BagoBorec>39616>BagoBorec>39616>BagoBorec>39616>BagoBorec>39616> Hele neblbni hned, můžem vyjednávatuž se klepeš viď
Splním ti tři přání a dostaneš půl princezny a celé království k tomu jako bonus princeznu mám, v království nejsou výtahy, a pochybuju že dokážeš splnit moje přání...
zkus to ještě jednou
Hmmm...tak pak už můžu nabídnout jedině věštění z ruky a kurs čerpání energie ze stromů to zní líp... tak projdi kursem a přines mi trochu ať mám sílu tě přizabít
OK, ale budeš jemnej!
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně zazimovat moto?
1/vyndat baterii a pravidelně jí dobíjet
2/očistit a namazat řetěz
3/stříknout trochu oleje do válce a protočit
4/vypustit motorovej olej a vyměnit (i s filtrem), ale pak už teda vůbec nestartovat
5/vypustit karburátor
6/vrchovatě naplnit nádrž
7/motorku umejt a nabalzámovat
PS: Všechny tyto body budou následně probírány ze všech stran
Naposledy editováno 22.09.2008 19:31:27
Mike70>Devět odborníků z deseti doporučuje :
1/vyndat baterii a pravidelně jí dobíjet
2/očistit a namazat řetěz
3/stříknout trochu oleje do válce a protočit
4/vypustit motorovej olej a vyměnit (i s filtrem), ale pak už teda vůbec nestartovat
5/vypustit karburátor
6/vrchovatě naplnit nádrž
7/motorku umejt a nabalzámovat
PS: Všechny tyto body budou následně probírány ze všech stran
k bodu 7/ čím? hlavně teda ten balzám indulona asi ne co ?
dave-lister>Cože to už chcete zazimovávat? Dyť je teprve září, já teda zazimovávám až když je sníh. A proč měnit olej před zimou? Neni lepší ho vyměnit až na jaře?
Když bude stará olejová náplň v motorce několik měsíců bez provozu, tak bude agresivně působit na ložiska a další díly, takže je lepší jej horkej vypustit a dát novej (i filtr) na zimu. To ovšem platí jen za předpokladu, že už motorku po výměně nenastartuješ. Voda, kterou olej přes zimu absorbuje se pak odpaří po úplném zahřítí motoru na jaře při první projížďce.
Mike70>dave-lister> Přečti si odbornou literaturu (např. Perfekt fahren mit Motorrad od autorů časopisu Motorrad) a jiné moudré knihy a věř nebo nevěř . Já radši věřím odborníkům a tu sračku se kterou sem celej rok jezdil vyleju a dám tam než motorka usne spravedlivým zimním spánkem krásňoučkej novej voňavej olejíček
Svata pravda predsedo
dave-lister>Mike70: To je blbost aby vyjetej olej způsoboval korozi. A navíc pokud motor stojí tak v ložiskách moc oleje není protože neběží čerpadlo a většina oleje steče do vany. Je to zbytečná práce před zimou. Olej vyměnim až na jaře.
Ten novej olej obsahuje inhibitory koroze. Jakmile je olej před výměnou, kyseliny, které vznikají ze spalin se nemaj kde neutralizovat, tak se usazujou a úplně nejlíp se vážou na kovy, z kterejch jsou vyrobený ojniční ložiska...
A vzhledem k tomu, že kyseliny maj podstatně lepší přilnavost ke kovům než olej, tak celou zimu pak šály naleptávaj a narušujou jejich povrch, kterej se pak o dost snadněji opotřebovává.
A vzhledem k tomu, že kyseliny maj podstatně lepší přilnavost ke kovům než olej, tak celou zimu pak šály naleptávaj a narušujou jejich povrch, kterej se pak o dost snadněji opotřebovává. [/quote]
lépe bych to nenapsal
když ten starej vypustíte v domění, že je agresívní a poškozuje šály a další komponenty v motoru, jak jako si myslíte že ten novej co tam nalejete je ochrání??? To je nesmysl. Taky si myslím, že šály se nekoupou v oleji když motka stojí a nebeží, tak na ně nemá co z nového oleje působit a chránit.
Pokud jak tu Mike70 píše, olej vyměníte a již NENASTARTUJETE, tak novej olej máte akorát tak na dně vany, zbytky starýho oleje jsou všude, ikdyž stéká do vany, ale část ho zůstane na mazacích místech, takže význam nalít novej olej a nestartovat nechápu. Udělal jsem to tak, že jsem starej vypustil, dal novej s filtrem a jel to projet. Všechno se promaže novým olejem a i ten novej olej tam potom ulpí.
Vyměnit starej a nalejt novej nic neřeší...(dle mého názoru).
WARP>ad olej:
když ten starej vypustíte v domění, že je agresívní a poškozuje šály a další komponenty v motoru, jak jako si myslíte že ten novej co tam nalejete je ochrání??? To je nesmysl. Taky si myslím, že šály se nekoupou v oleji když motka stojí a nebeží, tak na ně nemá co z nového oleje působit a chránit.
Pokud jak tu Mike70 píše, olej vyměníte a již NENASTARTUJETE, tak novej olej máte akorát tak na dně vany, zbytky starýho oleje jsou všude, ikdyž stéká do vany, ale část ho zůstane na mazacích místech, takže význam nalít novej olej a nestartovat nechápu. Udělal jsem to tak, že jsem starej vypustil, dal novej s filtrem a jel to projet. Všechno se promaže novým olejem a i ten novej olej tam potom ulpí.
Vyměnit starej a nalejt novej nic neřeší...(dle mého názoru).
ja motku pres zimu obcas projedu v garazi a mam to bez zazimovani ...moc prace s tim...nadrz naplnim, gumy dofouknu, promazu namahany spoje, retez vycistim a namazu a mam to...
dave-lister>No jo vy inhibitoři, tak si tomu věřte a měňte olej před zimou.
U amatéra bych tento názor pochopil, ale automechanik by měl mít přece jen trohu přehled.
No pokud nemáš v motoru po sezóně žádnej sajrajt, kterej by motoru mohl nějak škodit, tak máš olej pořád v nejlepší kondici a neměň ho vůbec
Naposledy editováno 26.09.2008 09:44:38
Kdo ví jestli můžou šály reznout, dřív na tom byla vrstva snad cínu či co. A navíc pokud to je mastný tak to nezrezne. Pokud neleješ na zimu do motoru vodu tak ti povrchová koroze s motorem nic neudělá. Kdo ví jestli se tam vůbec nějaká udělá.
Nesmíte tolik sledovat ty pořady s Horstem Fuchsem.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně zazimovat moto?
Ale rád si přečtu technologické postupy ostatních motorkářů jak zazimovat motku...
Naposledy editováno 08.10.2008 12:27:00
2)mám kardan
3)nee
4) až z jara aby nový olej nebral vlhkost
5) mám stříkačku
6) nádrž mám plastovou
7 motku umývám a balzámuju celkem často...
Z toho plyne,před zimou nedělám nic jinýho než co dělám v létě akorát někdy využiju delší pauzy a dělám větší údržbu na co není v létě čas...[img]