globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger 900/955i/1050i
:) Jaké máte kdo zkušenosti s těmito motocykly?Je tu stará devítistovka s karburátorem,přechodový tip 900se vstřikováním z r.99,2001-03 s poladěným motorem z daytony, 2003-05 s litými koly a novinka 1050,kterou lze jen stěží řadit do kategorie enduro,by't cestovní.Nevíte někdo,jak dopátrat stavitele nebo majitele upraveného Tigra 900,na kterém jel p.Kaštan dvě ze svých dakarských rallye?Myslím,že právě tento stoj může být inspirací pro každého,kdo vyznává oba významy slova cestovní a enduro.Ocením každou informaci o tomto stroji,díky

Triumph Tiger 900/955i/1050i

7.1.2007 v 22:21 | Nahoru | #31
Na zástupce anglické značky Triumph na našem trhu se dlouho čekalo. Konec nejistoty přinesla výstava Motocykl 97. O několik měsíců později už stál před naší redakcí zbrusu nový Tiger 900 od firmy Triumph Česká republika.

Když se před několika lety rozhodl John Bloor věnovat část svého majetku na vzkříšení skomírající britksé motocyklové výroby, zdálo se, že jde o zoufalou snahu odsouzenou k nezdaru. V době, kdy Bloor koupil značku Triumph, měly tyto výrobky ve světě pověst srovnatelnou s charismatem zrezivělého šrotu. V Anglii mělo jméno Triumph ještě poměrně silnou rezonanci, ale „továrna“ se dala spíše přirovnat k zastrčené dílně, kde se produkovaly zastaralé motocykly. Víra v dříve slavnou značku stála 13 let práce a investici 80 milionů liber.

Po nekonečně dlouhých hubených letech se některé motocykly začínají objevovat na špici prodejních grafů.Například Daytona T 595 je nejprodávanějším silničním motocyklem s objemem nad 900 cm3. V loňském roce se prodalo 15 000 motocyklů Triumph. V praxi to znamená, že každou šest a půl minutu sjíždí z výrobního pásu motocykl této slavné značky. Po dostavbě druhé výrobní haly bude značka z Hinckley produkovat na 50 000 motocyklů ročně a ovládne nezanedbatelnou část trhu.

Bloorovým cílem je vlastnit sice malou společnost (450 zaměstnanců), ale velmi pružnou, schopnou reagovat na požadavky trhu.

Tradiční britská značka je tedy opět na našem trhu. Letos otestujeme z nabízených jedenácti modelů na vlastní kůži dva stroje, Tigera 900 a Daytonu T 595. Tigera jsme sice už na stránkách Motocyklu představili, ale pouze v krátkém testu, a tak se domníváme, že se k tomuto nejvýkonnějšímu enduru na světě můžeme po čase vrátit. Totéž platí o Daytoně, i když tu chceme srovnat s Hondou CBR 900. To je ale otázka podzimu, teď tedy Triumph Tiger 900.

Nechť nyní zbystří pozornost všichni motorkáři, kterým je skoro každý motocykl malý, a stávají se proto terčem poznámek kolegů a kamarádů, přičemž jsou srovnáváni se slonem, jenž osedlal dětský dopravní prostředek. U Tigera je s podobnými poznámkami na vaši adresu konec. Když „shodíte“ devítistovku ze stojanu, musíte mít pěkně do široka „roztažený podvozek.“ S výškou sedla 850 mm a pohotovostní hmotností téměř 260 kg se dají fyzikální zákony jen těžko obelstít.

Sdělení, že se Tiger nehodí k malým a ještě menším postavám, máme za sebou, a tak směle k jeho popisu. Při vyslovení velké cestovní enduro jsme opravdu na správně adrese: Mohutný páteřový ocelový rám, velké, jedenadvacetipalcové přední a sedmnáctipalcové zadní kolo, vysoké zdvihy pérování, nahoru pod sedlo vyvedená výfuková soustava s mohutnou koncovkou, vysoko umístěná široká řídítka a v neposlední řadě ochranný rám motoru. A právě díky mohutnému řadovému tříválci lze motocykl nazvat kolosem, chcete-li, cestovním kolosem.

V kategorii cestovních endur jsme zvyklí přikládat větší význam prvnímu slovu než tomu druhému, ale v uvedeném případě to neplatí tak doslova. S výkonným Tigerem se dá pohodlně cestovat nejen po dálnicích a silnicích i cestách s různým povrchem, ale i v lehčím terénu. Lehčí terén platí doslova a do písmene, protože ovládání 260 kg vážícího motocyklu v těžkém terénu není žádný med. Pokud už se do terénu dostanete, vyhýbejte se mokré trávě, hledejte spíše šotolinu, uježděnou hlínu nebo jiný tvrdý podklad, jinak si v tom lepším případě zkusíte zvednout oněch 260 kilogramů.

Triumph Tiger 900 je aloe cestovní enduro, a tak pojďme na cestu. Ještě než se na ni vydáme, necháme se krátce oblažit zvukem řadového tříválce, který přece jenom neslyšíme zase tak často. Se spouštěním nejsou problémy, studenému motoru pomůžeme sytičem. Stačí ho nechat chvilku běžet, a jakmile „jde za plynem“, můžeme vyrazit. Průběh výkonu a točivého momentu je přizpůsobený typu motocyklu (3 kW méně než silniční verze). Široký rozsah umožňuje prakticky plynulou jízdu od 2500 otáček.

Plynulost, ale bez emocí, řeknete si po krátké době, a jen co se trochu s motocyklem sžijete, nasadíte vyšší tempo. Tigera lze vydráždit až na 200 km/h, ale to jen na chvilku, do té doby, než se přesvědčíte o pravdomluvnosti propagačního materiálu. Pak začnete hledat optimum. My jsme ho našli na hranici 5 000 1/min. Dost na to, aby se rozbušilo srdce, dost na to, abychom v případě potřeby v relativně krátké době stačili zastavit. Vše je v našich rukách, protože motor ani výkonné brzdy určitě nebudou proti. Uvědomujeme si, že motocykl je téměř bez vibrací, stupačky ani řídítka nám tento negativní doprovodný jev motorů nepřenášejí, což svědčí o technické vyspělosti tříválce a jeho pružném uložení v podvozku. K dalšímu pohodlí při jízdě připívá nemalou měrou pohodlný posaz, výška a umístění stupaček i poloha řídítek, ale i bezvadné odpružení endura. Tiger má nejen seřiditelné předpětí, ale ve velmi široké škále i seřiditelný útlum: 24 poloh při stlačení a 16 poloh při uvolnění.

Brzy po rozjetí se ztrácí dojem vysoké hmotnosti motocyklu a jeho ovládání v menších i větších rychlostech nedělá žádné problémy. Až s neuvěřitelnou lehkostí se překlápí z jedné polohy do druhé, není podstatný rozdíl mezi jízdou sólo a jízdou ve dvou, jen brzdná dráha je o něco delší...

Triumph Tiger 900 je motocykl, který poskytne svému majiteli za hodně peněz hodně výkonu, spoustu dobrých vlastností a jízdního komfortu, včetně takových libůstek, jako jsou digitální hodiny.

Díky hodnotám průběhu výkonu a točivého momentu disponuje akceleračními schopnostmi, které mu může závidět nejeden silniční motocykl. Z 0 na 100 km/h umí za 4,6 s, na šestý rychlostní stupeň zrychlí z rychostí 60 km/h na 140 km/h za pouhých 10 sekund. Při častějším využívání dynamických vlastností motocyklu však nesmíme hledět na spotřebu. S Tigerem se dá jet za šest litrů, ale také za deset. Můžete si vybrat. Pro toho, kdo na Tigera má, nebo se pro něj rozhodne, je to vcelku nezajímavý údaj. Nejkrásnější pohled na svět je prý z hřbetu koně. Snad, já bych dal ovšem přednost tygru...


Motor
Čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový tříválec s rozvodem 2 x OHC. Vrtání x zdvih 76 x 65 mm, zdvihový objem 885 cm3, kompresní poměr 10,6 : 1. Největší výkon 63 kW (85 k) při 6 000 1/min. Tlakové oběžné mazání. Tři karburátory Mikuni s průměrem difuzoru 36 mm. Elektronické zapalování CDI. Elektrický spouštěč.

Převodné ústrojí
Primární převod ozubenými koly. Vícelamelová kapalinově ovládaná spojka v olejové lázni. Šestistupňová převodovka s postupným nožním řazením. Sekundární převod 0-kroužkovým řetězem.

Podvozek
Páteřový rám svařený z trubek kruhového průřezu. Přední kolo vedeno teleskopickou vidlicí s průměrem nosníků 43 mm s možností plynulého nastavení velikosti útlumu a pružícího účinku, zdvih 235 mm. Zadní kolo uloženo v kyvné vidlici odpružené progresivním systémem Tri Link s plynovým tlumičem se seřiditelným tlumením, zdvih 200 mm. Kotoučové brzdy, vpředu dvojitá o průměru 276 mm s dvoupístkovým pevným třmenem, zadní jednoduchá o průměru 255 mm s dvoupístkovým. Litá kola s drátovým výpletem, vpředu 19“ x 2,5“, vzadu 17“ x 3.0“. Pneumatiky, vpředu 110/80 19, vzadu 140/80 V 11.

Rozměry a hmotnosti
Délka 2175 mm, rozvor 1560 mm, výška sedla nad zemí 850 mm Pohotovostní hmotnost 209 kg (tovární údaj bez náplní), s náplněmi 258 kg. Palivová nádrž na 25 l paliva.

Naměřené hodnoty
Největší rychlost 204 km/h.
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s.
Elasticita z 60 km/h na 140 km/h za 10 s

2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900/955i/1050i

8.1.2007 v 07:09 | Nahoru | #32
Tady je velice zajímavej srovnávací test se špičkou kategorie a dost jsem se divil, jak z toho ten tiger vyšel dobře: http://www.flare.cz...sloclanku=2004032401

(reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

8.1.2007 v 13:28 | Nahoru | #33
Jawaweb>
Ten test jsem cetl minulej rok na Jare, kdyz jsem se rozhodoval mezi KTM, BMW, V-Stromem, Varaderem a Tigerem.
I diky tomuto testu jsem zvolil Tigera a zvolil jsem dobre :)

Triumph Tiger 900/955i/1050i

8.1.2007 v 13:58 | Nahoru | #34
No je to az tu cenu slušný, navíc z toho, cos vypsal druhá nejlepší možnost :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900/955i/1050i

8.1.2007 v 22:42 | Nahoru | #35
Tak prozradí mě nekdo skutecnou a realnou spotrebu u toho karburatoru prosim ...?

(reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

8.1.2007 v 23:15 | Nahoru | #36
Werd> ce jsem cetl na forech tak od 6-9 l/100 km 900 karburator
5-7l/100km strikacka 955i

Triumph Tiger 900/955i/1050i

9.1.2007 v 09:45 | Nahoru | #37
:rolleyes: :marod:

Triumph Tiger 900/955i/1050i

10.1.2007 v 22:21 | Nahoru | #38
Tak namontoval už někdo ten dekl od Afriky??? Já uvažuji že bych tam také něco dal a nevím jestli sehnat s AT napasovat ho tam a nebo něco vyrobit sám. :(

(reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

18.1.2007 v 16:51 | Nahoru | #39
rider1>rád bych upozornil na zajímavé tigří adresy
polepy-www.motografix.cz
www.rielo.de
www.triumphtiger.net
www.tiger955i.de
zvláště povedené- www.triumphtiger.it
pokud někdo zjistíte,kdo vlastní,nebo dělal úpravy na Kaštanově dakarském tigru,nebo umí dělat úpravy jako je posunutí motoru a výroby nádrže, tak prosím informujte

Triumph Tiger 900/955i/1050i

27.1.2007 v 12:25 | Nahoru | #40
Tak jsem si sehnal padáky ted ještě sehnat ten dekl z AT a nebo si budu muset vyrobit sám z hliníku a snad to už bude konečně vypadat jako enduro. *yes* No i rozšířené enduro stupačky by se hodily mám jen obyčejné a velkou nohu. :D

(reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

27.2.2007 v 21:54 | Nahoru | #41
Jawaweb>>
nejde to jen mě, nebo jsou ty stránky mimo provoz?

Triumph Tiger 900/955i/1050i

20.3.2007 v 01:39 | Nahoru | #42
Pro Werda
No, na toho Tigera jsem se byl v Exta moto podivat. Nevypada spatne, ptal jsem se na nej, hlasili ze je prodany. Tak jsem se ptal jeste na cenu, hlasil mi neco o sto tisicich.To je ovsem asi pul roku zpet. No, stale mi pride pomerne dost drahy. No a taky jsem videl jak do CB 500 rovna klicek do zapalovani kladivem :cool:

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900/955i/1050i

24.3.2007 v 09:00 | Nahoru | #43
Copak Extramoto to je prodejna jak poleno 3A na motorky. *no*

(reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

24.3.2007 v 15:08 | Nahoru | #44
Pegos> to jo :)

Triumph Tiger 900/955i/1050i

7.2.2008 v 19:47 | Nahoru | #45
Na Slovensku som najstarší aktívny motorkár. Jazdím bez problémov na TA. Veľmi mi imponuje Tiger, len nie som si istý, či nie je vyšší v sedení ako TA a či nemá celkovo vyššie ťažisko. Moja výška je 178 váha 70. Môže mi niekto poradiť?

Triumph Tiger 900/955i/1050i

9.2.2008 v 22:50 | Nahoru | #46
jinak další dovozce,prodejce a servis na Triuph je http://www.bohemiabike.cz/

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900/955i/1050i

13.2.2008 v 19:48 | Nahoru | #47


955i zelá na drátákách nemá chybu navíc ten motor , možná bych se nechal zlákat ikdyž chci SpeedTripla

Triumph Tiger 900/955i/1050i

29.6.2008 v 22:45 | Nahoru | #48
Mám prosbu nevíte někdo kdo by sehnal starší řídící jednotku na triumpha 955i z roku 2003.Předem děkuji za odpověd.Popř. na email tony.pospisil@seznam .cz

Triumph Tiger 900/955i/1050i

29.6.2008 v 22:49 | Nahoru | #49
Nenapsal jsem na triumpha tigera 955i.Nejde mi otačkoměr a prý je to řídící jednotkou.Nebo kdo ma na Moravě tento typ a je ochoten to vyzkoušet.Děkuji

Triumph Tiger 900/955i/1050i

30.6.2008 v 07:52 | Nahoru | #50
Werd> Ahojky. Stará devítistovka je fakt v poho. Jezdíme na ní dva, a cestování po ČR úplně stačí. Byly jsme dokonce i na Slovensku. S bagáží jsme si poradily, máme zadní a boční kufry od GIVY.

Triumph Tiger 900/955i/1050i

30.6.2008 v 08:01 | Nahoru | #51
Werd> Jo jo, ten člověk, co psal ten článek, má recht a ví o čem píše Sdílím stejný pocity i názor na Tigera 900

Triumph Tiger 900/955i/1050i

2.9.2008 v 09:26 | Nahoru | #53
Werd> A k čemu díly sousede?

Triumph Tiger 900/955i/1050i

17.10.2008 v 11:14 | Nahoru | #54
Pegos> Ten deklik je fakt peknej

Nemeli by jste nekdo manual v pdfku na 955i PLS?
(nebo jina elektronicka podoba?)

diky moc

Triumph Tiger 900/955i/1050i

16.12.2008 v 20:39 | Nahoru | #56
koukám že hledáš soustavně inspiraci a z Tigra uděláš KTM

2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 900/955i/1050i

19.12.2008 v 17:51 | Nahoru | #57
Tady máš odkaz, kterej mě přesvědčil o něčem jiným a proto vyhrálo BMW Srovnávací test cestovních endur

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

20.12.2008 v 20:50 | Nahoru | #58
Nenča> každý test je vlastně k ničemu jelikož si tu motku musíš vyzkoušet sám a pak poznáš co ti lépe sedne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

14.2.2009 v 11:14 | Nahoru | #59
Pegos>Přesně tak,každá motorka není pro každého,co jeden ocení,jinému nemusí vyhovovat.Jinak nevíte,kdo mimo IGNITECHU a ofiko zastoupení v OLOMOUCI je schopen přehrát palivovou mapu ?

(reakce na) Triumph Tiger 900/955i/1050i

14.2.2009 v 20:54 | Nahoru | #60
Left> Charlí v Teplicích
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
vyfuk tiger sport 1050 Triumph Tiger 1050 kw110 8 26.12.2023 v 11:07 past92
Přídavná světla na motorku má někdo... Triumph Tiger 1050 wall0 1 19.11.2023 v 09:11 Destroyer
dotaz Triumph Tiger 1050 wall0 12 6.11.2023 v 16:54 ja1


TOPlist