Téma: Švýcarsko cestování

27.8.2008 v 19:08
Zdravím všechny cestovatele ,
příští rok bych chtěl trochu pojezdit po Švýcarsku.Rád bych dal přes zimu dohromady nějakej itinerář cesty,ale jelikož je to pro mě prozatím neznámá lokalita,tak budu rád za každou informaci co se týká míst,které stojí za to navštívit a vidět (jezera, horský průsmyky a další zajímavá místa ),případně i info o cenách ubytování (kempy,penziony).Start bude z Prahy,takže i za jakýkoliv zajímavosti,které by byly po cestě budu rád.Předem všem díky za informace.
1 2

27.8.2008 v 20:43 | Nahoru | #1
Pohledej tady v historii, přečti cestopisy na motorama.cz, když budeš mít chvilku tak zabrouzdej na motoborgo.net - byl jsem tam na dovolený několikrát. Nejkrásnější je - aspoň pro mě - východ mezi Ženevským a Bodamským jezerem. Tudy běží Alpský masiv, takže spousta průsmyků. V obou zmíněných jezerech se dá koupat.
Jezera v okolí Lugano jsou hodně nízko, takže tam rostou palmy a voda je teplá (ne všechny leží v CH, je to na hranicích s IT).
Kanton Valais je asi to nej, co můžeš v téhle zemi vidět co se týče hor. Hodinu cesty od Martigny je Mt. Blanc (FR), uprostřed Matterhorn a na východě jsou pohromadě 4 pěkné průsmyky. Stav se na přehradě Dixence, má 270metrů vysokou hráz.
Kdybys měl čas a chuť, vydej se i do Francie na průsmyk Izeran - nejvyšší v Evropě (ale rozhodně není nejhezčí). Itálii máš taky za rohem a průsmyk malého Bernarda je perfektní na svezení.

Poslední dovolená v CH byla nejlepší - pronajali jsme si tam na týden chalupu a jezdili v okolí nalehko, rozhodně to jednou zopakuju.

Martin

27.8.2008 v 20:45 | Nahoru | #2
Švajc mě hrozně láká,uvažuji že bych taky příští rok vyrazil.

28.8.2008 v 15:00 | Nahoru | #3

Jel bych hned znova

28.8.2008 v 18:09 | Nahoru | #4
Col de la Bonette má výšku 2715 metrů, takže je o 65 metrů nižší. Často se ale Cime de la Bonette (to je ten pahorek vedle stejnojmenného průsmyku) nesprávně pokládá za nejvyšší průsmyk - průsmykem totiž není. Je to nejvýše položená dosažitelná cesta, ale vede z bodu A zase zpátky do bodu A.

Konec hodiny zeměpisu.

Naposledy editováno 28.08.2008 18:10:12

29.8.2008 v 08:59 | Nahoru | #5

Cafe_Racer>Mirek D> Col d'Izeran je nejvyšším průsmykem, neboli sedlem, zkrátka místem průjezdném z bodu A do bodu B.

Konec hodiny zeměpisu.

Tak jo, nicméně vymetl jsem je všechny a stálo to za to.

29.8.2008 v 09:27 | Nahoru | #6

Mirek D>Vrátil jsem se před 2 týdny zpět, po chvílích skládám cestopis. Col ď Iseran je 2. nejvyšší, vyšší je Col´d Bonet. Oboje zdoláno v jednom dni. Ale je to ve Francii.

Jel bych hned znova

Az budu cestopis hotovej, hod odkaz. Svycarsko me zajima, takova dalsi stace po Rakousku.

29.8.2008 v 23:28 | Nahoru | #7
Cafe_Racer> díky moc za info,jinak webík na kterej jsi dal odkaz už jsem pročetl a je to super

29.8.2008 v 23:31 | Nahoru | #8
byl jsem tam letos 2x..
ja nechci byt za blba, ale mne ta zeme fakt moc neoslovila.. je tam pekne, nektere passy jsou hodne fajn, ale proste jsem od toho cekal asi jeste vic, tot vse..
rozhodne ale nerikam, ze je to spatna zeme, nebo ze tam neni pekne..

3.9.2008 v 16:43 | Nahoru | #9
Letos jsem tam byl více jak 10 dní :
- doporučuji Furcapass, Grimsellpass, Sustenpass, Godhadský průsmyk, Nuffenpas

- městečko Zermatt, ale až do něj se nedostaneš, ... s využitím dopravy
- jízdu Glacier expresem - alpský vlak a místa, kam se jinak nedostaneš (jezdí z Tirana do Zermattu

- okolí Ticina a Julierpass (tam je italština)
- Engading a místí retoromanština a národní park
- Andermatt - výchozí město do vyhlášených sedel (tam bych se ubytoval a jezdil bych po okolí)

Poznámka :
- ubytování v penzionech (v soukromí) je za cca 40 CHF za osobu/noc.
- velmi drahé stravování v hospodách
- nádherná příroda (nejvyšší Alpy v Evropě)
- Švýcaři doporučují nejlevnější ubytování v hotelech označených B&B, ale moc jsem jich tam nenašel
- rychlostní limit je 80 km (mezi městy), 50 km ve městech ... asi jsem to tam dodržoval jenom já
- samoobslužné tankovací pumpy (dost na bednu, než se to člověk naučí )

Malý vzorek z alba :

[url= OM

6.9.2008 v 01:45 | Nahoru | #10
OldMan> Ještě jednou moc děkuju za cenný informace.Ještě detailně prostuduju tvůj cestopis a do jara dám dohromady itinerář spolu s dalšíma poznatkama.

2.10.2008 v 14:25 | Nahoru | #11
Ještě jste nikdo nezmiňoval St. Moriz... tam se mi teda líbilo mooc,levný benzin ve tax free zónách taky příjemný...Akorát doufám,že nám bude vycházet naše taktika s rychlostmi...omezení a obce dodržujeme,mimo obec jezdíme jak u nás a už to takhle praktikujeme několik let

2.10.2008 v 15:48 | Nahoru | #12
Neco se dočteš tu.
Zdravim tu na foru.
Jezdim vzdy v zari,tak i letos jsem vyrazil.Shanel jsem nekoho tu na foru ,ale nikdo se nechyt,tak jsem vyjel sam.
Odjezd v pondeli rano.Navrat byl v planu v sobotu,ale shodou okolnosti a nekdy i pocasi kdy jsem musel ujizdet pred destem jsem se vratil jiz ve ctvrtek v noci.Ujeto 2500 km.Kdyby me tohle rek nekdo ze za ctyri dny ujedu to co jsem ujel ,tak bych si myslel ze se zblaznil.Ale je to tak a cestu jsem si uzil.Tak jen strucne,nebudu tu psat cestu do podrobna .ale jen neco .
Motorka vl 800c,r.v.2008,bocni velke kozene brasny,operka ridice(velmi dobra vec),a za operkou tankbag.
Z Podebrad jsem jel na Plzen,Futr im.Wald,Straubing,Mnichov,Garmisch,Landeck,tam odbocka do Samnaun pro levnejsi benzin,cokoladu a alkohol,a dojel jsem do Nauders kde jsem se ubytoval.Ujeto cca.720 km.
Rano po snidani jsem sjel do Martiny prejel Fluelapas v Churu odbocil do prava na Landqart a silnici c.19 jel smerem na Andermat.
Pred Andermatem me cekelo sedlo Oberalppas,pak Sustenpass,Grimselpass,Furkapass,Gottardopass,Nufenenpass a pak jet smer na Brig.Ale v dali jsem videl mracna ,tak zpet na Furkapass a pod Furkou jsem se ubytoval v male vesnicce Realp.
Uvytovani v penzionu,hned vedle posty.Sice bez snidane ,sprcha a zachod na chodbe,ale vzhledem k tomu ze bylo jiz 19 h,tak nebylo na vyber.Cena velice slusna 20e.
Rano smer Andermat nahoru do sedla Oberalpass,v Disentisu do leva ns Passo Lucamagno a sjezd do Belinzony.Tam uz je skoro Italie,a je to i poznat.Neporadek atd.
Z Belinzony na Passo S.Bernardino smer Thusis.
Tam nekde ze si udelam fotku.Zastavim na kostkach odejdu tak tri metry od motorky a rana.Motorka lezela.Jak jsem to zaparkoval na kostkach ,tak se motorka nejak pohla a uz lezela.
Jel kolem motorkar ,tak zastavil a pomohl me ji postavit.
Skoro nic moc.Urvane leve zrcatko(vymena za prave),a jen lehce poskraban blatnik(cca.2cm)a plexi.
Trochu nastvan sam nad sebou ,ale hlavne ze nestalo nic vaznejsiho jsem pokracoval na Julierpass do St.Morice,na Barninapass do Livina.
Pred Livignem jsem videl bezet kocku pres silnici.Prijedu bliz,a on to svist.Zastavil jsem a ze ho vyfotim,svist byl taky zvedavej kdo to je tak vycuhoval,a tak jsem si ho vyfoti.
v Livignu nabral zas bezcelni benzin ,tam do prava prez Passofoscagno do Bormia,v Bormiu na Slelvio,tam presso,par fotek a dolu kde jsem mel mit ubytovani na Nove poste.(pracuje tam slovenka),sakra zrovna dnes zavreno,za sebou mraky,rikam si zkusim to natahnout az do Rakouska kde jsem znal z minula penzion v Abfatersbachu.Tak po mazu smer na Merano,Bolzano a za sebou porad ty cerne mraky.Ale darilo se me jim ujizdet.
Dojel jsem do Bolzana ,cesta Bolzanem byla utrpeni,hic,a jeste nekde v Bolzanu mym smerem bouracka.Tak hledani jine cesty,tu jsem nenasel a dojel zas k te bouracce.Autobus do kamionu.
Policajt ze to je na hodinu.Porad za zady mraky.Asi po 40 min nas pustily.
V Brixenu zacalo prset,tak nepromok a jedu dal .Pred sebou jeste 70 km.Kus za Brixenem jiz prestalo prset a zacalo chcat,a kolem blesky.Jeste jsem nevidel to co tam.
Blesk uderil a bylo videt i kam.Tam zhava bod.To uz byla i tma,a ja mokre nohy i ruce.(kde jsem nechal navleky) .
Koukal jsem po kazdem ubytovani cestou,ale v tom desti jsem nic nevidel.Az v Vanoies svetelko. Zamecek a v nem penzion.Dojedu ke vchodu,vysla zamecka pani ,usmev.V tu chvilku me nezajimala ani cena.Jen tepla postel a caj.
Ubytovani nadherne,snidane velka a cena na to misto taky usla .35e.
Rano jsem zaplatil vzal smer na Toblach,Lienz kolem odbocky na Grossglock(ten jsem vynechal ,byl jsem tam jiz nekolikrat)
Spital ,kolem jezera Milllstatt na Ebene Reichenau prez Turracher Hohe (krasne)do Murnau tam na Solkpass do Lizen,Admont ,Altenmarkt a podel reky Enns do Ennsu a do Freistadtu.
To uz jsem skoro v cr.K ceste do Podebrad uz nema cenu nijak zvlast popisovat.
Co na zaver.Vzhldem k tomu ze jsem jednou poradne zmok ,pocasi vyslo nadherne.Nekomu se muze zdat ze za ctyri dny je 2500 km moc,ale byly v tom rychlejsi presuny ,a na vl 800 se opravdu dobre cestuje,mel jsem i dost zastavek,jak na foceni ,tak i na jidlo a pokoukani. A neni problem ujet od tankovani do tankovani cca.350 km bez pauzy.
Kam se vratim priste .Tak urcite alpy kolem Narodniho parku Nockberge,parku Kalkalpena kolem reky Enns.

Mejte se hezky a stastnou cestu Petr.

2.10.2008 v 16:10 | Nahoru | #13
Pecik> za 4 dny 2500km, to je docela dobrý...

Já teď po necelejch 2 dnech navrátil s Fazerem 1000 z okruhu:
Praha - Mont Blanc a okolní průsmyky - Praha (tj. CZ, D, CH, I, F, I, CH, D, CZ):

ujetá vzdálenost: 2.480km +-
čas: 46 hodin (necelý dva dny)
11x zastávka v boxech u mechaniků pro benzín
2x pád motorky ze stojánku vpravo i vlevo
1x pokuta od frantíků na blikajících velikejch modrejch boxerech (prej to jsou taky motorky -?) v Chamonix
max. na cílovce (rozuměj: švýcarská dálnice v noci) dosažená rychlost (se třemi kufry) něco pod 230km/h
prům. snesitelná cestovní rychlost 200-210km/h
+ naopak nesnesitelná nedělní k ránu teplota (z Norimberka do Prahy) 2-3 stupně pod nulou, to pak díky zamrzlejm rukám, nohám i mozku následoval u benzínky nájezd zezadu do Fabie u stojanu - pěkná rána, která mne odhodila zpátky k tomu stojanu, u kterýho jsem to vlastně chtěl zastavit a tankovat

Asi to odmarodím ale hřeje mne, že podle tohodle je člověk schopnej dát Dakar za cca 7 dní... a ne se tam plácat tři tejdny, jako všechny ty vořezávátka s fabrickou podporou

... a tohle je ještě lepší, ne?
Jinak na jih i na východ od Martigny je to tam nádhera!

