globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zima:plná,nebo prázdná nádrž?
 
16.10.2008 v 20:04
Ahoj, při uskladnění moto přes zimu dáváte plnou, nebo naopak nádrž vycucnete? Četl jsem spoustu příspěvků a názory se hodně liší... mám garáž, která je relativně suchá, nevytápěná.Díkes

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 05:58 | Nahoru | #31
no jelikož sem si moto na zimu přestěhoval do bytu a čeká jí částečká generálka tak bych si akorát zasmradil pokoj a věčně se tahal s plnou nádrží benzínu...pro letošek mě čeká nádrž prázdná

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 08:11 | Nahoru | #32

Mirek12>nestačím se divit co si tedy člověk nedozví jo benzín vám přes pár měsíců nabere 1l vody a to nemluvím o brzdovce která nabere 1,32l vody do sebe tak ji rači taky zaliju Velfobinem (ten stejně nikdy nic nespravil,ale to je jedno)

pro pobavení je to dobry vlákno ... at dám plnou nebo prázdnou na jaře stejně vyjedu a v nádrží nebude tak ani tak žádnej rez


Asi tak, ono to je stejně všechno pro dobrej pocit a nic víc, ale stejně bych asi neměl odvahu vyjet benzín co sem měl v nádrži celou zimu v nové drahé motorce (v jawce sem teď vyjezdil asi 50l několikaletýho benínu a jela úplně normálně, ale ta jede na skoro cokoliv co hoří). A to že ve vnitř začne nádrž reznout je stejně celkem jednoduše řešitelný takže de o hovno.

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 12:48 | Nahoru | #33
Vzdy plnou, stejne to pisou v navodu k udrzbe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 13:31 | Nahoru | #34

hondacbf1000>Neuskladňovat a jezdit...!!!
No a teď vážně:
na benzín po půl roce stání v garáži může jet jen magor, který nesoucítí s motorem. Copak nechápete, že benzín je hydrofobní? Že do sebe váže vlhkost ze vzduchu? Do jara v něm bude 20% vody a vy ji vpálíte do spalovacího prostoru motoru... No nazdar hodiny, chudák motor...


a voda do motoru to škodí? ukaž mě prosím tu studii.
Potom ti pošlu co se s voda do sání udělá a kde se to používá

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 13:34 | Nahoru | #35
jo a i ten největší blbec ví že benzín + vode = nesmíchatelné
voda de dolů benzín na ní plave...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 13:34 | Nahoru | #36
Jurawood> No záleží na tom jakým se do motoru ta voda dostává, voda v benzínu dělá kapky který třeba rády ucpávaj trysky v karburátoru.

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 13:47 | Nahoru | #37

Stráťa>Jurawood> No záleží na tom jakým se do motoru ta voda dostává, voda v benzínu dělá kapky který třeba rády ucpávaj trysky v karburátoru.


karburátor není motor, reaguji na "no nazdar hodiny, chudák motor... "


jen mě zajímalo zda kolega vůbec tuší co voda v motoru udělá, rozuměj ve spal.prostoru....

Naposledy editováno 17.10.2008 13:48:34

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 13:50 | Nahoru | #38
Vytápěná garáž supluje všechny zimovací procesy dokonale! Motorku postavím na stojany (s jakýmkoliv stavem nádrže), pohladím, přikreju a na jaře pa!
Výsledek - na jaře vyvezu ven, napucuju, nastartuju a jezdím...

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

17.10.2008 v 21:39 | Nahoru | #39
Nekecejte, že to přes zimu ani jednou nenatočíte?

A kam zdrháte před spolubydlící, když si chce "povídat"? Do garáže!

Nebo na pivo...

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

18.10.2008 v 11:34 | Nahoru | #40
PetrKiller1983> Přesně...!!! Petr vypadá, že je strojař nebo fanda motorů. Jo a s tím vstřikováním vody do sání je to u neprodávaných motorů, ale třeba u Ferrari na okruhu. Prostě u vyhoněných motorů, kde každá kapička benzínu rozhoduje pro desetinku sekundy, kterážto desetinka pak vynásobená sedmdesáti koly závodu udělá vteřinové rozdíly. Každopádně motory takto honěné do maxima, se vstřikováním vody vydrží právě jen ten jeden závod, maximálně 300km. Pak je po něm a jde na rozebrání. Rozhodně neublíží stříknutí oleje do prázdné nádrže nebo do válců. Navíc, když motor dlouho bez hnutí stojí, radši s ním čas od času pootočím přes kliku a s olejem uvnitř válců, než abych nechal plnou nádrž benzínu a po zimě ho natočil... Vlhkost způsobí mikroskopické rozežrání stěn válců, dna pístů atd. Následky jsou různé, slabší výkon, netěnost spalovacího prostoru a tím i větší spotřeba, větší kouřivost, větší zahřívání motoru, apod. Ale každý svého štěstí strůjcem. Já neodstavuju, jezdím nebo aspoň protáčím.

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

18.10.2008 v 11:40 | Nahoru | #41
Jurawood> Voda se do sání nelije, ale vstřikuje. Je to za přísně a přesně naprogramovaných podmínek, u nejvyšších výkonů a takto vstříknutá voda - teda spíš mlha - způsobí "ochlazení" směsi, čímž může motor dostat v tom kterém okamžiku více paliva, čímž zase vzroste výkon. Neplatíš mě tu ale za školení, takže je mi jedno, co děláš se svoji motorkou a lij si vodu kam chceš. Porovnáváš neporovnatelné: závodní automobilový motor za miliony a běžnou motorku. Já si svoje motory prostě neničím.

1 reakcí na tento příspěvek Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

18.10.2008 v 11:50 | Nahoru | #42
nenapadlo mě někoho školit, jen sem se zasmál té tvojí škodlivosti vody...


jo a asi na to začnu dělat , naberu na podzim 15 litrů a na jaře mě nádrž bude přetíkat, protože 20% přibude a to díky hydrofobíjním vlastnostem benzínu?
Hydrskopická je akorát tak brzdovka.

Naposledy editováno 18.10.2008 12:08:13

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

18.10.2008 v 23:47 | Nahoru | #43
Jurawood> hydroFOBIJNÍ nevím, co je. Já psal hydrofobní, ale i to jsem se upsal, protože správně je hydroskopický. Ale pokud podle Tebe benzín neabsorbuje vodu, vydej zákon na zrušení všech těch přípravků do benzínu, které mají zabránit zamrzání palivového systému a mají zabránit korozi motoru. Třeba tenhle:
Aditiva do nafty a benzínu > Hekra Start benzin aditiv >
Hekra Start benzin aditiv
Popis:
zimní aditiv do benzínu: účinně působí proti tvorbě mikrokrystalů ledu v benzinu; zabraňuje zamrznutí paliva; snižuje hlučnost motoru; chrání palivový systém před korozí; zvyšuje antioxydační vlastnosti benzinu; dávkování 65ml na 10lt paliva.

1 reakcí na tento příspěvek Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 00:07 | Nahoru | #44
(BG 280) Odstraňovač vody z palivového systému pro benzínové motory
Současné pohonné hmoty jsou náchylné ke kontaminaci vodou, a to vlivem jejich uskladnění v nádrži. Nečištění těchto nežádoucích příměsí může přispět ke korozi palivového systému, nepravidelnému chodu motoru a rozšíření mikroorganismů, které mohou zanášet palivové filtry.
BG Odstraňovač vody z palivového systému pro benzínové motory obsahuje bezpečné a účinné chemikálie, které absorbují nežádoucí nečistoty a poté jsou zničeny při spalování v motoru. Dále zlepšuje ranní starty studeného motoru a chrání palivový systém a jeho potrubí před zamrzáním.
Palivo
Benzín při skladování oxiduje a zhoršuje své vlastnosti. Zvětralý benzín znesnadňuje startování a zanechává gumové nánosy, které ucpávají palivový systém. Pokud dojde během skladování ke zhoršení vlastností benzínu v motoru, může být potřeba vyměnit nebo opravit karburátor a ostatní části palivového systému.
Voda v čističi vzduchu nasákne do vzduchového filtru a voda, která projde vzduchovým filtrem nebo tlumičem může vniknout do válce a poškodit jej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 00:34 | Nahoru | #45
hondacbf1000> jeste jsi zapomnel zminit prostredky doktora Horsta Fuchse pro snizeni treni pistu o stenu valce a podobne kraviny. Ano, vsechno co jsi uvedl, jsou pouhe marketingove triky, jak vylakat z lidi penize.
Pokud by byly aditiva opravdu tak zivotne nutne, jak je mozne, ze se za druhe svetove valky na vychodni fronte vozidla prave bez nich obesla?

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 00:46 | Nahoru | #46
trefil jsi hřebík na přilbu. Protože takové vůle, jaké byly za války snad nechceš srovnávat s japonskýma motorkama??? S přesnou strojařinou na tisícinky milimetru a s naprogramovanou elektronikou...??? Zbláznil ses...
To potom začneme chválit Tatru 111 až 815...? Ty nastratovaly vždy, stačilo jen zapálit táborák pod nádrží a hořící noviny hodit do roury sání (po sundaném filtru).
Ach jo...

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 11:00 | Nahoru | #47
Já než ji na zimu 'uskladním' tak ji akorát řádně umyju,navoskuju,aby se mi na ni nedrželo moc prachu a přikryju.Toť vše.Přes zimu párkrát protočím...

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 13:48 | Nahoru | #48
A neni to spis tak, ze ty soucasny esterovy oleje nechaj na povrchu kovu navazanou vrstvu, ktera chrani pred vodou?

1 reakcí na tento příspěvek Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 16:52 | Nahoru | #49
když už jsem dneska šel sundat nádrž (z poloviny naplněnou) a vypustit benzín z karbců, tak jsem ji sundal a vzal tak jak je domů do tepla a nebudu řešit kondenzaci nebo reznutí, na jaře ji vrátím zpět a hotovo. Ještě jsem ucpal vejfuk, sací nádechy a natřel olejem kotouče aby nerezly v nevytápěné garáži, protože už začaly..., gumy na dřevěných deskách, igelit na motorku a nazdar...jo a baterie domů.

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 19:02 | Nahoru | #50
s benzínem je to vyřešený tak ještě vylejt baterku aby taky nechytla nějakou vodu - nebo vlka - s té zimy

Naposledy editováno 19.10.2008 19:05:29

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 20:47 | Nahoru | #51
no spíš bych teda řekl že voda se na stěnách sráží, kondenzuje jak chceš a v kapičkách de ke dnu a pak vlítne do trysek..

No vem sei do flašky benál a lupni k tomu panáka vody...
No a klepej s tím po večerech celou zimu.
Na jaře mě řekni jestli se to smíchalo. Přece se nebude dohadovat. Končím debatu

edit: ještě sem si přečet co si postnul
Tak ta firma co řekne, kapička vody může vlítnout do válce a poškodit je.. ta neví o motorech nic
benál zvětřá protože se z nej odpaří část těkavých látek...
ale vodou to teda není

Naposledy editováno 19.10.2008 20:50:21

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 22:30 | Nahoru | #52
ja necham natankovano pac jak to jen trozku pujde vypadnu na letiste....

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

19.10.2008 v 23:08 | Nahoru | #53
nekdo tady něco mlel o zamrzání benzínu a nebo nafty... to jsou keci jediné co způsobuje špatnej strat je ucpanej pal.filtr at už bordelem od benzinek kanistrů atp.. a potom z příměsí tech eco sraček v naftě... v zimě filtr ucpe parafín ... takže jakákoliv sračka ti bude k hovnu tomu věř..

se mi zdá že se tady zese jede moc do extrému.. motorů jsem viděl hodně a jejich smrt byla bud kvůli nemazání a nebo proste odpracované hodiny udělali svoje ... z nějaky vody se motor neposere.... to jsou takovy cecky zase jen z netu po 300km se rozebere atp... hovadiny .

jinak

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

20.10.2008 v 00:09 | Nahoru | #54
Kůže nebo textil?
Plky nebo ještě větší plky?
Jakou motorku pro začátek?
Zasraní plechovkáři?
Kdo viděl nehodu v.......?
Tv zhovna?

Naposledy editováno 20.10.2008 00:13:29

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

20.10.2008 v 13:19 | Nahoru | #55
motorku do vany s olejem a je vystarano. osobne bych dal plnou motku na stojan, vyndat baterku, prikrejt a neresim. letos to vyzkousim poprve protoze zatim sem jezdil pres zimu. letos mam ale na pul rozebrano takze tak.

Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

20.10.2008 v 19:08 | Nahoru | #56
Prázdnou,,,a nech tam jen na dně na občasné zimní startovaní

2 reakcí na tento příspěvek Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

1.11.2008 v 12:25 | Nahoru | #57
Tak jsem to tu precetl a nad nekteryma prispevkama mi zustava rozum stat... napr. ze po zime bude v nadrzi 20% vody.
Schvalne jsem si prolistoval manual abych se podival, co doporucuje vyrobce..
A) (samozrejme) zavezeme motocykl do autorizovaneho servisu a oni ho na zimu pripravi
B)Pokud to chceme delat sami:
1.Ocistete cely motocykl a umistete ho na bocni stojanek na pevnem plochem podkladu kde nehrozi jeho prevrhnuti
2. Naplnte palivovou nadrz az po okraj palivem smisenym s odpovidajicim mnozstvim stabilizatoru paliva, ktere doporucuje vyrobce stabilizatoru. Nastartujte motor a nechejte bezet, aby stabilizovane palivo naplnilo system vstrikovani paliva.
3. Nalijte po jedne polevkove lzici motoroveho oleje do otvoru pro zapalovaci svicky v bloku motoru. Namontujete zpet zapalovaci svicky a nekolikrat protocte motor. Uplne vypustte veskery motorovy olej. Naplnte klikovou skrin motoru cerstvym motorovym olejem az po plnici hrdlo.
4. Akumulator - vyjmete jej z motocyklu. Ocistete vnejsi plochy akumulatoru a odstrante veskere naznaky koroze ze svorek akumulatoru a svazku vodicu ke svorkam. Uskaldnete akumulator v mistnosti, kde teplota neklesa pod bod mrazu.
5. Nafoukejte pneumatiky na normalni tlak v souladu se specifikaci. Nastrikejte vsechny gumove casti ochrannym prostredkem na pryz. Nastrikejte vsechny casti ktere nejsou pokryty lakem ochrannym pripravkem proti korozi. Natrete vsechny lakovane plochy voskem na automobily.
KROKY V PRUBEHU ULOZENI MOTOCYKLU:
Jednou za mesic dobijte akumulator.
POSTUP PRI OPETOVNEM UVEDENI MOTOCYKLU DO PROVOZU:
1. Ocistete cely motocykl
2. Provedte opetovnou instalaci akumulatoru
3. Provedte demontaz zapalovacich svicek. Nekolikrat protocte motor. Namontujte zpet zapalovaci svicky.
4. Vypustte motorovy olej, olejovy filtr vymente za novy a naplnte motor cerstvym motorovym olejem.
5. Nastavte spravny tlak v pneumatikach
6. Promazte vsechny mazaci body
7. Provedte prohlidku pred jizdou

Tak a to je vse mili pratele. Doufam, ze to ukonci veskere debaty a nesmyslne argumenty! Sam sice nechapu odmereni na polevkove lzice a dvojite meneni oleje, ale pisu to, tak jak to stoji v manualu.

(reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

1.11.2008 v 12:32 | Nahoru | #58
Ferda406>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

1.11.2008 v 13:35 | Nahoru | #59
Ferda406> Týýý woe... Než jsem to přečetl, začíná jaro...! Venku je 18 stupňů, jdu jezdit...!!! A Ty si jdi zimovat dle manuálu
No hlavně, že vás to baví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zima:plná,nebo prázdná nádrž?

1.11.2008 v 14:02 | Nahoru | #60
hondacbf1000> A ty si po jizde vypust benzin, at tam nemas 20% vody!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist