paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Které cestní enduro by jste vybrali
Zdravíčko motorkáři. Mám dotaz a píšu protože nemám potřebné zkušenosti, abych bych schopen vyhodnotit, jelikož mi chybí osobní zkušenost. Fórum jsem si projel a také strávil hodiny na YouTube na recenzích :D .

Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)

řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.

SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.

BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.

Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O , cítím se trochu polámaný co není úplně zábava kdybych chtěl jít za hranice :D. (mám 35 let mimochodem, 185 cm, 82 kg)

Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.

Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.

Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O . a jelikož má scraver 37 kW, tak jsem dodělal řidičák na A :D .

I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám , tady mně spíš aktuálně omezuje budget. Ale když už to jde že můžu investovat něco víc, tak bych si také rád užil možnosti motorky a výkonu který nabízí.

Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.

Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .

Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O . I když ani na tom bych lpět nemusel... když vystřídám víc motorek, tak získám také zkušenost, ale nevím jak se lze v tom finančně rozumně pohybovat, ohledně koupě a prodeje...

A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party

Spousta šťastných kilometrů přeji .

Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
Anketa: Která moto na vše? zábava a komfort, možné delší trasy
SUZUKI V - STROM XT 650, 2016
7%
4
SUZUKI V - STROM XT 650, 2022
59%
32
BMW F700GS, 2013
6%
3
BMW F 800 GS, 2017
22%
12
CB750 Hornet, 2023
6%
3

2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:20 | Nahoru | #1
Kroutici moment je, zjednodusene “vykon v otackach”, tzn. motorka s vysokym krouticim momentem podava svuj vykon v nizsich otackach. Ze vzajemneho pomeru kw/Nm poznas, jestli je motor vysokootackovy (typicky R4) nebo “nizkootackovy” (typicky 1V, V2). Napr. motorka 100kW a 65Nm a 100kW a 100Nm. Prubehy motoru odlisne, vykon stejny, jen ho “najdes jinde”. Ale porad je hlavní velicinou vykon. Tzn. Motorka s 50kW a 160Nm, typicky HD, odevzda veskery vykon v nejnizsich otackach, takze mas pocit, ze to desne jede, ale realne z toho proste vic nez 50kW nevymacknes. Motorka s vykonem 100kW a 80Nm bude mit v nizkych otackach treba 30kW, ve strednich 50kW (uz jsi na tom jako ten Haryk), ale porad mas prostor si uzit ty vyssi a vysokem, kde bude 100kW. Vzdy to musis vnimat v kontextu. Porad jsou to ale nejake univerzalni priklady a kazdy motor je nejak nalazeny od vyrobce a muzes z nej mit jine pocity.

Kdo to nechce zjednodusene, tak Kroutak je vykon deleny soucinem 2*pí*otacky. Neni to rozhodne neco, co si vyrobce jen nejak nastavil prepnutim cudliku nebo jak se mu proste zrovna chce.

Edit: to je od Kolhsteina dobra poznamka. Vyrobce to dokaze obrovsky ovlivnit tim, jake zvoli prevody v prevodovce a jaky pomer sekundarniho pohonu.

Naposledy editováno 02.06.2024 13:23:28

(reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:48 | Nahoru | #2
Animals21> Čau, no, dovolím si oponovať , napísal si že: krouťák je výkon delený otáčkami, ale je to ináč. Výkon je moment krútiaci x otáčky , a nie je to to isté, lebo výkon je iba vypočítaná hodnota. Totiž ten stroj, čo to merá nezmerá výkon, ale iba moment krútiaci.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 13:53 | Nahoru | #3
Animals21>

Motorka s 50kW a 160Nm, typicky HD, odevzda veskery vykon v nejnizsich otackach, takze mas pocit, ze to desne jede, ale realne z toho proste vic nez 50kW nevymacknes. Motorka s vykonem 100kW a 80Nm bude mit v nizkych otackach treba 30kW, ve strednich 50kW (uz jsi na tom jako ten Haryk), ale porad mas prostor si uzit ty vyssi a vysokem, kde bude 100kW.



No slava, uz se nekam dostavame Vzhledem k tomu, ze i ten Haryk z tech cca 56kW je schopny dat 200km/hod , tak kde ze presne vyuziji tech 100kW? Mysleno legalne a i tak s velkym presahem za.

Protoze tech 160Nm vyuzitelnych do 100km/hod nebo 120Nm u jine motorky treba do 150km/hod je mnohem podstatnejsi pro uziti si jizdy at uz solo (nebo ve dvou nalozeny a v kopcich) nez to, ze to jede 200, 250 nebo 300.

A ano, hodne tady zminuji ZX-4RR, protoze na ni se krasne demonstruje nesmyslnost supersportu pro bezny provoz (ano, mel jsem, vim to i bez toho) a zaroven taky stroju s podobnym prubehem.

Proto se tady taky tazatel pta na stroje z uplne jine kategorie a nastesti se asi nepohybuje ve skupine kde ani NT 1100 nestiha (ale to taky neni stroj na "cestovani" v 250km/hod , protoze tam tech 75kW se pak projevi, kdyz to jezdi s nekym kdo ma 120kW a podobne)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom Petr-xmax 6 Včera v 23:58 marna
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom gapen 17 27.4.2025 v 16:59 FOLEY
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS dapa1 18 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X
Držák na telefon Honda CB750 Hornet HondaHornet750 9 21.4.2025 v 18:53 Slzic
Chod přední brzdy na V-stromu Suzuki DL 650 V-Strom Erenaethan 14 13.4.2025 v 10:40 Sifilis

TOPlist