bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventilové podložky
16.3.2024 v 18:57
Měl bych dotaz na zkušené: jak se může stát, že nejslabší ventilová vymezovací podložka je stále příliš silná?
Upřesním situaci: Provádím servis na motoru GS550MZ (1981), musel jsem rozebrat celý vršek kvůli přetěsnění (tzn. hlava a blok válců šel dolů). Po složení jsem měřil ventilové vůle a na jednom ventilu (1. válec, výfukový ventil) jsem nedostal do "spáry" nejslabší spárovou měrku 0,02 mm, takže pokud tam nějaká vůle je, tak menší než 0,02 mm. Není tam co špatně složit nebo nasadit, je to celkem blbuvzdorné, ale když jsem kvůli seřízení vůlí zjišťoval tloušťky stávajících podložek, na daném ventilu je nejslabší, jaká lze sehnat, tj. 2,15 mm. Předepsaná vůle na všech ventilech je 0,03 až 0,08 mm. Setkal se s tímto někdo, případně jak to řešit? Respektive jak je vůbec možné, že toto vzniklo? A taky jak zjistit, jestli tam nějaká vůle je nebo jestli vačka stále tlačí na podložku?

1 reakcí na tento příspěvek Ventilové podložky

16.3.2024 v 19:03 | Nahoru | #1
Už se stalo víckrát, že si lidi to zdvihátko ventilu špatně složili. Kdyby to fakt bylo složené dobře, ventilová podložka se dá dobrousit.

Ventilové podložky

16.3.2024 v 19:13 | Nahoru | #2
Mohlo se zaklepat ventilove sedlo do hlavy, ventil se dá taky zkrátit na driku nejlépe na soustruhu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové podložky

16.3.2024 v 19:14 | Nahoru | #3
Beranidlo> Tady ale není co špatně složit. Spíš nechápu, jak k tomuto může dojít. Jediné, co mě napadá, je možnost toho, že někdo přede mnou repasoval sedla ventilů, čímž pak to zdvihátko mohlo teoreticky "povyskočit" výš, ale netuším, jestli je to možné.

(reakce na) Ventilové podložky

16.3.2024 v 19:21 | Nahoru | #4
MEK0TA> za tu dobu se v tom vrtal kde kdo, takze tam klidne muze byt nejaka lidová tovritovost. Vule se za provozu meni tim, ze se deformují nebo opotrebovavaji zúčastněné dily, proto se to kontroluje - a kdyz motor ma za sebou narocnej a dlouhej zivot muzou byt ty dily uz tak opotrebene, ze to standardníma podlozkama dohonit nejde.

Ventilové podložky

16.3.2024 v 19:33 | Nahoru | #5
Takže řešení je nejspíš přebroušení podložky na slabší. Vzhledem k tomu, že nevím o kolik slabší podložku budu potřebovat, abych dosáhl dané vůle, nechce se mi riskovat zkracování ventilu, abych tomu náhodou nenasadil korunu.

1 reakcí na tento příspěvek Ventilové podložky

17.3.2024 v 07:27 | Nahoru | #6
Je to kombinácia opotrebeného sedla aj ventilu.
Možno by to vyriešil aj nový ventil, ale najlacnejšia cesta je obrúsenie podložky

Ventilové podložky

17.3.2024 v 08:27 | Nahoru | #7
Čau, ja som mal GS 750. Všetky diely po demontáži boli krivé ako vrtuľa. Zlož to prebehni , nechal vychladnúť dotiahni hlavu podľa manuálu a zmeraj zas.

(reakce na) Ventilové podložky

17.3.2024 v 16:29 | Nahoru | #8
Děkuji všem za věcné připomínky. Napadlo mě pohledat podložky na jinou motorku se stejným průměrem a objevil jsem, vyrábí se od 2,00 mm. Jak dorazí, vyzkouším, po zprovoznění přeměřím a uvidím, jestli si to ještě nějak sedne.

1 reakcí na tento příspěvek Ventilové podložky

17.3.2024 v 16:51 | Nahoru | #9
Zkus podložkou nebo zdvihatkem zatočit, jestli to půjde máš tam vůli 0,00-0,02 mm

(reakce na) Ventilové podložky

17.3.2024 v 18:46 | Nahoru | #10
geloš> To jde, ale vzhledem k tomu, že tam je dost oleje, myslím si, že by šlo otočit i kdyby tam byl malý tlak od vačky (bez vůle).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedostupné díly GS550M Suzuki GS 550 MEK0TA 7 24.3.2023 v 22:19 combust
Kluzáky předních vidlic Suzuki GS 550 Juze 1 28.1.2020 v 05:53 milor
suzuki GS 550 T Suzuki GS 550 Radimol 2 17.6.2019 v 22:57 Radimol
Zapalovani-kladivka Suzuki GS 550 červ66 6 18.4.2018 v 09:35 Maxipes_Fík
Po vytočení a následném zavření ply... Suzuki GS 550 MirekBT1100 13 12.4.2018 v 17:51 gagtoy


TOPlist