Téma: Teplota hlavy válce (na teploměru)
2.1.2025 v 17:11
Zdravím, mám v plánu teploměr pod svíčku, v jakých teplotách se mám pohybovat (jako provozní teplota) a maximální aby se válec atd nepoškodil ? (2T - Korado 70ccm klapka dost upravené, ale souhrnně v jakých teplotách se pohybovat u 2T)
Popřípadně zda to vůbec dávat pod svíčku, slyšel jsem že je lepší to dát někam na válec (vyvrtat díru, závit a našroubovat to na to) ale kam, zda u sání - nahoře, u výfuku - dóle či ve spodu u vložky nebo kam a zda tam jsou asi ty teploty jiné, tak tam v jakých teplotách se pohybovat ? Budu moc rád za všechny odpovědi :) Děkuji.
Popřípadně zda to vůbec dávat pod svíčku, slyšel jsem že je lepší to dát někam na válec (vyvrtat díru, závit a našroubovat to na to) ale kam, zda u sání - nahoře, u výfuku - dóle či ve spodu u vložky nebo kam a zda tam jsou asi ty teploty jiné, tak tam v jakých teplotách se pohybovat ? Budu moc rád za všechny odpovědi :) Děkuji.
teplota motoru u vzduchem chlazeného 2T motoru československé produkce je skutečně nesmrtelné téma
kam dát teploměr ti neporadím, ale napovim, že toto se řešilo už v 90. tkach a možná ještě dřív u triapůlek a dalších podobných nesmyslů a možná sis všimnul, že se to nikdy nijak nerozšířilo a to z dobrého důvodu

kam dát teploměr ti neporadím, ale napovim, že toto se řešilo už v 90. tkach a možná ještě dřív u triapůlek a dalších podobných nesmyslů a možná sis všimnul, že se to nikdy nijak nerozšířilo a to z dobrého důvodu
1 reakcí na tento příspěvek Teplota hlavy válce (na teploměru)
Čau, to, aby som tu niečo napísal, ma inšpiroval až Johny_Servis. Preto som nechcel nič písať, lebo merať teplotu na vzducháči je blbosť. Ale teraz som si spomenul , ako som študoval opravy skútrov, tak som, sa dočítal, že teplota sa meria u závodných skútrov, ale nie tak ako si myslíš. Ako sa ladia tie motory tak sa používa čím chudobnejšia zmes, čím chudobnejšia zmes tak to má vyšší výkon, ale potom sa to zadrie. Čím je zmes chudobnejšia tak sa to viac hreje. Tak tú teplotu merajú pri ladení a meria sa to nalepenými pásikmi na výfuku. Vie sa , po akú teplotu sa môže ísť , aby to malo výkon a sa to nezadrelo. Niečo si o tom poštuduj na nete.
PS: pre srandu, teplotu na vzducháči sme merali tak, že sme napľuli na hlavu a podľa toho ako to syčalo si videl, či sa ešte môžeš blbnúť. Napľuli na hlavu, ale nie kamošovi
, ale na hlavu motoru, na rebrá.
PS: pre srandu, teplotu na vzducháči sme merali tak, že sme napľuli na hlavu a podľa toho ako to syčalo si videl, či sa ešte môžeš blbnúť. Napľuli na hlavu, ale nie kamošovi

krokoš píše: teplotu na vzducháči sme merali tak, že sme napľuli na hlavu a podľa toho ako to syčalo si videl, či sa ešte môžeš blbnúť. Napľuli na hlavu, ale nie kamošovi , ale na hlavu motoru, na rebrá.
Tak, tak...
Pionýr, MZ a vždy to jako "indikace teploty" stačilo.

1 reakcí na tento příspěvek Teplota hlavy válce (na teploměru)
Při testování 2T olejů (ASTM D4863) se měří teplota u těsnění svíčky (zpravidla K-článkem) a za ohřátej motor se považuje 160°C. Pak se odstaví větrák a sleduje se jestli se to přidírá mezi 200 až 300°C. Jak to dosáhne 300 tak se to ochladí zpátky na 160 a tohle se několikrát opakuje.
Ale to se jedná o motor Honda AF27. Jak to má upravený korado musí stanovit konstruktér nebo úpravce,že.
Z hlediska kritický teploty hlavy u vzducháčů pak není velkej rozdíl mezi 4T a 2T. Nad 250°C už bejvá problém s životností těsnění a taky už tam hrozí samozápaly. U letadel tak většinou budíky co měřily teplotu hlav vypadaly takto

Naposledy editováno 03.01.2025 15:15:10
Ale to se jedná o motor Honda AF27. Jak to má upravený korado musí stanovit konstruktér nebo úpravce,že.
Z hlediska kritický teploty hlavy u vzducháčů pak není velkej rozdíl mezi 4T a 2T. Nad 250°C už bejvá problém s životností těsnění a taky už tam hrozí samozápaly. U letadel tak většinou budíky co měřily teplotu hlav vypadaly takto

Naposledy editováno 03.01.2025 15:15:10
1 reakcí na tento příspěvek Teplota hlavy válce (na teploměru)
Tatry taky mají (měly) teploměr u vducháčů, ale už nevím, kde bylo čidlo....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota hlavy válce (na teploměru)
combust> čau, bavil jsem se o tom s jedním borcem co má upravenou babettu, prej tam měl 164° a už to přidřel tak zda pod svíčkou tak do těch 120-130° a krytický nějakých 150°, díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota hlavy válce (na teploměru)
MikyKorado> Tam spíš záleží kde je to měřil. U svíčky to může bejt o desítky stupňů jinak než na periferii (ideálně je vzít termokameru a porovnat kolik je kde při zátěži viz. ). Nebo aspoň bezkontaktní teploměr.
Naposledy editováno 05.01.2025 15:01:05
Naposledy editováno 05.01.2025 15:01:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota hlavy válce (na teploměru)
combust> právě to naměřil pod svíčkou jak píšu 164° tam měl a už přidřel
MikyKorado> Tam je otázka jak se mu ohříval zbytek a jak a z čeho to měl seskládaný. Ten testovací motor od hondy je taky 50ccm (vrtání 39mm, vůle pístu 0,05mm, a gap na kroužcích 0,1-0,25 mm, válec litinovej, hlava hliník) a 160°C je teplota u svíčky teplota na který se začíná testovat. Ale taky používá studenější svíčku než babeta takže je vidět že je to stavěný na vyšší teploty než babeta. Pokud by byly stejnýho typu tak by to znamenalo asi 70°C rozdíl v provozních teplotách. To by potom těch 160 na babetě odpovídalo asi 230 u hondy.
Naposledy editováno 07.01.2025 22:08:27
Naposledy editováno 07.01.2025 22:08:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Babetta 210po výměně spojek stále š... Babetta 210 | Helmuth89 | 6 | 2.2.2025 v 19:32 Helmuth89 |
Kam umístit senzor teploměru 2t Babetta 210, Jawa 50/21 Pionýr, Babetta 207, Manet K... | MikyKorado | 1 | 18.1.2025 v 16:32 Came |
Sháním babettu Babetta 210 | Giant13 | 11 | 15.1.2025 v 22:27 VilemRD |
Babetta 207 vynechává Babetta 207 | Lukas6771 | 7 | 15.1.2025 v 17:09 pepe100 |
Opalující se kladívka na zapalování... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/555 Pionýr, Jawa 50/21 Pi... | AdaM123456 | 7 | 7.1.2025 v 19:59 MILOS61 |