globalmoto_duben_nolan





Téma: Bluetooth interkom
 
14.10.2008 v 10:52
Cau, ma ho niekto? Ak hej, aky? Resp.mate nejake tipy?

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

10.5.2010 v 19:08 | Nahoru | #391
Souhlasím,když do toho pustim muziku doma,neni to cisty ale jde to,na motce to jde z kopce.Do průvodního dopisu jsem psal,že je to po předchozí domluvě s tebou.M

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

10.5.2010 v 23:06 | Nahoru | #392
mmm10> Fakt bych ty tvé F3 otestovat osobně, handsfree i interkom. Pošli to prosím ještě jednou, na mý jméno (Dan Havner). Dopravný ti vykompenzuju autonabíječkou zdarma (pokud ji máš, domluvíme se na jiným způsobu). Do června to stihneme, projedu to o víkendu a v příští úterý to máš zpět.
Jo a mimochodem co se muziky týče, chápu, že to není ono, protože F3 nepodporuje A2DP Bluetooth stereo profil. F4 ano, používám a funguje velmi dobře. F3 jsem na muziku netestoval, ale mělo by to být úplně stejné jako F4 s telefonem, který nepodporuje A2DP. Tuhle kombinaci jsem měl možnost poslechnout a k poslechu to opravdu není. Prostě bez A2DP je Bluetooth na poslech muziky nepoužitelný. U F3 bych to tedy nepovažoval za chybu, výrobce nikde neuvádí, že je to použitelné na přehrávání muziky.

(reakce na) Bluetooth interkom

11.5.2010 v 14:55 | Nahoru | #393
Dan-RECALL> Díky,zítra to pošlu ještě jednou,poštovný nijak kompenzovat nemusíš,Díky.Moc.M

Bluetooth interkom

18.5.2010 v 22:46 | Nahoru | #394
Nevite nahodou nekdo co je to za konektor, pres ktery se pripojuje headset do jednotky Cellular line Interphone F4?

Naposledy editováno 18.05.2010 22:47:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

21.5.2010 v 18:12 | Nahoru | #395

Dan-RECALL>mmm10>
Jo a mimochodem co se muziky týče, chápu, že to není ono, protože F3 nepodporuje A2DP Bluetooth stereo profil. F4 ano, používám a funguje velmi dobře. F3 jsem na muziku netestoval, ale mělo by to být úplně stejné jako F4 s telefonem, který nepodporuje A2DP. Tuhle kombinaci jsem měl možnost poslechnout a k poslechu to opravdu není. Prostě bez A2DP je Bluetooth na poslech muziky nepoužitelný. U F3 bych to tedy nepovažoval za chybu, výrobce nikde neuvádí, že je to použitelné na přehrávání muziky.


No ja F4 testoval jen doma v křesle, ale při spojeni se SONY NWZ-828 je přehrávání trhané(přerušované). Myslel jsem že to je třeba slabou baterií, což mi dělaj BT sluchatka, že když slabne baterie tak to sem tam jako by cuklo, ale nabil jsem jak F4 tak SONY a stale stejne, jedinou skladbu to nepřehraje bez přerušení. Nemáš nějaky TIP?

2 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

21.5.2010 v 22:15 | Nahoru | #396
Já taky zvažuju intercom,ale nejsem si scela jistej,jestli nepřijdu o to "soukromí " a vychutnávačku jízdy samotné,když mi do toho bude spolujezdkyně kecat... Jak to bylo u vás... lepší jezdit a nekecat nebo i poklábosit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

22.5.2010 v 11:46 | Nahoru | #397
mefisto> Zkus to s více telefony, A2DP má už téměř každý. Pokud se to bude trhat, vyreklamuj F4. Pokud ne, vyreklamuj přehrávač. Já testuju F4ky s několika telefony týdně při prazentacích a nepamatuju si podobnej případ. Občas se mi stane, že se to seká při spuštění muziky, ale za pár vteřin to přestane.

(reakce na) Bluetooth interkom

22.5.2010 v 12:45 | Nahoru | #398
lopata75> POZOR, intekom je návyková záležitost! Alespoň pro mne. Přistihnul jsem se několikrát, že jsem naštvanej, když jedu s někým, kdo ho nemá, protože zjednoduší a zrychlí spoustu věcí. Dohodnutí pauzy, tankování, při bloudění nejsi naštvanej že ten před tebou blbě odbočuje, ty to víš, ale nemůžeš mu to dát vědět. Dokonce jsme zkrátili i pauzy při delším cestování. Dříve jsme zastavili a než vychrlili všechny dojmy z cesty, dalo to nějakej čas a spoustu věcí zapomeneš. Teď si to povíme za jízdy, docela to umocňuje emoce z cestování. Další aspekt je bezpečnost, když vidíš nebezpečí, snadněji na něj upozorníš, při předjíždění dávám pokyny jestli je to bezpečný atd.. Co se týče spolujezdce, manželka se vozí ráda, ale krátký štreky, pak se nudí. S intekomem slýchávám kupodivu méně "kdy už tam budeme?!", protože se nenudí. Většinou jezdím s lidma, co mne baví, takže pokecat s nima nepovažuju za ztrátu soukromí. Jak to cejtí oni, jestli je otravuju, to se musím někdy zeptat . Každopádně, vypnout se to dá vždycky a když si chci vyvětrat hlavu, jezdím úplně sám... Každej jsme jinej, používáme motorky jinak takže si spočítej co ti to přinese a o co přiješ.

(reakce na) Bluetooth interkom

22.5.2010 v 16:02 | Nahoru | #399
Dan-RECALL> No ještě to zkusím(sparovat i s něčim jiným), ale dělají to obě F4(mám je 4 dny) po chvilce přehrávání a přehrávač když přepnu na BT sluchátka, která používám tak stejná hudba jede OK

Ještě dotaz jak to řešíš, když má někdo jiný intercom?
Přes PMR?

Naposledy editováno 22.05.2010 17:30:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

22.5.2010 v 16:07 | Nahoru | #400

lopata75>Já taky zvažuju intercom,ale nejsem si scela jistej,jestli nepřijdu o to "soukromí " a vychutnávačku jízdy samotné,když mi do toho bude spolujezdkyně kecat... Jak to bylo u vás... lepší jezdit a nekecat nebo i poklábosit?


Jezdím jak sám tak i s přáteli a jak si na intercom zvykneš tak už bez nej nevyjedeš :).
Používám Stacom Digital + PMR Alinco a ať jedem ve dvou nebo v jakém koliv počtu tak jsem ještě neslyšel, že by někdo řekl, že přichází o soukromí, dokonce bych řekl, že to zvyšuje při vetším počtu jezdcu i bezpečnost(jak se říká bez spojení neni ...)

(reakce na) Bluetooth interkom

23.5.2010 v 15:20 | Nahoru | #401

Bluetooth interkom

23.5.2010 v 16:45 | Nahoru | #402
děkuji za informaci

(reakce na) Bluetooth interkom

26.5.2010 v 06:46 | Nahoru | #403
Ruda AN 650, ST 1300> www.maconline.cz/download.php

Napiš jěště do jaké rychlosti je PMR dobře srozumitelná /myslím zkreslení dopplerový efektem/
Jak funguje DSP/šumový filtr na PMR/. Já jsem otestoval čínský interkom s BT. V integrální přilbě do 150km jasná srozumitelnost s mini šumem. Při 170 je ještě rozumět ale už je silný šum.Nejslabší je deklarováná vzdálenost spojení /1000m/ 100% to funguje do 300m pak to začne prskat jako při slabém signálu v rádiu. Když se mi to podaří spárovat s 445BT mělo by to být řešení.

Naposledy editováno 26.05.2010 07:01:35

Bluetooth interkom

31.5.2010 v 00:40 | Nahoru | #404
predne... lopata75> interkom rozhodne neni ztrata soukromi. Pokud nechces povidat, nikdo te nemuze nutit. Odhaduju, ze pokud si ho poridis a zacnes pouzivat, nebude se ti uz chtit jezdit bez nej. Navic se vetsina z nich, a obzvlast ty s BT (o kterych je toto vlakno) daji pouzit i jako obecne ozvuceni helmy prakticky libovolnym zdrojem audio signalu...

EDIT: rozdeleni prispevku

Naposledy editováno 31.05.2010 00:43:28

Bluetooth interkom

31.5.2010 v 00:42 | Nahoru | #405
A ted to zajimavejsi (teste se opet na dlouhy prispevek )... moje prvni ostre zkusenosti s (AKE) BT Multi-Interphone (jinak tez "Gigatron M100" nebo "shark shkmbt88i"):

- A2DP dongle MSI120 s timto interkomem funguje. Dongle provadi automaticke parovani - po vypnuti se sparuje s druhym BIM (a pokud nenajde zadna sluchatka v dosahu do 3 min, vypne se). Pri aktivaci interkom rezimu se dongle odpoji od BIM a natvrdo se vypne, nastesti se nevypne pri aktivaci interkomu z druheho BIM a po jeho deaktivaci (kterymkoliv) se opet pripoji k prvnimu BIM (podobne se chova prichozi hovor v telefonu, ackoliv odchozi hovor dongle prezije zapnuty). Pri pouziti jineho A2DP donglu nebo vysilani BT primo ze zdrojoveho zarizeni by toto chovani nejspis nevznikalo.
- A2DP prenos mirne zkresluje pasmo - zejm. potlacuje basy (zrejme kvuli kompresi). Toto je ale skoro jiste vlastnost BT/donglu, nikoliv samotneho interkomu. Jev se da castecne kompenzovat pouzitim "mega-bass" ekvalizeru na zdroji zvuku. Pokud bych to ovsem neporovnaval "on-the-fly" i s vyrazenim BT z prenosoveho kanalu, nejspis bych si tohoto ani nevsiml.
- alternativni sluchatka hrajou o poznani lepe. Koupil jsem na ebayi tyto (pozor, existuji i podobne vypadajici cinske, ktere hraji o neco hur a jsou hur demontovatelne pro eventualni montaz pod podsivku helmy, coz s temito planuji) a kvalita reprodukce (zejm. stereo hudby) je znatelne lepsi nez s originalnim headsetem. Ja jsem ale asi pomerne narocny a nekomu by stacil i orig. headset (rikal kamarad), obzvlast pokud chce clovek pouzivat primarne rezim interkomu nebo povely z navigace.
- pouziti alternativnich sluchatek ovsem vyzaduje preparaci puvodniho mikrofonu a jeho spojeni s nimi (na coz jsem si nakoupil nekolik kabliku se stereo jack 3.5mm 4-polovou vidlici... v teto souvislosti jeste doplnim postreh, ze audio konektor na modulu ma zapojeni kanalu obracene nez bezny stereo jack - na spicce konektoru je zde pravy kanal)
- vybiti modulu je signalizovano obcasnym blikanim cervene LEDky a pipnutim ve sluchatku
- vybity modul vyrabi (v rezimu interkomu) noise do sluchatek (vyvojari nastavili limit pro automaticke vypnuti evidentne dost nizko, ale to neni na skodu)
- tlacitko play/pause funguje zaroven jako mute/unmute, takze potlaceni zvuku funguje i bez AVRCP (ackoliv prehravac prehrava dal)

Vcera jsem byl na celodennim vyletu a z ujetych 450 km jsem cca 350-400 km (cca 5 hodin) mel interkom (resp. 1 jeho modul) zaply a aktivni v rezimu prehravace. Vybit se mi ho nepodarilo. U A2DP donglu jsem 1x menil akumulator (AAA clanek - umyslne jsem koupil dongle na vymenne clanky kvuli delsim cestam). Hlasitost i kvalita reprodukce byla dobra (se sluchatky z ebaye, zatim jen vlozenymi mezi ucho a stenu helmy; v budoucnu planuji samotna sluchatka - bez textilniho pouzdra - zasit pod podsivku v miste usti zvukovodu). Slysitelnost pri ne uplne maximalni hlasitosti (ani v PDA, ani v BIM) byla do cca 160 km/h, ale tento udaj je zavisly zejm. na sluchatkach (s peckami by to bylo jeste lepsi), helme (u me Caberg Justissimo) a srozumitelnost i na tom, jestli poslouchanou hudbu znate. Hudbu jsem bral z PDA (v batohu v hornim kufru) a do ni prubezne prichazely s vhodnou hlasitosti i povely z navigace. Nahmatani ovladani v rukavici se da naucit rychle. Chvili jsme jeli v desti, ale z pohledu interkomu s tim problem nebyl. Nebyl problem ani s pripevnenim podlozky k helme, ani modulu k podlozce - oboji sedi vcelku pevne (s Interphone/Scala porovnat nemohu). Rezim interkomu jsem zatim v ostrem provozu nezkousel, ale tam uz by nemelo byt zadne prekvapeni... zbyva "pouze" otestovat citlivost mikrofonu a filtraci prichoziho hlasu (ev. v soucinnosti i s jinym dynamickym mikrofonem v pripade bastleni vlastniho headsetu).

Resume: s BT Multi-Interphone jsem spokojen, zejm. s prihlednutim k jeho cene, ktera je v soucasne dobe (na ebayi, i s postovnym) cca 4x nizsi nez highendy typu Interphone, Scala, Midland, Camos, Chatterbox atd. Ceskym prodejcum tohoto prislusenstvi bych doporucil zvazit jeho distribuci na tuzemskem trhu. Po diskuzi s dalsimi motorkari si myslim, ze o radove levnejsi BT interkom by mohl byt slusny zajem. Tesim se na vase dotazy...

EDIT: odkaz

Naposledy editováno 31.05.2010 00:49:03

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

31.5.2010 v 19:16 | Nahoru | #406
Používám StarCom 1 Digital+PMR vysílačku a kromě instalace, která mě trochu vyškolila, jsem teď opravdu spokojen. Stále mám Interphone Cellular, který jsem používal před Starcomem. Tento týden jsem si opět vzal Interphone, protože kamarád ho také používá, a tak abychom byli ve spojení. Dělá mi to takovou chybku - po ukončení tel. hovoru mi navigace(Zumo 550) odkecá všechny ty navigační povely, které mi neřekla během tel. hovoru. Dá se s tím něco dělat?

Bluetooth interkom

5.6.2010 v 08:17 | Nahoru | #407
Moje zkušenosti s Midland BT2 v kombinaci s PMR Midland 445 BT jsou prozatím lepší, než jsem čekal. Zatím beze zbytku plní vše, co jsem potřeboval. Kvalitní interkom i ve velkách rychlostech s výrazně dobrou srozumitelností. Kvalitní stereo poslech hudby. PMR spojení BT funguje bez potíží. Tady bych snad měl připomínku pouze k většímu šumu a vyšší hlasitosti, kterou se mi prozatím nepodařilo seřídit na úroveň interkomu. mp4 přehrávač připojený přes kabel lze dobře seřídit. Reaguje na svůj ovladač hlasiitosti i na ovládač BT2. PMR reaguje pouze na ovladač hlasitosti BT2. Pokud aůe nastavím PMR příjem do pro mě optimální hlasitosti, výrazně tím ztiším interkom, který musím následně po relaci zesílit. Ještě jsem do toho asi úplně neproniknul. Jinak vše více vyzkouším teď v červnu na cestě do Dolomit. Co se týká šumu PMR, je otázkou, zda-li není způsoben rozdílností používaných PMR (Cobra a Midland) Jezdíme na 1.01 kanálu a zkusíme přejit po cestě na 1.00 nebo další ale bez subkanálu. Jiank srozumitelnost je dobrá i ve vysokých rychlostech (160/hod)Šum se nijak nezvyšuje, tedy nepocítil jsem závislost na zvyšující se rychlosti.
Další zkušenosti připojím po plánované cestě do Itálie.

Bluetooth interkom

8.6.2010 v 11:17 | Nahoru | #408
Kdyby nekdo hodlal pouzit Interphone F4 a PMR Midland 445 BT, zde jsou ve zkratce moje dosavadni zkusenosti:

Pred cestou nebylo s kym vyzkouset, takze jsem laboroval jenom doma v obyvaku
- sparovani OK
- nastartovani komunikace mezi F4 a 445 BT bylo OK
- kecani pres F4 a 445 BT s jinou PMR taky OK.

Nasledne ostre pouziti cestou na sraz s nekolika kamarady
- sparovani vydrzelo oboje, zarizeni se navzajem pamatovala, tedy OK
- nastartovani komunikace mezi F4 a 445 BT se zdalo byt fungujici, ale po nejake dobe vypadlo a nedalo se znovu uskutecnit, bylo nutne vysilacku vypnout a zapnout (priznivci IT CROWD urcite znaji). Pro jistotu jsem vypnul bluetooth na telefonu (nokia E61), na GPS (Garmin Zumo 550) a experimentovanim pri obcerstvovacich a tankovacich zastavkach jsem zjistil: ze je-li komunikace mezi F4 a 445 BT nastartovana tlacitkem z vysilacky, vzdy po nejake dobe spadne a neni mozne ji obnovit bez vypnuti a zapnuti PMR; je-li vsak spojeni iniciovano prostrednictvim multifunkcniho tlacitka na F4, k propojeni nejen dojde a vydrzi treba 3 hodiny dokud neni uzivatelem zruseno (at uz multifunkcnim tlacitkem na F4, vypnutim F4, ci vypnutim 445 BT). Vse tedy vyreseno zbyba velke ALE....
- kecani pres F4 a 445 BT s ostatnimi PMR v kolone pri nizsich rychlostech docela ujde, ale od 70-80 km/h strasne zasumene, takze nepouzitelne! Chvilemi jsem mel dojem, ze prijimam volani z FAXu ci stareho modemu Pritom treba telefonovani mam vyzkouseho pri asi 140 km/h a slysitelnost na obou stranach je excelentni (F4 spojena s telefonem pres Garmin Zumo - vidim na navigaci kdo mi vola a muzu se rozhodnout zda hovor prijmout, moznost vytoceni cisla pres display navigace). Zkusim si s timto jeste pohrat, ale vidim to cerne...

Kdo pouzivate Midland 445 BT, dejte vedet s jakymi nahlavkami a jakym uspechem. Uzivatele Intephone F4 jestli pouzivate PMR - jak ho pripojujete k F4 a s jakym vysledkem?

EDIT: Jeste ve zkratce: Baterka v F4 vydrzela vzdy cely den, cisty cas pouzivani se mohl pohybovat okolo 6 hodin, na noc vzdy strceno do nabijecky. V Midland 445 BT byly pouzity nenabijeci alkalicke AA baterky Philips extremelife - vydrzely nejen 3 dny, ale podle displaye vysilacky jsou v dobre kondici. Multimetrem jsem nameril na nabijecich kontachtech vypnute vysilacky pri novych baterkach 6.14 V a po 3 dnech 5,51 V - takze baterky by mely jeste neco vydrzet.

Naposledy editováno 08.06.2010 11:35:50

(reakce na) Bluetooth interkom

8.6.2010 v 12:20 | Nahoru | #409

Dorik>po ukončení tel. hovoru mi navigace(Zumo 550) odkecá všechny ty navigační povely, které mi neřekla během tel. hovoru. Dá se s tím něco dělat?


Jestli je to bug zkus mrknout, jestli mas v GPS posledni firmware, pripadne to nahlas Garminu. Ja nemam rad, kdyz mi navigace do neceho keca, tak to mam vypnuty - nastaveni / bluetooth / audio / pouze telefon

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

8.6.2010 v 16:39 | Nahoru | #410
K tomu Midlandu - zkoušeli jsme to teď právě pro náš projekt do Maroka a problém je v té vysílačce. Je to zkrátka stejný jako drtivá většina dalších PMR - jakmile se začnou rychleji pohybovat, vlivem určitých fyzikálních vlivů dochází k tomu zkreslení a ztrátě srozumitelnosti. Jsou vysílačky, které tohle nedělají ale jsou drahé a v drtivé většině případů nemají BT modul. A ty, které BT modul mají, obvykle umí víc než jen PMR a vyžadují licenci pro radioamatéry (a navíc stojí třeba 4-5x víc než ten Midland). Takže asi takhle - jako nouzovka je to OK a za ty peníze asi nic lepšího zatím není.

(reakce na) Bluetooth interkom

9.6.2010 v 10:14 | Nahoru | #411
TomasTT> Jsem rad, ze jsi mi potvrdil hypotezu

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

10.6.2010 v 08:20 | Nahoru | #412
Já používám Motorolu TLKR T7. Nemá bluetooth ale dá se použít i ve 140km (vyzkoušeno v autě).Problém je ale v hluku v přilbě, takže stejně houby rozumíte.
Zkoušel někdo CB radiostanice (používají se např. v kamiónech a jsou také bez licence).
Co se týká bluetooth tak se dá koupit k radiostanicím bluetooth adapter jako např. zde Vysílačka s bluetooth adapterem

(reakce na) Bluetooth interkom

10.6.2010 v 08:51 | Nahoru | #413
Dorik> CBckem byvaj vybaveny Goldwingy. Ale pokud lidi kolem tebe maj PMR, je zbytecny utracet za CB.

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

10.6.2010 v 09:08 | Nahoru | #414
CB jsem zkoušel, jsou tam problémy s délkou antény a protiváhou a všichni musí používat CB, což je trošku problém, pokud nejezdíš s 4x4 auty....
PMR - některé prostě fungují dobře i třeba ve 150km/h (ve vyklápěčce s kabelovým interkomem) a některé tak do 70km/h (se stejným interkomem). Rozhodně nejde o hluk v přilbě - s F4 krásně slyším v enduro helmě i v rychlostech kolem 130km/h, o tom to není.

(reakce na) Bluetooth interkom

10.6.2010 v 11:38 | Nahoru | #415
TomasTT> A co pouzivas za PMR a jak ho k F4 pripojuses? Ja hodlam, jestli se k tomu v dohledny dobe dostanu, jeste vyzkouset BPA 100 (bluetooth adapter od midlandu) se svym starym Intekem, ktery mi po dratech fungoval docela obstojne. Pak jsou tu jeste systemy od AKE, ktery i pres svou cenu vypadaj lakave, ale jeste jsem nepotkal nikoho kdo by je pouzival a mel tak praktickou zkusenost...

Bluetooth interkom

14.6.2010 v 13:00 | Nahoru | #416
o vikendu jsem zamontoval alternativni sluchatka (viz vyse) pod podsivku v helme (Caberg Justissimo); mikrofon jsem zatim neresil. Na fotkach se muzete podivat, jak hezky to vypada... v helme nejsou vubec citit. Zvuk je dobry (o dost lepsi nez originalni sluchatka ke Gigatronu a jsou i vhodnejsi pro tento typ montaze) a hlasitosti je v pripade potreby dost (sluchatka jsou pomerne citliva, vic nez jejich cinska kopie)...



1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

14.6.2010 v 16:16 | Nahoru | #417
pridam jeste jednu fotku, na ktere je videt spodni segment polstrovani (odepinatelny) a vyvod kabelu od leveho repraku (vede dozadu mezi polstrovani a polystyren, kde se spojuje s druhym kanalem a kousek kabelu vede nasledne pod levym okrajem ven z helmy):

(reakce na) Bluetooth interkom

14.6.2010 v 16:55 | Nahoru | #418
Skalda> dik za fota ... inspirativni
jen musim jeste nejak prinutit svoji cinskou gps, aby zvuky posilala ven pres BT
umi se tvarit jako headset ... kdyz uz to ma bluetooth, tak by to mohlo jit i ven ... snad
prinejhorsim ten dongle, co mas na hudbu

(reakce na) Bluetooth interkom

15.6.2010 v 08:40 | Nahoru | #419
mefisto> pod to se podepisu : Albrecht AE500 - vlastni sady do helmy ze sluchatek Koss PortaPro + PMR + navigace + mp3. vyhodil jsem večně se lámající minidin konektory a používám miniXLR 5pin - mam na nem vyvedeny separytne oba kanaly a tak si mohu do helmy (kdyz jedu sam) pustit muziku ve stereu :)

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

15.6.2010 v 10:58 | Nahoru | #420
jak řešíte mikrofon do vyklápěčky jako je Schuberth C2 kde je festovní bradový deflektor, mám pocit že by se při otevření přestěhoval díky deflektoru tak nějak k oku, kámoš i chce pořídit BT komunikaci do C2 a teď tohle řeší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist