Častý dotaz na řetěz je, jak změřit prověšení, mě zajímá něco jiného a odpověď jsem nenašel. Jak natáhnout řetěz? Vím jaké mám mít prověšení, ale netuším, jak řetěz natáhnout, nikdy jsem to nikoho neviděl dělat a bojím se to dělat sám.
Návod k motce mám jen v angličtině a není mi to přesně jasné. Chápu dobře, že když ty šrouby špatně utáhnu, resp. posunu, budu mít to kolo pak křivě?
vím, že se to dá zjistit pomocí latě, ale je tu riziko špatného dotažení, že?
Výměna oleje. Stejný problém viz výše. Vypadá to tak, že oboje si nechám udělat v servisu Nicméně bych to chtěl zvládnout sám.
Každopádně chci vědět, KDY měnit olej. Nejde mi o interval, po kolika km, to je v návodu. Ale v jaké části sezóny - jestli na začátku a jezdit od jara na novém
anebo na konci. vypadá to, že letos olej vyměním někdy v září a pak ještě budu jezdit - doufám, že to nevadí.
Zazimování
Musím to dělat? Počítám s tím, že ještě v listopadu to budu projíždět, pokud samozřejmě nebude sníh, tak mám v plánu pár velmi krátkých vyjížděk.
A další nejspíše až v březnu. Takže cca 4 měsíce se s motkou asi moc nehne, i když velmi nerado. Návody na zazimování jsem našel, ale ptám se, je to zapotřebí na tak krátkou dobu dělat? Nebo to stačí
přehodit hadrem, natankovat plnou a jednou měsíčně protočit kola, ať nestojí pořád na jednom místě? (Mám ověřeno, že v garáži nemrzne, i když mám dojem, že v motce je už teď vše nemrznoucí a jestli ne, tak to v servise nechám stejěn vyměnit.)
Jinak motku jsem koupil zánovní a najel na ní cca 1000 km, teď plánuji nechat ji kompletně proklepnout v servise, buď přímo značkovém (kawa) nebo v jednom, který dělá servis všech motorek. Tak nevím, co si vybrat. Ten neznačkový mi byl doporučen jedním motorkářem, který nemá kawu.
Každopádně vzdálenostně jsou ode mě oba stejně km, tak nevím, podle čeho se rozhodnout. Jen tak odhadem, kolik mě - aspoň řádově - může taková prohlídka stát? Jedná se o to, aby řekli jestli je moto v pohodě, nejde mi o rozebírání motoru, ale prohlídnout rám, svíčky, tlumiče a já nevím, co všechno.
Co myslíte?
Dík za odpovědi.
Zazimování:Dotankovat plnou,zkontr.nemrzku,jednou za měsíc nastartovat a nechat ohřát na provozní teplotu.
Olej je dobré dát před sezonou novej i když měl "starý" málo najeto.
Servis>V servise se ti na polovinu věcí ani nepodívaj a napočítaj si to jako kdyby to důkladně celé prohlídli.
S tim zazimováním - motorku bych pořádně vyčistil, lehce potřel silikonovým olejem, dofoukat gumy, Velfobin do nádrže a pokud máš tak hodit na centrální stojan, a do jara neřešit... Samo že aku vzít někam mimo mráz a tak jednou za měsíc nabít do plna.
jinak já v zimě nestartuju přijde mi to zbytečný...umej motorku promažu řetěz vytáhnu baterku (tenhle rok sem to neudělal pač se dalo jezdit už v lednu )
co se týká oleje někdo mění před sezonou tzn. po zimě...já měním po 12 000 nebo po roce občas mi to vychází v tomhle měsíci
řetěz zvládneš sám nevím co máš za motorku ale pokud si nejsi jistej jestli máš na obou stranách stejně napínáky tak si vem posunku a odměř si to
Olej na jaře a zazimování je blbost!
Tolik dní je v zimě možno u nás jezdit,že je píčovina říct,že od toho a toho data zazimovávám.
Kolikrát v zimě lepší počasí,jak zjara.
Pokud to máš ve studené garáži,vyhoď baterku,pokud v teplé.nech moto tak,jak je.