6.10.2008 v 11:36 | Nahoru | #14

8.10.2008 v 21:09 | Nahoru | #15
Maverick> Samozřejmě tě pustí protože to nikdo nekontroluje.Byla jsem tam třikrát a nikdy mě nikdo nezastavil.Mám z toho dojem,že pokud se nic nestane tak nikdo nic neřeší. To platí i pro Rakousko.

9.10.2008 v 00:06 | Nahoru | #16
Maverick> Myslím že OldMan ti může vyprávět,sjezdil tam toho na ni celkem hodně co jsem se dočetl na jeho webu.

9.10.2008 v 06:58 | Nahoru | #17
Maverick> nevidím problém proč by tě tam nepustili...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Švýcarsko cestování

10.1.2009 v 17:59 | Nahoru | #18
Ahojte chlapi,ziju ve Svajcu..jak budete chtit,pisnete majla apod..v pripade otazek a pomoci nebo kontaktujet pres www.czechbikers.cz

10.1.2009 v 20:56 | Nahoru | #19
Davidoff1> to je dobré vedet .... v červnu se tam chystame na pár dní a nejake to info o ubytovaní by se hodilo

11.1.2009 v 10:54 | Nahoru | #20
Myslím, že ve Švýcarsku ať pojedeš kamkoli, neuděláš chybu. Já osobně mám velmi dobrou zkušenost s těmito kempy:
Kempy
ceny super a skvělé zázemí.
Jinak koukni:
sem

Když se podíváš na cestopis z Francie tak když jsme jeli zpět tak jsme jeli přes Švajc a byli na přehradě DIXENCE což bylo také prima.

Naposledy editováno 11.01.2009 10:57:27

11.1.2009 v 12:58 | Nahoru | #21
Ja to uplne jedno, kam pojedes. Dost a nepravem je opomijena Jura, predhuri Alp, Bodamske jezero. V Alpach je krasne, taky opomijeny je Tessin. Doporucuju. Vsechny campy za slusnou cenu s luxusni vybavou. Staci mrknout do mapy. To same privaty, jen srpen byva plno.
[URL= chces vic, tak pisni po ICQ.

12.1.2009 v 12:03 | Nahoru | #22
V roce 2008 jsem cestou do Francie projížděl Švýcarsko a líbilo se mi tam natolik, že letos určitě pojedu znova. Inspiraci jsem našel zde: www.bikecam.ch. Tady si můžeš téměř všechna passa projet nanečisto. Má to moc pěkně zpracované včetně popisů. Přeji hodně zdaru.

17.1.2009 v 15:30 | Nahoru | #23

Maverick>Nezlobte se že se sem vpluji s dotazem z trochu jiného problémového soudku ale potžeboval bych vědět jestli mě do Švýcarska pustí na 350ce...jestli náhodou nemáte někdo nějaké zkušenosti nebo zprávy.Díky

V těchhle končinách už málokdo pozná, co je to za motorku. Na Jawě jsem tam byl několikrát.

18.1.2009 v 21:45 | Nahoru | #24
Ahoj

Něco na téma, co navštívit ve Švýcarsku za horské sedla TADY

... OM

25.1.2009 v 21:19 | Nahoru | #25
Vůbec v tom nehledej vědu.Nalej benzin vem hodně peněz a frč ! Byli jsme tam loni přelom červenec srpen.Trasu jsem naplánoval ,tak aby jsme projeli celé Švýcarsko a koukli do Itálie i Francie.Takže Salzburg,Innsbruck před Landeckem do leva přes tunel na Prutz ,Pfunds (tato pasáž od Landecku ke Švýc.hranicím k Pfundsu považuji za jednu z nej. v Rakousku)Švýc.- Sv.Moritz . Itálie -k jezeru Lago di Como u Mennagia zpět do Švýc. na Lugano,Locarno.Přes Itálii do Švýc.na Brig.(okolí Simplonpasssu 2005m nádhera )Zermatt(tam a zpět) Sion,Martigny.Francie-Argentierer,Mont-Blanc,Annecy .Švýc.-Geneva,Lausanne ,Montreux,Bern,Interlaken,Luzern,Zurich,Stein am R.,Schaffhausen (vodopády) a přes Německo domu.Cesta trvala necelých 14 dní najeto 3000km .Všude je něco k vidění co stojí za to ,ale v podstatě se dá vše rychle projít či projet(ve Švýc.se cestuje přímo pohádkově bez čekání v kolonách ,nesmyslných zajížděk jako u nás atd.Vyjímku mohou tvořit vetší města v centrech např. Geneva).Nic neplánovat (kde a jak dlouho budeš)rozhodneš se většinou po cestě dle nálady,peněz a počasí.Cestu jsme jeli na Hondě CB 1300 ve 2. se spotřebou 5-6 l a bez závad.Ceny kempů ve Švýc. 20 až 90 franků !(2.osoby,stan a moto).Cena kempů v Ital.a Franc 15-20 eur.Ubytování v soukromý cca 50 franků bez snídaně.Hotely od 100 franků nahoru.Celkové výdaje 26000 Kč.Nejhezčí místa-Rakousko-Od Landecku k Pfundsu.Švýc.-Okolí Brigu(Simplonpass) Zermattu.Celá Francie kolem Mont-Blancu,Annecy.Dále Zurich,Luzern,Bern,Interlaken.Rýnské vodopády.......Nejméně se nám líbilo v Itálii a Genevě.Doporučuji se vyhnout kempům přímo u jezer.Jsou přeplněné a předražené.Pokud přijedete třeba do Zurichu doporučuji nechat moto někde šikovně zaparkované a převléknout se a vše přikrýt plachtou(dělali jsme to tak stále a nikdy se nic neztratilo .Navštívit info.centrum ,kde vám dají mapku a projít si ty nej.místa.Samo vše záleží na dobrém počasí.Houk domluvil

7.2.2009 v 22:35 | Nahoru | #26
Je pravda ,že není třeba se ničeho bát.Chce to nějakou finanční rezervu a umět aspoň někdo, trochu německy ,případně anglicky.Penziony moc nevedou,kempy nevím.Nejpravděpodobnější je hotel ten se dá najít od 50 F za noc.Po cestě jsem ale viděl i nabídky ubytování v soukromí za 25 F.Krajina neskutečná nádhera,silnice skvélý.Policajta jsem za dvě návšťěvy nikdy neviděl.Dálniční známka není potřeba,vždycky je kvalitní alternativa.[url=

Naposledy editováno 07.02.2009 23:02:49

7.2.2009 v 23:16 | Nahoru | #27
Tak mě napadá, je třeba při cestě do švýcarska pas?Nebo stačí jen naše EU občanka?..když švycary nejsou v EU...?

7.2.2009 v 23:50 | Nahoru | #28
Rico> Pro jistotu pas. Na hranicích nestaví,ale je to suverení stát tak právo na kontrolu asi mají.

8.2.2009 v 12:01 | Nahoru | #29
Je to zajímavé, už minulý rok stačila jenom občanka - podle dvojstranné smlouvy mezi ČR a CH.Jenže o ní na hranicích málo kdo věděl, respektiva tam, kde jsem byl já, tak trvali na pasu. Tento rok už je to pro občany EU na jejich národní doklady = občanky. Nicméně ten, kdo má platný pas, chybu neudělá, když si ho vezme. Osobně si myslím, že Švýcaři jsou nacionalisti jako hrom, na hranicích s nimi nemám dobré zkušenosti - když mě zastavili. Někde bez zájmu, ale jinde mě docela slušně "prolustrovali".

... OM

8.2.2009 v 12:18 | Nahoru | #30
Švýcarsko už je v schengenském prostoru, tak by měla občanka stačit. Ale stejně s sebou všude vozím pas - pro jistotu.
Já přejížděl švýcarsko-italské hranice v autě poprvé někdy v roce 1991 a tehdy na nás celníci koukali jak na nějaké východní teoristy a auto nám obrátili vzhůru nohama Holt byli tehdy cestující ze zemí tábora socialismu exoti