edit: Udělá to potvora obvykle při přechodu z velkejch otáček na volnoběh (třeba na křižovatce) párkrát si kuckne a pak se to srovná, nestalo se někomu někdy něco podobnýho?
Naposledy editováno 16.01.2011 23:08:43
U NGK je myslím čím vyšší číslo svíčky tím studenější. To znamená s vyšším odvodem tepla z těla svíčky. Vzhledem k tomu dochází k ještě horšímu zážehu směsi, protože studená svíčka je pořád studená. Studenější než většina věcí, které se při zážehu ve válci nacházejí.
Všechno to podle mého názoru vzniklo při vývoji, kdy se někdo buď nezamyslel a nebo si myslel, že buduje čistej superbike. Studenou svíčku potřebujete tehdy, když motor pracuje v hodně vysokých teplotách trvale. S tím pak souvisí i umístění čidla teploty motoru tak nevhodně. Vysvětluju si to asi tak, že teplotu na závoďáku stačí snímat v chladiči, protože mě přece daleko víc zajímá jak studená voda se mi do motoru vrací a ne tak úplně teplota, kterou z motoru odvádím (a čidlo na TLV je fakt v nejstudenějším místě chladicího okruhu). A závodní motorky většinou termostaty ani nemívají. Chladicí souprava se upravuje podle aktuálních podmínek skoro pořád. Termostat se vším co k chodu potřebuje může vážit skoro kilo a to je dost... ALE protože to je přecijenom civilní motorka, termostat tam je - možná si pak řekli, "kluci kruci ho tam dáme, co když někdo bude chtít vyjet ještě dřív, než se motor stihne zahřát?" Taky netrvalo (ani ne rok od představení) a chladicí okruh se dost rapidně změnil a spolu s tím i svíčky.
Jak poznám jestli dat do motorky, standartní, studené, nebo horké svíčky??
A jaké teda nakonec?Jaké svíčky do TL 1000 S ´97
Je nějaký závěr?
A včera jsem vypustil olej z motoru TL R ´99 a taky je cítit benálem.
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej TL 1000 S
F3RA píše: Takže když mám čidlo teploty na motoru z TL R vezi válcama a zapojim to tam a ne zpět na chladič udělám líp?
jasne, jen to teleso ve kterym je termostat a to cidlo z TLR tak ma jeden vyvod navic... musis do hadice co jde z pumpy udelat tecko a tam pripojit tenhle vyvod = vnitrni okruh.
>F3RA: NGK CR9EK byla v prvním modelu V (97) z výroby. Potom udělali svolávačku - montoval se tlumič řízení, měnili řídící jednotky a ruku v ruce s tím také svíčky za NGK CR8EK (studenější šla ven). Takže jestli máš novější řídící jednotku, patří tam i přes tabulky výrobců svíček ta teplejší.
A co se týče toho těla termostatu, tak jestli máš čidlo v něm (mezi válci), zapojil bych ho tam. TLR přišla na svět o rok později, takže už od prvích modelů má chlazení s čidlem v malém okruhu. Ten bypass tam mít musíš, zajišťuje to, že se voda točí v malém i velkém okruhu.
Mrkni na:
http://www.tlplanet....owthread.php?t=80088
nebo
http://www.tlzone.ne...rmostat-problem.html
(tady se ale musíš zaregistrovat)
Naposledy editováno 24.02.2011 12:44:36
F3RA - no teleso termostatu mas takovy ze do nej jde nasroubovat cidlo ne? tak z toho telesa jeste kouka trubicka prumer cca 8 mm ....
foto telesa termostatu(ale neni tam moc videt):
no a hadici co jde z pumpy preriznes a das tam takovehle tecko(no a hadicka mezi Tcko a teleso termostatu a je to hotovy):
jinak pokud bys mel viko z novejsiho TLS tak to ma primo vedle vyusteni te velke hadice z pumpy jeste jedno male primo na tu hadicku. A pokud bys tam mel viko z TLR tak to bude slozitejsi protoze to ma jeste hadice do vymeniku kde se vodou chladi olej.. TLS ma olejovej chladic
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej TL 1000 S
Ale když se podívám tak ten výměník by mel jít odšroubovat a když by se udělala nějak šikovně díra tak je tam i takový ten šulek ný vývod na ojelový chladič.
F3RA píše: Ten výměník tam mám. Musim udělat téčko v nějaké hadici aby ta voda tam kolovala.
Ale když se podívám tak ten výměník by mel jít odšroubovat a když by se udělala nějak šikovně díra tak je tam i takový ten šulek ný vývod na ojelový chladič.
no jestli tam davas Rkovej motor tak ten ma uz dvouokruhovy chlazeni. tzn Tcko neni treba, ta hadicka na propojeni vnitrniho okruhu jde primo do vika pumpy ktera ma na to vyusteni. vymenik jde sundat a dat misto nej olejovej chladic.. ale jsou tam potreba naky mensi zmeny (vyvrtat naky diry tusim) ale sem tam lidi naopak z Ska sundavaj chladic a davaj vymenik...
Na foto jsou svíčky v pořadí válců. Na druhý je vidět jak je vyjiskřená.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S | irmscher1000 | 10 | 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000 |
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S | pavevyskocil | 14 | 22.7.2023 v 12:01 Martin74 |
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S | Martin74 | 14 | 1.5.2023 v 15:58 assassin |
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | dewwil | 39 | 15.4.2023 v 19:21 dewwil |