Téma: Jawa problem s přední brzdou
8.3.2025 v 22:50
Dobrý den, mám problém s přední brzdou na své 356ce, brzda jde strašně z těžka a vůbec nebrzdí, zkoušel jsem už i jiné Lanka s bowdenama, momentálně tam mám lásko bez stelovaciho šroubu a když je motorka na stojánku, tak je bowden tak akorát. Zkoušel jsem sundat i pruzinu která je pod páčkou na tom talíři, ale furt stejný. Vůbec nevím čím by to mohlo být. Tím jak to jde těžce zmáčknout a jak to vůbec nebrzdi i když mám nové pakny, tak je absolutně nepoužitelná, má s tím někdo zkušenost?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa problem s přední brzdou
Pakny nemají stejný radius, jako je průměr opotřebeného bubnu. Pak se opírají jen u klíče a nebrzdí to. Ideální je změřit průměr bubnu a lehce roztažené pakny osoustružit na stejný průměr.
Kohlstein píše: Pakny nemají stejný radius, jako je průměr opotřebeného bubnu. Pak se opírají jen u klíče a nebrzdí to. Ideální je změřit průměr bubnu a lehce roztažené pakny osoustružit na stejný průměr.
Jak se dají do sklíčidla soustruhu upnout pakny tak abych je mohl obrábět?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa problem s přední brzdou
Drobné upřesnění onoho soustružení paken - obložení musí být silnější, páč se vždy soustruží na stávající průměr bubnu. Pokud buben potřebuje přetočení, udělá se to napřed a pakny se soustruží až potom.
Dělá se to tak, že smontovaný štít se upne pomocí nějakého přípravku na soustruh, pakny se podloží plechem tl. 0,5mm a osoustruží se to na průměr bubnu.
U soutěžní Jawy to bylo dobré, ale sériový štít potřebuje podložky mezi klíč a pakny silnější, sám sem na to hleděl jak puk a až pléšky od 0,8mm fungovaly.
To je první předpoklad dobré funkce.
Pak je důležitá montáž - kolo namontujeme, zlehka dotáhneme osu, propérujeme, čímž jednak vymezíme vůle ve vidlicích a druhak vůle mezi paknama a bubnem.
Když není buben v ose s paknama, brzda nefunguje dobře a ani nejde nastavit vůle mezi páčkou s řídítkem (brzda je měkká a páčku lze stlačit nadoraz k řídítku, přičemž brzda moc nebrzdí)...
Další etapa tunění je úprava délky obložení úběžné čelisti atd.
Dělá se to tak, že smontovaný štít se upne pomocí nějakého přípravku na soustruh, pakny se podloží plechem tl. 0,5mm a osoustruží se to na průměr bubnu.
U soutěžní Jawy to bylo dobré, ale sériový štít potřebuje podložky mezi klíč a pakny silnější, sám sem na to hleděl jak puk a až pléšky od 0,8mm fungovaly.
To je první předpoklad dobré funkce.
Pak je důležitá montáž - kolo namontujeme, zlehka dotáhneme osu, propérujeme, čímž jednak vymezíme vůle ve vidlicích a druhak vůle mezi paknama a bubnem.
Když není buben v ose s paknama, brzda nefunguje dobře a ani nejde nastavit vůle mezi páčkou s řídítkem (brzda je měkká a páčku lze stlačit nadoraz k řídítku, přičemž brzda moc nebrzdí)...
Další etapa tunění je úprava délky obložení úběžné čelisti atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motor jawa 175-356 bez závitů Jawa 175/356 | smrk1 | 3 | Včera v 21:39 smrk1 |
Jak poznat blatník na jawu 175/356 Jawa 175/356 | smrk1 | 1 | 27.4.2025 v 09:43 kokoška. |
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Nádrž na 175 lidovku Jawa 175/356 | smrk1 | 4 | 24.4.2025 v 14:18 Dolin |
Proč měly čezety štít vlevo ČZ 175/450, Jawa 175/356 | Jirk_K | 4 | 23.4.2025 v 22:14 cmiral |