globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký vybrat stan a samonafukovačku

27.11.2008 v 13:33
Můj starý stan mi pomalu ale jistě dosluhuje, tak koukám po novém.
Požadavky jsou :
pohodlný pro dva, prostorná předsín, dobrý vodní sloupec

Použití:
většinou kempy, v plánu je ještě ale cesta do skandinávie a Rumunska a časem i jinam na východ

A cena řekněme do 5 000. Co používáte Vy?

Edit: A když už jsme v čem spát, tak další otázka : jakou používáte karimatku - klasiku, evazotku, samonafukovačku, nafukovačku? Plus nejlépe přímo typ, díkes

Naposledy editováno 01.12.2008 15:08:29
1 2 3

27.11.2008 v 13:53 | Nahoru | #1
Můžu jen doporučit Jurka sám používám min šest let Atak 3 a to stavim jen tropiko s tyčkama jen v zimě stavíme i vnitřek.
Jestli chceš pro dva tak Atak2

27.11.2008 v 13:57 | Nahoru | #2
Djud> Atak má jen apsydu, tu mám teď na Loapu a příliš mi nevyhovuje. Spíš bych bral regulerni předsíň. Tu siceJurek nabízí taky,ale ta tyčka u vchodu, která tu předsín drží mi přijde dost nešťastné řešení...
V oku mám Ferrino Skyline a nebo levnější variantu Husky Bizon 3

27.11.2008 v 13:58 | Nahoru | #3
já mám tenhle.je fakt jen pro dva ,ale pro mě je ideál.nemá sice velkou předsíň,ale je docela zajímavě řešenej.
coleman

27.11.2008 v 14:02 | Nahoru | #4
Mrkni po Jurkách a Pinguinech. Já tohle řešil v létě a nad výběrem jsem strávil dost času. Nakonec jsem koupil Pinguin vega. Je sice pro dva,ale je vevnitr pomerne prostornej, má dvě velký předsínky a vejde se do nej dost veci. V pohodě jsem se do nej naskladal jak s přitelkyní + dvoje motovybaveni, tak i s kamosem a moto+kemping vybavením.v obouch případech jsme meli oba dost prostoru.Vodní sloupec má rekl bych dobrej, možná lehce nadprumerny.Je samonosný, takže stojí a drzí tvar i bez zarazenych kolíků (hodí se na kamenimém podkladu).
Vybíral jsem mezi témhle a Jurkem Midi. Nakonec rozhodlo to, že u Jurka mi překážela tyčka ve vchodě. Celkově se mi do něj lezlo hůř.

Naposledy editováno 27.11.2008 14:03:54

27.11.2008 v 14:02 | Nahoru | #5
alda> do nej se nevlezu... to vím zaručeně. Teď mám loap pro 3 lidi a mám ho tak akorát

27.11.2008 v 14:04 | Nahoru | #6
Ferrino taky nelsou špatný a když trváš na předsíni tak není co řešit

27.11.2008 v 14:05 | Nahoru | #7
Já mám od jara stan Husky Bizon pro 3, je velký, prostorný a zažila jsem v něm nejednu průtrž a je super. Navíc mi vyhovuje pogumovaná podlaha, takže spacák nebo karimatka neklouže.

27.11.2008 v 14:06 | Nahoru | #8
Rico> no mne vcelku zaujal Ferrino Skyline. Má velkou předsín, duralové tyčky a ještě pár vychytávek. Ten pinquin nevypadá zle, jen nevím, zdy by mi nevadilo to zužení v části na nohy... Spíš jsem příznivcem čtverců a obdelníků

27.11.2008 v 14:08 | Nahoru | #9
kachna> no bizon byl ve výběru a vlastně pořád je - cena dělá svoje. Ale když jsem pročítal outdoor fora, tak na husky sem toho moc pozitivního neslyšel :\

27.11.2008 v 14:13 | Nahoru | #10
Zůžení jsem se taky hodně bál, ale je to oka. Zas je čirší na hlavě (nebo na nohach,kdyz si lehnes obracene) a tak tam můzes narvat dost veci...o Ferinu jsem ani moc neuvažoval, nějak té značce nemám důvěru (neopodstatněnou). Ale co jsem projizdel outdoorovy fora(v kuse asi 6 hodin:) )tak doporucovali bud Jurka nebo Pinguna, takže jsem volil tak..navic je českej

27.11.2008 v 14:16 | Nahoru | #11
Rico> no já na to hledím už tejden a je fakt, že hodně doporučujou Jurka, ale prostě mi tam vadí ta tyčka u předsině... si myslím, že bych o ni v jednom kuse zadrhával... proto raději Ferrino. Když hledám nějaké info o ferrinu, tak zatím samé pozitiva... sice to není čech, ale je kvalitní

27.11.2008 v 14:19 | Nahoru | #12
Taky bych sel do Jurka,ale ta tyč..pry to neni tak hrozný, ale..jak s eznám tak bych ji vykopával pořád. Navic i ten vchod mi prisel malej.Vybirani je peklo vid?já kvuli tomu jel dvakrát na výstavu do Letnan si to vyzkoušet a stejne jsem furt nevěděl:)..tak štastnou ruku při výběru.

27.11.2008 v 14:30 | Nahoru | #13
rico> mi mluv... Už sem byl rozhodnutej pro ten Husky.. a do toho sem vlezl na forum, zašel do obchodu a tam všici : Husky? si cvok? No a nabídli mi ferrino Skyline. Ten je velkej, sněžný límce, dural tyčky, velký vodní sloupce. Jen ta cena je dvojnásobná oproti husky. A to si ještě chcu pořídit samonafukovačky.. to bude další boj.. sakra... asi se kupim celtu a deku..

27.11.2008 v 14:50 | Nahoru | #14
Celta je nejlepsí, ikdyž i tu jsem nahradil zelenošedou plachtou z Obi (je lehčí);)..ja taky na forech zjistil že Husky rozhodně ne, Hannah taky nejspise ne..zas to ber tak, ze ted investuješ do něčeho, co ti pár let (snad) vydrží;)

27.11.2008 v 15:01 | Nahoru | #15
Už léta chodím, jezdím, ... s Jurkem. A nemůžu si stěžovat. Mám tedy Tramp 2, tj. lehký pro dva, ale předsíňka super a rychlost a jednoduchost sestavení super, kvalita též.

27.11.2008 v 15:18 | Nahoru | #16
rico> právě, že to musí vydržet pár let, tak proto to řeším... A teď ještě koukám na Ferrino australis, páč u něj se staví tropiko spolu s vnitřním stanem.. což je výhoda v dešti. jen to zas nemá alu tyčky, které bych preferoval..

Merlik> á, další zastánce Jurku... ten ale nemá pořádnou předsíň.. a já bych třeba chtěl i ve stanu vařit, v nepřízni počasí...

27.11.2008 v 15:29 | Nahoru | #17
taky se poohlizim po stanu, tak sem to prostudoval, a asi ten JUREK ATAK 2 mi prijde nejlepci ale docela drahej :\

27.11.2008 v 15:39 | Nahoru | #18
Daliss > Jurek Tramp 2 opravdu nemá velkou předsíňku, nicméně vařit v ní vaříme (na malé bombě) bez problémů. Ale je to malý vařič. Ale nikdy nám to nevadilo, ať už to bylo v horách Norska nebo plážích Itálie :)

27.11.2008 v 15:40 | Nahoru | #19
Daliss: Jurek Midi nebo Jurek tramp predsin ma, a mylsim ze vareni v ní je v pohodě (narozdíl od Ataku, ktery ma jen apsidu). Dal bych osobně prednost alu tyckam, precejenom neco vic vydrzí.

27.11.2008 v 15:47 | Nahoru | #20
čuzz
hele nevím sic značku,ale mužu ti dát dobrej Typ.
Kámoš vozí stan co má od fotra,jeto velkej rybářskej,
do toho stanu se vedle sebe nás vešlo 6 a otom žadná,je boží,místa fšude habaděj, ale určo si říkáš že když je tak velkej,,bude to brašna jak svině když bude složenej,, a ono pikaču, ten stan je složenej v takovym pytlíku jak pro 20 rohlíku, a dáš ho normál do báglu eště s 5 lahváčema,mi ho berem na srázky,a fákt pohoda, a sehnal bys ho asik v každým rybařksým krámku,,

ehm: Ted to podstatný. jestli do toho nechceš vrážet majladn,kup si obyč

27.11.2008 v 15:53 | Nahoru | #21

27.11.2008 v 15:56 | Nahoru | #22

Rico>Ono se rekne kup obyč, ale pak ten rozdíl poznáš, až budeš někde, kde bude několik dní v kuse pršet..to se pak budes proklínat že sis nepriplatil..

šak otom se ví.. Ale sou i levnější nepromokavý
ale nebude to ono no...

27.11.2008 v 16:34 | Nahoru | #23
jestli chceš hodně dobrej stan tak se podívej na tohletrochu dražší, ale věř, že poznáš rozdíl....

27.11.2008 v 16:44 | Nahoru | #24
Podle všeho Jurek Atak3 nebo Trek3. To by byl asi muj budoucí stan. Jinak Ferinem nešlápneš vedle.

27.11.2008 v 17:16 | Nahoru | #25

Já jezdím s bizonem3 a naprostá spokojenost.
Dvě předsíňky, tam dáš kufry a můžeš se krásně v suchu rozvalovat.
Pokud neplánuješ chrápat ve sněhu, tak je to akorát.
A když je hyc otvřeš předsíňky a máš průvan. A tose to pak chrní.

27.11.2008 v 19:42 | Nahoru | #26
rady vseobecne :
1) pokud jedes sam s baglama, potrebujes stan pro dva
2) pokud jedes ve dvou s baglama, potrebujes stan pro tri nebo ctyri, podle toho, jestli je pocitanej na asiaty nebo evropany
3) pokud jedes na vicedenni vejlet, doporucuju stan s predsinkou - kdyz zmoknes, budes rad, ze ty mokry hadry nemusis mit pod hlavou
4) na kemp to neni, ale na klasicky venkovni bivakovani se mi nejvic osvedcila kombinace primerene velke loznice ze stanu libovolne znacky, pred vchod postavit motorku a pres to vsechno prehodit obyc plachtu z lidla nebo jinyho obchodu...

Naposledy editováno 27.11.2008 21:35:26

27.11.2008 v 19:44 | Nahoru | #27

27.11.2008 v 19:55 | Nahoru | #28
Daliss > Asi sedm sezon používám Pinguin Gemini 150, jezdím moto + vodu, spím v něm většinou ve dvou a vejdou se dovnitř i motověci nás obou. Mám s ním jenom pozitivní zkušenosti.

27.11.2008 v 21:48 | Nahoru | #29
Koukni sem, mám Colemana používám ho sice rok, ale spokojenost
a kámoš má tento a taky spokojenej

27.11.2008 v 22:01 | Nahoru | #30
já mám s kamošem stan od Husky. Je pro 3-4 lidi, do předsíňky strčím i XJR, pohodlnej a stál pod pět litrů. Max. spokojenost.