), ale ta nemá termostat.
No a v autě jsem si musel chladič zakrejt už ted protože i v létě jsem měl problém dostat se přes 70, a když tam mam malou teplotu tak to děsně žere :\

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:35 | Nahoru | #51

motocvok>něco tam být musí,to by se to ohřálo po padesáti kilometrech i v létě



to se ohřeje i bez něj, neboj :)

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:37 | Nahoru | #52
však ono se to taky neohřívá.. :)

termostat nevidím..
[img]

[img]

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:38 | Nahoru | #53

Hujer>U dvácy nešlo jinak než zakrejt oba chaldiče kartonem aby se to alespon přijatelně prohřálo(jezdili jsme kolem -10), ale ta nemá termostat.
No a v autě jsem si musel chladič zakrejt už ted protože i v létě jsem měl problém dostat se přes 70, a když tam mam malou teplotu tak to děsně žere :\

Tak máš termostat po smrti,nebo tam není,to je to co se tu snažím vysvětlit,bez termostatu se to neohřeje ani v létě,vodník musí držet stabilní teplotu když je vedro i když mrzne,zakrývat chladič je kokotina,kup si termostat a uvidíš tu změnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:39 | Nahoru | #54

motocvok>dva_hrnce> něco tam být musí,jinak by se to nikdy neohřálo,tím že zakryješ válec ničemu nepomůžeš,něco musí hlídat jakeš takeš stabilní teplotu



myslím že tyhle motory si jakež takež teploty hlídaj tím jak jsou navržené )počet žeber, velikost chladiče atd. ) prostě to maj spočítaný a v běžném provozu je to z velký části podchlazený..

já třeba cejtím že motor topí pokud mu dávám někde napít - do kopce zatáčky atd.. při normálním přesunu od někud někam z něj moc tepla nejde..

Naposledy editováno 23.10.2009 19:40:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:40 | Nahoru | #55
dva_hrnce> já mám mezi hadicema 4 a 6 propojku s termostatem

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:42 | Nahoru | #56

motocvok>dva_hrnce> já mám mezi hadicema 4 a 6 propojku s termostatem



mezi hadicema propojku? vždyť to teče od někud někam dokola, ne? když by byly propojený, tak to nebude fungovat.. bůh ví co tam máš, zkusim ještě najít obrázky přímo ze sportky..

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:43 | Nahoru | #57

motocvok>dva_hrnce> já mám mezi hadicema 4 a 6 propojku s termostatem



tak to máš dobrý my normální to holt musíme občas pořádně protáhnout

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:44 | Nahoru | #58
tohle je přímo Sportka 06-07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:47 | Nahoru | #59

dva_hrnce>myslím že tyhle motory si jakež takež teploty hlídaj tím jak jsou navržené )počet žeber, velikost chladiče atd. ) prostě to maj spočítaný a v běžném provozu je to z velký části podchlazený..

já třeba cejtím že motor topí pokud mu dávám někde napít - do kopce zatáčky atd.. při normálním přesunu od někud někam z něj moc tepla nejde..

u vzducháče teplota kolísá,to je daný konstrukcí ale snaha je aby to bylo co nejmíň,nechápu proč by tam ten termostat nedali,když to není ani drahý,ani složitý.Podmínky provozu jsou hrozně odlišný,jeden blázen s tím jede na jedničku ve vedru a druhej v mrazu,ten motor to musí nějak vydržet,oleje je v tom jako v kamionu tak se to v tom vedru asi uchladí ale zase by se to v normálních podmínkách neohřálo a v mrazech už vůbec ne

(reakce na) Zvětšení teploty motoru při zimním ježdění

23.10.2009 v 19:50 | Nahoru | #60
illMedvědGuzzin>tak to mi nebere hlava,já tam mám termostat,příští týden jedu na garančku,provedu špionáž,nikdy by mě nenapadlo,že může být motor bez termostatu v oleji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist