globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě
13.3.2024 v 13:20
Ahoj všem šlapkám,

chtěl bych poprosit o technickou radu, pokud s ní má někdo zkušenost. Koupil jsem Plyn Plyn s tím, že při jízdě se z motoru ozývá jakési kvílení. Přirovnal bych to k meluzíně. Objevuje se to vždy v momentě, kdy se zařadí rychlost a na motorce se jede, se zvyšujícími otáčkami se kvílení zesiluje, ale nakonec ve vysokých otáčkách zmizí. Myslel jsem, že to budou dělat nějaká ložiska v převodovce, protože dokud je motor nastartovaný na neutrál, ani při přidávání plynu do vysokých otáček se zvuk neprojevuje. Jakmile se ale zařadí rychlost při vymáčknuté spojce, jemně je tento zvuk slyšet, ale nejvíce zesílí při té jízdě. Rozebral jsem tedy motor a vyměnil všechna ložiska v karterech (kliková, ložiska os převodovky, ložisko primáru, ložisko, ve kterém je usazena osa se spojkovým košem atd.). Žádné viditelné známky, že by se někde něco o něco dřelo/brousilo jsem nezaznamenal. Motku jsem složil, ale závada stále trvá. Jediné, co se vyřešilo, že ztichla převodová ložiska při běhu na neutrál, která hrozně šrotila. Měl by nějako nějaký tip, lépe zkušenost s tímhle problémem a jeho řešením?

Díky a ať to šlape.

1 reakcí na tento příspěvek Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě

13.3.2024 v 15:29 | Nahoru | #1
Může to začít kvílet, až převod začne přenášet nějaké síly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě

13.3.2024 v 17:34 | Nahoru | #2
Krautkopf> Úvaha to není úplně špatná, ale kde by ta vůle konkrétně měla být? Primární ozubené kolo je nasazené na tisícihranu kliky. To otáčí spojkovým košem, který je nasazený na dvou jehlových ložiscích (14 - vlevo nahoře) přes tisícihran do hřídele první části soustavy ozubených kol převodovky. Je pravda, že ta jehlová ložiska jsem neměnil, ale nemyslím, že ten zvuk pochází z nich. Na této hřídeli žádná radiální vůle není, nepatrná axiální vůle ano, nicméně nic zásadního bych řekl. Hřídel, na které je nasazený spojkový koš, je pak v obou částech karteru zasazena v ložiscích. Stejně tak druhá část převodovky, kde je hřídel zasazená po obou stranách také v ložiscích a ústí ven zakončená ozubeným kolem pro sekundární převod. Jen připomínám, že všechna tato ložiska v karterech jsou nová. Jediné, co ještě není nové, jsou dvoje jehlová ložiska (půlená - 10 a 14) a jehlové ložisko v druhé soustavě (20), která jsou pod ozubenými koly, ale také nevěřím, že to dělají ony. Pak už mě napadá jen ojnice na klice, ale ta byla taktéž bez vůle.



Naposledy editováno 15.03.2024 06:42:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - repas př... Gas Gas TXT 300 Thomsonson 0 13.3.2024 v 12:47 Thomsonson
Trial jablonec, Železný brod Gas Gas TXT 300 tuzer 4 6.10.2023 v 10:07 Kohlstein
Které moto ? Gas Gas TXT 300, Sherco 300 ST MartinGro 2 10.10.2017 v 11:30 PetrS
Gas Gas TXT 300 Nestartuje Gas Gas TXT 300 Malej_Ignor 9 20.2.2015 v 17:08 b.o.b.a.n.


TOPlist