pokud ti někdo bude nakukávat, že jsou stejný s čz-125, tak NEJSOU, ani pístní čepy ne, páč jsou z jedný strany uzavřený.
převrtat na vrtání 350, s výsledným objemem 300ccm lze, ovšem za cenu výrazného snížení životnosti klikového mechanismu, je pak nutno osadit spojku z typu 472 (jawa 634) protože tato zvýšený výkon asi nepřenese. musí se dále upravit hlavy, protože je nutno upravit kompresní poměr, p převrtání by byl příliš vysoký a píst by mohl kolidovat s deflektorem v hlavě.
Tato úprava tedy jednoduše řečeno je možná, ale za cenu překopání motoru, nenávratného na originální stav.
jinak 40000 na výbrus není nic nenormálního a poku motor normálně funguje, tak výbrus nedělej, protože to není potřeba..
pro klid v duši, vezmi dutinoměr a změř průměr válce pod hranou, kde je opotřebenější a pak nad hranou (nahoře u hlavy válce a porovnej. Pak napiš.
Naposledy editováno 21.08.2008 10:10:32
dutinomer bohuzel nemam... skusim zjistit kde bych si to mohl premerit... taky jsem psal o pisty sem
http://www.motoservis-jakuba.cz/
http://www.motodily.zlin.cz/cenik.htm
cekam az mi odpovi na maily...
Naposledy editováno 21.08.2008 10:31:30
Naposledy editováno 21.08.2008 10:15:20
Jinak ty hlavy se musí trochu probrat. Teď z hlavy nevím přesně o kolik, ale někde to mám napsaný, podívám se po tom.
missos> ted mi odpovedeli z toho druheho ze je pravdepodobne ma, jen mu musim poslat rozmery...
pri tom prebrouseni na pisty z 350tky se bojim zivotnosti, chci s ni dat jeste nejake zahranici pristi rok nez koupim neco silnejsiho...
1 reakcí na tento příspěvek Vybrus cz 250/471?
Dovolím si oponovat a své názory mohu podpořit vlastní zkušenností, neboť takto upravenou 471 vlastním. Nevím jak je to s kompatabilitou pístů z ČZ 125, ale pístní čepy se vyskytují jak uzavřené, tak i neuzavřené. Sám mám uzavřené. Dále nevidím absolutně žádný důvod pro "výrazné" snížení životnosti klikového mechanismu. Ojnice, ojniční čepy a všechna ložiska jsou shodná s Jawou 350 /například 634/ a pokud tedy životnost poklesne, tak ne pod životnost motoru Jawy 350. Spojku jsem na své ČZ 471 zachoval původní a žádné prokluzování se ani náznakem nekoná. Hlavy se absolutně nemusí upravovat, nicméně já jsem pro jistotu a pro zachování životnosti hlavy podložil zdvojeným těsněním, abych snížil kompresní poměr pod 9:1. Nicméně chvíli jsem jezdil s naprosto neupravými hlavami a vše OK. Nevím co myslíš termínem DEFLEKTOR v hlavě. Deflektory se přestaly používat u dvoutaktů zhruba před druhou světovou válkou s příchodem vratného vyplachování a nacházely se na pístu. Za odkláněcí deflektor by se s hodne velkou dávkou dobré vůle dal považovat nesymetrický spalovací prostor v hlavě, ale CZ 471 má spalovací prostor dokonale kopulovitý. S čím mohu souhlasit je poznámka o nevratnosti převrtání a tudíž že je to škoda dělat (můj názor).
Když to shrnu, tak převrtání ČZ471 na 305 ccm se od klasického přebroušení liší jen tím, že je potřeba udělat najednou asi 15 výbrusů. S kanály problém není, protože díky úhlu vratného vyplachování sestupují s každým broušním jejich hrany dolů a nakonec lícují s výškou třiapůlových pístů. Jednoduše rozebrat, vybrousit, složit, jezdit.
Na závěr si neodpustím jednu poznámku. Je mi líto, že internet, diskuzi na motorkáři.cz nevyjímaje je pln takovýchto dezinformací (například řazení bez spojky, motorové oleje, zahřívání motorky a podobně...). Pokud se v problematice orientuji, je vše OK. Pokud se však potřebuji dozvědět něco z oboru, kterému nerozumím, je to problém.
Zajemci si mohou další informace dohledat na mých stránkách www.volny.cz/romixx v sekci motocykly.
tady sice nejsem v bazaru ale chtel bych se zeptat zda by nekdo nemel na prodej valce na tuhle masinu? nebo predni blatnik a podsedadlove plechy?
Naposledy editováno 21.08.2008 13:52:04
jsem apsolutne spokojen... je njsem za nej dal pred trema rokama 3400kc i s postou...
origo hlavy z 350tky ti tam pujdou ?
co se týče olejů zahřívání a podobnejch ptákovin zde, jsem taky rozhořčen. Nejvíc bludů se právě dozvídám v tom, kdy někdo potřebuje poradit, je mu od člověka, který to zná sotva z doslechu porazen blud a ten se pak trápí, těžko potom svým příspěvkem doháním to, co bylo řečeno, protože díky tomu, jak řídce sem chodím, je to často pozdě.. Dál mne rozčiluje i offtopic typu zahoď to, vem na to krumpáč, kladivo.
ovšem problematiky 471/ 300ccm se orientuji, takže pokud jde o mou osobu važ slova, jakožto člověk tento a další typy vlastnící, provozující a udržující, tyto motory znám.
Deflektor jest přechod z kopule na kuželovou plochu pod ní, dříve se dělal na pístech, moderní dvoutakty je zpravidla nemívají, ale nekteré modernější 4T s dvouventilem a V hlavou pro změnu ano (ČZ 200)
možná je více výrobnců pístů,a le problém s tím byl, po sražení této hrany pak bylo ok, sníží se tím i kompresní poměr.
spojka se vyměnit doporučuje, já měl taky origo, ale dobře jí to nedělá, ono dnes se zaměňuje i z důvodu problémů se sehnáním pružin apod.
Anomálií je na motoru 471 více, právě proto dojde ke znehodnocení.. zkus ještě poshánět písty na origo, pokud ti na originálním stavu nezáleží, převrtat to lze...
Naposledy editováno 21.08.2008 23:28:49
jinak: ČZ175/477 posilube (v provozu) 250/471, 200ccm roadster.
tyto a mnoho dalších motocyklů ode mne a mých rukou dostalo nový život, především po motorvé stránce, tudíž se za amatéra nepovažuji, dělám co kdo přiveze, i 4T většinou starší.
pokud bys měl zájem jsem ochotnej díly 250ccm vyměnit za stejnou sadu 350ccm, pro tebe to bude snazší a já budu mít forotu pro zlý časy...
Naposledy editováno 21.08.2008 23:34:43
chci se jeste zeptat, jak jste poznaly rozdil ve vykonu? je znat tech 60ccm navic?
Naposledy editováno 22.08.2008 09:50:25
vojjta: jak u SZ 13 šteluješ předstih?
jestli tam mas 6v tak to predelej na 12v... ma to vetsi vykon a pokud cestujes tak tam pak muzes dat cigaretovou zasuvku a treba si dobit baterky do mobilu nebo do fotaku... vape jsem nemusel ani jednou stelovat v podstate tam neni co stelovat... jen skoda, ze jsem nesel rovnou do 12v...
co si myslite o 21" kole na tuhle masinu? mam chut ho dat do predu jelikoz na ni budu jeste cetovat... mam ho z krosky a uvazuju o tomlhe plasti http://www.cztuning...etail&zboid=2532 jinak hlinkovy kola na ni mam momentalne...
a jakej ten cep? otevreny nebo uzavreny?
Naposledy editováno 23.08.2008 14:29:20
21" kolo asi nemá cenu, do vidlic by se po předělání blatníku vejít mělo a v rámu projít taky, protože 477 rám se u typu 481/482 trail osazoval 21" předním kolem. s 471 z něj vychází, mělo by to projít...
ale výhody, pokud budeš jezdit po cestách a polňačkách, ale ve větším terénu ne, v tom nevidím... dále možný ev. problémy s Pčr, byť v malým TP rozměr uveden není..
Naposledy editováno 23.08.2008 14:42:48
Máme už spolu najeto přes 10 000 km bez větších závad (nějaký prasklý lanko apod. nepočítám). Jaké problémy jste s ČZ řešili vy, na co se mám ještě preventivně připravit? Beru si akorát náhradní svíce a lanka.
Zapalování mám VAPE 12 V, takže tam by snad neměl být problém. Motor je v komplet původním stavu (nikdy se s ním nic nedělalo) a má nalítáno necelých 30 000 km.
ceron> Předstih se na VAPE nastavuje jen správným nasazením rotoru na kužel, je to jedná výtka co k VAPE mám. Šlape zatím bez problémů a jak zmiňuje Vojjta, lze dodat autozástrčka, kterou při cestách využívám taky často
nyní jej mám 3roky...
Naposledy editováno 23.08.2008 16:16:44
jinak bližší info k motorkám na webu..
musím do práce, objevím se ráno..
Naposledy editováno 23.08.2008 16:26:42
a celej buben se seknul)... ale pri prubezny kontrole jsem dojel ok asi 1100km nekde od Verony v Italii... i tak bych ti doporucil 3 draty vzit sebou. pak po tom co kamosoj na 350/639 vyhorelo rele a upajcnul se kabel ze snimace( mel origo zapalko co se davalo do jawky), kde jsme to museli pajet nazhavenym sroubovakem bych snad vzal i regulator a civky ale to jen asi na delsi cesty, vape neco vydrzi:) mam s vapickem najeto asi 17tis km a nic mu neni... na ceste pres hore tauren jsme jeli v 1624mnm a strasne nam prselo... Moje CZ, panelka a ani Jawka nemohli skoro dejchat po rovince na trojku v tomhle pocasi... A asi na 16tis km se mi priucpali kohoutky a masinka mela problemy s palivem, nechtelo se ji do otacek a nejela pres 80km/h... doporucil bych i kousek nahradni hadicky na benzin... nekdo sebou bere i nahradni fajfky...
Naposledy editováno 23.08.2008 17:54:26
Koukám, že si s ČZ cestovatel. Já už toho mám poměrně dost najeto s SV, tak jsem rozhodl, že letos vezmu na výlet ČZ .
Ještě nějáké díly přibalím, ale snad je nebudu potřebovat
Jinak s těma kohoutama jsem si taky užil, zdálo se mi, že bezín naleptává to těsnění v kohoutu a při plném plynu nestíhalo palivo do karburátoru téct.
ještě Lama dotaz. po změně fóra mi byly ze 4 motorek v podpisu 3 odbourány a ponechána jen nejnovější... v nastavení profilu jsem to nikde nedohledal...
Naposledy editováno 24.08.2008 08:05:56
kolo by se v TP nechalo upravit a prepsat... moc po polnackach nejezdim, jen kdyz hledam kde prespat nekde v polich:) nebo mezi vesnicema u nas v cechach kdy je to uz skoro kross:)
Naposledy editováno 24.08.2008 17:09:46