Téma: Které cestní enduro by jste vybrali
1.6.2024 v 15:41
Zdravíčko motorkáři. Mám dotaz a píšu protože nemám potřebné zkušenosti, abych bych schopen vyhodnotit, jelikož mi chybí osobní zkušenost. Fórum jsem si projel a také strávil hodiny na YouTube na recenzích :D .
Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)
řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.
BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.
Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O
, cítím se trochu polámaný co není úplně zábava kdybych chtěl jít za hranice :D. (mám 35 let mimochodem, 185 cm, 82 kg)
Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.
Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.
Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O
. a jelikož má scraver 37 kW, tak jsem dodělal řidičák na A :D .
I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám
, tady mně spíš aktuálně omezuje budget. Ale když už to jde že můžu investovat něco víc, tak bych si také rád užil možnosti motorky a výkonu který nabízí.
Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.
Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .
Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O
. I když ani na tom bych lpět nemusel... když vystřídám víc motorek, tak získám také zkušenost, ale nevím jak se lze v tom finančně rozumně pohybovat, ohledně koupě a prodeje...
A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party
Spousta šťastných kilometrů přeji
.
Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)
řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.
BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.
Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O

Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.
Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.
Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O

I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám

Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.
Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .
Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O

A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party

Spousta šťastných kilometrů přeji

Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
Anketa: Která moto na vše? zábava a komfort, možné delší trasy
SUZUKI V - STROM XT 650, 2016
4
SUZUKI V - STROM XT 650, 2022
32
BMW F700GS, 2013
3
BMW F 800 GS, 2017
12
CB750 Hornet, 2023
3
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Animals21>
No slava, uz se nekam dostavame
Vzhledem k tomu, ze i ten Haryk z tech cca 56kW je schopny dat 200km/hod , tak kde ze presne vyuziji tech 100kW?
Mysleno legalne a i tak s velkym presahem za.
Protoze tech 160Nm vyuzitelnych do 100km/hod nebo 120Nm u jine motorky treba do 150km/hod je mnohem podstatnejsi pro uziti si jizdy at uz solo (nebo ve dvou nalozeny a v kopcich) nez to, ze to jede 200, 250 nebo 300.
A ano, hodne tady zminuji ZX-4RR, protoze na ni se krasne demonstruje nesmyslnost supersportu pro bezny provoz (ano, mel jsem, vim to i bez toho) a zaroven taky stroju s podobnym prubehem.
Proto se tady taky tazatel pta na stroje z uplne jine kategorie a nastesti se asi nepohybuje ve skupine kde ani NT 1100 nestiha (ale to taky neni stroj na "cestovani" v 250km/hod , protoze tam tech 75kW se pak projevi, kdyz to jezdi s nekym kdo ma 120kW a podobne)
Motorka s 50kW a 160Nm, typicky HD, odevzda veskery vykon v nejnizsich otackach, takze mas pocit, ze to desne jede, ale realne z toho proste vic nez 50kW nevymacknes. Motorka s vykonem 100kW a 80Nm bude mit v nizkych otackach treba 30kW, ve strednich 50kW (uz jsi na tom jako ten Haryk), ale porad mas prostor si uzit ty vyssi a vysokem, kde bude 100kW.
No slava, uz se nekam dostavame


Protoze tech 160Nm vyuzitelnych do 100km/hod nebo 120Nm u jine motorky treba do 150km/hod je mnohem podstatnejsi pro uziti si jizdy at uz solo (nebo ve dvou nalozeny a v kopcich) nez to, ze to jede 200, 250 nebo 300.
A ano, hodne tady zminuji ZX-4RR, protoze na ni se krasne demonstruje nesmyslnost supersportu pro bezny provoz (ano, mel jsem, vim to i bez toho) a zaroven taky stroju s podobnym prubehem.
Proto se tady taky tazatel pta na stroje z uplne jine kategorie a nastesti se asi nepohybuje ve skupine kde ani NT 1100 nestiha (ale to taky neni stroj na "cestovani" v 250km/hod , protoze tam tech 75kW se pak projevi, kdyz to jezdi s nekym kdo ma 120kW a podobne)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie> Já ten výkon 150PS reálně využívám třeba při napojování na dálnici. Jsem v napojovacím pruhu kam najíždím z benzínky, vedle auto. Na dvojku otočím plynem, roztáhnu jí na 150 a auto co jelo vedle, tak zmizí. V klidu si v pravém odřadím na 6 a jedu furt těch 150. Komfortně, pohodově s úsměvem. Samozřejmě se dá na dálnici najet bezpečně i s motorkou co má 20 koní. To nerozporuji. Ptal jsi se, kde se ten výkon dá reálně využít. Já ho využívám třeba takhle. Ne k pravidelnému ježdění vysokými rychlostmi, ale pro maximální zrychlení v rychlostech okolo legálních. A taky třeba nemusím podřazovat o dva tři kvalty, když chci předjet na kratším úseku.
Naposledy editováno 02.06.2024 14:39:53
Naposledy editováno 02.06.2024 14:39:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie> Evidentně ty knížky, kterých jsi přečetl tuny, byly nanejvýš z oboru dialektiky:
Tvůj problém je, že fyzika se ti dalekým obloukem vyhnula, takže do té diskuse vnášíš blbosti.
přiblížit se pravému poznání tím, že účastníci diskuse si navzájem vyvracejí nesprávná, neobhajitelná mínění.
Tvůj problém je, že fyzika se ti dalekým obloukem vyhnula, takže do té diskuse vnášíš blbosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom | Petr-xmax | 6 | Včera v 23:58 marna |
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom | gapen | 17 | 27.4.2025 v 16:59 FOLEY |
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS | dapa1 | 18 | 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X |
Držák na telefon Honda CB750 Hornet | HondaHornet750 | 9 | 21.4.2025 v 18:53 Slzic |
Chod přední brzdy na V-stromu Suzuki DL 650 V-Strom | Erenaethan | 14 | 13.4.2025 v 10:40 Sifilis |