globalmoto_kveten





Téma: Nastavení podvozku
 
10.8.2008 v 20:00
Čest lidi. Vim že to tady asi nevyřešim, ani jsem nic vyhledáváním nenašel, ale proč by se o tom nedalo diskutovat.
Mam velkej problém doštelovat podvozek aby prostě "fungoval".
Předek nedrží a často jde na dorazy. Přitvrdit tlumení šroubama už víc nejde(takže asi hustější olej což?). A zadek hrozně odskakuje při brždění a "nebere" při akceleraci. A mam pocit že se motorka při záběru i hodně často zvedá(proti jinejm).
Dokud jsem si nesjel na jinej a nezkoušeli jsme to přenastavovat, tak jsem si myslel že je to v pořádku, ale ono neni. Vim že to jde doladit aby podvozek fungoval daleko líp.
Co bude nejlepší, nastavit to podle manuálu na výchozí nastavení. Nebo je nějakej postup jak to co nejlépe nastavit?

Předem dík za příspěvky k tématu.

Naposledy editováno 10.08.2008 20:39:11

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 20:42 | Nahoru | #1
mistře, jednou bych podvozkům strašně rád rozumněl...to je alfa omega jízdy

Navrhoval bych provést repasi, poštelovat na origo nastavení a od toho odvozovat další nastavování. Hustší olej proti originálu pochybuju, protože vážíš 83 kg tušim a to je skoro "standartní" jezdec No ale nakonec bych to stejně radši dal odborníkovi na tlumiče aspoň kvůli nastavení...

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 20:45 | Nahoru | #2
hlavne bych si prekontroloval zda tam olej vubec je :)). Dál pokud chces aby to nebylo moc kopavé tak zmekči zadní tlumič + si vice zapust vidle do brejli proste nemej je zaroven s hornima brejlema ale nech je tak 0.5-1cm couhat. Ono se to jeví jako prkotina ale dělá to docela velký věci .-)

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 20:57 | Nahoru | #3
Olej tam je určitě páč jsem ty tlumiče nedávno dělal. Je tam přesně ten předepsanej. Už mam doma novej, tak ho zkusim vyměnit a uvidim.
To zapuštění zkusim. A nastavení toho centrálu myslíš zmenšit předpětí pružiny nebo útlum nebo jak?
Dík za tipy

hAjPR> Jo to je věda, chtěl bych tomu alespoň trošku rozumět páč vim co dělá za divy správný nastavení.
To víš snažim se před Pacovem dohnat co se dá. Moc se na tu trať těšim tak chci aby bylo všechno v cajku

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 20:58 | Nahoru | #4
No tak vpredu hustci olej a v zadu pritahni zpetnou kompresy..jinak PREJ se podvozek dava stelovat lidem co tomu rozumi a dela se presne na vahu jezdce

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 20:59 | Nahoru | #5

Hujer>Olej tam je určitě páč jsem ty tlumiče nedávno dělal. Je tam přesně ten předepsanej. Už mam doma novej, tak ho zkusim vyměnit a uvidim.
To zapuštění zkusim. A nastavení toho centrálu myslíš zmenšit předpětí pružiny nebo útlum nebo jak?
Dík za tipy

hAjPR> Jo to je věda, chtěl bych tomu alespoň trošku rozumět páč vim co dělá za divy správný nastavení.
To víš snažim se před Pacovem dohnat co se dá. Moc se na tu trať těšim tak chci aby bylo všechno v cajku



není to k tématu, ale jdu ladit zítra...to bude ZLOOOOOO tak zatim draku!

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 20:59 | Nahoru | #6
Joraell> co to zapuštění udělá ?

Hujer> ještě jsem neviděl motorku které by v sériovém nastavení chodily předky nadoraz - teda pokud neskáčeš třicetimetrové lavice - naopak je to obvykle moc tvrdé a pérování se změkčuje aby se s tím vůbec dalo jezdit.
Nemáš nějakou zásadní chybu, bez oleje, něco prasklého apod ?

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:00 | Nahoru | #7
HAjpr Jorael...Hel kluci je pravda ze v zadnim tlumice je stlacenej dusik a ten tlaci proti oleji?? vadi hodne kdyz ho tam nemam...je vypustenej???

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:03 | Nahoru | #8

Davidrb>HAjpr Jorael...Hel kluci je pravda ze v zadnim tlumice je stlacenej dusik a ten tlaci proti oleji?? vadi hodne kdyz ho tam nemam...je vypustenej???



kolego, poradíš mu?

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:03 | Nahoru | #9
Davidrb> Je pravda. Vadí.

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:05 | Nahoru | #10
Vana666> Jo tak toho se bojim že je tam něco špatně, ale myslim si že tam byl dřív hustější olej, a když jsem tam dal ted ten předepsanej tak se to začlo chovat jinak. A poslední dobou jsem trošku zrychlil takže to začlo chodit i na dorazy, ale neskáču malý lavice, natož 30-timetrový
Vim že konkrétně u Husky CR si lidi stěžujou na přílišnou tvrdost, no nevim. Zkusim najít někoho v okolí kdo to opravdu umí aby mi na to číhnul.

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:28 | Nahoru | #11
vana: zaúpusteni dela podle me jen to ze se zmensi "stopa" motorky... tzn motorka vic zataci, ale je mene stabilni... na odpruzeni to vetsi vliv nema...

davidrb: vadi to hodne, pokud nemas nastavenou hodne velkou kompresi stane se ze pist za kterym ma bejt tlak oleji "uhne" a nepretlaci olej za pist... tam kde je potreba aby byl pri zpetnem pohybu... totiz pri vytlacovani oleje zpoza pistu dochazi k tlumeni expanze - "odskoku" a to u tebe nebude, respektive tam bude "hluche" misto.... pokud uz tam nemas tlak vubec zadnej... tim hur...

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:33 | Nahoru | #12
hujer: hele u toho predku... zkus povolit odskok... ten sroub nahore... ono kdyz utahnes oba nadoraz... neznamena to ze je to nejtvrdsi nastaveni... s prilis velkym utlumem odkoku se vidlice pomalu vraci do puvodni polohy, tzn na serii nerovnosi dojde na tzv "zatluceni do zdvihu" a tim muze chodit po dorazech (ujizdejici kolo taky bejva casto znakem moc velkeho odskoku)... jinak bych zkusil taky trochu zvysit hladinu oleje... tim udelas vetsi progresivitu ke konci (vzduch nad olejem se chova jako vzduchova pruzina, kdyz das vic oleje, zmensis vzduchovou komoru a tahle "vzduchova pruzina" je pak tvrdsi se zdvihem)

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 21:41 | Nahoru | #13
no potom co jsem ty vydle zapustil už tolik nekopou při akceleraci přes hryby akorat pri brzdeni se to mozna trosku vice potapí, ale oproti tomu než jsem to udělal to dost kopalo, teď je to jak peřina .-)

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 22:08 | Nahoru | #14
Joraell> placebo ?

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 22:11 | Nahoru | #15
Vana666> česky ? :)

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 22:15 | Nahoru | #16
Joraell> placebo znamená že si změnu jen vsugeruješ
podle mě zapuštění v brýlích nemůže změnit parametry útlumu a pružení. Netuším jak by to technicky mohlo nějak zásadněji ovlivnit vlastnosti vnitřku tlumiče

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 22:34 | Nahoru | #17
Hmm je to mozne ale uz dlouho mi nesedl podvozek na jine motorce líp. A do te doby jsem se s tím opravdu děšně jebal. Furt to nebylo podle představ.

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 23:01 | Nahoru | #18
podvozkům vůbec nerozumim ale když to zapustíš do brejlí tak vlastně jenom zmenšíš rozvor a líp se zatáčí a víc se to zvedá na zadní ne teoreticky teda co si myslim

Nastavení podvozku

10.8.2008 v 23:15 | Nahoru | #19
Hujer> Já jsem s tím laboroval taky dlouho, nakonec jsem to rozmr.dal tak, že se ani neptej jak!
Hlavně moje dojmy, že to potřebuje přitáhnout, byl úplně zcestný.
Zavezl jsem to odborníkovi a teď chrochtám blahem!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist