1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Jo a mimochodem co se muziky týče, chápu, že to není ono, protože F3 nepodporuje A2DP Bluetooth stereo profil. F4 ano, používám a funguje velmi dobře. F3 jsem na muziku netestoval, ale mělo by to být úplně stejné jako F4 s telefonem, který nepodporuje A2DP. Tuhle kombinaci jsem měl možnost poslechnout a k poslechu to opravdu není. Prostě bez A2DP je Bluetooth na poslech muziky nepoužitelný. U F3 bych to tedy nepovažoval za chybu, výrobce nikde neuvádí, že je to použitelné na přehrávání muziky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Dan-RECALL>mmm10>
Jo a mimochodem co se muziky týče, chápu, že to není ono, protože F3 nepodporuje A2DP Bluetooth stereo profil. F4 ano, používám a funguje velmi dobře. F3 jsem na muziku netestoval, ale mělo by to být úplně stejné jako F4 s telefonem, který nepodporuje A2DP. Tuhle kombinaci jsem měl možnost poslechnout a k poslechu to opravdu není. Prostě bez A2DP je Bluetooth na poslech muziky nepoužitelný. U F3 bych to tedy nepovažoval za chybu, výrobce nikde neuvádí, že je to použitelné na přehrávání muziky.
No ja F4 testoval jen doma v křesle, ale při spojeni se SONY NWZ-828 je přehrávání trhané(přerušované). Myslel jsem že to je třeba slabou baterií, což mi dělaj BT sluchatka, že když slabne baterie tak to sem tam jako by cuklo, ale nabil jsem jak F4 tak SONY a stale stejne, jedinou skladbu to nepřehraje bez přerušení. Nemáš nějaky TIP?
2 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
Ještě dotaz jak to řešíš, když má někdo jiný intercom?
Přes PMR?
Naposledy editováno 22.05.2010 17:30:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom
lopata75>Já taky zvažuju intercom,ale nejsem si scela jistej,jestli nepřijdu o to "soukromí " a vychutnávačku jízdy samotné,když mi do toho bude spolujezdkyně kecat... Jak to bylo u vás... lepší jezdit a nekecat nebo i poklábosit?
Jezdím jak sám tak i s přáteli a jak si na intercom zvykneš tak už bez nej nevyjedeš :).
Používám Stacom Digital + PMR Alinco a ať jedem ve dvou nebo v jakém koliv počtu tak jsem ještě neslyšel, že by někdo řekl, že přichází o soukromí, dokonce bych řekl, že to zvyšuje při vetším počtu jezdcu i bezpečnost(jak se říká bez spojení neni ...)
Napiš jěště do jaké rychlosti je PMR dobře srozumitelná /myslím zkreslení dopplerový efektem/
Jak funguje DSP/šumový filtr na PMR/. Já jsem otestoval čínský interkom s BT. V integrální přilbě do 150km jasná srozumitelnost s mini šumem. Při 170 je ještě rozumět ale už je silný šum.Nejslabší je deklarováná vzdálenost spojení /1000m/ 100% to funguje do 300m pak to začne prskat jako při slabém signálu v rádiu. Když se mi to podaří spárovat s 445BT mělo by to být řešení.
Naposledy editováno 26.05.2010 07:01:35
EDIT: rozdeleni prispevku
Naposledy editováno 31.05.2010 00:43:28
- A2DP dongle MSI120 s timto interkomem funguje. Dongle provadi automaticke parovani - po vypnuti se sparuje s druhym BIM (a pokud nenajde zadna sluchatka v dosahu do 3 min, vypne se). Pri aktivaci interkom rezimu se dongle odpoji od BIM a natvrdo se vypne, nastesti se nevypne pri aktivaci interkomu z druheho BIM a po jeho deaktivaci (kterymkoliv) se opet pripoji k prvnimu BIM (podobne se chova prichozi hovor v telefonu, ackoliv odchozi hovor dongle prezije zapnuty). Pri pouziti jineho A2DP donglu nebo vysilani BT primo ze zdrojoveho zarizeni by toto chovani nejspis nevznikalo.
- A2DP prenos mirne zkresluje pasmo - zejm. potlacuje basy (zrejme kvuli kompresi). Toto je ale skoro jiste vlastnost BT/donglu, nikoliv samotneho interkomu. Jev se da castecne kompenzovat pouzitim "mega-bass" ekvalizeru na zdroji zvuku. Pokud bych to ovsem neporovnaval "on-the-fly" i s vyrazenim BT z prenosoveho kanalu, nejspis bych si tohoto ani nevsiml.
- alternativni sluchatka hrajou o poznani lepe. Koupil jsem na ebayi tyto (pozor, existuji i podobne vypadajici cinske, ktere hraji o neco hur a jsou hur demontovatelne pro eventualni montaz pod podsivku helmy, coz s temito planuji) a kvalita reprodukce (zejm. stereo hudby) je znatelne lepsi nez s originalnim headsetem. Ja jsem ale asi pomerne narocny a nekomu by stacil i orig. headset (rikal kamarad), obzvlast pokud chce clovek pouzivat primarne rezim interkomu nebo povely z navigace.
- pouziti alternativnich sluchatek ovsem vyzaduje preparaci puvodniho mikrofonu a jeho spojeni s nimi (na coz jsem si nakoupil nekolik kabliku se stereo jack 3.5mm 4-polovou vidlici... v teto souvislosti jeste doplnim postreh, ze audio konektor na modulu ma zapojeni kanalu obracene nez bezny stereo jack - na spicce konektoru je zde pravy kanal)
- vybiti modulu je signalizovano obcasnym blikanim cervene LEDky a pipnutim ve sluchatku
- vybity modul vyrabi (v rezimu interkomu) noise do sluchatek (vyvojari nastavili limit pro automaticke vypnuti evidentne dost nizko, ale to neni na skodu)
- tlacitko play/pause funguje zaroven jako mute/unmute, takze potlaceni zvuku funguje i bez AVRCP (ackoliv prehravac prehrava dal)
Vcera jsem byl na celodennim vyletu a z ujetych 450 km jsem cca 350-400 km (cca 5 hodin) mel interkom (resp. 1 jeho modul) zaply a aktivni v rezimu prehravace. Vybit se mi ho nepodarilo. U A2DP donglu jsem 1x menil akumulator (AAA clanek - umyslne jsem koupil dongle na vymenne clanky kvuli delsim cestam). Hlasitost i kvalita reprodukce byla dobra (se sluchatky z ebaye, zatim jen vlozenymi mezi ucho a stenu helmy; v budoucnu planuji samotna sluchatka - bez textilniho pouzdra - zasit pod podsivku v miste usti zvukovodu). Slysitelnost pri ne uplne maximalni hlasitosti (ani v PDA, ani v BIM) byla do cca 160 km/h, ale tento udaj je zavisly zejm. na sluchatkach (s peckami by to bylo jeste lepsi), helme (u me Caberg Justissimo) a srozumitelnost i na tom, jestli poslouchanou hudbu znate. Hudbu jsem bral z PDA (v batohu v hornim kufru) a do ni prubezne prichazely s vhodnou hlasitosti i povely z navigace. Nahmatani ovladani v rukavici se da naucit rychle. Chvili jsme jeli v desti, ale z pohledu interkomu s tim problem nebyl. Nebyl problem ani s pripevnenim podlozky k helme, ani modulu k podlozce - oboji sedi vcelku pevne (s Interphone/Scala porovnat nemohu). Rezim interkomu jsem zatim v ostrem provozu nezkousel, ale tam uz by nemelo byt zadne prekvapeni... zbyva "pouze" otestovat citlivost mikrofonu a filtraci prichoziho hlasu (ev. v soucinnosti i s jinym dynamickym mikrofonem v pripade bastleni vlastniho headsetu).
Resume: s BT Multi-Interphone jsem spokojen, zejm. s prihlednutim k jeho cene, ktera je v soucasne dobe (na ebayi, i s postovnym) cca 4x nizsi nez highendy typu Interphone, Scala, Midland, Camos, Chatterbox atd. Ceskym prodejcum tohoto prislusenstvi bych doporucil zvazit jeho distribuci na tuzemskem trhu. Po diskuzi s dalsimi motorkari si myslim, ze o radove levnejsi BT interkom by mohl byt slusny zajem. Tesim se na vase dotazy...
EDIT: odkaz
Naposledy editováno 31.05.2010 00:49:03
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Další zkušenosti připojím po plánované cestě do Itálie.
Pred cestou nebylo s kym vyzkouset, takze jsem laboroval jenom doma v obyvaku
- sparovani OK
- nastartovani komunikace mezi F4 a 445 BT bylo OK
- kecani pres F4 a 445 BT s jinou PMR taky OK.
Nasledne ostre pouziti cestou na sraz s nekolika kamarady
- sparovani vydrzelo oboje, zarizeni se navzajem pamatovala, tedy OK
- nastartovani komunikace mezi F4 a 445 BT se zdalo byt fungujici, ale po nejake dobe vypadlo a nedalo se znovu uskutecnit, bylo nutne vysilacku vypnout a zapnout (priznivci IT CROWD urcite znaji). Pro jistotu jsem vypnul bluetooth na telefonu (nokia E61), na GPS (Garmin Zumo 550) a experimentovanim pri obcerstvovacich a tankovacich zastavkach jsem zjistil: ze je-li komunikace mezi F4 a 445 BT nastartovana tlacitkem z vysilacky, vzdy po nejake dobe spadne a neni mozne ji obnovit bez vypnuti a zapnuti PMR; je-li vsak spojeni iniciovano prostrednictvim multifunkcniho tlacitka na F4, k propojeni nejen dojde a vydrzi treba 3 hodiny dokud neni uzivatelem zruseno (at uz multifunkcnim tlacitkem na F4, vypnutim F4, ci vypnutim 445 BT). Vse tedy vyreseno zbyba velke ALE....
- kecani pres F4 a 445 BT s ostatnimi PMR v kolone pri nizsich rychlostech docela ujde, ale od 70-80 km/h strasne zasumene, takze nepouzitelne! Chvilemi jsem mel dojem, ze prijimam volani z FAXu ci stareho modemu Pritom treba telefonovani mam vyzkouseho pri asi 140 km/h a slysitelnost na obou stranach je excelentni (F4 spojena s telefonem pres Garmin Zumo - vidim na navigaci kdo mi vola a muzu se rozhodnout zda hovor prijmout, moznost vytoceni cisla pres display navigace). Zkusim si s timto jeste pohrat, ale vidim to cerne...
Kdo pouzivate Midland 445 BT, dejte vedet s jakymi nahlavkami a jakym uspechem. Uzivatele Intephone F4 jestli pouzivate PMR - jak ho pripojujete k F4 a s jakym vysledkem?
EDIT: Jeste ve zkratce: Baterka v F4 vydrzela vzdy cely den, cisty cas pouzivani se mohl pohybovat okolo 6 hodin, na noc vzdy strceno do nabijecky. V Midland 445 BT byly pouzity nenabijeci alkalicke AA baterky Philips extremelife - vydrzely nejen 3 dny, ale podle displaye vysilacky jsou v dobre kondici. Multimetrem jsem nameril na nabijecich kontachtech vypnute vysilacky pri novych baterkach 6.14 V a po 3 dnech 5,51 V - takze baterky by mely jeste neco vydrzet.
Naposledy editováno 08.06.2010 11:35:50
Dorik>po ukončení tel. hovoru mi navigace(Zumo 550) odkecá všechny ty navigační povely, které mi neřekla během tel. hovoru. Dá se s tím něco dělat?
Jestli je to bug zkus mrknout, jestli mas v GPS posledni firmware, pripadne to nahlas Garminu. Ja nemam rad, kdyz mi navigace do neceho keca, tak to mam vypnuty - nastaveni / bluetooth / audio / pouze telefon
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
Zkoušel někdo CB radiostanice (používají se např. v kamiónech a jsou také bez licence).
Co se týká bluetooth tak se dá koupit k radiostanicím bluetooth adapter jako např. zde Vysílačka s bluetooth adapterem
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
PMR - některé prostě fungují dobře i třeba ve 150km/h (ve vyklápěčce s kabelovým interkomem) a některé tak do 70km/h (se stejným interkomem). Rozhodně nejde o hluk v přilbě - s F4 krásně slyším v enduro helmě i v rychlostech kolem 130km/h, o tom to není.
1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom
jen musim jeste nejak prinutit svoji cinskou gps, aby zvuky posilala ven pres BT
umi se tvarit jako headset ... kdyz uz to ma bluetooth, tak by to mohlo jit i ven ... snad
prinejhorsim ten dongle, co mas na hudbu