globalmoto_duben_nolan





Téma: Garmin Zümo
 
5.11.2006 v 13:42
Ahoj, má s ním někdo zkušenost?
Díky

(reakce na) Garmin Zümo

20.11.2009 v 14:08 | Nahoru | #1171
TomasTT> hmmm skoda pro mne...

Garmin Zümo

20.11.2009 v 18:14 | Nahoru | #1172
V každým případě by bylo dobrý trochu doplnit funkce i u 550. Ale toho se asi nedočkámě, že?
Nebo takový vývoj probíhá ?

Garmin Zümo

20.11.2009 v 18:26 | Nahoru | #1173
barvajs: jak jsem psal, o vývoji 550 se dozvím až po instalaci nové verze FW. Vůbec netuším, co chystají nebo nechystají. Tihle vývojáři jsou úplně někde jinde a skutečně nekomunikujeme s nikým od nich. Jednotlivé týmy se vzájemně moc rádi nemají, hezky to bylo vidět na vývoji GPSMAP 620 -tým co dělá software pro pozemní navigaci nemluvil s lidma co vyvíjí část pro námořní. Prostě každý na svém písečku a co nejvíc urvat pro sebe a co nejméně pustit dál. Ta parta se kterou komunikujeme, tak má docela úspěch a ostatní jí to závidí, takže je možné, že se dočkáme nových věcí i na jiných modelech ale obvykle se jede podle takové "roadmapy", kde je prostě nalinkované co se kdy bude dělat a všechno má nějaké termíny a těžko se to mění.

Garmin Zümo

22.11.2009 v 14:52 | Nahoru | #1174
TomasTT> neplánuje se náhodou nějaká nová turistická navigace od garminu (kromě 660)? Chtěl bych si koupit 60csx a nerad bych na jaře slintal po novém modelu . Případně je možné u vás vyzkoušet zumo 550, 60csx a oregon v jeden okamžik?

Garmin Zümo

23.11.2009 v 10:33 | Nahoru | #1175
Turistická navigace přece není 660. Máš na výběr Oregon (resp. taky ještě Colorado) a novou Dakotu. Všechny v mnoha verzích. Tyhle navigace jsou o generaci dál než 60csx ale díky dotykovému displeji (a požadavku na co nejvyyší výdrž na baterky) mají všechny o poznání méně kontrastní displej. Co se porovnání týká, tak ti můžu ukázat všechno současně kromě 60csx, kterou na skladě nedržíme (dodají nám jí druhý den když jí někdo chce). Tady je něco málo o Oregonu:

http://www.touratech.cz/html/oregon.html
A tady na té stránce nahoře jak jsou ty fotky navigací, tak ty tady běžně máme na porovnání (vč. 620 a dnes už historické 278C):
http://www.touratech.cz/html/garmin_gps.html

T

Garmin Zümo

23.11.2009 v 14:29 | Nahoru | #1176
Tak ale narozdíl od zuma 550 by byla po softwarové stránce do terénu 660 lepší ne? Já vím, že 60csx je už zastaralejší a rád bych si koupil oregon - bohužel ten displej je u 300 prostě hodně špatný. Nevím zda třeba nová 500 na tom není třeba o něco lépe.

Škoda, že 60csx nemáte skladem - to by byl zrovna kousek, co bych si rád vyzkoušel.

Garmin Zümo

23.11.2009 v 15:05 | Nahoru | #1177
Nemůžeš plést turistické a motocyklové navigace dohromady. To prostě nejde. Co to je "do terénu"? Mluvíš o turistice nebo o ježdění? Všechny oregony a dakoty mají stejně blbě čitelný displej. Nezáleží na modelu - liší se jen další výbavou ale tohle je stejné.
60csx je podle mě už dneska out. Jediný smysluplný využití má pro opravdu hardcore cestovatele - dejme tomu lidi co jedou na půl roku do Afriky apod. Tam není potřeba podpora nových map a rychlost procesoru. Zobrazení třeba i aktuální rumunské mapy na 60csx je tragédie. Nové mapy jsou stále náročnější a 60 byla pomalá už v době, když šla na trh. Není na tom fakt co zkoušet - je to zastaralý přístroj, který má dobře čitelný displej a u těch kusů, které se dodávají letos, už není ani originál SiRF III příjmač. Považuju jí za historii stejně jako 276C a 278C.

1 reakcí na tento příspěvek Garmin Zümo

23.11.2009 v 15:16 | Nahoru | #1178
Chtěl bych to jen čistě na offroad - na průzkum různých cestiček po okolí. Co bych měl tedy vybrat? 60csx je už zastaralá a na oregonu zase nic neuvidím :\

Garmin Zümo

23.11.2009 v 15:21 | Nahoru | #1179
Já mám na takové věci 278C. Ta se dneska už nedá sehnat. 276C je alternativa ale je otázka, jak dlouho jí ještě budou dodávat. Zobrazení detailů má ale pořád o třídu lepší než Nuvi, Zuma atd. Všechny GPSMAP jsou trošku odlišné v tom, že zobrazují to, co si přeje uživatel a ne co si zrovna usmyslí GPS. Někdy je na displeji chaos ale to je věc uživatele, co si všechno zapne a jak to chce mít zobrazené. Zumo a podobné tohle neumožní - vždy si hlídají aby toho nebylo tolik, že by se věci překrývaly ale proto je s tím při volném ježdění někdy potíž. Oregon bych viděl asi jako dobrý kompromis a i kluci co jí mají třeba do Rumunska na ostrých endurech tak jim vyhovuje. Displej je kompromis ale ostatní funkce jsou super.

Garmin Zümo

23.11.2009 v 15:38 | Nahoru | #1180
Na tyhle krabičky jsem koukal úplně prvně, bohužel mě odradila nízká citlivost přijímače. A topo 50v4 jsou na 60csx taky pomalé?

Garmin Zümo

23.11.2009 v 15:43 | Nahoru | #1181
Staré mapy a nové mapy, to nemá smysl srovnávat. Mimochodem, tohle vlákno je o Zumu a ne o 60csx...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Zümo

30.11.2009 v 14:11 | Nahoru | #1182

Meli>barvajs> pro hledani adres v CR bys mel mit zaple Adresy a pak CN nebo Atlas -ale ne vse najednou - i tak to nefunguje? nemas tam topo mapu?

Jinak vysla aktualizace mapy Atlas Czech 8.1 - a ma LESY!!!



Legrace #1:
- u sítě komunikací je mapa datově totožná s verzí 8.0, tzn. že data jsou aktuální ke konci roku 2008. Nová data se objeví ve verzi 8.2 v roce 2010.

Legrace #2:
- Ošetření tunelů - pokud přístroj s touto mapou vjede do tunelu, neměl by již hlásit "Ztráta GPS signálu"

V dubnu, roku 2008 jsem o problemu tunelu psal a dostalo se mi vyjadreni z garmin.cz:

Mapu delame prevodnikem, ktery nam licencuje vyrobce, tunel
ani podobny priznak do dat nezadavame, prevodnik jej
neobsahuje. Je mozne, ze vyrobce sve mapy, kam patri i City
Navigator Europe, dela jinym, silnejsim nastrojem, o kterem
nevime a neznae jeho funkcnost, ale osobne si z pohledu
znalosti navigacnich formatu myslim, ze spise nez tunely
muze byt definovana limitni vzdalenost, po kterou pristroj
drzi trajektorii pohybu a teorve po ni zahlasi ztratu
signalu. Jizda dlouhym tunelem (napr. v Alpach) by tuto moji
domenku bud podporila, pripadne vyvratila, kdyby i po x km v
tunelu signal nevypadl. Nemam bohuzel tuto zkusenost ani
odezvu od uzivatelu.

Tak jako tak tento problem nedokazi v datech odstranit,
nemam moznost jak tunel nebo nejaky limit na drzeni signalu
pristrojem definovat. Osobne to ani nepovazuji za chybu, v
tunelu navigace neni potreba a po vyjeti z tunelu ven trva
chyceni pristroje a prepocet trasy maximalne prvni desitky
vterin. A to si myslim, ze u 99% pripadu neni v realne
situaci pro uzivatele zdroj okamzitych problem ci jeho
dezorientace v trase.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Zümo

30.11.2009 v 15:35 | Nahoru | #1183
Anders> Ano, koupili licenci na použití stejného kompilátoru jako používá Garmin u svých map - a ten opravdu umožňuje vypnout tu hlášku o ztrátě signálu v určitém úseku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Zümo

2.12.2009 v 17:42 | Nahoru | #1184

TomasTT>Anders> Ano, koupili licenci na použití stejného kompilátoru jako používá Garmin u svých map - a ten opravdu umožňuje vypnout tu hlášku o ztrátě signálu v určitém úseku.



Ok, jasne.
Jen me zarazi, ze vyrobce ceskych map nevi(pred rokem nevedel), ze tento priznak existuje...
Pozity byl 100% uz CNEurope v 7

Naposledy editováno 02.12.2009 17:43:42

(reakce na) Garmin Zümo

2.12.2009 v 18:08 | Nahoru | #1185
Anders> Garmin nikde neuvádí co umí jejich software oproti tomu, který poskytují třetím stranám. Věřím tomu, že o té možnosti nevěděli nebo je nenapadlo to ověřovat v jiné mapě. Zrovna to české mapové oddělení považuju za velmi kvalifikovaný tým lidí a kdyby to věděli, asi by řekli že to jde ale nemají k dispozici ten software kterým to jde udělat.

(reakce na) Garmin Zümo

3.12.2009 v 21:17 | Nahoru | #1186

RadoTP>Chtěl bych to jen čistě na offroad - na průzkum různých cestiček po okolí. Co bych měl tedy vybrat? 60csx je už zastaralá a na oregonu zase nic neuvidím :\



Na offik ti 60CSx udela jeste dlouho dobrou sluzbu. Pravda je, ze je pomalejsi, ale pri jizde to nevadi a nikdy mi neprisla pomala za jizdy,pri pohybu kurzorem v mape je to ale fakt bida.
Premyslel jsem o Oregonu taky,prave z duvodu rychlosti,ale displej je vazne tragedie,navic ovladani ve spinavych rukavicich asi taky nic moc.
O napajeni pomoci miniUSB se ani nebavim, zeptej se klasiky jak se ji jezdilo s Oregonem na KTM, mimochodem uz taky jezdi myslim s 60CSx.Na turistiku je Oregon jasna volba,ale na moto diky displeji fakt nevim nevim.
Podle mne je trochu skoda, ze kdyz se 60CSx stale prodava,nedaji do toho alespon rychlejsi procesor,osobne bych nic jineho nepotreboval. Zajimavy taky je, jak si 60csx drzi cenu, to je u elektroniky fakt vyjimka.

Tady se podivej na rozdil ve viditelnosti na slunci-pro mne dost dulezity.



Jinak sorry za OT kdyz je to o ZUMU

Naposledy editováno 03.12.2009 21:25:12

1 reakcí na tento příspěvek Garmin Zümo

25.12.2009 v 11:40 | Nahoru | #1187
Zdravím všechny: Nafasoval jsem na vánoce Zumo 550 (CN2010.2+Topo3+Atlas 8.1+Adresy). Adresy se klasicky sekají tak jsem se n ně vybodnul (nepotřebuju to). Zbytek jsem plně zaktualizoval včetně FW a teď jsme se zarazil u praktické věci kterou jsem tady na fóru nenašel.

Předpokládám když jedu po ČR klasicky po silnici a potřebuju routovat tak použiju Atlas 8.1 nebo CN2010.2, mimo ČR CN2010.2. Zajímalo by mě kdy je která mapa vhodnější.

Jak je to ale, když chci jet jen po nezpevněných cestách (šotoliny, stezky, polňačky) ? Umí mě routovat tyto mapy, nebo budu muset jen manuálně po Topo3 (ta předpokládám neroutuje). Jak to prakticky řešíte vy. Jedná se mi o klasickou vyjížďku kde se chci svézt off "okolo komína" a asfalt používat jen minimálně. Napište jak to řešíte Vy. Díky za info.

2TomasTT: mám udělaný kokpit a nahoře připravenou 10mm trubku. Jaký MvG držák na Zumo550 od Vás mi doporučíš ? (na tom rozhodně nehodlám šetřit) Mám KTM690 tak nevím jestli tam lze připravit i konektory pro tuto moto.

Naposledy editováno 25.12.2009 16:40:55

(reakce na) Garmin Zümo

26.12.2009 v 10:26 | Nahoru | #1188
XarlieN> Když mapa autorouting v daném místě neumí, tak to prostě nejde a Topo3 to po polních cestách neumí. Třeba slovenská umí autorouting v určitém režimu po turistických značkách a třeba rumunská umí autorouting i po lesních cestách. Je to vlastnost mapy nikoliv navigace.

Držák - na 10mm trubku můžeš dát kterýkoliv. Liší se odpružením podle předpokládaného využití. MvG je dražší ale odpružení je pro ježdění s otřesy lepší.

Garmin Zümo

26.12.2009 v 10:38 | Nahoru | #1189
TomasTT: aha, takže pokud dobře chápu, v ČR mě to se stávajícíma mapama nikdy off navigovat nebude. To jsme trošku zklamaný, jsme myslel že to lidi používají běžně na off navigaci.

Co se týče toho držáku, předpokládám že tento:



... je ten MvG. (sorka, ale ty držáky nemáte moc popsané, asi je to dáno tím, že je to někdy individuální) Jak to je s uzamykáním, chci rozhodně se zámkem. Jaké to má objednací číslo, kolik koštuje a jak to bude s napojením na elektriku KTM690 (předpokládám že to už bude můj problém) A co se týče připojení TMC, jak se to pak řeší ? Napojuje se to na ten držák ?

Naposledy editováno 26.12.2009 10:41:35

1 reakcí na tento příspěvek Garmin Zümo

26.12.2009 v 12:57 | Nahoru | #1190
Ten zamykací od TT je jen takovej mezikus, do kterýho přišroubuješ ten plastovej originál GARMIN. Zamykání je řešený překrytím otvírací klapky na tom Garmiňáckým. No a ten má konektory pro napájení i TMC hotový. Tohle vypadá na ten s lepším odpružením. Já mám ten obyč, ale kromě použitejch silentbloků v nich rozdíl není. A jsem spokojenej.

(reakce na) Garmin Zümo

26.12.2009 v 17:25 | Nahoru | #1191
Je to tak jak píše barvajs.
Jinak popis těch držáků je myslím docela podrobně tady:
http://www.touratech.cz/html/dr_aky_a_napajeni.html">http://www.touratech..._napajeni.html[/url]

Ty držáky jsou:
01-065-0142-0 Zamykací MvG 3750Kč
01-065-0141-0 Zamykací obyčejný 2550Kč
01-065-0151-0 Zamykací obyčejný černě anodizovaná verze 2950Kč

Asi budou všechny skladem což ti řeknou kluci v prodejně když tam zavoláš nebo napíšeš dotaz.
Napájení je triviální - natáhneš originál kabel k baterce, na drátky připájíš očka a je to. Černá je mínus, červená s pojistkou je plus.

Garmin Zümo

26.12.2009 v 19:06 | Nahoru | #1192
2TomasTT: Super, díky moc. Jen dle katalogu to je určeno na 12mm tyč a ne 10mm. Sám jsem s tebou kdysi konzultoval po telefonu (když jsme stavěl ten kokpit) a řekl si mi, že tam mám dát 10mm. Tak jak to je ?

Garmin Zümo

26.12.2009 v 23:25 | Nahoru | #1193
Je to klema, na 10mm jí stáhneš stejně dobře jako na 12mm. Jestli máš trubku 12 tak tím líp a v nejhorším případě je to jen kovový plíšek ohnutý do -U- tak tam jde snadno dát jiné. Čím větší průměr, tím míň je to náchylné na posun při vibracích.

Garmin Zümo

27.12.2009 v 11:16 | Nahoru | #1194
držák je fajn,ale nemá rád vibrace při určitých otáčkách začne drnčet.příšerný zvuk zkoušel to nějak vyřešit,ale marně.

1 reakcí na tento příspěvek Garmin Zümo

28.12.2009 v 00:30 | Nahoru | #1195
2Venca ... to snad ne za ty peníze, a co na to touratech ?

(reakce na) Garmin Zümo

28.12.2009 v 10:13 | Nahoru | #1196
XarlieN> zatím sem to nehlásil.nejhorší je to,že to drnčí v otáčkách,které používám ve městě :\

Garmin Zümo

28.12.2009 v 10:13 | Nahoru | #1197
Používám oba typy a že by vibroval v souvislosti s otáčkami motoru jsem nikdy neviděl ani neslyšel. Pochopitelně že vibruje v souvislosti s vibracemi motorky (u MvG zejména, tam jsou silentbloky jiného typu) a kdyby se nehýbal, tak nefunguje. Ale opravdu nevím že by vibroval od otáček motoru. Několikrát jsem jel s naší navigací i na wildstaru, ten vibruje opravdu šíleně a nic vzláštního jsem nepozoroval. Doporučuju aby se mi v.e.n.c.a ozval a podíváme se na to. Z principu tam není nic, co by mohlo drnčet, pokud je všechno utažené.

Garmin Zümo

28.12.2009 v 10:17 | Nahoru | #1198
to co je v kroužku mi dělá neplechu

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Garmin Zümo

28.12.2009 v 10:58 | Nahoru | #1199
Aha, horní zavírátko. To je ale díl Garmin, nikoliv součást držáku Touratech. My děláme tu kovovou věc, ne tu plastovou. Jestli ti to drnčí, zkus nalepit na tu zamykací část (která se přiklápí na tu co jsi označil) samolepící gumové těsnění, stačí tak 2cm proužek, aby to přitlačilo tu páčku dolů. Nicméně když to zavřeš, nemělo by to být volné, já to teď zkoušel tady na našem obyčejném držáku a po přiklapnutí s tou sponou prakticky nejde pohnout. Ty to máš volné?

Ještě mě napadlo - vyndals ten šroubek na jištění? Ten by mohl drnčet.

Naposledy editováno 28.12.2009 11:00:58

(reakce na) Garmin Zümo

28.12.2009 v 11:32 | Nahoru | #1200
TomasTT> šroubek na jištění sem vyndal.právě když na to zavírátko přitlačím je po drnčení.i když je zavřený a vůli nemá.možná by se to vyřešilo jiným uchycením....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist