globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola
 
23.4.2008 v 06:39
Zdravím,
koupil jsem si novou gumu na zadek na R1 a teď přemýšlim,jestli vyvážit nebo ne? Předek vyvažuju,ale co ten zadek?? Má to vůbec smysl?? Díky za každou odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 22:45 | Nahoru | #1

boš>Dawe02> Selský rozum mi říká, že uvažování pouze budící síly bez uvážení celé mechanické soustavy je tak trošku neúplné...



Samozrejme, toto je pravda, ale puvodni otazka znela pouze na "silu" . Ja ji zodpovedel a definoval ji jako budici silu pricemz je jasne ze zobecnena tuhost, zobecnena hmotnost a tlumeni budou podstatne parametry soustavy! Jen tvrdim ze 6 N amplitudy budici sily ani pobliz vlastni frekvence realne tlumene soustavy nic podstatneho neznamena, coz je potvrzene mnoha case-studiemi.

...že soustava kolo - kyvka - tlumič vyfiltruje právě vlastní frekvenci a dojde ke kmitání netlumenému. ...



Promin ale toto nedava ani trochu smysl.

...Myslím si, že na toto má větší vliv nevývažku na obvodu kola než kmity řetězu (přece jen setrvačné síly kola jsou trošku jinde než síly od řetězu přenášené malým průměrem).



Omyl

honzabiker> kdybych mel cas, tak tvou nabidku prijmu, bohuzel jsem na tom v tomto ohledu blede
Jinak ta hmotnost tam preci je, ty ji nevidis?

To co popisuješ, je natočení souřadnýho systému a řeší sílu od nevývažku v rovině kola...



Nepopisuju natoceni souradnych systemu ale jeden ze zakladnich principu dynamiky teles - jen jsem misto tezko stravitelne formulace jako "eliminace pridavnych momentovych ucinku" pouzil lidstejsi a zavadejici pojem reakce.

...Složitější to ale bude, když nevývažek je mimo tuhle rovinu. Pak vzniknou i axiální síly a to jsou ty, který vibrujou řidítkama...



Ja jsem te pochopil viz muj edit v minulem postu. Axialni sily ktere klepou riditkama tam opravdu nejsou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

22.1.2009 v 17:31 | Nahoru | #2
Dawe02> Měl jsem na mysli mechanickou soustavu kolo, kyvka, jednotka tlumení, pružina, směr kývání vertikalní po kruhové dráze s R kyvky. Pro jednoduchost lze uvažovat nelineární dynamickou soustavu druhého řádu s vlastní frekvencí cca 5 Hz buzenou nevývažkem na rotujícím kole. Charakteristika tlumení nelineární. V této soustavě se vliv rětězu neprojeví, jelikož se jedná o síly v ose kyvné vidlice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist