globalmoto_duben_nolan





Téma: Valec
 
22.5.2008 v 11:28
Technicky dotaz. Po par letech jsem sundal valec jen tak pro kontrolu a vsechno OK (vule0,07 , kdyz jsem to dal nove,tak byla 0,04) az na jednu vec. Z valce se me ztratily ryhy po honovani. Vule je v poradku ale uz v nem nemam tu spravnou drsnost. Ted jsem koukal vyfukem do sve YAMAHY a i po 7000 Km jsou tam krasne stopy po honovani. Zajima me to hlavne kvuli ulpivani olejoveho filmu.

Valec

23.5.2008 v 15:13 | Nahoru | #1
Neřeš to a jezdi, když sundám válec po roce ježdění tak přes přepážky a kolem dolní úvrati je skoro jako zrcadlo, nikde se nepřidírá.

Valec

23.5.2008 v 15:14 | Nahoru | #2
Ty vole když tam nejsou tak je to snad lepší ne. Čím hladší tím menší tření

Valec

23.5.2008 v 17:29 | Nahoru | #3
novej> no to právě ne. Kdyby měl být vyleštěný a bylo by to lepší, asi by se to tak dělalo... Ale nedělá... To proto ž v těch mikrorýhách se drží olej.......

Valec

23.5.2008 v 17:39 | Nahoru | #4

bathed>novej> no to právě ne. Kdyby měl být vyleštěný a bylo by to lepší, asi by se to tak dělalo... Ale nedělá... To proto ž v těch mikrorýhách se drží olej.......


Aha takže to uděláme drsný jak šmirgl ono to pak lépe klouže?

Valec

23.5.2008 v 18:08 | Nahoru | #5

novej>bathed>novej> no to právě ne. Kdyby měl být vyleštěný a bylo by to lepší, asi by se to tak dělalo... Ale nedělá... To proto ž v těch mikrorýhách se drží olej.......
Aha takže to uděláme drsný jak šmirgl ono to pak lépe klouže?


no to určitě vyzkoušej!!!!! lol

Valec

23.5.2008 v 23:56 | Nahoru | #6
Kdyz rozeberes motor kerej ma najeto treba 50 tis. (myslim ctyrtakt) tak uz tam taky stopy po honovani nebudou videt, vubec to neres a jezdi...

Valec

24.5.2008 v 00:28 | Nahoru | #7
Myslím si, že se nic neděje, ale vše je věcí materiálu.
Mě málem spadla brada, když jsem rozebral motor 1.8 z Audi, který měl najeto přes 250 tis km a stopy po honování byly pořád lehce patrné, to samé na několika pětiválcích.

Valec

25.5.2008 v 13:36 | Nahoru | #8
... ty stopy po honování jsou tam ponechány v nikasilu záměrně proto, aby se udržel kluzný olejový film. Vyleštěný povrch z výroby tam není proto, že by olej stékal a na stěně se po setření pístními kroužky by toho oleje moc nezůstalo - tolik k převelice úsměvné etudě se šmirglem... Ale ten povrch není až tak zásadní - důležitá je ovalita a rovnoměrné ubývání nikasilu v libobovolné výšce zdvihu. Písty jsou záměrně vyráběné z materiálu, kterého by obecně mělo ubývat víc a rychleji. Pamatuju si, že na Suzuce 250 m99 byl z jakéhosi důvodu (snad tvar a vyvážení pístu - nevím) problém, že to zaleštění pod výfukovým kanálem a tím i oválnost v tom místě tak nějak na hraně. I po novém nikasilu a cca. 15mth po rozebrání to tam bylo zas. Naštěstí opravdu ubývalo víc pístu a tak jsem to řešil častější výměnou. Pak už jsem se tím vícnezabýval.... Doporučím ti obojí pečlivě přeměřit, ale pokud ty rozměry budou v toleranci, hlavu bych si s tím nelámal!

Valec

25.5.2008 v 14:19 | Nahoru | #9
hondalus>nevim nevim vevim,ale ve skodovce po 80 000 je tam mam stale krasne zretelne

v YAMAZE po 50 000 km (aspon dle budiku) uz tak zretelne nebyli,ale kazdopadne tam jeste nejakej naznak byl (u vyfuku nebylo nic a ze strany sani sem tam)

Valec

25.5.2008 v 14:24 | Nahoru | #10
bathed> kdyz si treba prectes manul na YAMAHA TZ 125 tak tam vyloze doporucujou smriglem 250 zdrsnit leskla mista na valci a pistu

a nemuze to bejt treba olejem??? do YAMAHA leju AGIP racing 2T s ricinovym olejem a do zetora cpu DENICOL competetion

zrejme to hodim na honovacku a stahu to tak o 0,01 mm a hodim novej pist (C ckovej)

co Vy na to??

Valec

25.5.2008 v 15:39 | Nahoru | #11

spalovac>bathed> kdyz si treba prectes manul na YAMAHA TZ 125 tak tam vyloze doporucujou smriglem 250 zdrsnit leskla mista na valci a pistu

a nemuze to bejt treba olejem??? do YAMAHA leju AGIP racing 2T s ricinovym olejem a do zetora cpu DENICOL competetion

zrejme to hodim na honovacku a stahu to tak o 0,01 mm a hodim novej pist (C ckovej)

co Vy na to??



NOVEJ mi napsal na moje vysvětlení rýh po honování "Aha takže to uděláme drsný jak šmirgl ono to pak lépe klouže?", což chápu jednoznačně a myslím že oprávněně jako ironii.... To že ony rýhy jsou fakt důležité, absolutně nepolemizuju!!!!
A k tvému nápadu - určitě to řešení je. Ale jak už jsem psal, pokud je to jakási vlastnost daná třeba tím vyvážením pístu, může se to projevit znova i na tom Céčku. Tak přijdeš o průměr a jeden stupínek ve škále pístů....

Naposledy editováno 25.05.2008 15:42:26

Valec

25.5.2008 v 18:16 | Nahoru | #12
Na zetce je to fakt úplně normální. O setinu to těžko přehonuješ protože vložka je docela měkká a ovalitu na vůli co tam máš tipuju tak na 0,02mm musel by jsi to brát o víc a na to by jsi musel mít zakázkovej píst. Celkově vzato vůbec bych to neřešil a honování bych bral jen jako hraní pokud máš dost času.

Valec

26.5.2008 v 08:28 | Nahoru | #13
Michal #5>
ja jsem hracicka
motorka proste normalne jezdi. Jen jsem proste chtel nakouknout do valce.
Vlozka v zetce je opravdu mekka a mozna to bude ten problem,ze proste japonci delaji vlozky kvalitnejsi s vyssi zivotnosti.
Skoda ze si nemerim motohodiny a nebo projetej benzin.

Valec

26.5.2008 v 10:17 | Nahoru | #14

spalovac>hondalus>nevim nevim vevim,ale ve skodovce po 80 000 je tam mam stale krasne zretelne

v YAMAZE po 50 000 km (aspon dle budiku) uz tak zretelne nebyli,ale kazdopadne tam jeste nejakej naznak byl (u vyfuku nebylo nic a ze strany sani sem tam)



Ale nemuzes srovnavat auta a motorky to je uplne o nicem jinym....

Valec

26.5.2008 v 10:54 | Nahoru | #15
Sukin> a v cem je to jine?

Valec

26.5.2008 v 11:16 | Nahoru | #16
spalovac> Jestli tam máš 7 stovek tak toho moc nenajela. Já mám za rok většinou vůli tak 0,09-0,12mm a to je většinou každý týden trénink a tak něco lehce přes 10 závodů.

Valec

26.5.2008 v 12:17 | Nahoru | #17
Michal #5> to mas pravdu.posledni dobou nejezdim. neni cas.
Za ty jezdis jak cert Jedes celej Sumavskej pohar? Jak si dopadl minulou sezonu?

Valec

26.5.2008 v 14:03 | Nahoru | #18
Zdravim vas chci se zeptat o tom "honovani" ci jak se tomu nadava,tak ja kdyz kouknu vyfuck dirou na pist mam CR250 95' tak sou tam drážky jakoby kolmo na drazky pistnich krouzku ne moc hluboke jen jako takove skrabanecky to je to honovani nebo mam v háji píst? jinak start vzdy na prvni kick a jezdi super tak se zajímam diky za odpovedi!

Valec

26.5.2008 v 14:16 | Nahoru | #19
spalovac> Letos nejezdím možná se jen sklouznu pro radost ale závody určitě ne. Mám sešroubovanou ruku z Habeše a nebylo by dobrý si ji zlomit ještě jednou. Na podzim mi to snad vytáhnou tak se pojede dál. [img] když to jde tak jedu vysočinu, vysledkově tak těsně před polovinou.

Valec

26.5.2008 v 14:18 | Nahoru | #20
Kuchta> Máš jen odrbanej píst, sundal bych válec a změřil vůli. Možná to bude chtít nový píst. Japonci startujou na brnknutí i 5 minut před rozpadnutím.

Valec

26.5.2008 v 14:38 | Nahoru | #21

SniperFM>Myslím si, že se nic neděje, ale vše je věcí materiálu.
Mě málem spadla brada, když jsem rozebral motor 1.8 z Audi, který měl najeto přes 250 tis km a stopy po honování byly pořád lehce patrné, to samé na několika pětiválcích.


na nasem starem Peugeotku 309 1.4, ktery ma na tacho pres 200tis km, jsou stopy po honovani taky a nedelam si iluze, kolik toho ma to auto za sebou...

Valec

26.5.2008 v 14:48 | Nahoru | #22
Michal #5> doktori se s tim moc nemazlej....ten jeden sroub jim peke ujel tento rok je najaky zapikany...utrhle rameno,zlomena noha a pod

tak at brzo srostes

me se snad podari neco odjet,ale s casem a financema je to spatny. Vysocinu mam z UH docela daleko a jenom doprava na zavody by me vysla cca prumerne 1000Kc. Nemam tady u nas zadnyho sparingpartnera,kterej by se smenou podilel na nakladech.

Valec

26.5.2008 v 15:37 | Nahoru | #23
spalovac> Srostlý to je, asi před měsícem jsem byl na rentgenu a už není vidět kde je to zlomený. Problém je že dlaha narozdíl od kosti není pružná, takže by to prasklo hned na výztuhou. V říjnu si mám domluvit vyndání. Pro pozici jednotlivých šroubů mají určitě důvod, po týdnu jsem tou rukou mohl psát takže práci udělali dobře.
Vysočina má letos dost dobrou úroveň jezdí kolem 20ti motorek, kluci na špici jedou ukrutnou palbu. Neztratili by se ani na Šumavě, ale to je od nás kus cesty. Porovnání bude zase až v Habeši. Koukni na fotky na www.cezeta.wz.cz zvlášť z Benátek se hodně povedly.

Valec

28.5.2008 v 19:58 | Nahoru | #24
spalovac>
Motor z vykony motorky vypada po 50 tisicich jako motor z auta po 300 tisicich.

Valec

28.5.2008 v 20:00 | Nahoru | #25
Kuchta>
Tak to fakt neni honovani, to uz je pridirani . Honovani ma sikmej sklon vuci ose.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist