Kawa ER5
nejvyšší maximálka, nejvyšší výkon, relativně drahý servis, relativně hůř dostupné náhradní díly, vodou chlazený konstrukčně složitější motor. Lepší podvozek než GS500E a CB500. Zadní brzda buben (v dnešní době slušné retro....)
Suzuki GS500E
nižší výkon, dostupnější a levnější náhradní díly a servis daný větší četností exeplářů tohoto typu. Konstrukčně jednoduchý vzduchem chlazený motor, na svou dobu skvělé brzdy a bezkonkurenčně nejlepé vyvážené těžiště. Vhodná pro jezdce nižších postav.
O CB500 toho moc nevím, Jen obecně - Honda je držák, je obecně dražší než GS a ER5, má vodou chlazený motor, dražší náhradní díly, nižší počet exemplářů tohoto typu a z toho plynoucí menší výběr.
Co člověk to názor, já to vidím takhle. Na jiném fóru jsem před časem viděl porovnání charakteristik motorů těchto
pětistovek, tak tam najdeš další informace. Tady máš link :
www.motorkari.cz/forum-detail/
Co člověk, to názor, bude těžké se jednoznačně shodnout.
Henry> Mit o 10cm vic, GS bych ti silne nedoporucil, prumernym postavam (konkretne me se na ni jede fakt mizerne, zejmena nizky uzky riditka mi nevyhovujou, ale moji holce (velka asi jako ty) se na ni sedi perfektne.
Ohledne techniky, CB500 je nejdal v nenarocnosti udrzby (ventily kazdych 24 tis. km) i zivotnosti motoru a vseho ostatniho. Zde je na tom nejhur GS500/E jednak protoze ventily musis kontrolovat (pripadne serizovat) kazdych 6 tisic a jednak protoze je to vzduchac a tedy brzo zacne zrat olej. Coz teda nicemu nevadi, proste ho dolejvas a neresis. Muj vzduchac od Hondy ma najeto 200.000 a olej zere porad stejne.
Vsechny zminene jsou DOHC s podlozkama, serizeni ventilu je tedy stejne narocne. Suza je teda jen dvouventil, ale zase ma vetsi podlozky, takze budou prozmenu asi drazsi.
V charakteru motoru je neprijemna vlastnost GS500 ze ac je 2-ventil, netaha od volnobehu, ale do 3000 otacek pri pridani plynu silne cuka a mlati a az od 4000 otacek tahne dobre. CB500 sice taky netahne od volnobehu (to umeli dvouvalce naposled v 80-tych letech) ale s rozjezdem se vyporada citelne lip. Na CB jsem se ale svezl jen kousek po parkovisti. Na ER5 jsem nikdy nesedel.
Deadman>Henry> Zde je na tom nejhur GS500/E jednak protoze ventily musis kontrolovat (pripadne serizovat) kazdych 6 tisic a jednak protoze je to vzduchac a tedy brzo zacne zrat olej. Coz teda nicemu nevadi, proste ho dolejvas a neresis. Muj vzduchac od Hondy ma najeto 200.000 a olej zere porad stejne.
Vsechny zminene jsou DOHC s podlozkama, serizeni ventilu je tedy stejne narocne. Suza je teda jen dvouventil, ale zase ma vetsi podlozky, takze budou prozmenu asi drazsi.
Seřízení není stejně náročné, GS má podležky nahoře, takže nemusíš rozhazovat celé rozvody aby ses k ním dostal, stačí zatlačit ventil a magnetickým šroubovákem vytáhnout podložku. Pro ne úplně zdatné mechaniky (jako já) ideální stav, udělám si to sám doma, na sundávání vačky bych si sám netroufnul.
Deadman>Henry> V charakteru motoru je neprijemna vlastnost GS500 ze ac je 2-ventil, netaha od volnobehu, ale do 3000 otacek pri pridani plynu silne cuka a mlati a az od 4000 otacek tahne dobre.
To neznám, dá se jet bez problémů na šestku od 3000ot.
Co se týče výšky tak mám 175cm a vlezu se jak prdel na hrnec.
GS prodávám, ale na jaře je pro mě pozdě
www.motoinzerce.cz/motorky/suzuki/218853-gs500_25kw.htmlě.
Naposledy editováno 29.09.2008 23:36:44
ale taky koukej jaky to ma riditka, me nejlip sedej originaly, kdyz si nekdo vymeni za "pohodlnejsi" uz to nemusi tak padnout.
edit: origo riditka ze starsich modelu (tusim 93-99?)
Naposledy editováno 30.09.2008 13:57:31
sudo gedit : s tema riditkama to je fakt o zvyku
Naposledy editováno 30.09.2008 14:29:32
K tomu chovani v nizkych otackach, me cukani a mlaceni pri rozjezdu pod 3000 otacek dost vadilo, v tomhle mi pripadlo lepsi CB500 ikdyz se v tehle otackach chova taky dost necitlive, ale jsem zvyklej na starou motorku co kultivovane tahne od volnobehu, tak mam trochu prehnany pozadavky.
video.google.com/videoplay
ted bazmek co k tomu používá sem koupil za 300,- ale ještě sem ho nevyužil, vůle mám při 20.000km pořád krásně uprostřed tolerance.
Interval na ventily 6000km mě taky sere.
Na stranu druhou tomu pak zase odpovidaji servisni intervaly ... a musim zatukat, na CB sem zatim musel sahat na ventily jen jednou (poprvy) - vsecko ostatni bylo jen kontrolni promereni a dalsi doladeni uz nebylo potreba ... nicmene je mozny, ze mam proste kliku a tak bych na to nespolehal.
1 reakcí na tento příspěvek Nda CB 500 X Suzuki GS 500
takze Honda CB 500 je spis pro čahouny??? mam 190 cm.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 | JakubZaremba | 7 | 5.7.2023 v 14:36 combust |