bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zacatecnik
 
10.9.2008 v 16:08
tak jelikoz si hodlam delat papiry na moto,tak se chci pozeptat co pak nejlepe koupit za stroj..zadny nejapny poznamky,jen vase navrhy nebo na cem ste zacinali vy..diky..

Zacatecnik

12.9.2008 v 01:04 | Nahoru | #121
Nocturmo: Hele řeknu ti to ještě takhle. Když jsem si kupoval Griso, nabízeli mi 1100 o 50 tis. levněji než 850. Svezl jsem se na obou a i když bych tu 1100 asi zvládnul, koupil jsem 850. A jsem rád. Člověk má pořád co dělat, aby ho v provozu něco nesejmulo. A aby přitom ještě myslel na otáčky a rval se s výkonem motorky..to už mu pak toho času zbývá méně. Na té osmpade vím, že mě výkon nepřekvapí a že ho zvládnu s přehledem, takže mám prostor na to hlídat si vlastní zadek. Jedna věc je se na motorce rozjet, projet zatáčku atd. a druhá pak umět to v provozu, předvídat..Je z toho zřejmá ta pointa?
Pokud máš motorky opravdu rád a považuješ to řekněme za svůj koníček, budeš na mašině jezdit celý život. Uvědom si, že sny se sice mají plnit, ale je dobře mít rovnou to, co jsem měl v pokojíčku na plakátu? Když budu toužit po Rolexkách, tak až na ně budu mít, koupím si je. Sice k nim nebudu mít oblek, boty, jachtu..ale hodinky mě nezabijou. To je ten rozdíl. I když si pár lidí bude myslet, že jsem blbec, že jsem svý těžce vydělaný peníze nacpal do něčeho, na co v podstatě nemám, neohrozí mě to na životě a můžu si svého snu užívat.
Vždyť se tam můžeš za pár let dopracovat. O to víc tě to pak bude těšit. Zvlášť když už pak třeba budeš vydělávat slušný peníze a koupíš si funglovku. Samozřejmě, že můžeš začít jezdit rovnou na sportu a jezdit na něm celý život..ale aby ti to ten život radikálně nezkrátilo.
Co se týče nějakých tipů, to je těžký. Každý to má trochu jinak, někdo má talent, někdo je motyka. Až budeč dělat autoškolu (nepočítej s tím, že tě tam naučí jezdit na motorce), posadí tě nejspíš na nějaký pětikilo. Uvidíš sám, kolik s ním budeš mít práce. Až budeš mít řidičák, obejdi bazary, zajeď se na nějaký mašiny podívat, projeď se, uvidíš. Hlavně si neříkej to zvádnu..raději se trochu podceň, ať máš jistotu, že to opravdu zvládneš. První rok až dva se budeš učit jezdit..řadit, klopit zatáčky, brzdit..Až to budeš umět, tak spadneš a zjistíš, že sis to jen myslel. Tak budeš jezdit dál a rozvážněji. Až si tím vším projdeš, je čas koupit si motorku, která ti dovolí se dál zlepšovat. Už budeš trochu vědět o čem to je a tak i ten výběr už bude vycházet z reálných požadavků. Sedneš na ni a budeš zase na začátku, ale ty zkušenosti už ti nikdo nevezme a bude mnohem pravděpodobnější, že to zvládneš..No a nějaká třetí čtvrtá motorka může být ta z plakátu.
Není to dogma, já to tak cítím. Bude tady určitě spousta lidí, pro které je to nesmysl. Za ně já ale mluvit nebudu, já jsem si ověřil, že takhle to docela funguje. Držím ti palec.

Zacatecnik

12.9.2008 v 04:07 | Nahoru | #122
Nocturmo> Jesli jsi četl vlákno, na který je odskok v příspěvku 53 a napsal si, co si napsal, tak si buď děláš prdel, nebo seš úplnej výmaz. A přátelé - ještě k tomu škrcení - uvědomte si všichni, že to je NOUZOVÉ ŘEŠENÍ, které sice změní charakeristiku motoru, ale motce zůstane charakter podvozku, široký gumy, pro nezkušenou ruku příliš ostrý brzdy - což sou věci, který už spoustu lidí připravily o ŽIVOT. A TÍM KONČÍM, PÁČ TODLE NENÍ DIALOG, ALE DVA MONOLOGY

Naposledy editováno 12.09.2008 04:10:19

Zacatecnik

12.9.2008 v 08:47 | Nahoru | #123
dwall> já mám občas pocit že spousta lidí ani umět jezdit nechce. jediným měřítkem je - silná motorka nebo tak vypadající hustomotorka a dát jí na stupačku popř. na kolínko.

Jednou když jsem řekl kámošům v hospodě, že mě tyhle blbosti nezajímají protože mám jednak stupačky vysoko a pak chci projet zatáčku ideální stopou (nejryhcleji při zachování bezpečnosti) a ne v nějakým max. náklonu tak jsem byl za pitomce.

Na úplnýho blázna jsem se pak pasoval asi hodinu nato hodinu tím, že jsem odmítl společnou vyjíždku druhej den prototože mám v plánu dopilovat brzdění v zatáčkách a brzdění na rovině se zablokováním předního kola.
Ha ha ha v zatáčce se nebrzdí...

Nocturmo : Jestli chceš bejt hustej kup si něco s pořádně širokou gumou a nízko položenejma stupačka a hlavně a't to dělá kravál.

Zacatecnik

12.9.2008 v 09:07 | Nahoru | #124
Když sem já sháněl pro dceru ( a i pro mě) motku, jeli jsme do prahy na motorkářskou výstavu 2008 prošli a osedlali všechny možné motky a nakonec vybrali (na naši výšku cca 160 - 168 cm)Kawasaki ER6-N a neprohloupili jsme - je perfekt.

Zacatecnik

12.9.2008 v 09:15 | Nahoru | #125
[quote]Hogon>Když sem já sháněl pro dceru ( a i pro mě) motku, jeli jsme do prahy na motorkářskou výstavu 2008 prošli a osedlali všechny možné motky a nakonec vybrali (na naši výšku cca 160 - 168 cm)Kawasaki ER6-N a neprohloupili jsme - je perfekt. [/quot
Jinak já i dcera jsme začali cca před čtyřmi lety na Malaguti 50 ccm a potom na Yamaze TW 125 a před rokem už na 650 - 750 ccm.

Zacatecnik

12.9.2008 v 09:46 | Nahoru | #126

toranaga>dwall> já mám občas pocit že spousta lidí ani umět jezdit nechce. jediným měřítkem je - silná motorka nebo tak vypadající hustomotorka a dát jí na stupačku popř. na kolínko.

Jednou když jsem řekl kámošům v hospodě, že mě tyhle blbosti nezajímají protože mám jednak stupačky vysoko a pak chci projet zatáčku ideální stopou (nejryhcleji při zachování bezpečnosti) a ne v nějakým max. náklonu tak jsem byl za pitomce.

Na úplnýho blázna jsem se pak pasoval asi hodinu nato hodinu tím, že jsem odmítl společnou vyjíždku druhej den prototože mám v plánu dopilovat brzdění v zatáčkách a brzdění na rovině se zablokováním předního kola.
Ha ha ha v zatáčce se nebrzdí...

Nocturmo : Jestli chceš bejt hustej kup si něco s pořádně širokou gumou a nízko položenejma stupačka a hlavně a't to dělá kravál.



Jenže musíš brát v úvahu, že je víc typů jezdců. A se sportem mě nezajímá, kde je nejbližší hrad, jestli jedu tu ideální stopu. Prostě chci mít v zatáčce ten největší náklon co dokážu, chci mít obroušené slidery bot a kolene, jiskry od stupačky a za tím prostě jdu, to trenuji. Maximálka na dálnici, být ten první. Ale předpokladem toho je, že už umím to, co píšeš ty. Musím umět brzdit, ovládat mašinu, být si 100% jistý, že pánem motorky jsem já. Nic mě nesmí překvapit, musím umět koordinovat pohyby, mít 200% soustředěnost, číst provoz, myslet za druhé a pořád být před nimi. Z čehož plyne, že na sporta prostě lezu, až když už mám všechno pěkně naučené a vžité . Osobně jsem se učil tohle všechno 3 roky na 500 ccm a 2 roky na 600 cmm. Okruh není úplně řešením, tam se nedostaneš každý víkend, takže si lidé hledají okruh na silnici. Někdo jede 300 km kochačku přírodou a vidí každou památku, jiný dojede do Železného Brodu a tam jezdí dvě hodiny zatáčky jakmagor (taky to občas udělám a pak Kořenov ). Každého naplňuje to svoje, každý v motoce najde jiné zalíbení. Kdo chce sporta jako první motorku, tak našel jediné - být in v Dubé na pumpě.

Uvedu příklad: známej mě vytáhnul na společnou projížďku, ačkoli jsem spíš samotář. Na pumpu za náma dorazil další. No koukám jak lama, CBR 600 RR, jezdec plně sladěný s motorkou v té nejlepší a nejdražší výbavě. Zastaví, gumy sjeté uplně na hranu, orvané, plné žmolků, říkám si aha nějaký šílený střelec co je na okruhu a v zatáčkách jako doma, tak to bude hoňka. A ejhle, panáček měl řidičák půl roku, na motorce najeto 500 km, gumy koupené z okruhu pro efekt, prostě šampónek největší, na pumpě budil pozornost všech a všichni se za ním otáčeli. Jiný motorkáři koukali na gumy, na mašinu a říkali: hmmm. Možná, že o tomhle to je, mít tu sportovní motorku.

Zacatecnik

12.9.2008 v 11:12 | Nahoru | #127

Che>Petr a Petr> hele - že bysme zavedli mužský motocyklový šovinismus lol lol lol lol lol



jojó, úplně vidim názvy kapitol:

- motorka nekecá a jede kam a kdy chceš ty
- motorka se netváří nakysle když se svezeš na nějaký jiný motorce
- motorka nemá matku
- motorce nevadí když nejsi oholenej a máš dva dny starý tričko

atakdáleatakdále

Zacatecnik

12.9.2008 v 11:56 | Nahoru | #128
Petr a Petr> Já sem si oblíbil - do cíle dojedeš vždy současně se svým motocyklem lol lol lol lol

Zacatecnik

12.9.2008 v 13:20 | Nahoru | #129
lenkasiky - já začínala na Suzuki Bandit 600N, ale ne každému sedí... Navíc se s tím menší lidi trochu víc natrápí, nesedíš jak máš, jsi nakloněná dopředu, záda trpí a hůř se ti ovládá... Aspoň tak to bylo u mě, rešila jsem to s chlapama, co se motkama žíví atd. a říkali, že nemáš težiště tam kde má být proto je to trochu problém... Ne u všech samo

Zacatecnik

12.9.2008 v 13:48 | Nahoru | #130
Pánové, neraďte, je to zbytečný. Vždycky se najde nějakej kokot, co řekne to, co se chce slyšet a je to jasný, rady jsou k ničemu. Spousta lidí tady vykládá jak a na čem začínali. Furt mám v paměti, když jsem po Jawě 90 (předtím panelka, fichtl...) odjížděl od známýho na 350 Jawě, otočil jsem plynem a měl jsem pocit, že z toho uletím. Předtím najeto min. 30000 km. Osobně nechápu, proč by měla být ideální motka na začátek pětikilo ať už v jakýmkoli provedení. Zvlášť pro ženskou. Přece stačí, když to pojede i do kopce bez podřazování a to obyč 250 zvládne v pohodě. YBR, CBF... Dcera dělala loni řidičák, koupili jsme Yamahu YBR 125. S jejíma 50-ti kilama to lítá slušně. Před měsícem měla dotaz: Mohla bych se svezt na tvé motorce? Aspoň rozjet, jak se na tom jezdí. Hahaha.. Leda přes mou mrtvolu. Ještě k tomu šovinismu: asi jsem taky ,názor mám celkem stejnej. Ráno jsem pod oknem firmy na parkovišti slyšel řev od túrování motorky, ale ne normálního, ale spíš jako když někdo není zvyklej na plyn a dost mu to ujíždí v ruce.Kouknu ven a je to jasný. Holka z vedlejší firmy na motorce. Nějaká nahatá šestka, řídítka široký, byla na tom jak pavouk. Z parkoviště vyjela se samým cukáním, při řazení na dvojku se jí nepotkává spojka s plynem - to mě zvlášť rozčiluje u naší mladé, tak si toho hned všimnu, no spíš uslyším. Když jsem se jejích kolegů ptal, tak řidičák má cca 2 měsíce, ale evidentně se s tou motorkou pere. Třeba chtěla taky být in, ale vypadá akorát trapně.

Zacatecnik

12.9.2008 v 14:36 | Nahoru | #131
Bonelo> hele, my bysme mohli založit ligu fotříků, co mladejm nepřejou rozlet lol a Che by moh bejt předseda.

asi je to fakt marný, ale mě to nedá, a když aspoň jeden/jedna se chytí za nos a zamyslí se, tak zaplaťsatan za to...

a ta kočka z tvýho příkladu - jestli se po 2 měsících neumí rozjet a řadit, noo, tak to by dotyčnej autoškolák zasloužil jetym zadělanym řetězem přes záda...

Zacatecnik

12.9.2008 v 15:26 | Nahoru | #132
Petr a Petr> Dobrý - tak já budu předseda klubu skeptiků lol lol lol minule, když sem rozvinul toto téma, tak sem dostal asi 20 péemek, většinou s nadávkama

Zacatecnik

12.9.2008 v 15:40 | Nahoru | #133
Che> to je taky zajimavej zpusob argumentace... svedcici o ledascems

Zacatecnik

12.9.2008 v 15:42 | Nahoru | #134
Petr a Petr> no tak se tady nedohadujte...kazdej ma nejakej nazor na danou vec...dyt sme kazdej jinej...

Zacatecnik

12.9.2008 v 16:38 | Nahoru | #135

Roubi_R1>...gumy koupené z okruhu pro efekt...



To je domnenka ci skutecnost?

Zacatecnik

12.9.2008 v 18:05 | Nahoru | #136
No mám jeden příběh snad se poučíš: Kámoš který jezdil víc než 10 let na různých moto, mezi nima i TL si po pár letech koupil R6. Nový gumy, trochu vlhko, potáhl si a už to nemohl udržet na silnici. Nakonec to rozflákal o auto. Strávil asi 3,nebo 4 týdny na JIP + měsíc normálně ve špitále(ještě dopadl dobře).
Myslíš si že někdo kdo na tom v životě neseděl bude počítat s něčím takovým?? Nebo s jinou pro nás normální věcí??
Jinak SV je sice celkem hodný, ale pro malou postavu bych nevybíral Skovou verzi. Bude na tom ležet, bude í bolet po několika kilákách za krkem(to je jen moje doměnka) a hlavně si zkus třeba ty dvouvál motorově, motor je úplně jinej než na 4válu. víc brzdí, víc kope, je tvrdší

Jinak tohle je z malinko jiný diskuze, ale taky začátečník a supersport

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:13 | Nahoru | #137
lenkasiky> Už si upstila od té R6? Víš kolik má KW?

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:15 | Nahoru | #138
Fanda29> hmmmm...no jo no..ja vim...dyt snad mlcim,ne??

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:18 | Nahoru | #139
lenkasiky> jj ok Můj názor je ten, že pokud si začátečník, tak ti bude bohatě stačit GS500 Vzhled nic moc, ale jede pěkně

Naposledy editováno 12.09.2008 20:18:53

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:20 | Nahoru | #140
Fanda29> jojo uz sem tady dostala par navrhu co by nejak odpovidalo...takze i tahle varianta tu byla recena..diky

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:44 | Nahoru | #141
Ahojda, tak přidám jeden můj skromný názor. Ptala jsem se tu taky na čem začínat. Navíc mně už taky není dvacet . Ptala jsem se i jinde tzv. naživo.
Nakonec z toho vylezlo XJ 600. Museli mi ji shodit v předních vidlích (mám 162 cm ) a dozadu mi dali tlumič ze slabší motorky, abych dostala na zem celou nohou. Prý si to u mé váhy můžou dovolit. Upřímně - stejně spolujezdce neplánuju. Jezdíme spolu měsíc. Musela jsem si zvyknout, že má máša 200 kg a já jsem "jenom" ženská. Ale zatím můžu říct, že jsem spokojená. Samozřejmě nezkouším tzv. "kolik to jede" apod., ale pilujeme spolu techniku, zastavení, zatáčky atd.

Ještě poznámka směrem k Che: říkal jsi mi, ať si ji pořídím, jestli mám aspoň přiměřenou fyzičku. Potvrzuju, že jsi věděl, o čem mluvíš a měl jsi pravdu.

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:48 | Nahoru | #142
Michel> Vona je trochu těžší než dvouválce, ale ten čtyřvál je z hlediska kultury chodu o něčem jiným

Zacatecnik

12.9.2008 v 20:55 | Nahoru | #143

Che>Michel> Vona je trochu těžší než dvouválce, ale ten čtyřvál je z hlediska kultury chodu o něčem jiným



Souhlasím.
Na dvouválu jsem jezdila autoškolu a když jsem si stěžovala na bolest rukou z vibrací, sváděli to právě na dvouválec. Chtěla jsem něco na pohodovou cestovní jízdu. Ale měl jsi pravdu s váhou. 200 kg je holt 200 kg, ale dá se to. Jenom si na to musím dávat pozor.

Zacatecnik

12.9.2008 v 21:01 | Nahoru | #144
Michel> Pokud jedeš, tak tu váhu necítíš a je suprový, že ten čtyřvál má skvělej spodek a dá si líbit podtočení, což je paráda. Já sem se vrátil od čtyřválu ke dvouhrnci a první tisíc kiláků sem trpěl - tak ať Ti to dobře jezdí

Zacatecnik

12.9.2008 v 21:14 | Nahoru | #145

Che>Michel> Vona je trochu těžší než dvouválce, ale ten čtyřvál je z hlediska kultury chodu o něčem jiným



No když nic, tak si při zaklapnutí plynu nemlaskneš helmou do plexi

Zacatecnik

13.9.2008 v 00:40 | Nahoru | #146
Michel> jawa350-639,promiň, byl jsem mimo

Zacatecnik

13.9.2008 v 01:00 | Nahoru | #147
ježek> už je brzo ,zas večer

Zacatecnik

13.9.2008 v 12:24 | Nahoru | #148
zawist> nemám k tomu co dodat, na to musíš přijít sama, ja:fichtl, simson, crm 125, klx250, te 510, hornet 600.....

Zacatecnik

13.9.2008 v 19:08 | Nahoru | #149
tak si kup suzuki sv 650,courat se nebudes se pak nebudes

Zacatecnik

13.9.2008 v 22:46 | Nahoru | #150
Ahoj.Poslechni dobré rady zkušených motorkářů a fakt začni na slabším obsahu.Není kam spěchat .S manželkou sedláme Suzuki GSX600F a minulý týden se mi žena přiznala,že v dlouhé zatáčce měla obrovský problém ustát průjezd mezi 2 kamiony(pozn.na 3 proudovce),protože chytla vzdušný pytel -už zde také nemusela být.Příčina je jasná:nemá moc naježdíno a nepředvídala .Tak fakt nikam nespěchej a vyjezdi se na slabší klidné mašině
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist