globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nda CB 500 X Suzuki GS 500
29.9.2008 v 20:14
Zdravim rozhoduji se mezi temito motorkama, kterou byste mi doporucili po strance jizdnich vlastnosti? chtel bych spis ojetou na novounproste nejsou prachy, ale rok vyroby 2000 a vis. dik za odpovedi
Anketa: Jakou byste doporucili?
Honda CB 500
70%
28
Suzuki GS 500
30%
12

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:05 | Nahoru | #1
Sedni si na ne a rozhoduj se podle vlastnich pocitu. Pokud nemas vybrano predem, zjistis, ze na GS nema cenu lezt, pokud jsi dlouhan a naopak, CB na cb by asi shanel snizeny sedlo, pokud si prcek.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:06 | Nahoru | #2
ER5

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:10 | Nahoru | #3
Já bych volil GS. Je konstrukčně jednodušší, je jich na trhu víc, máš tím pádem větší výběr a jsou obecně levnější. Pro začínajícího motorkáře ideální kombinace. CB možná trochu líp vypadá, jsou konstrukčně složitější, obecně jsou ale dražší. Poslal jsem ti soukr. vzkaz s více údaji.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:13 | Nahoru | #4
no bohuzel moznost si ne to sednout nemam...kupovat to chci az z jara ale uz takneak chci mit jasno, to GS semi libi trochu vic nez CB a jsem "prcek"...cca 165cm jinak diky za odpvedi..

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:24 | Nahoru | #5
HenryCZ> a co ti brani si najit inzerat v okoli a jet si na to proste jen sednout?

... jinak s tvoji vyskou bude optimalni variantou prave GS. Na tobe pak bude vybrat si, jestli kapotovanou nebo nahatou a samosebou konkretni motorku...

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:37 | Nahoru | #6
Objektivní porovnání CB500 / ER5 / GS500 je na delší popis, ale obecně:

Kawa ER5
nejvyšší maximálka, nejvyšší výkon, relativně drahý servis, relativně hůř dostupné náhradní díly, vodou chlazený konstrukčně složitější motor. Lepší podvozek než GS500E a CB500. Zadní brzda buben (v dnešní době slušné retro....)

Suzuki GS500E
nižší výkon, dostupnější a levnější náhradní díly a servis daný větší četností exeplářů tohoto typu. Konstrukčně jednoduchý vzduchem chlazený motor, na svou dobu skvělé brzdy a bezkonkurenčně nejlepé vyvážené těžiště. Vhodná pro jezdce nižších postav.

O CB500 toho moc nevím, Jen obecně - Honda je držák, je obecně dražší než GS a ER5, má vodou chlazený motor, dražší náhradní díly, nižší počet exemplářů tohoto typu a z toho plynoucí menší výběr.

Co člověk to názor, já to vidím takhle. Na jiném fóru jsem před časem viděl porovnání charakteristik motorů těchto
pětistovek, tak tam najdeš další informace. Tady máš link :
www.motorkari.cz/forum-detail/

Co člověk, to názor, bude těžké se jednoznačně shodnout.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:53 | Nahoru | #7
MartinGS500> Ty si kup Jawu 350, je konstrukcne nejjednodussi
Henry> Mit o 10cm vic, GS bych ti silne nedoporucil, prumernym postavam (konkretne me se na ni jede fakt mizerne, zejmena nizky uzky riditka mi nevyhovujou, ale moji holce (velka asi jako ty) se na ni sedi perfektne.
Ohledne techniky, CB500 je nejdal v nenarocnosti udrzby (ventily kazdych 24 tis. km) i zivotnosti motoru a vseho ostatniho. Zde je na tom nejhur GS500/E jednak protoze ventily musis kontrolovat (pripadne serizovat) kazdych 6 tisic a jednak protoze je to vzduchac a tedy brzo zacne zrat olej. Coz teda nicemu nevadi, proste ho dolejvas a neresis. Muj vzduchac od Hondy ma najeto 200.000 a olej zere porad stejne.
Vsechny zminene jsou DOHC s podlozkama, serizeni ventilu je tedy stejne narocne. Suza je teda jen dvouventil, ale zase ma vetsi podlozky, takze budou prozmenu asi drazsi.
V charakteru motoru je neprijemna vlastnost GS500 ze ac je 2-ventil, netaha od volnobehu, ale do 3000 otacek pri pridani plynu silne cuka a mlati a az od 4000 otacek tahne dobre. CB500 sice taky netahne od volnobehu (to umeli dvouvalce naposled v 80-tych letech) ale s rozjezdem se vyporada citelne lip. Na CB jsem se ale svezl jen kousek po parkovisti. Na ER5 jsem nikdy nesedel.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 21:57 | Nahoru | #8
MartinGS500> Buben u ER5 možná je retro ale co do účinku je dostatečnej.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 22:02 | Nahoru | #9
S 165cm ti padne asi nejlip to GS. Ja mam 179 a na gs se mi jede dobre. Ani s jednou neudelas chybu.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

29.9.2008 v 23:33 | Nahoru | #10

Deadman>Henry> Zde je na tom nejhur GS500/E jednak protoze ventily musis kontrolovat (pripadne serizovat) kazdych 6 tisic a jednak protoze je to vzduchac a tedy brzo zacne zrat olej. Coz teda nicemu nevadi, proste ho dolejvas a neresis. Muj vzduchac od Hondy ma najeto 200.000 a olej zere porad stejne.
Vsechny zminene jsou DOHC s podlozkama, serizeni ventilu je tedy stejne narocne. Suza je teda jen dvouventil, ale zase ma vetsi podlozky, takze budou prozmenu asi drazsi.


Seřízení není stejně náročné, GS má podležky nahoře, takže nemusíš rozhazovat celé rozvody aby ses k ním dostal, stačí zatlačit ventil a magnetickým šroubovákem vytáhnout podložku. Pro ne úplně zdatné mechaniky (jako já) ideální stav, udělám si to sám doma, na sundávání vačky bych si sám netroufnul.

Deadman>Henry> V charakteru motoru je neprijemna vlastnost GS500 ze ac je 2-ventil, netaha od volnobehu, ale do 3000 otacek pri pridani plynu silne cuka a mlati a az od 4000 otacek tahne dobre.


To neznám, dá se jet bez problémů na šestku od 3000ot.
Co se týče výšky tak mám 175cm a vlezu se jak prdel na hrnec.
GS prodávám, ale na jaře je pro mě pozdě
www.motoinzerce.cz/motorky/suzuki/218853-gs500_25kw.htmlě.

Naposledy editováno 29.09.2008 23:36:44

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 13:55 | Nahoru | #11
ja du jednoznacne go GS ... cb se mi proste nelibi, nesedi se mi na nem dobre.

ale taky koukej jaky to ma riditka, me nejlip sedej originaly, kdyz si nekdo vymeni za "pohodlnejsi" uz to nemusi tak padnout.

edit: origo riditka ze starsich modelu (tusim 93-99?)

Naposledy editováno 30.09.2008 13:57:31

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 14:28 | Nahoru | #12
mam i GSo z 97 s vysokejma riditkama a ackoliv merim pres 170, tak se mi na ni sedi vic nez pohodlne. Cenu servisu nema cenu resit, ale díly na ni jsou pomerne levny a snadno dostupny. Motorka je obecne hodne rozsirena v Nemecku. Motor je to opravdu jednoduchej, tim, ze to neni vodnik, tak ti odpada starost s chladicim okruhem. U starsich rocniku napr. 94 je vsak nutne si davat pozor na spotrebu oleje, ktera je u GSa pomerne castym jevem vcetne toho, ze charakteristickym zvukem tohodle motoru je cvakání. Jinak k ni nemam co rict, spolehliva, pohodlna, na zacatek to docela tahne. Ale jestli budes jezdit a budes jezdit hodne, tak te po sezone ta motorka prestane "bavit". S CB a ER5 nemohu srovnavat, jen na CB jsem odjezdil autoskolu a ta motorka mne neoslovila - topí hrozne do kolen a mel jsem zvlastne nohy "do praku" nevim, divnej pocit. A porovnavat s Monsterem 900 na ktereho jsem presedlal, nema smysl Jsi-li malej, jdi si nekam sednou na ty motorky, nebo ber rovnou Suzu. Neprohloupis.

sudo gedit : s tema riditkama to je fakt o zvyku

Naposledy editováno 30.09.2008 14:29:32

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 18:20 | Nahoru | #13
Jerzy> Zatlacis ventil? Jak to delas, kdyz podlozka, kterou potrebujes vyndat, zakryva zezhora v podstate cely zdvihatko? Ja osobne pri vyndani podlozky povoluju koniky a nadzvedavam vacku. Je to teda samozrejme snadnejsi nez sundavat vacky u zdvihatek co maj podlozky zespoda (CB500 ani ER5 jsem jeste neserizoval tak nevim jak to maj) ale porad mi prijde snadnejsi jednou povolit napinak a sundat vacky nez 4x sundavat nadrz a viko ventilu kvuli nekolikrat kratsimu servisnimu intervalu. Navic se u GS500E blbe odpojujou ty 2 hadicky z toho mezikohoutu pac ma palivovej kohout debilne na ramu a ne na nadrzi. GS500E pravidelne serizuju svoji mlady tak si toho uziju dost.
K tomu chovani v nizkych otackach, me cukani a mlaceni pri rozjezdu pod 3000 otacek dost vadilo, v tomhle mi pripadlo lepsi CB500 ikdyz se v tehle otackach chova taky dost necitlive, ale jsem zvyklej na starou motorku co kultivovane tahne od volnobehu, tak mam trochu prehnany pozadavky.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 18:21 | Nahoru | #14
jerzy500> no ted je na me zas moc brzo

jeste uvidim dle ceny ale spis to vidim na GS

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 19:04 | Nahoru | #15
Deadman> Třeba sem to nepopsal úplně dobře, tak se radši podívej na video.
video.google.com/videoplay
ted bazmek co k tomu používá sem koupil za 300,- ale ještě sem ho nevyužil, vůle mám při 20.000km pořád krásně uprostřed tolerance.
Interval na ventily 6000km mě taky sere.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 22:57 | Nahoru | #16
ER ma stelovani ala skodovka, proste merky, klicek a sroubovak a za par minut neni co resit. CB je na tom z hlediska stelovani nejhur, pri vymene podlozek je potreba vyndat vacky, sundat hrnicky a vylovit cosi, co se hodne podoba baterce do hodinek

Na stranu druhou tomu pak zase odpovidaji servisni intervaly ... a musim zatukat, na CB sem zatim musel sahat na ventily jen jednou (poprvy) - vsecko ostatni bylo jen kontrolni promereni a dalsi doladeni uz nebylo potreba ... nicmene je mozny, ze mam proste kliku a tak bych na to nespolehal.

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

30.9.2008 v 23:20 | Nahoru | #17
jerzy> Na tom videu ma specialni pripravek, kterym jde zmacknout zdvihatko za ten tenky okraj. Kdyz vidim na videu jak tu hranu zdvihatka odrbe nez se mu to povede, tak mi prijde skoro lepsi povolit ty koniky a nadzvednout vacku.

1 reakcí na tento příspěvek Nda CB 500 X Suzuki GS 500

3.11.2008 v 21:41 | Nahoru | #18
hosi???

takze Honda CB 500 je spis pro čahouny??? mam 190 cm.

(reakce na) Nda CB 500 X Suzuki GS 500

3.11.2008 v 22:28 | Nahoru | #19
Darling> sedni na oboje a uvidis. KAzdymu vyhovuje neco jinyho

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

7.11.2008 v 21:15 | Nahoru | #20
pánové tak nakonec kupu Suzuki GSX 750 ...trochu jinej soudek

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

8.11.2008 v 10:31 | Nahoru | #21
to ji budes mit omezenou na 25kw???
jetsli jo.....že bych si ji koupil taky?:D:D

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

8.11.2008 v 17:09 | Nahoru | #22
jen v TP 25KW jinak je naplno otevrena..

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

8.11.2008 v 17:15 | Nahoru | #23
kluci kluci ... kupovat si rakety na prechod ze 125 .. hodne zakonu a pravidel je na palici, ale zrovna tohle ma logiku .. 26kw neni vubec malo ..

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

8.11.2008 v 19:20 | Nahoru | #24
jasny...ale taky to chce jezdit s rozumem ...a navic to byla takova nabidka ktera se neodmita..

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

9.11.2008 v 23:30 | Nahoru | #25
no tak to potes prdel

Nda CB 500 X Suzuki GS 500

10.11.2008 v 02:00 | Nahoru | #26
Předpokládám, že to je GSX 750 Inazuma. Celkem pěkná klasika. Jestli jsi ze 125 vyježděný, tak už je jedno, jestli koupíš naháče 500 nebo 750. Inazuma je už trochu těžší, rozjíždět se dá i na volnoběh, ale to si rychle zvykneš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 JakubZaremba 7 5.7.2023 v 14:36 combust


TOPlist