globalmoto_duben_nolan





Téma: Rozdíl cross/enduro
 
11.10.2008 v 18:50
Narazil jsem nedávno na jeden pikantní problém
Jak vysvětlit laikovi rozdíl mezi crossem a endurem?
Laik myšleno tak, že cross/enduro motorku pojmenuje teréní motorka.
Je moje definice
cross - umělá trať
enduro - přírodní trať
správná?

Nebo jak by to šlo vysvětlit lépe?

Rozdíl cross/enduro

11.10.2008 v 19:17 | Nahoru | #1
cros- soutezni enduro civilni

Rozdíl cross/enduro

11.10.2008 v 19:22 | Nahoru | #2
amanzes> Jednoduše enduro se jede na 70-130km kole třikrát po sobě a výužívá se hlavně přírodních překážek a motokross se jede na 15-45min+kolo na cca 1-3km okruhu plném umělých překážek.

Rozdíl cross/enduro

11.10.2008 v 19:26 | Nahoru | #3

amanzes>cros- soutezni enduro civilni


v enduru se taky jezdí soutěže

Rozdíl cross/enduro

11.10.2008 v 19:27 | Nahoru | #4

marko>amanzes> Jednoduše enduro se jede na 70-130km kole třikrát po sobě a výužívá se hlavně přírodních překážek a motokross se jede na 15-45min+kolo na cca 1-3km okruhu plném umělých překážek.


čili v zásadě byla moje definice správná?

Rozdíl cross/enduro

11.10.2008 v 21:39 | Nahoru | #5
Co je Enduro

V klasickém závodě startují všichni najednou, v enduru, dříve soutěžích rozhoduje více kritérií, než jen čas, jezdci nemají o soupeřích skoro žádný přehled a vítěz je znám, až když rozhodčí spočítají výsledky.

Enduro slučuje jezdecké umění, vytrvalost, rychlost, mechanickou zručnost. Provozuje se v přírodě na různých cestách – širokých i úzkých, spletitých, technických – i mimo ně, projíždí se lesem, kamením, vodními toky, bahnem, vyschlými řekami a potoky.

Motocykly pro enduro jsou terénní motocykly, vycházející z motokrosových modelů, ale homologovány pro silniční provoz a musejí být opatřeny státní poznávací značkou. S ohledem na ekologii musí mít speciální homologované pneumatiky a přísné limity hlučnosti.

Jezdci startují po trojicích v minutových intervalech. Motocykly jsou přes noc uloženy v uzavřeném parkovišti. Délka trasy je většinou okolo 80 – l00 km a jezdci okruh absolvují první den 3x a druhý den 2x. Trasu musí jezdec absolvovat v předepsaném čase, okruh je rozdělen na úseky, na který je dán čas. V pěkném počasí jsou stanoveny A časy, B časy jsou pomalejší, např. při dešti. Na okruhu je většinou l nebo 2 rychlostní zkoušky a l enduro test.

Rychlostní zkouška je vymezená trasa, jakou znáte z motokrosu, ale zde ji jezdec jede jen jednou. Enduro test je měřený úsek okruhu, např. těžký výjezd lesním úvozem. Součty všech časů dávají výsledné pořadí. Vyhrává jezdec s nejmenším součtem času.

Samozřejmě jsou účastnici rozdělení podle obsahu motorky, dnes i podle věku a také, zda jezdec má licenci mistrovskou nebo je přihlášen jen do přeboru.

I.S.D.E.

Mezinárodní šestidenní motocyklová soutěž vznikla v roce 1913 jako zkouška spolehlivosti motocyklů a zručnosti jezdců. Toto poslání si zachovává, ale dnes je mimo spolehlivosti rozhodující hlavně i rychlost. Mezinárodní trofej FIM věnoval roku 1913 britský svaz výrobců a obchodníků s jízdními koly a motocykly. V roce 1949 nahradila FIM původní (ztratila se během 2. světové války v Německu) putovní cenu, antickým stříbrným pohárem s víkem z doby Jiřího III. Stříbrná váza byla výsledkem subskripce členských svazů FICM od roku 1923, vypsané z podnětu Nizozemské motocyklové federace. V roce 1949 ji FIM nahradila antickým stříbrným pohárem s víkem z doby Jiřího II.

