globalmoto_duben_nolan





Téma: Hlinikace Motech
 
12.10.2008 v 17:30
Chystam se poridit nejaky hlinikovy bocni kufry a zajima me vas nazor na tyto Motorkar.net.
Mate nejake zkusenosti? Hlavne by mne zajimalo jak je resene viko a jakym zpusobem se pridelaji na moto, jestli je tam nejaky ram, apod.
Diky

1 reakcí na tento příspěvek Hlinikace Motech

15.10.2008 v 13:10 | Nahoru | #1
...dle obrázku bude asi víko řešeno asi jako u krabice od bot + dva panty. Rám na motorku si budeš muset asi pořešit sám, třeba od Givi a jak to na něj přiděláš bude už jen na tobě. Můžeš je přišroubovat, nebo použít puky, případně nějaký složitější systém

(reakce na) Hlinikace Motech

15.10.2008 v 13:53 | Nahoru | #2
Sally> No slo mi dost o cenu, ale nasel jsem ceskyho vyrobce, design 100% lepsi a ceny nejsou tak hrozne.

BigHusky

I kdyz je fakt ze se vsema p**ovinkama co bych tam chtel to vyjde na +-15tis:()

Hlinikace Motech

15.10.2008 v 14:45 | Nahoru | #3
SW-Motech uz dela mnoooohem lepsi typ kufru - videl jsem je na vystave na jare a chci je

www.mo-tech.de/sonstige_dokumente/trax.pdf

1 reakcí na tento příspěvek Hlinikace Motech

15.10.2008 v 22:29 | Nahoru | #4
...tak když za 15, tak to už se dají i od Touratechu a nemusíš řešit kompromisy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

15.10.2008 v 23:42 | Nahoru | #5
Sally> No za 15 to mam i s ramem na miru, a ruznejma blbostma, drzaky a tak..:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 00:03 | Nahoru | #6

Alfonso>Sally> No za 15 to mam i s ramem na miru, a ruznejma blbostma, drzaky a tak..:)

Neblbni, já měl komplet boční kufry od pana Poledníka za 10500

Naposledy editováno 16.10.2008 00:04:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 09:59 | Nahoru | #7
Mládě.Fidži> Jo? Ale to jsi asi objednaval ty nytovany, ne? On me trosku tlacil do tech varenejch. Samo ze jsou pevnejsi, ale nevim jestli to fakt potrebuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 11:54 | Nahoru | #8

Alfonso>Mládě.Fidži> Jo? Ale to jsi asi objednaval ty nytovany, ne? On me trosku tlacil do tech varenejch. Samo ze jsou pevnejsi, ale nevim jestli to fakt potrebuju.

Mám vařený - 7500 + držáky kufrů Givi 3000= 10500. Já ti taky doporučuju vařený. Až ti někde pukne plnej kufr při pádu, je to fakt prdel

[img]

Hlinikace Motech

16.10.2008 v 12:01 | Nahoru | #9
Ty Zargesy jsou imho pěkně hnusné, za druhé nemají na víku chyty na další bagáž - třeba karimatku apod...

Ty nové vypadají o hodně lépe.

Jinak Big Husky prý nejsou špatné (navíc se domluvíš, přivezeš motorku, a rovnou ti je namontuje). O něco dražší jsou Begr - k dostání včetně montáže na

Cyril moto

Naposledy editováno 16.10.2008 12:02:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 12:16 | Nahoru | #10
Mládě.Fidži> No dobre:) Jen me asi nepujdou ty drzaky kufru, na to KLE se moc nedelaj:(
Ale co jsem cetl, tak v tom ceniku musis jeste koupit tech 8 puku za 1500, a to je uz 9tis + ty drzaky samotny...to bude vic ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 12:39 | Nahoru | #11

Alfonso>Mládě.Fidži> No dobre:) Jen me asi nepujdou ty drzaky kufru, na to KLE se moc nedelaj:(
Ale co jsem cetl, tak v tom ceniku musis jeste koupit tech 8 puku za 1500, a to je uz 9tis + ty drzaky samotny...to bude vic ne?

Kup si nejlevnější puky ve sportu a vyjde ti to nastejno ;) Zbytek můžeš udělat doma nebo si to nechat udělat. Vyjde tě to levněji ;) Držáky kufrů ti udělá klidně rovnou pan Poledník. Kdybys to nechal všechno udělat od něj, tak to máš 7500+1500+3500=12500 sakum prdum...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 13:17 | Nahoru | #12
Mládě.Fidži> No a ty sis to delal sam? Jak je ten mechanismus u tech puku? videl jsem tam nejaky jakoby otocny raminka, ale na prvni pohled to vypada docela neodolně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 13:22 | Nahoru | #13

Alfonso>Mládě.Fidži> No a ty sis to delal sam? Jak je ten mechanismus u tech puku? videl jsem tam nejaky jakoby otocny raminka, ale na prvni pohled to vypada docela neodolně.

Je ten dosedací plech, kufr, puk a ten hranolek. Já je koupil a podle toho sme si udělali 5 kopií. Drží to perfektně. Však sem dal fotku jak to na nich leží :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 13:26 | Nahoru | #14
Mládě.Fidži> Aha. No ale kdybys mel chvilku cas a nafotil nejaky detailky byl bych rad

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 13:28 | Nahoru | #15
Mládě.Fidži> a drzaky od givi byly prohlaseny za dostatecne odolne pro hlinikace? co jste udelali s tema vycnelkama ktere jsou k drzeni plastaku?

(reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 13:52 | Nahoru | #16

Meli>Mládě.Fidži> a drzaky od givi byly prohlaseny za dostatecne odolne pro hlinikace? co jste udelali s tema vycnelkama ktere jsou k drzeni plastaku?

To nevim, co kdo prohlašoval nebo ne. Kluci mi je doporučily. Ono krom zakázkové výroby moc jiných možností ani není. Výčnělky byly šroubovací, takže sem je odšrouboval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 13:53 | Nahoru | #17

Alfonso>Mládě.Fidži> Aha. No ale kdybys mel chvilku cas a nafotil nejaky detailky byl bych rad

Až budu mít hotovou garáž tak ti to vyfotím. Teď by se mi tam motorka s namontovanýma kuframa nevešla

(reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 14:16 | Nahoru | #18
Mládě.Fidži> Jasne, v poho. Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 17:54 | Nahoru | #19
Meli> ...jestli myslíš ty spodní čepy, tak ty jsou jen našroubované, ne? A ten vrchní zobáček na zacvaknutí plasťáku jde taky odšroubovat

(reakce na) Hlinikace Motech

16.10.2008 v 18:17 | Nahoru | #20
Sally> no - trivialni vec ktera mne nenapadla a asi mi usetri nejaky ten peniz

Hlinikace Motech

17.10.2008 v 23:25 | Nahoru | #21
kufr begr celosvařený z 2 mm silného plechu,víka mají svařovaný rohy,takže se kufr nekroutí a drží,všechny hrany zkoseny,dělá se begr 36,begr 45 L,pokud máš zájem o tyto kufry,tak mi napiš,cena 5000,-za kus,v ceně jsou dva zámky.

v kufrech nejsou vrtaný žádný díry,takže jdou přidělat na jakýkolif držák
begr 36 L koupíš v cyrilmoto,umě koupíš begr 36 a 45L po dohodě i jiné

Naposledy editováno 17.10.2008 23:33:55

Hlinikace Motech

21.10.2008 v 10:40 | Nahoru | #22
Cena kvalitních kufrů je plus mínus stejná od garážových výrobců nebo z tovární výroby. Existují vyjímky ale obvykle se ukáže, proč je to levnější (materiál, zpracování, vodotěsnost resp. způsob utěsnění). Někdo považuje za hliníkový kufr i box na nářadí z OBI, kde je 0.5mm hliníkové fólie na dřevotřískové bedně. Tak to pochopitelně ne.
Aby byl kufr pevný, se řeší buď tím, že je samonosný - vyrobený z tlustého plechu s víkem obvykle typu "krabice od bot" nebo z tenčího, kde víko musí dodat potřebnou pevnost zamknutím do nějakého profilu (Zega) nebo prolisů (SW a další). Tohle už je výrobně náročnější a proto kufry s větším víkem jsou většinou levnější a těžší. Rozdíl může být docela hodně - Zega váží 3.5kg a viděli jsme v reálu tuzemský garážový kufr o váze 8kg. To znamená, že si člověk ještě nic nenaložil a už veze 16kg navíc, které zatěžují podsedlovku atd. Výrobci to obvykle argumentují "že kufr je tak pevnější a když se spadne, nepoškodí se". Ano ale když se pořádně spadne, energie nárazu se přenese dál, protože takový kufr je jako cihla a výsledkem jsou popraskané rámy nebo části podsedlovky apod. Optimální je asi kompromis. Upevnění je v 99% případů stejné - používá se způsob se kterým přišel Touratech u kufrů Zega před 21 lety - obdélníkový trubkový rám a čtyři úchyty typu "puk". Kvůli různým homologacím a omezením se u Zega už řadu let používají trošku jiné puky z texgumoidu - dole s háky a nahoře otočnou zaklapávací závorou ovládané zevnitř. V garáži se to blbě napodobuje a tak u domácí výroby obvykle najdete kulaté puky s koly, někdy řešené tak, že se to celé musí odšroubovat od rámu (nejde to jen vyháknout) a výrobci se dušují, že to je "jako na originálu" ale nemají pravdu. Zega se nasadí během pár vteřin. Co se týká rámů - někomu jde jen o nejnižší cenu, někdo chce, aby rám nevypadal v detailech šíleně. Takže rám není jeden jako druhý. Úchyty (svorky) na některé rámy se dělají třeba jen jako drátová objímka nebo frézovaný duralový úchyt. Je jasné, že to má vliv na cenu. Příklad tady: detail úchytu na podsedlovce
Jako zásadní vidíme rozdíl v tom, že někteří garážoví výrobci se do toho pustí jeden rok, další je to přestane bavit a když člověk potřebuje třeba po pádu nový kufr, mají smůlu a musí si koupit všechno nové, protože jejich kamarád už to prostě nedělá nebo nemá materiál nebo právě tuto zimu svařuje ploty.. U továrních kufrů je možné koupit i samostatné díly, které pasují jeden na druhý - náhradní víko pasuje na jakýkoliv kufr toho typu apod. Někteří výrobci tohle nedokážou a co kus, to originál a někteří dokonce nemají ani sériově vyráběné rámy a všechno se musí dělat na míru - to znamená dodat motorku tal na týden na výrobu a montáž rámů a na jakoukoliv opravu to samé. No a poslední rozdíl vidím v tom, že na tovární kufry se vyrábí fůry různých doplňků - třeba vnitřní dělicí tašky na jednotlivé druhy oblečení, aby v tom byl pořádek apod. Na rozměry Zega kufrů jsou třeba udělané i karimatky aby se vešly napříč apod. Kufry můžou být prostě jako systém, který si člověk může různě doplňovat podle typu cesty a počtu věcí, které veze. Základní princip se jak říkám 20 let nezměnil a jednou vymyšlené úchyty na víku používají všichni ale ne všichni už v tom rozměru mají vyrobené třeba přídavné tašky na nepromoky nebo převlečení aby to přesně pasovalo na ty očka apod. Jinak ty tovární stojí kolem 17 tisíc s DPH (2x kufr, 2x montážní sada a rám na příslušnou motorku). Pár fotek je třeba tady v galerii: fotky zega TT

2 reakcí na tento příspěvek Hlinikace Motech

21.10.2008 v 11:54 | Nahoru | #23
SW motech mi přišly jak největší hrachovina. Jak přihrádka na fusekličky pro Barbie a Kena...já jsem pořídila Grave, jsou sice dražší, ale kvalita je úplně jinde než SW a hlavně Padevítův servis na 1

(reakce na) Hlinikace Motech

21.10.2008 v 12:06 | Nahoru | #24

Bestie!>SW motech mi přišly jak největší hrachovina. Jak přihrádka na fusekličky pro Barbie a Kena...já jsem pořídila Grave, jsou sice dražší, ale kvalita je úplně jinde než SW a hlavně Padevítův servis na 1

A dělají ty SWmotech i v růžové?

(reakce na) Hlinikace Motech

22.10.2008 v 07:14 | Nahoru | #25
Bestie!> to myslis jako ten stary typ, nebo pomlouvas i ty nove? - (stare neznam ale nove mi pripadaj luxusni)

1 reakcí na tento příspěvek Hlinikace Motech

22.10.2008 v 14:20 | Nahoru | #26
Nové - koukni se na materiál, provedení vrchního lemu po otevření víka (jak je zúžený prostor a zakončený hranou) a hlavně - lidi říkají že do nich teče. Design je hezký - aby ne, když doslova opajcovali design kufrů BMW Adventure.

(reakce na) Hlinikace Motech

22.10.2008 v 22:21 | Nahoru | #27
TomasTT> Ono je to tezky. Je mi jasny ze kdyz vezmu ty kufry od Zegy, tak mam jistotu ze budou kvalitni. Jenze jako vzdy je to o penezich.
Rad bych slysel tvuj soukromej nazor, ne jako od zamestnance TT , na ty kufry od Huskyho.
Taky jde o to jestli by se dal u Vas vyrobit treba ram na ty kufry, protoze jsem nic takovyho na moji motorku v katalogu nevidel.
Slysel jsem na ne docela chvalu.

Naposledy editováno 22.10.2008 22:25:18

1 reakcí na tento příspěvek Hlinikace Motech

23.10.2008 v 00:17 | Nahoru | #28
tak ještě něco málo ke kufrům BEGR
kufr begr 36L,váha 3,3 kg včetně dvou ks zámků
kufr begr 45L,váha 4,2 kg včetně dvou zámků
oba typy kufrů jsou vyrobeny 2 mm silného pevnostního AL plechu,jsou celosvařené,víka mají zavařené rohy,tedy slouží jako zpevňující prvek,olemovány jsou gum.těsněním.

kufry,jejich tvar,způsob zavírání víka,je vyroben na základě dloholetých zkušeností lidí,kteří s AL kufry jezdí a občas snimi i spadnou,proto na kufrech nejsou žádné plastové panty a zámky,montáž a demontáž je stejně rychlá jak u kufru Zega,způsob uchycení je přes puky,nebo jak sem se tu dočetl kola.
tovární podpora:krásný název,ovšem v praxi znamená,mi ti objednáme nový náhradní díl,bude zde unás na prodejně za 14 dní?měsíc?opravit to nejde to neděláme,možná se pletu a díly sou skladem hlavně přes sezónu
garážový výrobce podpora:u kufrů begr se jedná o ruční výrobu,takže co kus to originál, plech je nastříhán na přesný rozměry,ohýbán v ruční ohýbačce,kde může dojít k určitým odchylkám,to samé platí i u víka,pak u svařování,ovšem tito garážový mistři se zabývají výrobou a prací s plechem od roku 1987 takže se stím dokážou ve své garáži slušně porvat a výsledkem je kufr BEGR takový jaký je.výhodou těchto kutilů je,že dokáží improvizovat,opravit poškozený díl,nebo vyrobit nový,pro případ že za dva dni odjíždíte na dovolenou a stala se vám nějaká nemilá věc s kufrem,lze toto řešit po tel. dohodě ze dne na den,zatím sem to jako garážmajster řešit nemusel,páč kufry i po pádu drželi tvar a nezatékalo do nich.

tak trošku sem musel zareagovat na Tomasův přízpěvek,jinak to nešlo

Hlinikace Motech

23.10.2008 v 00:30 | Nahoru | #29
Alfonso:
Jen pro přesnost - to nejsou kufry "od Zegy" ale kufry "od Touratechu", ZEGA je název výrobku ne firmy.
Komentářů se zdržím, když mi zavoláš nebo napíšeš, tak ti můžu říct svůj názor na cokoliv ale asi takhle obecně:

- Zega kufry jsem si koupil po první zkušenosti v Maroku, kde je měli dva kamarádi a já měl tovární BMW hliníkáče tenkrát za 50 tisíc. Byly absolutně nanic kromě hezkého vzhledu. Kluci do Zega měli sbaleno za minutu a já přemýšlel jestli tahle věc byla naležato nebo naštorc a stejně se to nevešlo a nešlo zavřít víko. Ultra debilní rozměry. Na Zega je mrak věcí, které využívají ty rozměry a přesně to sedí.
-Zega se dělá 20 let. Víc než 20 let. když se něco stane a bohužel se stává, tak se koupí prostě nový spodek nebo nové víko a pasuje to vždycky i na kufry 10 let staré. Teď jsme dodávali nové tělo kufru majiteli starého PD, který měl havárku a kufry pěkně staré. Pochopitelně že to pasuje. U garážových firem je jedno zásadní riziko - zítra je to může přestat bavit nebo dostanou jinou práci, nebudou mít přístup k materiálu nebo prostě z jakéhokoliv důvodu přestanou své kufry dělat a když se něco stane, budeš muset koupit všechno nové. Před časem se velmi propagovaly alukufry od Standy. Dělal je docela dobře (v rámci ceny, kterou si stanovil) ale nechal toho a co když potřebuješ nový? Budeš mít levý jiný než pravý? Jak říkám, firmy přichází a odchází, o garážovkách nemluvě ale Touratech je dělal první a dělá je pořád a i když bylo nejhůř, dokázali jsme dodat bleskově náhradní kufr nebo víko třeba i do Etiopie, kde na to cestovatel čekal na letišti. Myslím že tím je řečeno hodně.
- Cena kufru (jakéhokoliv rozměru bočního) Zega je 5290Kč s DPH (t.j. oficiálně s daňovým dokladem). Garážové tuzemské výroby bez papírů se prodávají za 5000 (myslím že udělané kvalitně). Jestli to někdo dělá za polovinu, nevěřím že to je kvalitní. Jestli si někdo potřebuje dokázat, že jde udělat něco nejlevnější na světě, pak prosím ale to je jako srovnávat BMW a Chunlan. Ano, hezký kufr můžeš mít i z OBI za 300Kč. Vydrží sice jen jednu cestu (možná) ale parády s tím naděláš dost. Asi tak.
- Co se týká rámů, my nevyrábíme ale prodáváme. Fabrika vyrábí typové kufry a my máme případně lidi, kteří nám dokáží udělat zakázkové věci (třeba rámy) a dělali je na různé stroje a dělají to kvalitně. Takže můžeme řešit jestli když si koupíš naše kufry že bysme zařídili výrobu rámů na míru jen pro tebe ale rozhodně nebudu řešit jak na cizí kufry sehnat rámy. To asi pochopíš.

Jinak doporučuju někdy se zastav, ukážeme ti jak vypadají naše, můžeš si je prohlédnout, zkusit se na ně postavit (od toho jsou v prodejně vystavené moje jeté aby si na ně lidi mohli stoupnout a vyzkoušet pevnost) a ukážeme ti technické detaily, kterými se liší od všech co se na trhu nabízí včetně továrních. Pak se musíš rozhodnout sám, nejlépe porovnat ty ostatní, porovnat jejich podporu v případě problémů atd.

T.

(reakce na) Hlinikace Motech

23.10.2008 v 00:38 | Nahoru | #30

bystřické 1>
tovární podpora:krásný název,ovšem v praxi znamená,mi ti objednáme nový náhradní díl,bude zde unás na prodejně za 14 dní?měsíc?opravit to nejde to neděláme,možná se pletu a díly sou skladem hlavně přes sezónu



Zrovna jsem nemyslel tvoje kufry (ani Grave) ale to je jedno.
V praxi podpora znamená že když je průser a jede zítra, tak mu DNESKA dáme nové tělo nebo víko, protože je máme pořád skladem. Pořád znamená pořád. Objednáváme na sklad pořád, zrovna kufrů se snažíme mít tak kolem 10 sad ale je fakt, že nemíváme skladem topcase, protože je nemáme rádi. Nicméně když nám auto jezdí do fabriky každý týden, tak to zase taková tragédie není.
Opravit to pochopitelně jde, stejně jako cokoliv, pokud to má smysl opravovat. Já sám mám jeden kufr opravovaný, stejně jako kolega Radek po Maroku 2004 opravoval rozčísnutý do poloviny. Máme lidi co to vaří ale někdy (někdo) opravovat nechce, protože prostě radši chtějí nový díl.
Jak jsem psal - jsou garážové výroby, které považuju za kvalitní a jsou garážové výroby, které prostě vidím jako šílené. Do té nepatříš. Mimochodem, zeptej se někdy Standy, proč přestal dělal alukufry...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist