Už se Vám to někdy stalo?
Jediné, co mě napadlo je použít nouzové vypínací tlačítko (nazává to tak Honda v manuálu), které se normálně nepoužívá. Je to na řídítkách u startovacího tlačítka, u Hond které jsem měl.
Motorkář na Jesenicku marně bojoval se zaseklým plynem, narazil do pokáceného stromu
https://www.novinky....neho-stromu-40467025
Naposledy editováno 08.04.2024 14:54:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Ano automat si při plném plynu podřazuje do otáček s nejvyšším výkonem.
U starých aut je volič převodovky elektromechanicky blokovaný proti "vyřazení" za jízdy (pokud to není 40 let stará vykopávka, tak to mechanické táhlo stejně ovládá jen parkovací západku), u novějších převodovek jsou to jen elektronická tlačítka pro řídící jednotku. Takže prostě nevyřadíš.
U normálních automatů je táhlem od voliče blokovaná spínačka, aby z ní nešel vytáhnout klíček, pokud není volič v parkovací poloze. Motor ale klíčkem vypnout jde kdykoliv. Nevím jestli u některých automatů není voličem blokované i vypnutí motoru, měl jsem automat jen v jednom autě. Každopádně v novějších autech je elektrika bezklíčková (spínačka tam není vůbec, nebo jen vysílá zprávy do řídících jednotek), vše je trvale napájené i když je auto zaparkované, není jak ho mechanicky vypnout. Vše je elektronické a softwarové.
Už zde byly úspěšné výzkumné pokusy auto hacknout a na dálku ovládat proti vůli řidiče.
Ještě zajímavější to musí být v elektromobilu, který má silný motor a slabé brzdy, protože se počítá s tím, že brzdí převážně rekuperací.
V novém moderním autě, abych si dobastlil nouzový vypínač něčeho pro pohon klíčového. Např takový ten na provázek, jako mají krosky/čtyřkolky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Ovšem v autě, kde mám automat také, nouzový vypínač ani klíček nemám, tak by to byl s vypnutím motoru větší problém.
Ovšem je také fakt, že motorku která jede motorem na plný výkon, musíš ubrzdit hlavně zadní brzdou, jinak by to nemohlo dopadnout dobře.
Respektive nesmí se zablokovat přední brzda, pokud je zadní kolo pořád v pohybu.
Z toho vyplývá, že je to na motorce bez ABS neřešitelé, ať už je součet brzdného účinku obou brzd jaký chce.
Proti tomu auto je na tom z tohoto hlediska daleko lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Proč by jako za jízdy nešel v automatu zařadit neutrál?
Zkoušel jsi to? Já jo.
...víš jaké brzdy má Tesla? Slabé?
Naposledy editováno 11.04.2024 12:33:16