bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph TR7T Tiger Trail
10.3.2024 v 16:40
Matně si vybavuji, že když se tahle fotka objevila někdy v r. 1981 v minisalonu na zadní straně Světa motorů, štítivě jsme odvraceli pohled, jestli je toto opravdu možné, prezentovat deset starou motorku. Nepomohl ani špatný tisk, který z originál žluté udělal spíš slonovou kost.

Beznadějný konec ...

Triumph TR7T Tiger Trail

10.3.2024 v 16:42 | Nahoru | #1
Přitom aktuální článek našeho pana kolegy, který se nemáme možnost přečíst, to prezentuje kapku jinak:

Nadějný začátek: Triumph TR7T Tiger Trail

Německé GS je jedním z modelů, u kterého přívlastek legendární opravdu sedí a možná vás překvapí, že na úplném začátku mu dělala vážnou konkurenci sedmsetpadesátka Triumph. Jenže tehdy se anglická továrna topila v dluzích, lepila úvěr úvěrem a zatímco na R80 G/S čekala hvězdná kariéra, TR7T upadl v zapomnění.



Tak jak to tedy bylo?

Triumph TR7T Tiger Trail

10.3.2024 v 16:50 | Nahoru | #2
Napovědět může článek kolegy Červeného nebo to, co se píše na wikipedii .
Počet 180 vyrobených kusů rozhodně neohromí. Musela to být hodně špatná motorka.

Triumph TR7T Tiger Trail

10.3.2024 v 17:11 | Nahoru | #3
Chtěl bych si jeden koupit, ale asi už mi to uteklo ...

Triumph TR7T Tiger Trail

10.3.2024 v 20:15 | Nahoru | #4
Trochu mě odrazují dobové testy. Těžká kráva, které se nechce zatáčet.

Triumph TR7T Tiger Trail

10.3.2024 v 20:26 | Nahoru | #5
Zadní pérování nic moc, snad jen na silnici. Ale francouzští fripperies (dnešními slovy frikulíni?) to měli mít stejně jen na parádu ve stylu Steve McQueen. Spolujezdec nežádoucí, výfuk by mu upálil nohu.

Triumph TR7T Tiger Trail

10.3.2024 v 20:41 | Nahoru | #6
V testu tvrdili, že motor nebyl olejnička, navzdory očekávání. Dá se tomu věřit? Velká paráda ten pravý budík s kontrolkama a spínačkou.

Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 20:56 | Nahoru | #7
A máme tu druhý test. Tentokrát už měl Tiger pár tisíc na tachu (pár = 2), ale těžko říct, jestli to byl zmetek od výroby nebo během těch kilometrů tak sešel. A přestože se snažili držet se naléhání výrobce, aby za nic na světě nepsali o Triumphu špatně, už titulek článku by se dal vyložit, že ten stroj je jaksi pozadu, možná i odpadlík, snad ne dokonce odpad ...



Naposledy editováno 11.03.2024 21:43:06

Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 20:57 | Nahoru | #8

Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 21:18 | Nahoru | #9
Dnes už je asi zbytečné rozebírat použité pneumatiky Avon Mudplugger. Zatímco u BMW nechali vyvinout Metzeler Enduro pro jejich R80 G/S, Britové vzali téměř trialové gumy, které pro tak těžkou motorku nebyly stavěné. Výsledkem byla relativně dobrá použitelnost na rovných polních a šotolinových cestách, vše při tlaku pouhých 1,25 atm. Ovšem hluk a nestabilita na asfaltu nedovolovaly dosáhnout víc, než nějakých 100 - 110 km/h na rovině (za značného vlnění) a v zatáčkách už se muselo rovnou jak s příslovečným hnojem ... Do toho vibrace od vytočeného motoru (kvůli krátkému převodu), dým z výfuku (žralo to litr na 1000 km). Zbytek byly maličkosti - uklepané dráty k zadnímu světlu, které se klepalo i se zadním blatníkem, vršek motoru od oleje, kapku nepohodlné sedlo.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 21:22 | Nahoru | #10
Je to zjevně křáp, ale líbí se mi.

Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 21:31 | Nahoru | #11
V terénu se se projevila nízká světlá výška, když výfuk a boční stojan zachytávaly snad za všechno, co trčelo ze země. Stejně jako v dřívějším testu - těžká kráva, které se nechce zatáčet. Málem to tehdy odskákal turista jménem Julian Spart, který usedl do trávy příliš blízko cesty.

Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 21:40 | Nahoru | #12
Resumé - jako levnější alternativa k BMW R80 G/S nebyl Triumph zas až tak levný na to, jako láci nabízel. Láci nabízeli Japonci, ovšem v kvalitě, o jaké si mohli nechat v Triumphu zdát. BMW byl silniční stroj s tomu odpovídajícími terénními schopnostmi, Japonci (XT500, XL400, XL500) lehký univerzál a Triumph obludný dual-sport, neschopný nikde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 21:49 | Nahoru | #13

Sema píše: Je to zjevně křáp, ale líbí se mi.


Jak by asi v Británii pojmenovali životní styl, známý u nás jako jawení? Triumfalismus? (cituji: vítězoslavné chování vyznívající tak, aby ponížilo poražené)

(reakce na) Triumph TR7T Tiger Trail

11.3.2024 v 22:41 | Nahoru | #14
Kohlstein> Hmm, říct, že jsem cestou do Alp triumfoval by mohlo být dost zavádějící.

Triumph TR7T Tiger Trail

12.3.2024 v 07:42 | Nahoru | #15
Čau vospolok, ten Triumph je krásny, žltý. Paráda, mne sa páči. Je to riadna frajerina.

Triumph TR7T Tiger Trail

12.3.2024 v 11:41 | Nahoru | #16
Tady je článek o této motorce: https://www.motorka...ger-trail-50729.html

Triumph TR7T Tiger Trail

12.3.2024 v 22:59 | Nahoru | #17
Dobová úpravička, i když asi ne všechno lze označit za povedené. Výfuk vrchem (stejně, jako když jsme my upravovali Jawy a čezety pro "cross") vzbuzoval obavy, co nastane, když mezi zemí a dvoumetrákovou motorkou zůstane noha. Ke všemu to ještě byly prázdné megafony, trestající vše živé v okruhu míle nesnesitelným rachotem.

Triumph TR7T Tiger Trail

12.3.2024 v 23:18 | Nahoru | #18
Ostatní už byla opravdová vylepšení. Písty pro vyšší kompresi a vačky, jaké se používaly u silničních modelů, chladič oleje. Halogen Cibié. Zvětšená světlost, pevnější ráfky, opravdové terénní gumy. Přední vidlice se vyšším zdvihem (z původních 6 palců na 8 palců, tj. cca 200 mm), vzadu skloněné tlumiče s nastavitelným horním uchytem, což umožnilo zvětšit zdvih kola z 5,5 palce taky na 7 - 8 palců). Lepší přední brzdič a uprava na štítu zadní brzdy pro zlepšení průchodnosti. Snímač tlaku oleje byl ale na ráně pořád. Za zmínku stojí dnes už neznámá věc, pečlivé ohřívání "hustého" oleje SAE 40 před vyjetím.

2 reakcí na tento příspěvek Triumph TR7T Tiger Trail

13.3.2024 v 11:25 | Nahoru | #19
Kup si Enfielda

(reakce na) Triumph TR7T Tiger Trail

13.3.2024 v 19:31 | Nahoru | #20
Pedl> Mne neošálíš! Vždyť to není ani staré, ani britské, ani enduro, ani Triumph. Jenom to má žlutou barvu.
Tohle je pravá britská kvalita, Meriden Factory brochure photo:

(reakce na) Triumph TR7T Tiger Trail

13.3.2024 v 19:34 | Nahoru | #21
Pedl> ... a ani to RE nic nevyhrálo!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist