bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybrus cz 250/471?
 
21.8.2008 v 09:56
Ahoj, mam CZ 250/471, motor ma po GO ale uz je to podle me na vybrus (moto ma cca 62,5tis km a jeden vybrus tomu udelal jeden z predchozich majitelu. podle me co jsem cetl na jeho webu tak moto ma ted 40000tis po vybrusu..) jen ted nevim kde se daji sehnat origo pisty, nevite nekdo? slysel jsem, ze je to takrka nemozne a davaji se tam pisty z 350 a vysledny objem je 310-320ccm... ale nemusi se pro to zvetsit kanaly nebo vymnenit trisky v karburatoru za vetsi? nemate s tim nekdo skusenost?
Předchozí
1 2
Následující

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 10:05 | Nahoru | #1
origo písty sehnat může bejt problém, ovšem dá se...

pokud ti někdo bude nakukávat, že jsou stejný s čz-125, tak NEJSOU, ani pístní čepy ne, páč jsou z jedný strany uzavřený.

převrtat na vrtání 350, s výsledným objemem 300ccm lze, ovšem za cenu výrazného snížení životnosti klikového mechanismu, je pak nutno osadit spojku z typu 472 (jawa 634) protože tato zvýšený výkon asi nepřenese. musí se dále upravit hlavy, protože je nutno upravit kompresní poměr, p převrtání by byl příliš vysoký a píst by mohl kolidovat s deflektorem v hlavě.

Tato úprava tedy jednoduše řečeno je možná, ale za cenu překopání motoru, nenávratného na originální stav.

jinak 40000 na výbrus není nic nenormálního a poku motor normálně funguje, tak výbrus nedělej, protože to není potřeba..

pro klid v duši, vezmi dutinoměr a změř průměr válce pod hranou, kde je opotřebenější a pak nad hranou (nahoře u hlavy válce a porovnej. Pak napiš.

Naposledy editováno 21.08.2008 10:10:32

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 10:12 | Nahoru | #2
hur startuje, a 4ka tolik netahne, celkove maximalka klesla a neni tak ziva jak byvala... nn nebyl jsem konkretni, myslim z JAWY 350/63x... chtel bych spise original... tak to abych sehnal jeste jedon motor nebo aspon vlace hlavu abych to mohl vratit... a je rozdil mezi levym a pravym pistem?

dutinomer bohuzel nemam... skusim zjistit kde bych si to mohl premerit... taky jsem psal o pisty sem
http://www.motoservis-jakuba.cz/
http://www.motodily.zlin.cz/cenik.htm
cekam az mi odpovi na maily...

Naposledy editováno 21.08.2008 10:31:30

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 10:14 | Nahoru | #3
pokud se písty nedělají, tak se dají vyrobit. Doneseš starý, podle kterých se vyrobí nový odlitky a ty se upraví na požadovaný průměr. Nevýhodou je vyšší cena. Brácha takhle nechal dělat výbrus na ČZ 150 a taky mu píst vyráběli nový.

Naposledy editováno 21.08.2008 10:15:20

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 11:23 | Nahoru | #4
vojjta> motoservis-jakuba, tam zavolej a on ti poradí. Dokáže sehnat nemožné. Na e-maily moc nereáguje... lol ale jinak doporučuji

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 12:37 | Nahoru | #5
Já to má tak udělaný. Jsou tam písty z Jawy 350. Dělali mi to v Hradci v Ahře (www.ahra.cz). Spojka zůstala sériová, v pohodě to pobere. Karburátor mám taky originál. Možná bych zkusil větší, ale i s originálním je hodně znát ten obsah.
Jinak ty hlavy se musí trochu probrat. Teď z hlavy nevím přesně o kolik, ale někde to mám napsaný, podívám se po tom.

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 13:05 | Nahoru | #6
TomRacer> o kolik ti stoupla spotreba? je to hodne znat? mam v ni vape a jel jsem z moravy kdy jsem zhruba pri 80km/h mel spotrebu 3,3l a prumernou co jsme mel v italii pres alpy to byly 4l...

missos> ted mi odpovedeli z toho druheho ze je pravdepodobne ma, jen mu musim poslat rozmery...

pri tom prebrouseni na pisty z 350tky se bojim zivotnosti, chci s ni dat jeste nejake zahranici pristi rok nez koupim neco silnejsiho...

1 reakcí na tento příspěvek Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 13:17 | Nahoru | #7
pech.>

Dovolím si oponovat a své názory mohu podpořit vlastní zkušenností, neboť takto upravenou 471 vlastním. Nevím jak je to s kompatabilitou pístů z ČZ 125, ale pístní čepy se vyskytují jak uzavřené, tak i neuzavřené. Sám mám uzavřené. Dále nevidím absolutně žádný důvod pro "výrazné" snížení životnosti klikového mechanismu. Ojnice, ojniční čepy a všechna ložiska jsou shodná s Jawou 350 /například 634/ a pokud tedy životnost poklesne, tak ne pod životnost motoru Jawy 350. Spojku jsem na své ČZ 471 zachoval původní a žádné prokluzování se ani náznakem nekoná. Hlavy se absolutně nemusí upravovat, nicméně já jsem pro jistotu a pro zachování životnosti hlavy podložil zdvojeným těsněním, abych snížil kompresní poměr pod 9:1. Nicméně chvíli jsem jezdil s naprosto neupravými hlavami a vše OK. Nevím co myslíš termínem DEFLEKTOR v hlavě. Deflektory se přestaly používat u dvoutaktů zhruba před druhou světovou válkou s příchodem vratného vyplachování a nacházely se na pístu. Za odkláněcí deflektor by se s hodne velkou dávkou dobré vůle dal považovat nesymetrický spalovací prostor v hlavě, ale CZ 471 má spalovací prostor dokonale kopulovitý. S čím mohu souhlasit je poznámka o nevratnosti převrtání a tudíž že je to škoda dělat (můj názor).
Když to shrnu, tak převrtání ČZ471 na 305 ccm se od klasického přebroušení liší jen tím, že je potřeba udělat najednou asi 15 výbrusů. S kanály problém není, protože díky úhlu vratného vyplachování sestupují s každým broušním jejich hrany dolů a nakonec lícují s výškou třiapůlových pístů. Jednoduše rozebrat, vybrousit, složit, jezdit.
Na závěr si neodpustím jednu poznámku. Je mi líto, že internet, diskuzi na motorkáři.cz nevyjímaje je pln takovýchto dezinformací (například řazení bez spojky, motorové oleje, zahřívání motorky a podobně...). Pokud se v problematice orientuji, je vše OK. Pokud se však potřebuji dozvědět něco z oboru, kterému nerozumím, je to problém.

Zajemci si mohou další informace dohledat na mých stránkách www.volny.cz/romixx v sekci motocykly.

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 13:34 | Nahoru | #8
romixx> a co spotreba? sla hodne nahoru? koukal jsem ted na tvou CZ a je moc pekna, snad se taky dopracuju k tomu aby takhle vypadala... ted jsem sehnal origo vyfuky jeste nepouzite odjednoho pana ze stunkovic, ktery je sehnal z vyprodeje CZ... tak budu zas o kousicek blize k originalu:)

tady sice nejsem v bazaru ale chtel bych se zeptat zda by nekdo nemel na prodej valce na tuhle masinu? nebo predni blatnik a podsedadlove plechy?

Naposledy editováno 21.08.2008 13:52:04

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 13:45 | Nahoru | #9
vojjta>

Zvýšení spotřeby jsem si nepovšiml. Je to stále mezi 3 a 6 litry podle stylu jízdy. Spoustu nových, nalakovaných plechů má montyjawa.cz. Pozdravuj ho ode mne...

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 16:14 | Nahoru | #10
romixx>> Spotřebu můžu potvrdit, záleží hodně na stylu jízdy.

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 16:37 | Nahoru | #11
Převrtávat budu i já a to mám jawu 350 typ 634. Jelikož jsem zadřel úplně klikovku a známý mě nechal za flašku novou kliku z 250 se staršíma válcema a hlavama. Takže to posílám na 6. výbrus 350. Akorát by mě zajímalo co by to udělalo s origo 350 hlavama a karborátorem. Máte někdo na Čz Vape a jaký typ.

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 17:31 | Nahoru | #12
ja ho tam mam a to tusim http://www.montyjaw...uemart&Itemid=26
jsem apsolutne spokojen... je njsem za nej dal pred trema rokama 3400kc i s postou...

origo hlavy z 350tky ti tam pujdou ?

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 20:23 | Nahoru | #13
vojjta: ale co koprese. nebude moc nízká.

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 23:16 | Nahoru | #14
romixx: a další. na základě zkušeností, vydrží klika cca 30kkm.... jinak uzavřený by měly bejt z důvodu lehčích pístů, pro 250ccm pokud bude dávat 300ccm, pak otevřený. Životnost kliky, by teoreticky menší bejt neměla, protože ojnice jsou stejný, zdvih (přesazení os na setrvačnících by neměl mít vliv.. takže prakticky by na to měla mít vliv zvýšená komprese z následku provozu na neupravených hlavách, nebo dále, vyšší pracovní otáčky.

co se týče olejů zahřívání a podobnejch ptákovin zde, jsem taky rozhořčen. Nejvíc bludů se právě dozvídám v tom, kdy někdo potřebuje poradit, je mu od člověka, který to zná sotva z doslechu porazen blud a ten se pak trápí, těžko potom svým příspěvkem doháním to, co bylo řečeno, protože díky tomu, jak řídce sem chodím, je to často pozdě.. Dál mne rozčiluje i offtopic typu zahoď to, vem na to krumpáč, kladivo.

ovšem problematiky 471/ 300ccm se orientuji, takže pokud jde o mou osobu važ slova, jakožto člověk tento a další typy vlastnící, provozující a udržující, tyto motory znám.

Deflektor jest přechod z kopule na kuželovou plochu pod ní, dříve se dělal na pístech, moderní dvoutakty je zpravidla nemívají, ale nekteré modernější 4T s dvouventilem a V hlavou pro změnu ano (ČZ 200)

možná je více výrobnců pístů,a le problém s tím byl, po sražení této hrany pak bylo ok, sníží se tím i kompresní poměr.

spojka se vyměnit doporučuje, já měl taky origo, ale dobře jí to nedělá, ono dnes se zaměňuje i z důvodu problémů se sehnáním pružin apod.

Anomálií je na motoru 471 více, právě proto dojde ke znehodnocení.. zkus ještě poshánět písty na origo, pokud ti na originálním stavu nezáleží, převrtat to lze...

Naposledy editováno 21.08.2008 23:28:49

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 23:32 | Nahoru | #15
Romixx: myslím že dřív jsem měl zájem se s tebou i osobne šejít v Plzni, protože máš 471, v podstatě identickou s mojí (rv.75) ale časově se to nezvládalo, já mám taky starostí dost. Myslím, že jsme se i nějakým způsobem kontaktovali ohledně polepů "sport 250" a skončilo to promlčením...

jinak: ČZ175/477 posilube (v provozu) 250/471, 200ccm roadster.

tyto a mnoho dalších motocyklů ode mne a mých rukou dostalo nový život, především po motorvé stránce, tudíž se za amatéra nepovažuji, dělám co kdo přiveze, i 4T většinou starší.

Vybrus cz 250/471?

21.8.2008 v 23:33 | Nahoru | #16
ceron: kompresní poměr půjde spočítat, ale bude nižší než u origo 350ccm. ovšem hlavy 350ccm úplně jinak vypadají, a pokud by to chtěl jako veterán, bylo by to nevhodný...

pokud bys měl zájem jsem ochotnej díly 250ccm vyměnit za stejnou sadu 350ccm, pro tebe to bude snazší a já budu mít forotu pro zlý časy...

Naposledy editováno 21.08.2008 23:34:43

Vybrus cz 250/471?

22.8.2008 v 09:01 | Nahoru | #17
premyslel, jsme, ze bych koupil prave jeste jeden par valcu a na nej nechal udelat vybrus na 350kovy pisty, zaroven bych si sehnal jeste puvodni pisty a ty si pro sychr schoval do doby nez budu chtit masinu dat komplet dohormady...

chci se jeste zeptat, jak jste poznaly rozdil ve vykonu? je znat tech 60ccm navic?

Naposledy editováno 22.08.2008 09:50:25

Vybrus cz 250/471?

22.8.2008 v 11:43 | Nahoru | #18
subjektivně živější než 350ccm....

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 11:08 | Nahoru | #19
pech: dík za nabídku ale před tebou už bylo 5 lidí ale já jsem řekl NE. Kdybych chtěl jenom generálkovat tak to z fleku vyměním. Ale chci si postavit vlastní motor a todle je předstupeň. Chci vědět jak se chová v celém spektru otáček, víbrace, spotřeba, životnost než to předělám na plnooběmovou 350.

vojjta: jak u SZ 13 šteluješ předstih?

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 14:24 | Nahoru | #20
ceron> predstih nestelujes, mas tam dve hodnoty( zavity kam pridelas cidlo) das to na kterou potrebujes...koukni sem jeste http://www.vape.cz/...-souprav-zapalovani/
jestli tam mas 6v tak to predelej na 12v... ma to vetsi vykon a pokud cestujes tak tam pak muzes dat cigaretovou zasuvku a treba si dobit baterky do mobilu nebo do fotaku... vape jsem nemusel ani jednou stelovat v podstate tam neni co stelovat... jen skoda, ze jsem nesel rovnou do 12v...

co si myslite o 21" kole na tuhle masinu? mam chut ho dat do predu jelikoz na ni budu jeste cetovat... mam ho z krosky a uvazuju o tomlhe plasti http://www.cztuning...etail&zboid=2532 jinak hlinkovy kola na ni mam momentalne...

a jakej ten cep? otevreny nebo uzavreny?

Naposledy editováno 23.08.2008 14:29:20

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 14:41 | Nahoru | #21
vojta: na 250 uzavřený, na 300 otevřený (písty odpovídají 350)

21" kolo asi nemá cenu, do vidlic by se po předělání blatníku vejít mělo a v rámu projít taky, protože 477 rám se u typu 481/482 trail osazoval 21" předním kolem. s 471 z něj vychází, mělo by to projít...

ale výhody, pokud budeš jezdit po cestách a polňačkách, ale ve větším terénu ne, v tom nevidím... dále možný ev. problémy s Pčr, byť v malým TP rozměr uveden není..

Naposledy editováno 23.08.2008 14:42:48

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 15:38 | Nahoru | #22
Když už je tu řeč o ČZ 471 tak taky jednu vlastním a příští týden se s ní chystám vyjet na Grossglockner .
Máme už spolu najeto přes 10 000 km bez větších závad (nějaký prasklý lanko apod. nepočítám). Jaké problémy jste s ČZ řešili vy, na co se mám ještě preventivně připravit? Beru si akorát náhradní svíce a lanka.
Zapalování mám VAPE 12 V, takže tam by snad neměl být problém. Motor je v komplet původním stavu (nikdy se s ním nic nedělalo) a má nalítáno necelých 30 000 km.

ceron> Předstih se na VAPE nastavuje jen správným nasazením rotoru na kužel, je to jedná výtka co k VAPE mám. Šlape zatím bez problémů a jak zmiňuje Vojjta, lze dodat autozástrčka, kterou při cestách využívám taky často

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 16:06 | Nahoru | #23
jirin: zadřený poudro předlohový hřídele v převodovce, z nějž krom toho, že jsem musel odvrtat a vyvložkovat blok pro nový pouzdro (než jsem přišel na to, proč je ten masivní únik oleje, podezíral jsem výstup převodovky) nic zásadního, ale po problémech s klikou (vadnej pravej čep) jsem nakonec sehnal motor jinej, stejnýho typu a vyměnil, na opravu původního (vyrobit novej čep, nalisovat) jsem se zatím nedostal. pokud opomenu odlepování čištění a podobný radosti při oživování několik let odstaveného motocyklu...

nyní jej mám 3roky...

Naposledy editováno 23.08.2008 16:16:44

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 16:17 | Nahoru | #24
pech.> No tak doufám, že mě nic podobného nepostihne . Jen pro info kolik měl nalítáno motor, když se ti to přihodilo?

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 16:23 | Nahoru | #25
to nikdo netuší počítadlo nejde... ale připsal bych to tomu, že ze tou sračnou, ve kterou se olej v motoru obsaženej přeměnil, zalepila mazcí drážka pozdra a málo se mazalo... na hřídeli bylo bukový, musel jsem ho odsoustružit... podmínkou je hlídat aby tam bylo dost oleje, ovšem tohle jsem asi ani při nejlepším vědomí nemohl tušit, byť olej jsem po koupim měnil hned... podle stavu válců dost, ovšem generálkovanej nebyl, byly to origo věci..

jinak bližší info k motorkám na webu..

musím do práce, objevím se ráno..

Naposledy editováno 23.08.2008 16:26:42

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 16:36 | Nahoru | #26
Díky za informace, ten olej ještě zkontroluju, dával jsem novej na jaře, tak se podívám kolik ho tam je, případně trochu doleju

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 17:25 | Nahoru | #27
co se tyce dilu tak jsem, bral laknka, zarovky a olej na retez, malou olejnicku na lanka jsem taky tahl ale doplatil jsem na spatne vycentrovane kolo a povedlo se mi, ze praskly dva draty v zadnim kole(brzda mi prefikla hlavku dratu, ta pak spadla dovnitr
a celej buben se seknul)... ale pri prubezny kontrole jsem dojel ok asi 1100km nekde od Verony v Italii... i tak bych ti doporucil 3 draty vzit sebou. pak po tom co kamosoj na 350/639 vyhorelo rele a upajcnul se kabel ze snimace( mel origo zapalko co se davalo do jawky), kde jsme to museli pajet nazhavenym sroubovakem bych snad vzal i regulator a civky ale to jen asi na delsi cesty, vape neco vydrzi:) mam s vapickem najeto asi 17tis km a nic mu neni... na ceste pres hore tauren jsme jeli v 1624mnm a strasne nam prselo... Moje CZ, panelka a ani Jawka nemohli skoro dejchat po rovince na trojku v tomhle pocasi... A asi na 16tis km se mi priucpali kohoutky a masinka mela problemy s palivem, nechtelo se ji do otacek a nejela pres 80km/h... doporucil bych i kousek nahradni hadicky na benzin... nekdo sebou bere i nahradni fajfky...

Naposledy editováno 23.08.2008 17:54:26

Vybrus cz 250/471?

23.8.2008 v 17:40 | Nahoru | #28
Díky za info
Koukám, že si s ČZ cestovatel. Já už toho mám poměrně dost najeto s SV, tak jsem rozhodl, že letos vezmu na výlet ČZ .
Ještě nějáké díly přibalím, ale snad je nebudu potřebovat

Jinak s těma kohoutama jsem si taky užil, zdálo se mi, že bezín naleptává to těsnění v kohoutu a při plném plynu nestíhalo palivo do karburátoru téct.

Vybrus cz 250/471?

24.8.2008 v 08:04 | Nahoru | #29
tu gumu by leptat neměl, ale může to bejt sračka vzniklá z oleje v benálu, tohle dost dobře odbourává oilmaster, ale ten v 471 myslím origo nebyl, byť by za použití nádržky 477 a bizoňáckejch dílů asi udělat šel...

ještě Lama dotaz. po změně fóra mi byly ze 4 motorek v podpisu 3 odbourány a ponechána jen nejnovější... v nastavení profilu jsem to nikde nedohledal...

Naposledy editováno 24.08.2008 08:05:56

Vybrus cz 250/471?

24.8.2008 v 17:03 | Nahoru | #30
pech.> oilmaster byl v tehle masni origo jen na export... jinak u nas uasi ne a cz delal stroje podle toho co mela na sklade takze kazdej stroj byl origo... ale cetl jsem o typkach co je tam meli origo..a tusim, ze cezeta tyhle masiny dostala i do usa, kde pro podminky trhu museli mit oilmastera...

kolo by se v TP nechalo upravit a prepsat... moc po polnackach nejezdim, jen kdyz hledam kde prespat nekde v polich:) nebo mezi vesnicema u nas v cechach kdy je to uz skoro kross:)

Naposledy editováno 24.08.2008 17:09:46
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist