globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybrus cz 250/471?
 
21.8.2008 v 09:56
Ahoj, mam CZ 250/471, motor ma po GO ale uz je to podle me na vybrus (moto ma cca 62,5tis km a jeden vybrus tomu udelal jeden z predchozich majitelu. podle me co jsem cetl na jeho webu tak moto ma ted 40000tis po vybrusu..) jen ted nevim kde se daji sehnat origo pisty, nevite nekdo? slysel jsem, ze je to takrka nemozne a davaji se tam pisty z 350 a vysledny objem je 310-320ccm... ale nemusi se pro to zvetsit kanaly nebo vymnenit trisky v karburatoru za vetsi? nemate s tim nekdo skusenost?

1 reakcí na tento příspěvek Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 13:17 | Nahoru | #1
pech.>

Dovolím si oponovat a své názory mohu podpořit vlastní zkušenností, neboť takto upravenou 471 vlastním. Nevím jak je to s kompatabilitou pístů z ČZ 125, ale pístní čepy se vyskytují jak uzavřené, tak i neuzavřené. Sám mám uzavřené. Dále nevidím absolutně žádný důvod pro "výrazné" snížení životnosti klikového mechanismu. Ojnice, ojniční čepy a všechna ložiska jsou shodná s Jawou 350 /například 634/ a pokud tedy životnost poklesne, tak ne pod životnost motoru Jawy 350. Spojku jsem na své ČZ 471 zachoval původní a žádné prokluzování se ani náznakem nekoná. Hlavy se absolutně nemusí upravovat, nicméně já jsem pro jistotu a pro zachování životnosti hlavy podložil zdvojeným těsněním, abych snížil kompresní poměr pod 9:1. Nicméně chvíli jsem jezdil s naprosto neupravými hlavami a vše OK. Nevím co myslíš termínem DEFLEKTOR v hlavě. Deflektory se přestaly používat u dvoutaktů zhruba před druhou světovou válkou s příchodem vratného vyplachování a nacházely se na pístu. Za odkláněcí deflektor by se s hodne velkou dávkou dobré vůle dal považovat nesymetrický spalovací prostor v hlavě, ale CZ 471 má spalovací prostor dokonale kopulovitý. S čím mohu souhlasit je poznámka o nevratnosti převrtání a tudíž že je to škoda dělat (můj názor).
Když to shrnu, tak převrtání ČZ471 na 305 ccm se od klasického přebroušení liší jen tím, že je potřeba udělat najednou asi 15 výbrusů. S kanály problém není, protože díky úhlu vratného vyplachování sestupují s každým broušním jejich hrany dolů a nakonec lícují s výškou třiapůlových pístů. Jednoduše rozebrat, vybrousit, složit, jezdit.
Na závěr si neodpustím jednu poznámku. Je mi líto, že internet, diskuzi na motorkáři.cz nevyjímaje je pln takovýchto dezinformací (například řazení bez spojky, motorové oleje, zahřívání motorky a podobně...). Pokud se v problematice orientuji, je vše OK. Pokud se však potřebuji dozvědět něco z oboru, kterému nerozumím, je to problém.

Zajemci si mohou další informace dohledat na mých stránkách www.volny.cz/romixx v sekci motocykly.

(reakce na) Vybrus cz 250/471?

17.10.2008 v 15:45 | Nahoru | #2
romixx> Hm,inteligentní text a poučené názory.Internet je trochu jako noviny.Něco přečíst si tam můžeš,jakmile však víš,o čem je řeč,tak létáš do stropu (alespoň dost často).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist