globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2024 v 12:13 | Nahoru | #1

Enky píše: budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A

Našlápnuto máš zostra. 300tis na motorku, plus výbava pro sebe ......
Trošku uber, alespoň pro letošní sezónu. V klidu si dodělej plné Á-čko, a začal bych jinak

Enky píše: nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Letošní sezónu pojmi jako testovací. Sebe, motorek, vybavení i servisu.
MT-03 ta starší 660ccm(neplést s novější 300ccm se stejným názvem) je naháč který snese i nějakou tu polňačku když bude sucho. Výfuky má na boku a pod sedlem, takže když to někde položíš prd se stane. O tom si můžou dnešní nová endura nechat jen zdát. Jezdit můžeš hned, je to A2. (Pro rejpaly, než začnou prudit proč tahle a né jiná, protože má Yamaha servis u baráku a plánuje u Yamahy zůstat.) Koupíš ji za 1/2 ceny co XT660Z Tenere která má stejný motor, ale podvozkem je samozřejmě T700 blíž. Pro startovací sezónu ti ale udělá stejnou službu a na podzim se snadněji prodá.

Za další, testneš si jak to chodí v tom Yamaha servisu co máš u baráku tím že si tam necháš udělat předsezóní servis MT-03 (ventily, olej, chladící kapalinu, brzdovku), řetězovku(bude-li potřeba), .... Dáš řeč, zjistíš jak to tam chodí... (a s papírem ze servisu se ta motorka na podzim lépe prodá)

Během roku, až si doděláš plné A-čko, si tu T700 na den půjčíš. Vezmeš s sebou kamoše s GS800, pojezdíš na T700, uděláte výměnu strojů, stejnou trasu si oba projedete znovu na vyměněných motorkách, zhodnotíte plusy a mínusy obou motorek. Ten samý test si můžete udělat i s Tuaregem.

Jezdit s motorkou na lehko a s nabalenou na týdenní výlet je docela rozdíl. Najednou je těžiště jinde než obvykle, jinak brzdí, s nabalenou motorkou to zalomcuje když foukne vítr nebo když tě předjede rychlejší auto.... Líp se ti jede s báglem na sedadle spolujezdce, nebo v brašnách vedle zadního kola? Nevíš, a chceš kupovat výbavu k nové motorce!

Postupně si pořídíš výstroj už s výhledem k novému stroji. Klidně začni v kanadách, svařovacích rukavicích a staré helmě. Testni jestli se ti dobře jezdí v helmě s kšiltem nebo radši bez něj. Boty vysoké endurácké, 3/4, nebo kotníkové? Bunda jedna - celoroční universál ve které se v létě potíš jak dvéře od chlíva i když z ní máš vytaženou zateplovací vložku. Nebo radši jednu letní a druhou teplejší, částečně nepromokavou na jaro a podzim?

Tohle všechno za sezonu vychytáš. Testneš si výlet s nabalenou motorkou s půjčenýma brašnama od kamoše vs. věcma na tandemu, atd.... A na podzim, nebo příští rok na jaře, si koupíš novou T700 za posezóní výprodejovou cenu. Nebo taky ne a bude to třeba Guzzi V85 TT, neboTuareg 600.
Před tak velkým rozhodnutím jako je koupě nové motorky za 300tis. je potřeba si ji pořádně zkusit. Jí i konkurenci. Né nakoukat testovací videa a projet se 5km kolem motoshopu.

Enky píše: . Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech?

CF Moto je sračka jako každá jiná čína, QJ Motor, atd..... Viděl jsi někdy takovou masírku video-testů od KTM, Triumpha, nebo Japonců? Proč to asi dělají? Budeš rád když čína přežije dva roky a co pak? Koupil by jsi si ty dva roky jetou čínu? Znáš někoho kdo si koupil dva roky jetou čínu? Tak nevymýšlej blbosti!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

26.3.2024 v 12:59 | Nahoru | #2

bazin. píše: ... je sračka jako každá jiná čína



A co evropské značky s asijskými motory? BMW, KTM, Triumph. Sračky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

26.3.2024 v 13:53 | Nahoru | #3
bazin.> tak oni tu čínskou sračku nabízej s 5 letou zárukou, že.
Nepatřím k zastáncům čínských motorek, ale chce to být objektivní a vycházet z toho, co je známo a ne před tím zavírat oči a kydat hnůj, protože čína.
A zrovna o CF moto už se něco málo ví, jako např tady

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

27.3.2024 v 15:16 | Nahoru | #4
bazin.> Z veľkej časti s Tvojim príspevkom súhlasím. Naozaj treba vyberať motorku tak, aby sa dala za podobnú cenu i predať, inými slovami, nebude jej klesať hodnota, teda za predpokladu, že s ňou niekde nepraštíš. To znamená nie novú, pretože vtedy stratí na hodnote najviac, a nie čínu, pretože sa bude zle predávať kvôli predsudkom o jej kvalite. Ak sem príde niekto vysvetľovať, ako sú to len predsudky a v skutočnosti je čína super, plače na nesprávnom hrobe. Na mojom názore nezáleží. Musíš o tom presvedčiť potenciálnych kupcov - a v tom Ti nejaký týpek z fóre nepomôže. Ak ich nepresvedčíš, budeš na tom tratiť. Chceš to?

Na druhej strane tá motorka nemusí byť žiadne delo. Áno, 600-ky ako Strom alebo Tenere majú horšie odpruženie než 890 Adv R alebo Tiger 900, ale budeš naozaj ten prvý rok lietať tak, že by Ti vadilo, že po odskoku od kameňa Ti to rozhodí motorku? Sotva. Nehovoriac o tom, že ak budeš jazdiť po poľných cestách, to žiaden náročný terén nie je a pokiaľ máš ochranu motora proti odletujúcim kameňom, obvykle to pôjde na čomkoľvek. Ak má kamarát veľké GS, tak asi extra enduro jazdiť nebude a aj tak ako začiatočník si moc netrúfneš. Za mňa sú napríklad spomínaný Strom (650) a Tenere (aj staršia 660, jednoválec) celkom dobrou voľbou, trochu sa vyjazdíš a zistíš, čo bude pre Teba najlepšie. Oboje sú to veľmi priemerné motorky, dobrých vlastností nemajú toľko, vynikajúcich ešte menej, ale to isté sa dá povedať aj o vadách.

Akurát teda výstroj si kúp - najdôležitejšie zo všetkého sú asi boty a helma. Keď necháš nohu pod motorkou v nejakých teniskách, život plný radosti Ťa nečaká. A to nemusíš nijak lietať. Áno, nemusíš hneď kupovať Gaerne, stačí aj nejaká lacnejšia značka, ale nesnažil by som sa to okašľať.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 Včera v 23:13 goffy
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 63 Včera v 18:35 Deadman
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 72 30.4.2024 v 18:55 Animals21


TOPlist