Téma: Co to je Generátor vodíku
18.11.2024 v 18:28
Úplně normální elektrolytickej rozklad vody na H2 a O2 . Jsou tam nerez plechy na střídačku napájený 12V ss (většinou s PWM regulací) a elektrolyt je roztok KOH nebo NaOH. Účinnost je nic moc ale funguje to.
Naposledy editováno 18.11.2024 20:40:55
Naposledy editováno 18.11.2024 20:40:55
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Ma to len jeden problem, kedze 1 a 2. Termodynamicky zakon zatial nedokazal zakazat putler ani eu, tak energia vyrobeneho vodika je podstatne mensia, ako energia vlozena do jeho vyroby. Takze sa bavime v najlepsom pripade o nizsich desiatkach az stovkach Watt vykonu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to je Generátor vodíku
jean192> No v případě že tím "odstraňují karbon" tak je energetická účinnost vcelku fuk a ti co s tím honí spotřebu maj teorii o tom že i to minimální množství směsi kyslíku a vodíku má "pozitivní vliv" na spalování hlavního paliva. Akorát výrobci aut si toho nevšímaj takže ty benefity nebudou zas takový.
Edit: existují i nějaký serióznější práce např.:
2T s HHO
HHO in ICE
Naposledy editováno 18.11.2024 21:09:07
Edit: existují i nějaký serióznější práce např.:
2T s HHO
HHO in ICE
Naposledy editováno 18.11.2024 21:09:07
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Jeden člověk mi vysvětloval, jak mu to v autě šetří benzín díky spalování vodíku vyrobeného "přebytečnou" elektřinou.
Vypočítal jsem mu, že ta uzavřená smyčka má účinnost zhruba 11%, pokud všechno opravdu funguje. Tedy že to zbytečně maří asi 90% mechanického výkonu, který to přes alternátor odebere z motoru. A nejlépe to funguje zcela odpojené. No, nenechal si to vysvětlit.
Na motorce je to trochu komplikovanější v tom, že alternátor s permanentními magnety vyrábí vždy, napětí je regulováno zkratově a motor tedy zatěžuje vždy. Nicméně tyhle alternátory mají v lepším případě 100w, v nejlepším 200w rezervu výkonu nad běžný odběr motorky. V horším sotva utáhnou vyhřívaný hefty. Moc výkonu tam tedy pro tenhle vehement nezbývá a množství generovaného vodíku je nutně zanedbatelné.
Vypočítal jsem mu, že ta uzavřená smyčka má účinnost zhruba 11%, pokud všechno opravdu funguje. Tedy že to zbytečně maří asi 90% mechanického výkonu, který to přes alternátor odebere z motoru. A nejlépe to funguje zcela odpojené. No, nenechal si to vysvětlit.
Na motorce je to trochu komplikovanější v tom, že alternátor s permanentními magnety vyrábí vždy, napětí je regulováno zkratově a motor tedy zatěžuje vždy. Nicméně tyhle alternátory mají v lepším případě 100w, v nejlepším 200w rezervu výkonu nad běžný odběr motorky. V horším sotva utáhnou vyhřívaný hefty. Moc výkonu tam tedy pro tenhle vehement nezbývá a množství generovaného vodíku je nutně zanedbatelné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to je Generátor vodíku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co to je Generátor vodíku
combust> To je ještě méně, než jsem čekal.
Jakožto průměrný internetový retard zkusím jednoduše počítat:
- účinnost elektrolýzy vody je dle internetu zhruba 50%. Tedy z těch 50W se zhruba 25W přemění na chemickou energii rozložení vody, zbytek jsou ztráty, převážně teplo.
- Toto množství vodíku a kyslíku v motoru rekombinuje zpět na vodu a uvolní těch 25W chemické energie na teplo.
- Benzínový motor v motorce má účinnost zhruba 30% (buďme optimisté, navíc při ideálních otáčkách a zatížení), vytvoří z toho tedy 7,5W mechanické energie (tedy výkonu).
Těch 7W tedy tu 50kW Kawu Versys pořádně nakopne. Pokud je k běžné klidné jízdě potřeba průměrných 5kW (to jsem si vycucal z pr...), mělo by to ušetřit 0,018% paliva využitím elektřiny, co na motorce jinak maří zkratový regulátor.
V autě, ale třeba i na CB750 nebo na vzducháčových BMW ten buzením regulovaný alternátor s asi 60% účinností (číslo z internetu) na těch odebraných elektrických 50W odebere z motoru 83W mechanického výkonu. Takže celková bilance by byla ztráta 75W mechanického výkonu a zvýšení spotřeby paliva o asi 0,2%.
Jsem zvědav, jak moc se ve své jednoduchosti takto po půlnoci a skleničce vína mýlím.
Jakožto průměrný internetový retard zkusím jednoduše počítat:
- účinnost elektrolýzy vody je dle internetu zhruba 50%. Tedy z těch 50W se zhruba 25W přemění na chemickou energii rozložení vody, zbytek jsou ztráty, převážně teplo.
- Toto množství vodíku a kyslíku v motoru rekombinuje zpět na vodu a uvolní těch 25W chemické energie na teplo.
- Benzínový motor v motorce má účinnost zhruba 30% (buďme optimisté, navíc při ideálních otáčkách a zatížení), vytvoří z toho tedy 7,5W mechanické energie (tedy výkonu).
Těch 7W tedy tu 50kW Kawu Versys pořádně nakopne. Pokud je k běžné klidné jízdě potřeba průměrných 5kW (to jsem si vycucal z pr...), mělo by to ušetřit 0,018% paliva využitím elektřiny, co na motorce jinak maří zkratový regulátor.
V autě, ale třeba i na CB750 nebo na vzducháčových BMW ten buzením regulovaný alternátor s asi 60% účinností (číslo z internetu) na těch odebraných elektrických 50W odebere z motoru 83W mechanického výkonu. Takže celková bilance by byla ztráta 75W mechanického výkonu a zvýšení spotřeby paliva o asi 0,2%.
Jsem zvědav, jak moc se ve své jednoduchosti takto po půlnoci a skleničce vína mýlím.
Deadman> Spočítat jsi to mohl klidně i přesně ale všichni ti co to prodávají a montují mluví o tom že to není o přidaný energii toho HHO plynu ale o lepším vznícení/zažehnutí/hoření základního paliva - jinak řečeno lepší účinnosti (a dále už jen samá pozitiva a sociální jistoty...). Samozřejmě že měřitelnej rozdíl je zjevně až od nějakýho signifikantního podílu toho Brownova plynu což vzhledem k tomu kolik toho plynu tyhle zařízení produkujou znamená, že se to uplatní spíš v režimu malý a částečný zátěže než "full gas".
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Combust, problem je, ze toho je tak malo,, ze nevidim dovod, aby to nieco menilo.
Edit: kedze zo skoly som uz prilis dlho, tak som si to musel vyguglit - vodik ma oktanove cislo 60, takze vylepsit motor by mohol o detonacne spalovanie
Naposledy editováno 19.11.2024 07:47:48
Edit: kedze zo skoly som uz prilis dlho, tak som si to musel vyguglit - vodik ma oktanove cislo 60, takze vylepsit motor by mohol o detonacne spalovanie

Naposledy editováno 19.11.2024 07:47:48
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
"něco tak vodpornýho bych si na motorku nikdy nedal, ale to bych tu nad váma musel stát s bičem! a že to dal na nejvošklivější motorku."
Ono to môže spraviť len človek čo má motorku v maskáči, to je pravda...
Ono to môže spraviť len človek čo má motorku v maskáči, to je pravda...
Destroyer> tam je spíš než vzhled (kterej je dán tím že je to evidentně experiment) diskutabilní bezpečnost toho zařízení. Jednak tam není vidět žádnej zpětnej ventil nebo jiný opatření proti zpětnýmu zášlehu. Není ani vidět že by tam ten vygenerovanej plyn nějak čistil (většinou to jde přes nádržku s vodou) takže to bude sebou brát výpary toho roztoku hydroxidu do sání. A v případě poškození některý hadice nebo jiný části tam bude vytejkat ten roztok. Není nad to se potřísnit louhem.
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Combust, O2 je pre oxidaciu paliva, nosic energie je vodik. Jednoducho je to cele blbost, ako hifipoistky a podobne
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Čau vospolok, teraz mi po prečítaní tohto vlákna trklo. Kecal som o tomto pri kúpaní na štrkovisku a mal to namontované v aute majiteľ nejakého veľkého BMW ,SUV. Vravel, že to má z HU, tam je to ofiko v predaji, aj do dízlu aj do benzínu. Jemu to hlavne pomáha pri čistení DPF filtru. Vraj tam je aj zníženie spotreby paliva . Našiel som si to potom na nete, dá sa to normálne kúpiť a namontovať do auta. Aj do fóbie. Vraj. Sa mi zdá, že sa to dá nájsť Brownov vyvíjač. Alebo také niečo.
krokoš> to je ten efekt ohledně dekarbonizace co jsem psal v úvodu. Profi zařízení na takvou proceduru vypadá trochu jinak ale v principu je to stejný.
Jinak se to dá narvat i k CNG .
Jinak se to dá narvat i k CNG .
tady si můžete přečíst celou sérii článků, proč je to celé úplná píčovina a dosahuje se pouze ničení motoru
https://www.google.c...-mobile&ie=UTF-8
https://www.google.c...-mobile&ie=UTF-8
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Combust a dame si repeat cyklus a vid 16

jean192> nedáme, jen mi přijde zbytečný opakovat že ta "HHO mantra" není o přidaný energii toho HHO plynu ale o tom že jeho přítomnost nějak ovlivní zážeh nebo průběh hoření benzínu/CNG/LPG/nafty atd. Ten pokles specifický spotřeby je v jednom v těch odkazů co jsem dával výše změřenej. Jestli to udělá takovej rozdíl kterej vyváží zátěž kterou představuje odběr toho článku tak by to fungovat mohlo ale celkovou energetickou bilanci tam nemaj.
To že na proces hoření v motoru a účinnost může mít měřitelnej vliv i složka která je tam v minimální koncentraci je možný (např. Mo do bionafty ).
Co to udělá s dieselem v kombinaci s grafenem je tady (bohužel tam zas není ta bilance ale nechť to Deadman dopočítá, výchozích údajů je tam dost, podotknu jen že elektrolytický vyvíječe s NaOH dosahujou dneska účinnosti někam k 70% ).
Naposledy editováno 19.11.2024 22:30:32
To že na proces hoření v motoru a účinnost může mít měřitelnej vliv i složka která je tam v minimální koncentraci je možný (např. Mo do bionafty ).
Co to udělá s dieselem v kombinaci s grafenem je tady (bohužel tam zas není ta bilance ale nechť to Deadman dopočítá, výchozích údajů je tam dost, podotknu jen že elektrolytický vyvíječe s NaOH dosahujou dneska účinnosti někam k 70% ).
Naposledy editováno 19.11.2024 22:30:32
Ten HHO generátor má fungovat úplně jinak, než tady většina z vás teoretizuje.
Opravdu to elektrolýzou vyrobí plyn, který obsahuje molekuly H a O. To nefunguje jako palivo, ale spíš jako podpalovač. Takže je irelevantní počítat nějakou účinnost cyklu, protože toho HHO se tam v poměru s palivem foukne jen stopové množství.
Princip je takový, že to nepatrné množtví vodíku pomůže zapálit směs ve válci, která shoří rychleji a dokonaleji. Takže se zvýší účinnost.
Praxe je taková, že to může fungovat u nějakého starého, nedokonalého motoru, ale u většiny aut to funguje pouze jako placebo, kdy řidič u auta, které běžně jezdí za 5 litrů, sníží spotřebu ze 7 na 6.
Opravdu to elektrolýzou vyrobí plyn, který obsahuje molekuly H a O. To nefunguje jako palivo, ale spíš jako podpalovač. Takže je irelevantní počítat nějakou účinnost cyklu, protože toho HHO se tam v poměru s palivem foukne jen stopové množství.
Princip je takový, že to nepatrné množtví vodíku pomůže zapálit směs ve válci, která shoří rychleji a dokonaleji. Takže se zvýší účinnost.
Praxe je taková, že to může fungovat u nějakého starého, nedokonalého motoru, ale u většiny aut to funguje pouze jako placebo, kdy řidič u auta, které běžně jezdí za 5 litrů, sníží spotřebu ze 7 na 6.
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Ale na to je toho vodika prilis male mnozstvo, to cely cas tvrdim.
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
Jste mi to tu pěkně popsali. Dík, že jste mi rozšířili obzory.
I kdyby to snížilo spotřebu o litr, tak takový hnus na motorku nedám.
I kdyby to snížilo spotřebu o litr, tak takový hnus na motorku nedám.
1 reakcí na tento příspěvek Co to je Generátor vodíku
jean192 píše: Ale na to je toho vodika prilis male mnozstvo, to cely cas tvrdim.
Ve #23 jsem dával odkazy na ty měření kde se experimentovalo s Mo a grafenem do nafty v koncentracích 25-200ppm - tzn. 0,0025-0,02% (podotýkám že v naftě, v celkovým objemu se vzduchem to bude ještě míň).
Pro jednoduchost - atmosférickej 2L 4V při plně otevřený škrtící klapce, ignorování čerpacích ztrát atd. sežere za minutu přesně tolik směsi kolik má otáček. V reálu to množství bude menší protože se jezdí v režimu částečný zátěže+ty ztráty atd. Při produkci HHO okolo 5-10l/min se ty koncentrace v rozsahu otáček 1500-4000 rpm potom budou motat v podobnejch číslech.
Chtělo by to nějakej experiment kde by se měřil přímo tlaky ve spalovacím prostoru aby se jasně prokázal nebo vyvrátil ten vliv. Ale zatím jsem na nic takovýho nenarazil.
Dneska už se takový senzory dělaj vtipně jako součást zapalovací svíčky.

Chce to chytit majitele tý Kawy a vysvětlit mu ať zainvestuje a dodá výsledky aby jsme měli tady na fóru jasno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
reset servisu na Kawasaki Versys 650 Kawasaki Versys 650, Kawasaki Versys 1000 | Hřib71 | 4 | 17.4.2025 v 10:34 FiZzeR |
Výměna sníženého sedla Kawasaki Versys 650 | NiCKSON | 1 | 12.4.2025 v 22:34 NiCKSON |
Upadený ventil Kawa 650 (er, versys... Kawasaki Versys 650 | ramlik | 8 | 9.4.2025 v 20:51 Kohlstein |
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |