Naposledy editováno 02.12.2008 08:31:43
1 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
1 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
Daliss >DJsoju> v 16 máš docela pěknou sbírku, jen by mne zajímalo, jak si renovoval tu viliersku před 15 lety... není to spíš rodinná sbírka než tvoje?
Willierse a robota mi dal táta k 16tinám abych měl na čem jezdit na závody. Jelikož mam řidičák jenom A1 tak jezdim na Robotu a máma na williersce. Táta jezdí na Royal Enfield 350 CO a teď společně stavíme 505ku. Na tej budu jezdit do 18 neoficiálně a od 18 oficiálné. Jo a ještě tam na mě čeká BSA 350. Musim jí ještě dodělat. Minulej rok jsme s tátou udělali motor a pak se na to ani nešáhlo. Hmm du dělat.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
1 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
Nejel jsem na pohodlnější motorce Česko-slovenské výroby!
[img]
Naposledy editováno 04.12.2008 13:55:36
1 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
Cobra357> Tatoušek? Tohle označení jsem slyšel na UŘ... 471 má přezdívku Smolík.... Údajně podle toho, že jí má na svědomí nějaký pan ing. Smolík
DJsoju>Za mě rozhodně Praga 500 BD r.v.1927, JAWA 175 Williers r.v.1933, JAWA 350 OHV r.v.1936 a JAWA 100 Robot r.v.1938.
Tyhle všechny mi stojí v garáži ale na většině nemůžu jezdit.
No a pak možná i ČZ 125/516. Na tu dobu docela výkon a hlavně je to made in strakonice a ne čína.
BD 500mel deda a pochvaloval si ji... zavidim...
350 OHV mame na pude, ale nejspis naka prekopavka protize to ma perak ram, vypada to ze to tam pasuje a neprijde mi to zbastleny, ale origo to byl tusim pevnej ram...
do takhle starejch motorek nevidim takze se zdrzuji hlasovani:)
2 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
Podle mě je a zůstane TOP MODEL JAWA 350:
a) největší silniční úspěchy v této kubatuře
b) co na tom, že závodní modely Jawy korespondovaly s prodejními snad v době modelů Janeček/pérák. Pořád to byla 350!!!
c) 350 znají všechny kontinety a kdekoli na světě (....Asie, Austrálie, Afrika a Japonsko nevyjímaje a další = Jawa na Jávě).
d) vyrobilo se jich nejvýce od modelu
e) dodnes Jawu 350 živí-výroba dílů a to je v době cca 57 letech od spatření světla světa jistě úctyhodné.
d) byla, je a pro mnohé zůstane první velkou motorkou, na které seděli a ona patří mezi Velké motorky!
Samozřejmě v 70.tých letech silniční závodní speciály Jawa 350 V4 dvoutaktní a druhou cestou kráčející ČZ se svojí 350 V4 čtyřtaktní = to jsou skvostné motorky nejen na papíře, ale hlavně technicky. Používají ušlechtilé materiály a jesli si někdo myslí, že na dnešní prodejní verze co do mechaniky něco ztrácejí pak to je velký omyl. Dnešní prodejní supersportovní Japonci jsou mechanicky na to hůře(např. "Nicasil", "chrom" ad. se stal domovem vložek válců silničních závodních motorek již okolo 1950). Přišlo vstřikování,(přívěry a vyrovnávací nádobky=nic nového), variabilní časová hrdla a podobné "drobnosti", ale žádný převrat v mechanice, spíš vypilované "šidící" technologie.
Konstrukce dává jasnou odpověď jaké TOP fabriky byly Jawa a ČZ. To ale nebylo nikdy o fabrikách - to bylo a je o lidech v nich. Vždyť poslední tovární silniční Jawou byla 250 (tř. 350 se již nevypisovala) postavená vyloženě z nadšení lidí v Jawě byla schopna ještě v roce 1977 prohánět japonskou
konkurenci s Balážem a Stašou v sedle - dopilováním spolehlivosti by měl "koule" i na boj o "bednu světa".
Tedy na závěr - ta tabulka oblíbenosti je blábol.
Vdyt v dobe kdy Jawa prisla s novou prevratnou moderni 634, Honda uz prodavala pro stejny ucel nenarocneho praktickeho jezdeni levnou CB400. Kdo na obou motorkach jel, musi uznat ze jsou z rozdilnych svetu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasování - nej moto československe výroby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasování - nej moto československe výroby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasování - nej moto československe výroby
Michal #5>Cobra357> Je obrovská škoda, že se nedostali do výroby. Prototypů bylo hodně, ale nic se nedotáhlo dál. Tohle by měli povinně číst všichni kdo volí třešně.
mam za to ze cobra ma nazor ze jawu znicilo porevolucni deni a ne to co bylo za komancu, ze za komancu se ty vyvinute prototypy neprosadily protoze je rusaci nechteli, kdyz 99 procent vyroby brali oni (to sem samo strelil od boku) tak se vyrabene typy ridily tim... to ze poptavka/nabidka atd byla v planovanem hospodarstvi vytvorena umele je ale take fakt a to ze se fabrika orientovala jen na tenhle "trh" to ji myslim znicilo... to ze po revoluci kdy padlo tohle planovani hospodarstci svet nechtel ty zastarale kladivem opravitelne kousky a prototypy nebyly ready k vyrobe, nebo proste jen nemely udelane "jmeno". A v te dobe privatizovana/zprivatizovana fabrika sla do kopru... to ze to slo uz za "kapitalistickych" majitelu je fakt, ale muzou za to leta predchozi z duvodu co jsem psal - muj nazor, cobra to mozna vidi z jineho uhlu a ma urcite vic zkusenosti z toho prostredi, takze nechci tvrdit ze ja mam urcite pravdu a on ne...
at tak ci tak odpovednost nema nikdo zadnou...lidi byli zblbli z predchoziho rezimu a rozkradli si svoje fabriky co zprivatizovali, kdo by to dokazal takovou absurditu odhadnout predem? neco jako kdyby frajer co sedel 20 let za kradeze byl propustenej, "dostal" novej byt se zarizenim za milion, on to vsechno rozprodal a mel radost ze ma 200tis .....
Základní chyba byla v systému plánování hospodářství a prosadit cokoliv do výroby byl problém protože do Ruska se prodalo všechno a vyhovovalo, když budou díly pasovat na všechno.
Po revoluci nebyl podle mě kapitál ani lidi kteří by byly ochotní prosadit nové modelové řady. To už je podle mě jen důsledek toho co se dělo předtím.
Nevím co se dělo v Jawě, ale měl jsem možnost se bavit s lidmi co se motali kolem motokrosu v zetce. Tam byl údajně největší problém v tom, že museli celou motorku vyrábět sami v továrně a to i věci jako tlumiče, brzdy a podobné, které ostatní výrobci nakupovali. Hrozně to protahovalo uvedení do výroby a snižovalo kvalitu.
Ta vykonna 350 byla jen snaha okopirovat nejstarsi verzi Yamahy RD350. Nicmene v dobe kdyz uz Honda spoustu let delala CB750, to nebyla motorka nejak srovnatelna se svetem. Ono Rusove pro sve delniky nic lepsiho stejne nepotrebovali a ostatne cesti komousi taky ne, pro ne byly dulezitejsi vojenske projekty. Ostatne nejrozsirenejsi nakladaky Praga V3S a vsechny Tatry byli vyvinuty vyslovene jako vojenske dopravni prostredky. Kdyz padl rezim, Jawa nemela nic cim by mohla konkurovat. Dodavat do Ruska nemelo smysl, Rusove nam za dodane motorky nikdy nezaplatili ani rubl. Jakykoliv sance na rozjezd neceho co bude jen 20 let pozadu za svetem a ne 60, si zazdila Jawa sama, kdyz komunisticke vedeni Jawy 3 roky po revoluci vyrabelo stotisicove rocni serie motorek, ktere hromadilo nejprve ve skladech a pak na louce za fabrikou, protoze je nikdo nechtel. A vubec nehodlali nejak akceptovat ze planovane hospodarstvi s vymennym mezinarodnim obchodem zkoncilo. Timto si Jawa nasekala dluhy ve kterych se placa dodnes. Jawa se privatizovala velmi pozde, kdyz uz lide nadavali ze prodavame nase rodinne zlato cizincum, tak se na prani lidu zprivatizovala ceskou cestou.
Ted uz ma par let Jawu Charouz, vlastni ji pres Jihostroj a funguje jako pracka na spinavy prachy, viz vypis z obchodniho rejstriku.
Největší chybou fabrik bylo pustit Asijské, Africké a další trhy, protože tam měli naše motorky jméno a na řadě kontinetů i vlastní fabriky. Je potřeba si uvědomit, že svět není východní pobřeží Ameriky, HonKong, Japonsko nebo Evropa, ale také zbylých 80% světa!!!
A za vším jsou zase jen lidé - nedalo by to ani takovou práci zjistit za kolik se Jawa techto fabrik za pomoci porevolučních náměstků a ředitelů zbavila - pak skutečnou hodnotu a výsledek rovná se Klausova "výroba" milionářů.
Nikdy nezapomenu tuhle Klasovu oficiální odpověď na adresu privatizačních podvodů: "nějak Ti milionáři vzniknout musejí" - srpen 1995.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasování - nej moto československe výroby
Jawa jedina byla usetrena vytunelovani a to jen diky tomu ze z ni proste nebylo co vytunelovat
Slysel jsem ze nemecka ekonomika je v recesi. Tak to aby Nemci okamzite prijali Euro! Euro je lek na vsechno