Pokud máš motorky opravdu rád a považuješ to řekněme za svůj koníček, budeš na mašině jezdit celý život. Uvědom si, že sny se sice mají plnit, ale je dobře mít rovnou to, co jsem měl v pokojíčku na plakátu? Když budu toužit po Rolexkách, tak až na ně budu mít, koupím si je. Sice k nim nebudu mít oblek, boty, jachtu..ale hodinky mě nezabijou. To je ten rozdíl. I když si pár lidí bude myslet, že jsem blbec, že jsem svý těžce vydělaný peníze nacpal do něčeho, na co v podstatě nemám, neohrozí mě to na životě a můžu si svého snu užívat.
Vždyť se tam můžeš za pár let dopracovat. O to víc tě to pak bude těšit. Zvlášť když už pak třeba budeš vydělávat slušný peníze a koupíš si funglovku. Samozřejmě, že můžeš začít jezdit rovnou na sportu a jezdit na něm celý život..ale aby ti to ten život radikálně nezkrátilo.
Co se týče nějakých tipů, to je těžký. Každý to má trochu jinak, někdo má talent, někdo je motyka. Až budeč dělat autoškolu (nepočítej s tím, že tě tam naučí jezdit na motorce), posadí tě nejspíš na nějaký pětikilo. Uvidíš sám, kolik s ním budeš mít práce. Až budeš mít řidičák, obejdi bazary, zajeď se na nějaký mašiny podívat, projeď se, uvidíš. Hlavně si neříkej to zvádnu..raději se trochu podceň, ať máš jistotu, že to opravdu zvládneš. První rok až dva se budeš učit jezdit..řadit, klopit zatáčky, brzdit..Až to budeš umět, tak spadneš a zjistíš, že sis to jen myslel. Tak budeš jezdit dál a rozvážněji. Až si tím vším projdeš, je čas koupit si motorku, která ti dovolí se dál zlepšovat. Už budeš trochu vědět o čem to je a tak i ten výběr už bude vycházet z reálných požadavků. Sedneš na ni a budeš zase na začátku, ale ty zkušenosti už ti nikdo nevezme a bude mnohem pravděpodobnější, že to zvládneš..No a nějaká třetí čtvrtá motorka může být ta z plakátu.
Není to dogma, já to tak cítím. Bude tady určitě spousta lidí, pro které je to nesmysl. Za ně já ale mluvit nebudu, já jsem si ověřil, že takhle to docela funguje. Držím ti palec.
Naposledy editováno 12.09.2008 04:10:19
Jednou když jsem řekl kámošům v hospodě, že mě tyhle blbosti nezajímají protože mám jednak stupačky vysoko a pak chci projet zatáčku ideální stopou (nejryhcleji při zachování bezpečnosti) a ne v nějakým max. náklonu tak jsem byl za pitomce.
Na úplnýho blázna jsem se pak pasoval asi hodinu nato hodinu tím, že jsem odmítl společnou vyjíždku druhej den prototože mám v plánu dopilovat brzdění v zatáčkách a brzdění na rovině se zablokováním předního kola.
Ha ha ha v zatáčce se nebrzdí...
Nocturmo : Jestli chceš bejt hustej kup si něco s pořádně širokou gumou a nízko položenejma stupačka a hlavně a't to dělá kravál.
Jinak já i dcera jsme začali cca před čtyřmi lety na Malaguti 50 ccm a potom na Yamaze TW 125 a před rokem už na 650 - 750 ccm.
toranaga>dwall> já mám občas pocit že spousta lidí ani umět jezdit nechce. jediným měřítkem je - silná motorka nebo tak vypadající hustomotorka a dát jí na stupačku popř. na kolínko.
Jednou když jsem řekl kámošům v hospodě, že mě tyhle blbosti nezajímají protože mám jednak stupačky vysoko a pak chci projet zatáčku ideální stopou (nejryhcleji při zachování bezpečnosti) a ne v nějakým max. náklonu tak jsem byl za pitomce.
Na úplnýho blázna jsem se pak pasoval asi hodinu nato hodinu tím, že jsem odmítl společnou vyjíždku druhej den prototože mám v plánu dopilovat brzdění v zatáčkách a brzdění na rovině se zablokováním předního kola.
Ha ha ha v zatáčce se nebrzdí...
Nocturmo : Jestli chceš bejt hustej kup si něco s pořádně širokou gumou a nízko položenejma stupačka a hlavně a't to dělá kravál.
Jenže musíš brát v úvahu, že je víc typů jezdců. A se sportem mě nezajímá, kde je nejbližší hrad, jestli jedu tu ideální stopu. Prostě chci mít v zatáčce ten největší náklon co dokážu, chci mít obroušené slidery bot a kolene, jiskry od stupačky a za tím prostě jdu, to trenuji. Maximálka na dálnici, být ten první. Ale předpokladem toho je, že už umím to, co píšeš ty. Musím umět brzdit, ovládat mašinu, být si 100% jistý, že pánem motorky jsem já. Nic mě nesmí překvapit, musím umět koordinovat pohyby, mít 200% soustředěnost, číst provoz, myslet za druhé a pořád být před nimi. Z čehož plyne, že na sporta prostě lezu, až když už mám všechno pěkně naučené a vžité . Osobně jsem se učil tohle všechno 3 roky na 500 ccm a 2 roky na 600 cmm. Okruh není úplně řešením, tam se nedostaneš každý víkend, takže si lidé hledají okruh na silnici. Někdo jede 300 km kochačku přírodou a vidí každou památku, jiný dojede do Železného Brodu a tam jezdí dvě hodiny zatáčky jakmagor (taky to občas udělám a pak Kořenov ). Každého naplňuje to svoje, každý v motoce najde jiné zalíbení. Kdo chce sporta jako první motorku, tak našel jediné - být in v Dubé na pumpě.
Uvedu příklad: známej mě vytáhnul na společnou projížďku, ačkoli jsem spíš samotář. Na pumpu za náma dorazil další. No koukám jak lama, CBR 600 RR, jezdec plně sladěný s motorkou v té nejlepší a nejdražší výbavě. Zastaví, gumy sjeté uplně na hranu, orvané, plné žmolků, říkám si aha nějaký šílený střelec co je na okruhu a v zatáčkách jako doma, tak to bude hoňka. A ejhle, panáček měl řidičák půl roku, na motorce najeto 500 km, gumy koupené z okruhu pro efekt, prostě šampónek největší, na pumpě budil pozornost všech a všichni se za ním otáčeli. Jiný motorkáři koukali na gumy, na mašinu a říkali: hmmm. Možná, že o tomhle to je, mít tu sportovní motorku.
Che>Petr a Petr> hele - že bysme zavedli mužský motocyklový šovinismus lol lol lol lol lol
jojó, úplně vidim názvy kapitol:
- motorka nekecá a jede kam a kdy chceš ty
- motorka se netváří nakysle když se svezeš na nějaký jiný motorce
- motorka nemá matku
- motorce nevadí když nejsi oholenej a máš dva dny starý tričko
atakdáleatakdále
asi je to fakt marný, ale mě to nedá, a když aspoň jeden/jedna se chytí za nos a zamyslí se, tak zaplaťsatan za to...
a ta kočka z tvýho příkladu - jestli se po 2 měsících neumí rozjet a řadit, noo, tak to by dotyčnej autoškolák zasloužil jetym zadělanym řetězem přes záda...
Myslíš si že někdo kdo na tom v životě neseděl bude počítat s něčím takovým?? Nebo s jinou pro nás normální věcí??
Jinak SV je sice celkem hodný, ale pro malou postavu bych nevybíral Skovou verzi. Bude na tom ležet, bude í bolet po několika kilákách za krkem(to je jen moje doměnka) a hlavně si zkus třeba ty dvouvál motorově, motor je úplně jinej než na 4válu. víc brzdí, víc kope, je tvrdší
Jinak tohle je z malinko jiný diskuze, ale taky začátečník a supersport
Nakonec z toho vylezlo XJ 600. Museli mi ji shodit v předních vidlích (mám 162 cm ) a dozadu mi dali tlumič ze slabší motorky, abych dostala na zem celou nohou. Prý si to u mé váhy můžou dovolit. Upřímně - stejně spolujezdce neplánuju. Jezdíme spolu měsíc. Musela jsem si zvyknout, že má máša 200 kg a já jsem "jenom" ženská. Ale zatím můžu říct, že jsem spokojená. Samozřejmě nezkouším tzv. "kolik to jede" apod., ale pilujeme spolu techniku, zastavení, zatáčky atd.
Ještě poznámka směrem k Che: říkal jsi mi, ať si ji pořídím, jestli mám aspoň přiměřenou fyzičku. Potvrzuju, že jsi věděl, o čem mluvíš a měl jsi pravdu.
Che>Michel> Vona je trochu těžší než dvouválce, ale ten čtyřvál je z hlediska kultury chodu o něčem jiným
Souhlasím.
Na dvouválu jsem jezdila autoškolu a když jsem si stěžovala na bolest rukou z vibrací, sváděli to právě na dvouválec. Chtěla jsem něco na pohodovou cestovní jízdu. Ale měl jsi pravdu s váhou. 200 kg je holt 200 kg, ale dá se to. Jenom si na to musím dávat pozor.