Téma: Jak na motorku s vybitou baterkou
 
4.9.2008 v 10:19
Tohle vidim jako vysoce kvalifikovaný dotaz.. Mám Hondu CBR 929, takže stříkačka.. a ano, uhádli jste správně.. vytřískanou baterku.. trochu nechápu.. doteď byla v pohodě, bez problému, startovala pěkně, ale přímo na baterku sem připojil přes pojistku 12V zásuvku - samotná by neměla mít přeci žádný odběr ne? nebo se pletu? motorka stála 3 dny a dneska ráno proště ani ťuk.. nerozsvítily se ani kontrolky..

Otázka 1. - je možný aby zásuvka sama od sebe vytáhla baterku? (já tvrdim, že ne)
Otázka 2. - co dělat s motorkou když kiksne baterka a prostě MUSIM odjet? Fazer s karbecama šel krásně na dvojku roztlačit, nemyslim, že by stříkačce s total dead baterkou něco takovýho bylo možný..

(nabiječku už sem si koupil a nabijim, nicméně mě to zajímá )

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:23 | Nahoru | #1
přes kabely z auta, nebo z jiný baterky...

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:24 | Nahoru | #2
Já mám taky stříkačku a stejnej problém. Bohužel motorku neroztlačím ani na pětku (neprotočí se motor) takže zbývají jen autokabely

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:31 | Nahoru | #3
Juknul bych se na tu zasuvku a hlavne na jeji pripojeni - promerit, jestli tam netece proud ... sice to zni nepravdepodobne, ale muze byt vevnitr vlhka (ta zasuvka myslim ) coz je u elektrickych zarizeni - na rozdil od jinych "zarizeni" - pomerne nezadouci stav. Dalsi moznost je, ze se ti povedlo nekde seknout kabel k te zasuvce, nebo pri pripojovani ten kabel, na ktery jsi to pripojoval ... proste patrej - nejakou pricinu to mit musi.

Druha vec - vymlacena baterka tak, ze nesviti ani kontrolky - nabit nebo pres kabely. Roztlacit to nepujde - nepobezi ti cerpadlo ani vstriky.

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:36 | Nahoru | #4

Medved>Juknul bych se na tu zasuvku a hlavne na jeji pripojeni - promerit, jestli tam netece proud ... sice to zni nepravdepodobne, ale muze byt vevnitr vlhka (ta zasuvka myslim ) coz je u elektrickych zarizeni - na rozdil od jinych "zarizeni" - pomerne nezadouci stav. Dalsi moznost je, ze se ti povedlo nekde seknout kabel k te zasuvce, nebo pri pripojovani ten kabel, na ktery jsi to pripojoval ... proste patrej - nejakou pricinu to mit musi.

Druha vec - vymlacena baterka tak, ze nesviti ani kontrolky - nabit nebo pres kabely. Roztlacit to nepujde - nepobezi ti cerpadlo ani vstriky.



smýšlel sem podobně.. ještě dotaz.. neublížim tomu když to budu startovat přes kabely z auta?

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:41 | Nahoru | #5
cinan> neublížíš

klasika, jako když startuješ přes kabely auto. a jestli je ta baterka úplně na krev, tak to nech chvíli připojený, ať se ti z auta trošku dobije.

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:50 | Nahoru | #6
čeeče s těma kabelama od auťáku vopatrně - minulej rok jsem si takhle odpálil regulátor

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:50 | Nahoru | #7
zásuvka ti nemůže baterku vybít....spíš bych to viděl na špatný kontakt na baterce...s tím roztlačením mám dojem,že se mi to i několikrát povedlo...

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 10:53 | Nahoru | #8
[quote]cinan>Medved>
Druha vec - vymlacena baterka tak, ze nesviti ani kontrolky - nabit nebo pres kabely. Roztlacit to nepujde - nepobezi ti cerpadlo ani vstriky.

Když chvíli tlačíš tak altík dává proud a ten stačí na to aby se rozeběhlo čerpadlo. Aspoň myslím

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:06 | Nahoru | #9

134ivanek>čeeče s těma kabelama od auťáku vopatrně - minulej rok jsem si takhle odpálil regulátor


Přesně tak, pozor, z auta tam teče úplně jinej startovací proud, takže odpálení regulátoru a možná něčeho dalšího je možný, ale ne jistý

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:08 | Nahoru | #10
pokud ma baterka stavu na to aby natlakovalo cerpadlo "rail" a na hozeni jiskry tak to roztlacit jde, ja mel KO baterku a roztlacoval jsem takhle tele asi dva mesice nez sem koupil novou:) v pohode i sam...

novej: mam 500ccm na valec a roztlacim to ze by tech 650 najednou neslo?:)

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:12 | Nahoru | #11

chlumakFZS600>134ivanek>čeeče s těma kabelama od auťáku vopatrně - minulej rok jsem si takhle odpálil regulátor
Přesně tak, pozor, z auta tam teče úplně jinej startovací proud, takže odpálení regulátoru a možná něčeho dalšího je možný, ale ne jistý



no startovaci proud podle pana ohma zalezi na napeti (coz by autobatery mela mit stejne jako ta na moto) a na odporu spotrebice-starteru... jedinej rozdil muze byt v tom ze ta velka baterka je
"tvrdsi" zdroj a ze tudiz da o neco vetsi proud... ale regulatoru by to nic udelat nemelo... nevim na zaklade ceho by mu mel vadit "vetsi" nez origo zdroj napeti na moto...

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:13 | Nahoru | #12
normálně tam klepni 5ku a dlouhej kopec dolu...

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:21 | Nahoru | #13

chlumakFZS600>134ivanek>čeeče s těma kabelama od auťáku vopatrně - minulej rok jsem si takhle odpálil regulátor
Přesně tak, pozor, z auta tam teče úplně jinej startovací proud, takže odpálení regulátoru a možná něčeho dalšího je možný, ale ne jistý



no právě v tutom tápu, sem houno znalec takže radši nadojim baterku přes nabíječku no.. když už sem si jí na tý benzíně koupil

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:25 | Nahoru | #14
cinan> bych se v tom taky moc neňahňal - když máš litr mášu a plechovku 1,5 ccm, tak by problém bejt neměl, ale já mám pětikilo a plechovku 2,2 - tím jsem to asi zdupal

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:25 | Nahoru | #15

medved_bedrich>normálně tam klepni 5ku a dlouhej kopec dolu...



Jojo, a čím delší, tím lepší (pro lidi, který se budou koukat jak to tlačíš zpátky)

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 11:58 | Nahoru | #16
a co katalyzátor?při tlačení

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 12:01 | Nahoru | #17

assassin>pokud ma baterka stavu na to aby natlakovalo cerpadlo "rail" a na hozeni jiskry tak to roztlacit jde, ja mel KO baterku a roztlacoval jsem takhle tele asi dva mesice nez sem koupil novou:) v pohode i sam...

novej: mam 500ccm na valec a roztlacim to ze by tech 650 najednou neslo?:)



Asi tam bude jinej převod. Kolik točíš já max 6500

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 12:53 | Nahoru | #18
při roztlačení z dlouhýho kopce celkem zabere altec tak aby ti naskočili kontrolky a nastartuje to, ale to je opravdu jen v nouzi.
Kdo tady tvrdí že přes kabeli nebo při zapojení autobaterky se odpálí altec, nemá pravdu je to nesmysl, protože samozřejmě altecu s perm.magnety veškerou nespotřebovanou energii skratuje regulátor na kostru.
Jestli je tomu u altecu s buzením kotvy jinak teoreticky nevím, ale prakticky mám vyzkoušený mockrát a nikdy se nic nestalo.

Naposledy editováno 04.09.2008 12:54:55

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 12:57 | Nahoru | #19

chlumakFZS600>134ivanek>čeeče s těma kabelama od auťáku vopatrně - minulej rok jsem si takhle odpálil regulátor
Přesně tak, pozor, z auta tam teče úplně jinej startovací proud, takže odpálení regulátoru a možná něčeho dalšího je možný, ale ne jistý


no je vidět že přes elektriku nejseš ale aspoň ti vysvětlím že proud neurčuje baterka(nepředpokládám mrdku co má problém nastartovat) ale určuje ho odpor vinutí startéru ja? pamatuj si to
to že někdo odpálil regulátor nebo co bude nejspíš tím že odpojí baterku při běhu a nebo nějak zajiskří a udělá pár špiček

Naposledy editováno 04.09.2008 13:00:52

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 13:04 | Nahoru | #20

Bidlo>a co katalyzátor?při tlačení


jo tomu se to libit nebude.... ale to je mensinova zalezitost zatim....

novej: no ja 10tis, ale bude jina max, z toho se celkovej prevod nepozna... nasel bych i kolik tam je, ale to nebude prevodem, ale rozlozenim vahy, ze ti na "lehkym" jednovalci klouzne to kolo i na 5ku... ja to roztlacuju na 2ku... jo a taky to chtelo chytit "grif" ze zacatku mi to taky moc neslo:) na gsx ktera mela starou baterku sem si k tomu rozbehu motoru pri tlaceni pomohl zmacknutim strateru na moment kdyz sem poustel spojku... :)

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 13:10 | Nahoru | #21
assassin> Mně se zařazeným kvaltem nejde starter. Zkoušeli jsme to i tak že já seděl a dva mne roztlačovali a i tak šlo kolo do smyku. U Suzi rf900r to roztlačím i na dvojku jak říkáš ale to je čtyřválec. U toho jednoválce je vyšší zdvih a tím i komprese tak možná tím ?????

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 14:21 | Nahoru | #22
a nepraskla Ti jen pojistka, když se nerozsvítěj ani kontrolky? baterku jsi měřil, nebo ne, kolik má?

já startoval jak přes nabíječku, tak přes startovací kabely - ale tuším u startování doporučujou kostru chytit co nejblíž startéru.. ?? někdo psal i o bouchlý baterce na motorce, startoval přes autobaterii a kabely..no tohle Ti tady vysvětlí někdo znalej, mě by to taky zajímalo, jestli takhle může baterka bouchnout.

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 14:43 | Nahoru | #23

Němec>a nepraskla Ti jen pojistka, když se nerozsvítěj ani kontrolky? baterku jsi měřil, nebo ne, kolik má?

já startoval jak přes nabíječku, tak přes startovací kabely - ale tuším u startování doporučujou kostru chytit co nejblíž startéru.. ?? někdo psal i o bouchlý baterce na motorce, startoval přes autobaterii a kabely..no tohle Ti tady vysvětlí někdo znalej, mě by to taky zajímalo, jestli takhle může baterka bouchnout.



baterka je totál vyblitá, teda už z půlky nabitá na nabíječce

Jak na motorku s vybitou baterkou

4.9.2008 v 14:52 | Nahoru | #24
cinan> no já totiž nedávno někde četl, že když se baterka vybije tak, že už se ani nerozsvítěj kontrolky, tak pro její kapacitu to není moc dobrý a může se snížit. akorát už ten článek nemůžu najít

+ by mě zajímalo jak je to s tím bouchnutím a jestli to hrozí jen ve chvíli, kdy se + i - připojej přímo na baterku startovanýho stroje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist