bmw_r1300gs_cartec





Téma: Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
V tomhle vlákně budu chtít shrnout poznatky z okruhů a racing přestaveb, poradit (pokud budu vědět), jak na to či ono anebo si naopak nechám odpovědět na to, co by mě zajímalo a nemám s tím zkušenost...
Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná

Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007

[URL=
===============================================================================================

Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..

OBSAH:

1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...

2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...

4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...

6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...

7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...

9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...

10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...

11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...

12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...

13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...

15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...

17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...

20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...

21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...

23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...

26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...

27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...

29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...

31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...

32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...

===============================================================================================


My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..

[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"

[URL=


Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

3.6.2015 v 13:34 | Nahoru | #9841

Ozzy_ píše: Bohuzel mi holky ubejvaj, a nebo jsou uplne jinde (janakova, nina princ ) takze ted musim vzit za vdek chlapama no



To se s přibejvajícím věkem stává, no...

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

3.6.2015 v 13:35 | Nahoru | #9842

Biker_xx píše: To se s přibejvajícím věkem stává, no...



To ti vratim

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

3.6.2015 v 13:57 | Nahoru | #9843

Biker_xx píše: Jeho videa docela sleduju, na šestce už nejezdí, má litrovou Kawu a proti tomu, jak lítal na tý R6, jezdí tužku...



Kurna to je vyzva...bud zhodit a r6 alebo zhodit a litr no najprv sa naucim jezdit potom schudnu a pujdu do r6 alebo novsi r1. Ale podla tehi co vidim alebo citam od vas r6karu tak to bych bral!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

4.6.2015 v 11:54 | Nahoru | #9844

Biker_xx píše: Ozzy_> Jen je vopruz s těma nalepovacíma držákama, ty už po sundání a novym nalepení moc nedržej a každej stojí 150,-. Ne, že by mě to porazilo, ale občas je víkend, kdy jsem v tom za litr jen na držákách...


Ahoj kde kupujes ty nalepky? ja to ted objednal z aliexpresu asi za 120kč 6 samolep

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

4.6.2015 v 12:03 | Nahoru | #9845
YOSH_BOY> Většinou ofiko. Potíž je, že tyhle čínský mrdky nemaj na sobě tu 3M VHB samolepu (i když se tak tvářej) a moc nedržej...

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

4.6.2015 v 14:43 | Nahoru | #9846
aha no ja sem s tim zatim spokojenej,,ja na helme na nadrži kapotě a tak..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 11:29 | Nahoru | #9847
Biker_xx>
Prozraď pls tvoje brzdné body na těch 2:17 v Brně.
Tvé video pomůže, ale nejde mi to identifikovat přesně, navíc tam pak hledám čeho bych se chytil, kdežto ty víš přesně kde začínáš brzdit...
Já jsem to zatím vůbec neřešil a brzdím v momentě kdy se mi zdá, že už bych měl:) Ale tímto stylem to asi dál nejde:)
Předem díky

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 11:48 | Nahoru | #9848

Ducati-1198S píše: Biker_xx>
Prozraď pls tvoje brzdné body na těch 2:17 v Brně.
Tvé video pomůže, ale nejde mi to identifikovat přesně, navíc tam pak hledám čeho bych se chytil, kdežto ty víš přesně kde začínáš brzdit...
Já jsem to zatím vůbec neřešil a brzdím v momentě kdy se mi zdá, že už bych měl:) Ale tímto stylem to asi dál nejde:)
Předem díky



Zacni s timhle obrazkem Koldy kterej tam jede na litru zajel pod 10. A rekni si ze na sestce ubrzdis to co on na litru urcite

Koldovo "jak na Brno"

Dalsi trati jsou kdyztak na strankach jeho teamu.

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 11:52 | Nahoru | #9849
to fakt brzdi na 100m? uff tak to mam co delat.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 11:55 | Nahoru | #9850

krAlik33 píše: to fakt brzdi na 100m? uff tak to mam co delat.....



Ja brzdim na sestce zhruba tak jak pise Kolda. A do cilovy zatacky treba na sestce nebrzdim skoro vubec. Zarvu to na tech sto metru na vterinu a pak uz to jen poustim a necham se brzdit pri podrazovani zadkem .... pokud brzdis do prvni zatacky kdekoli driv, silene ztracis.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 12:02 | Nahoru | #9851

Ozzy_ píše: Ja brzdim na sestce zhruba tak jak pise Kolda. A do cilovy zatacky treba na sestce nebrzdim skoro vubec. Zarvu to na tech sto metru na vterinu a pak uz to jen poustim a necham se brzdit pri podrazovani zadkem .... pokud brzdis do prvni zatacky kdekoli driv, silene ztracis.



no tak na tem musim fakt popracovat. ja brzdim vsade, ale vsade moc skoro! to musim poresit! vzdy za to zatahnu a v najazde sem pomaly a potom velice skoro pridavam plyn abych zvysil rychlost v zakrute. na zacatku sem brzdil u 200. potom sem sa snazil pod rampu. ale asi robim aj chybu, ze najprv pustim plyn, potom sahnu na brzdu a stlacim. ty mas uz prsty nachystane na packe?

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 12:27 | Nahoru | #9852
No, trochu opatrně na to Koldovo schema... Ty brzdný body má dost daleko. Už jsme to s ním jednou řešili a mám dojem, že se k tomu vyjádřil tak, že brzdí, když má tyhle body PŘED sebou. Tohle dá na litru málokdo, spíš nikdo. Protože čím je to rychlejší fára, tím má zas před bržděním vyšší rychlost. Tady Honza Halbich jede Brno 2:04, brzdí dost agresivně a hluboko do zatáčky a i tak má k těmhle bodům dost daleko:

http://www.onboard-video.com/cz/Video/view/jan-halbich-kawasaki-zx-10r-brno-4/825

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 12:34 | Nahoru | #9853
Ono ja mam pocit ze vsichni rikaj ze brzid "na dveste" kdyz maj tu ceduli pred sebou, atd. Takze to tak celou dobu beru.

Edit: Jinak brzdit hluboko do zatacky je samozrejme zpusob jak se na tyhle brzdny body dostat, pokud to clovek odbrzdi v primce, pusti, a pak zataci, tak se k nim nemuze ani priblizit.

Edit2: A jak rikas, cim rychlejsi mas vyjezdy ze zatacek (a nabusenejsi motorku), tim brzdis na konci roviny z vetsi rychlosti. Todle zazivam pravidelne v Moste, prijedu, prvni dvacku si osaham brzdny body, a v klidu brzdim chvilku pred 150 metrama. Ale jak se rozjezdim, a zacnu nalitavat rychlejs cilovku, jeste rad pokorne odcouvam s brzdama na cca 180/170 metru, prze z vetsi rychlosti uz to proste nedam (presto jde cas na kolo dolu).

Naposledy editováno 08.06.2015 12:38:05

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 12:59 | Nahoru | #9854
Ja to nějak moc nechtěl napsat, ale ty videa z onboardu mám spíš asi na to, že vím kudy ta trať vede a kde cca najet do zatáček. Protože jak tady někdo píše nademnou, brzdné body se ztoho nedají poznat (pokud tam není datalog s trottle/braking). Ono s tou mou starou vránou jsou brzdné body taky někde jinde, takže se moc nemůžu ani opřít o to co tu napíše třeba Ozzy na r6.
Na mou otázku jsem tady stejně nedostla odpoveď, ale neva. Stejnak se s tím člověk musí poprat sám.

Naposledy editováno 08.06.2015 13:06:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 13:05 | Nahoru | #9855

babynek píše: Ja to nějak moc nechtěl napsat, ale ty vide onboardu mám spíš asi na to, že vím kudy ta trať vede a kde cca najet do zatáček. Protože jak tady někdo píše nademnou, brzdné body se ztoho nedají poznat (pokud tam není datalog s trottle/braking). Ono s tou mou starou vránou jsou brzdné body taky někde jinde, takže se moc nemůžu ani opřít o to co tu napíše třeba Ozzy na r6.
Na mou otázku jsem tady stejně nedostla odpoveď, ale neva. Stejnak se s tím člověk musí poprat sám.



Cesta neni zjistit brzdne body nekoho jineho, ale vytvorit si svoje, a s tema pak pracovat. Kdyz pojedes porad "na pocit" ze ted uz musis brzdit, nikdy nebudes tak presnej, a nikdy se nemuzes zlepsovat tak rychle. Jako jde to. Ale viz jak rikam, udelam si caru, stahuju to a brzdim nekde. Pak zrychlim nalet do zatacky pred, a klidne jeste couvam. To samy je napriklad kdyz od nekad to "jeste ubrzdim". Ale je to tak na krev, ze nejsem sto trefit spravnej najezdi do zatacky, cimz pak pokazim i vyjezd a jsem pomalej celou dalsi pasaz. Takze nazenu na brzdach 20 metru, a v dalsi pasazi 100 ztratim. Specialne Brno je na tohle hrozne moc, raddeji plynulost a presny trefovani a rychly vyjezdy, nez to hrotit na brzdach.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 13:10 | Nahoru | #9856
Ozzy_> jj proto jsem se ptal na cast prujezdu zatacky, ktera jde hodnotit. ne na brzdy a zdimani motorky na rovince. mě prostě to sledování onboardů dá jen ty dvě věci co jsem psal, ale zase se na to krásně kouká, když to někdo umí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 13:34 | Nahoru | #9857
Ducati-1198S> Na to se vyprdni, brzdný body z šestky jsou ti k ničemu. Tady to jedu na stejnym stroji, co máš ty, za 2:16 (ten samej den i za 2:15, ale to nemám na videu). Koukej tak od 9:35, tam už jedu sám, do tý doby to byla dost závodní mela:

http://www.onboard-video.com/cz/Video/view/radek-prusa-ducati-1198s-brno/783

Tenkrát, co si tak pamatuju, jsem to měl v hlavě takhle:
první zatáčka - pod reklamou
nájezd na Áčko - na 200
dvojitá pravá na stadion - až za 200 (tak 170)
mezi levejma na stadionu - konec umělý trávy vpravo
schwantzovka - na 150
po schwantzu - konec zelenýho svodidla před budkou vpravo
poslední šikana - na 150

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 13:37 | Nahoru | #9858
To nechápu, jak to, že z videa nenačtete, kdy kdo brzdí? Vždyť to tam je, jak na talíři.

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 14:20 | Nahoru | #9859
Biker_xx> jo když je pohled na ruce tak už jde vidět kde, ale zase ta intenzita se ztrácí :D... je to fakt jen pro info
Je mi jasné, že "nekdo" dokáže brzdit i na mé motorce před 100m ale já se stejně k tomu musím časem dopracovat, teda jestli se vůbec dopracuji
Spíš co si načtu z videa, jsou nájezdy (kdy to zlomíš) průjezd zákrutou a pak kdy se gazuje (tady bych, ale taky rád porovnal pozici plynu) a taky pozici kde jsi před zatáčkou. Každopádně je to taky stroj od stroje a jezdec od jezdce, někteří mají rozdílny styl, ale jedou to třeba za stejný čas.

Naposledy editováno 08.06.2015 14:26:16

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 20:39 | Nahoru | #9860
Biker_xx> Pěkná jízda . Je pravda, že je to hodně o výjezdu. Když se mi výjezd na cílovku jednou z deseti pokusů jakžtakž podaří, tak je to na konci docela znát...

2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

8.6.2015 v 23:27 | Nahoru | #9861
Není mi jasný jak moc brzdíte a přitom už klopíte? Já to zahamuju, pustím brzdu a klopím. Asi proto jezdím 5 ligu

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

9.6.2015 v 07:57 | Nahoru | #9862

Logrus píše: Není mi jasný jak moc brzdíte a přitom už klopíte? Já to zahamuju, pustím brzdu a klopím. Asi proto jezdím 5 ligu



Brzdeni do zatacky (anglicky trail braking). Dela se tak, ze jeste v primce po jemnem namacknuti aby se predek kousnul brzdis na krev, a pak pomalu brzdu poustis a zaroven sklapis motorku do zatacky. Na plnych brzdach to nejde a pokracuje rovne, ale pokud uz jen "pribrzdujes" tak ano. Zrovna v Brne to ukazoval na Actionbiku Jurgen Fuchs. Mel tam z telemetrie tlak v brzdovem systemu, naklon a otevreni plynu, a bylo to tam nadherne videt. Rozebiral zrovna prvni zatacku po cilovce kde to jde delat opravdu hodne. Ale v Brne skoro vsude. Prodluzujes tim dobu kdy muzes ject plnej plyn, a pak i celej nalet do zatacky muze byt rychlejsi -> lepsi cas na kolo.

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

9.6.2015 v 08:02 | Nahoru | #9863
No to sa mi obcas take podari ked sa zrovna netrefim do svojeho brzdneho bodu a projedu ho ale tak to ma byt no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

9.6.2015 v 14:41 | Nahoru | #9864
Logrus> Tohle už je vyšší dívčí a je to jedna z technik, kterou bych si asi nechal až nakonec po tom, co zvládnu ty ostatní. Taky jsem se k tomu nedostal, hlava mě nepustí. Respektive nepustí mě k tomu začít brzdit o tolik pozdějc, aby mi zbylo ještě nějaký brždění do zatáčky. Párkrát jsem se dostal do krizovky, kdy jsem to použil v nouzi a je až neuvěřitelný, co ta přední guma vydrží. Jenže někde je tam limit, kterej nevim, kde je a jak se na něj dostaneš, ležíš a to se mi moc nechce.

Jednou, když mi Kuba Smrž točil nějaký videa v Mostě, měl přední gumu na bokách otrhanou stejně, jako tu zadní, což znamená, že to dokáže dávkovat tak, že má při tom přední kolo v permanentním lehkým smyku. Když jsem tu gumu viděl, dal jsem mu jednu kameru tak, aby bylo vidět na pravou ruku, do kdy brzdí a kdy tahá. Je to radost a škola to pokoukat. A čas 1:36,8 myslím taky není nejhorší

http://www.onboard-video.com/cz/Video/view/jakub-smrz-ducati-1199-panigale-r-most-2/976

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

9.6.2015 v 14:54 | Nahoru | #9865
JO, tohle video je uplne presne. Koukej na praci brzda / plyn treba v naletu z tahle leve do technicke pasaze pred vracakem. Totez pod matador, lehke brzdy az tesne pred apex, a pak hned plynulej pohyb ruky / pridavani plynu az do plneho ...

PS: To hovado brzdi na cilovce v Moste az tesne pred 150 metrama na litru .... neskutecny !

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

9.6.2015 v 17:32 | Nahoru | #9866
Jo teoreticky to znám, ale praktikovat to to je uz krapet neco jineho pokud to je synchronizovane dobre tak to je krasa sledovat. Skoda, ze lidi co jezdi nejakou telemetrii se moc o takove videa nedeli :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

9.6.2015 v 17:49 | Nahoru | #9867
Biker_xx> to video je brutalita a kuba ma podobne aj ze slovakie myslim. Rad ho studuju.
A ty jak brzdis? Ci brzdis po bod kedy to zalomis do zatacky a nechas to brzdit uz len motorem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

11.6.2015 v 21:11 | Nahoru | #9868
krAlik33> Jj, to video jsem mu točil taky já (samolepka na plexi ), je to tohle: http://www.onboard-video.com/cz/Video/view/jakub-smrz-ducati-1199-panigale-slovakiaring-4/890 Tady ale dlužno dodat, že to jel na půjčený motorce frajera, kterej má tak o cca 50kg víc, než Kuba. Nic se na tom nestihlo přenastavit. Takže jel na úplně kamennym podvozku a taky mu nevychází šestka na rovince, protože ten týpek to nerozjel tak, jako Kuba. A taky k tomu přičíst fakt, že to byla jeho první návštěva na Slovakiaringu. Tenhle závod byl po dvou tréningovejch rozjížďkách. S tim ohledem je čas 2:09 celkem brutalitka.

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

11.6.2015 v 21:20 | Nahoru | #9869
Jinak jsem byl zařádit v Brně a docela se dařilo i nedařilo. To horší bylo, že mi dneska v první rozjížďce zkolabovala převodovka. Vypadá to na nějaký zuby na trojce asi.
Ale včera se dařilo, stáhnul jsem osobák o vteřinu na 2:16,728 Tak z toho mám fakt radost. Tady to je:

http://www.onboard-video.com/cz/Video/view/radek-prusa-yamaha-yzf-r6-brno-1/1171

Bohužel jsem si drcnul do kamerky, takže zabírá moc budíků a málo tratě a navíc exponuje na ty budíky. Ale jako důkaz to stačí. Jinak jsem se snažil do zatáček najíždět větší rychlostí, což v pohodě jde, i se mi tím automaticky posunuly brzdný body. Třeba do první zatáčky to opravdu jde až na 100m. A v pohodě. Jinak co se týče toho převracení motorky, jsem asi lama já, budu v tom muset zapracovat hlavně na sobě...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

11.6.2015 v 21:55 | Nahoru | #9870
krAlik33> Jinak ještě, abych ti odpověděl, přistih jsem se, že brzim i na začátku zatáčky. Ne moc, ale přece.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35293 Dnes v 08:46 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist