Téma: Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis
 
12.8.2008 v 16:55
V souvislosti s jedním tématem jawa nebo starší japonec by mě zajímaly zkušenosti lidí, kteří koupili "sociální" stroj kolem 30tis (obsah se motá kolem 500ccm) a stáří kolem 15let.
Jaká je spokojenost, spolehlivost, kolik jste museli investovat a jestli byste do takový motorky šli znovu.

Naposledy editováno 12.08.2008 16:55:48

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 17:09 | Nahoru | #1
Měl jsem spoustu takových vran na servis.Většinou,když někdo něco podobného koupí,je to ojetá neudržovaná mrcha.(každému je líto do toho dávat peníze za servis a jezdí.Když se začíná objevovat nějaký problém,tak to raději prodá)Novej majitel potom už nutně musí investovat skoro do všeho-nejen seřízení,filtry a oleje, ale i řetězovku,někdy i kotouče,ložiska kol a řízení atd. Takže stará vrána na které ušetřil může nakonec vyjít dost draho.

Tím ale netvrdím,že se nenajdou kousky od hodných majitelů kteří se o motorku starali!!

TeĎ tu mám zrovna Kawu KLE 500 rok 91.Koupil ji pán cca 45 let za 25 tis. Přijel na výměnu oleje...A našlo se: Zadní tlumič KO , lanka na plynu KO , lanko sytiče KO, příruby na karburátorech KO,tečou přední tlumiče .
karburátory plné rezu,takže rezavá nádrž, protéká palivovej kohout.
Když jsem mu to dneska ukazoval,tak jen válel očima.Neušetřil.

Naposledy editováno 12.08.2008 17:16:08

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 17:09 | Nahoru | #2

vyšla na polovinu Tveho limitu

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 17:23 | Nahoru | #3
Záleží na co padneš, kdysi jsem měl Suzu GS550 Katanu za 20 000 na holandskejch číslech. Seřídil jsem ventily nechal naladit karbce a 3 roky s ní spokojeně jen jezdil To s Moto Guzzi V65 jsem takovou kliku neměl. Klekl mě motor a nezbylo než sehnat jiej Je to jak v ruletě...

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 17:26 | Nahoru | #4
moje efko, 1988, koupil jsem ji za 20 000, nastrkal do toho cca 8 dalsich, nestezuju si

jo tak koupil jsem ji nove desky, rozvodak spojku, olej + filtr a svice jsou samozrejmost, vzduchovy filtr, nechal sestelovat ventily a podtlaky, pretesnoval vidle

startuje dobre, jede na vsecky 4, brzdi dobre, myslim ze je to lepsi jak jawa, jediná závada byla nefunkční podtlakový kohout na benzin

Naposledy editováno 12.08.2008 17:31:40

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 17:26 | Nahoru | #5
Koupil jsem mladý k narozkám GPZ 500S, je to r.v. 1991, byla za hodně levno (napsat přesnou cifru nemůžu, protože tu slídí a čte moje příspěvky ). Byla v dezolátním stavu, ale motor šlapal v poho. Vidle netečou, zadní buben brzdí super, přední dvojkotouč brzdí hrozně. Rám se kroutí jako užovka. To vše v porovnání s dnešními stroji. Něco na obranu GéPeZetky - motor chytá na cvaknutí (studený i teplý), převodovka jemná a přesná. Jediný problém byl vadný spínač spojkové páčky (opraveno zadarmo propojením kontaktů) a tekoucí chladící kapalina. To ovšem není chyba motorky, nýbrž moje. Měnil jsem zpuchřelé "O" kroužky na trubkách přivádějících vodu shora do motoru a nesehnal jsem odpovídající rozměr, takže jsem se s tím chvíli trápil. Nyní je v cajku, vzhledově (samozřejmě i technicky) je to voňavka a do 30 tis. jsem se vešel a to jsem kupoval (trochu zbytečně) podsedlák z novýho modelu - jen kvůli vzhledu. Určitě lepší a spolehlivější než zánovní Jawa. Ať si říká kdo chce co chce, Jawa je značka pro znalce, prostě srdcovka a stará 350 se do dnešního provozu nehodí...jen můj názor.

Jsem prostě pro zchátralýho Japonce než pro zánovní Jawku za podobný peníze.

Edit: samozřejmě jsem musel investovat do servisu v podobě řetězovky, oleje, filtrů, oleje do vidlí, přetěsňoval jsem kohout, seřizoval a čistil karbce, seřizoval ventily, atd... ale dělal jsem si to sám, čili za levno.

Naposledy editováno 12.08.2008 17:30:18

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 17:31 | Nahoru | #6
Měl jsem Biga 750, 88mičku koupenou za 37,- a přetěsnil jsem karburátor a vidlice, vyměnil rozvoďák, jinak dáseříct jen jezdil

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 18:41 | Nahoru | #7
Když kouknete na moto.it a hledáš mašiny do 1000E tak se dají sehnat kousky v origo stavu,lak origo. Pokud to bude okolo Milána je tam člověk za 10hod, mašina 24.000kč , přihlášení 3.000kč. To je můj názor.

Zkušenosti se starýma vránama kolem 30tis

12.8.2008 v 18:58 | Nahoru | #8
Můj první japonec (v roce 2004) byla GPZ 500 S r.v. něco mezi 88-93 (trošku bordel v papírech) za cca 40t CZK. Byla to pěkně vylítaná lundra a srala se jen co to šlo. Ještě štěstí, že jsem jí poměrně brzy rozštípal na sračky o auto, které mi nedalo přednost a dostal jsem tak tímto způsobem penízky zpátky z povinného ručení viníka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist