globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

5 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2024 v 23:11 | Nahoru | #1
Super, pozrieš si také video a máš jasno, vieš čo si máš kúpiť.

Potom príde krutá realita, a a prebudenie, pretože tá mašina akosi nebude chcieť tak jazdiť ako na
videu. A problém nebude v mašine, ale inde.
Pretože 98% jazdcov toto nedá. Si pozri tachometer, málokedy ide cez 30km/h a na to potrebuješ 800cc mašinu? Na ľahkej by tam šiel 50-60 km/h. Proste Ťa nepustí podvozok. Dáš lepší podvozok, posunieš rýchlosť o 20-30 km/h a si zase tam, kde si bol.
Viem o čom hovorím, mám T7 a jazdím off. A narovinu bez hanby priznám, že sú úseky kde na bicykli si to pustím v offe 60 a na T7 ani náhodou. Kto by tú rozbehnutú kravu ubrzdil a preskočiť kamene to nevie.

Čiže ak nie sú reálne skúsenosti s jazdou v offe a si myslíš že WR je super stroj do offu, lebo má lepší podvozok, a budeš jazdiť podobne, tak jedine ak sa voláš Tarres.
Načo ti je vačšia nádrž ak budeš jazdiť v EU. Ja dám na T7 400km na nádrž - normálnym tempom. Málo? Však max 30-50km máš benzínku. Ak ideš dialnicu 160km/h tankuješ každých 150km. V kazachstane je to iné, uznávam.

A ak si na Balkáne hodinu jazdy od civilizácie, tak isto si to budeš takto púštať, si to teda rozmyšlíš, ak uvažuješ normálne. Lebo gravitácia je sviňa, a čím ťažšia mašina, tým radšej sa váľa po zemi. A ešte ťažšie sa dvíha. Len treba byť s tým v pohode, že to zahodíš o zem a nie raz za výjazd.

Tuareg okrem motora je vo všetkom trošku lepší ako T7 podľa mňa. T7 mi príde zase odolnejšia na zahadzovanie do poľa.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

26.3.2024 v 00:06 | Nahoru | #2
temor> dobře ty

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

26.3.2024 v 06:06 | Nahoru | #3
temor>

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2024 v 07:11 | Nahoru | #4
temor> No vsak prave. Chce jezdit s bandou na GS a dalky a realny teren nikdy nejezdil a evidentne ani neplanuje. K tomu mu je specializovane lehke enduro na nic/ T7 muze byt nebo nemusi v terenu lepsi nez VStrom 800, ale zalezi stejne na jezdci. Na cem bude zalezet pro nej je prostor na te motorce, jeji pohodlnost, kryti od vetru a dalsi veci pri cestach. Tam se T7 nebo Tuareg bez uprav nechyta.

Ale jak na zavolanou to zrovna vcera taky nekdo resil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2024 v 08:38 | Nahoru | #5
temor> Výborný komentář
já mám taky T7 základní verzi a přál bych si aby Yamaha přišla s Tenere 450, protože T7 mi pořád přijde na cesty mimo asfalt velká, těžká a neohrabaná. Jasně že jsou rozdíly, pěknou šotolinou se dá svištět pěkně, ale jakmile přijdou na řadu koleje, výjezdy, sypký podloží, bláto, tak jde radost z offu dolů.
A nemusíš být úplně Tarres, aby sis pak T7 užil, stačí když jsi Adam Riemann, tomu to jde taky kurva pěkně
A na CF 450 MT jsem dost zvědavej, takže ji půjdu rozhodně očíhnout.

Enky>možná Ti tam chybí nový TA 750, který je z nich asi nejmíň off, ale možná by Ti to vadit vůbec nemuselo. A než starší 800 GS (měl jsem), koukal bych po CRF 1000.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

26.3.2024 v 19:33 | Nahoru | #6
temor> Taková technická poznámka: ten jeho tachometr je v mílích, takže to není 30 km/h ale nějakých 45... No ale to je jen takové upřesnění.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 64 Dnes v 13:41 uko_ješita
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 Včera v 23:13 goffy
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 72 30.4.2024 v 18:55 Animals21


TOPlist