Rozdíl cross/enduro

11.10.2008 v 23:04 | Nahoru | #6
lubhrc to rozlouskl takze pravdu jsme meli vsichni

Rozdíl cross/enduro

12.10.2008 v 09:37 | Nahoru | #7
na motoinzerci.cz je sekce "terénní/cross" a "závodní enduro"

Rozdíl cross/enduro

13.10.2008 v 11:04 | Nahoru | #8
Ještě by se to mohlo rozpitvat do detailů jako, cross nemá světla, má jinou převodovku, vyvažovák, převody, a předpokládá se u ní že bude většinu života trávit na trati

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl cross/enduro

24.10.2008 v 13:38 | Nahoru | #9
Z trochu jineho pohledu by mne zajimalo,jak to je s crosskou v normalnim provozu.V inzeratech na motoinzerci se da filtrovat i treba podle STK a najde se tam dost cross,ktere STK maji.Jenze nikde SPZ a svetla to taky nema (misto blinkru jsou ruce ).Jak je toto resene?Cross muze mit taky SPZ a svetla se daji pridelat?

PS: Soused na chate ma v garazi 2 skvosty.Jawu 90 cross s SPZ (!),ale bez svetla,pry jsou ale uz problem dily a pak Jawu 250 Cross,ktera ma 3x vetsi vykon nez klasicka Jawa 350.Jeho kluci na tom jezdi po vesnici,polich a lese a hlavne ta druha jmenovana je peklo na kolech Tu prvne jmenovanou setri a normalni jezdeni maji 350/640.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl cross/enduro

24.10.2008 v 14:10 | Nahoru | #10

puffy>Z trochu jineho pohledu by mne zajimalo,jak to je s crosskou v normalnim provozu.V inzeratech na motoinzerci se da filtrovat i treba podle STK a najde se tam dost cross,ktere STK maji.Jenze nikde SPZ a svetla to taky nema (misto blinkru jsou ruce ).Jak je toto resene?Cross muze mit taky SPZ a svetla se daji pridelat?

PS: Soused na chate ma v garazi 2 skvosty.Jawu 90 cross s SPZ (!),ale bez svetla,pry jsou ale uz problem dily a pak Jawu 250 Cross,ktera ma 3x vetsi vykon nez klasicka Jawa 350.Jeho kluci na tom jezdi po vesnici,polich a lese a hlavne ta druha jmenovana je peklo na kolech Tu prvne jmenovanou setri a normalni jezdeni maji 350/640.



Hmm, ale Jawa 90 cross má slovo "cross" pouze v názvu...Sem tam se dá najít motokrosová motorka postavená na papírech, ale je to fakt málokdy...a hlavně to podle mě postrádá absolutně smysl, protože enduro je enduro a ne kroska s SPZ...

(reakce na) Rozdíl cross/enduro

24.10.2008 v 14:23 | Nahoru | #11
hAjPR> Tak taky uz to je nekolik let zpatky,kdy to cross bylo Jinak mne to proste zajimalo.Treba takove CZ tam jsou casto s STK a nejak mi taky unika smysl k cemu to,kdyz s tim na cestu nejezdi.Ciste jen takova teorie - takova motorka by mohla jit na cestu? A aby to nebylo jen o ceskych, tak treba tohle http://www.motoinze...a/227929-cr-500.html

Sviceni je povinne,svetlo to nema,takze predpokladam,ze by to na cestu nemohlo ani ve dne.Nebo jsou na to nejake vyjimky?Proste mne to zajima.Nedokazal jsem o tom nic najit jak to je,nebo proc to tak vubec je.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl cross/enduro

24.10.2008 v 14:40 | Nahoru | #12
Zaškrtnutá STK na Motoinzerci doopravdy neříká, že má motorka platné doklady...

(reakce na) Rozdíl cross/enduro

24.10.2008 v 14:44 | Nahoru | #13
hAjPR> To vim.Obzvlaste u techto typu to pak jeste prodejci zpresnuji,ze uvadi,ze je k dispozici i TP,pripadne SPZ.Navedl jsem to spatnym smerem Proste mne zajimalo,jestli je mozne s takovou motorkou vubec do provozu (napr. prejezd mestem na vhodne misto).Cili jestli na to jde vubec vyridit potrebne veci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist