globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje
29.2.2024 v 18:08
Zdar,
dělal jste někdo samo-domo dekarbonizaci motoru pomocí volně prodejných kitů?

(Teď už) moje Suzuki GS500E má nalítaných kolem 85 000km a bere si údajně víc oleje, než je i na vzducháč zdrávo. Kolik přesně netuším, motorku jsem teď na jaře koupil od slečny, která na ní seděla všehovšudy 5x a dle jejích slov s tím nic nenajela. Motorku jsem koupil a dovezl s tím, že stejně ještě čekám na papíry, tak si ju doo té doby hodím do kupy.

Dneska jsem vyndal svíčky, ty už to mají dávno za sebou, ale navíc jsem při letmém pohledu do obou válců zjistil, že je tam karbonu až až. Zítra mi přijde barometr, tak poměřím tlaky a uvidíme, jak jsou na tom kroužky a ventily.

Zkoušel někdo sadu na dekarbonizaci? Má to vůbec smysl? Našel jsem jenom tenkle kit: "BG 6900 KIT dekarbonizace pro 4-taktní motocykly 3x100 ml". Byl by vhodný pro moje GSo? Co tak vím, složky se lijou stejně pouze do oleje, tak by na to karbec/vstřik snad nemusel mít takovej vliv, ale rád si nechám poradit.

Díkec!

Naposledy editováno 29.02.2024 18:08:20

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

29.2.2024 v 19:34 | Nahoru | #1
A kolik doléváš oleje třeba na 500 km ??

Kouří to z výfuku hodně??

Tyhle motory, zvláště s mnoha kilometry, rády berou olej přes gufera ventilů...

Se sadou na dekarbonizaci zkušenost nemám, ale stejně se domnívám, že ti to moc lidí nedoporučí...

Hlavně tam dávej olej co tam má přijít...

Pěknou sezónu

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

29.2.2024 v 19:49 | Nahoru | #2
Záleží co si od té dekarbonizace slibuješ. Osobně postrádám smysl, obzvláště když se jedná o přísadu do oleje. Karbon uvnitř motoru jsem viděl asi třikrát, ale ani jednou v motoru motorky. Je teda teoreticky možné, že je karbon v drážkách pístních kroužků, ale to by znamenalo nekvalitní olej nebo dlouhé intervaly výměny. Spotřebu oleje řeší výměna pístních kroužků, gufer ventilů nebo rovnou GO. Většina ale nakoupí zásobu hustšího oleje a hlídá hladinku

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

29.2.2024 v 20:50 | Nahoru | #3
Co se týče tvého případu, tak ti neporadím, zkušenost s tímto přípravkem v moto nemám, ale používám toto v autě a mohu potvrdit, že to funguje. Každé ráno se při startu ozvalo zarachtání ventilových rozvodů, po použití BG je vše zase jak má být. Kolega používá BG i do paliva v autě, zmizely výpadky vstřikovače a zklidnil se chod motoru.
Takže za mě spokojenost.


Naposledy editováno 29.02.2024 20:55:14

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

29.2.2024 v 21:20 | Nahoru | #4
V autech to funguje dobře, výplach do teplého oleje, 45 min. na volnoběh vylít a nový olej + přísada..Dává se i infuze do sání povolí to i přidírající se ventily ve vodítkách odkarbonuje talířky i spalováky..Je to funkční ale ne vše spásné..Jako prevence 100% U moto v zásadě dávám Antimu za pravdu.. Ovalita válců, volné vodítka gufera, potažmo stěráky..U těch moto je problém mokrá spojka, která s příměsí těchto mazadel může pak klóhat

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 08:11 | Nahoru | #5
U GS je spotřeba oleje celkem běžná, pokud je to už hodně, je potřeba vyměnit píst s kroužkama a změřit ovalitu, vymačkávaj se drážky v pístu kde sedí kroužky a to fakt žádnou dekarbonizací neopravíš, samozřejmě je dobrý udělat i hlavu.. pokud schodíš vanu, tak tam stopro bude krásně čisto, prostě ti karbonuje ve spalováku olej co jde nahoru.. Pohledej na netu je dost témat o tomhle..

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 08:49 | Nahoru | #6
Ja jen dodam, ze tohle je takovy to zacatecnicky nadseni. GS500 je motorka za par korun na nauceni, za cenu generalky mas dve dalsi a stejne ji do roka a do dne prodas a koupis neco vetsiho. Vymen olej, olejovy filtr, vzduchovy filtr a kdyz chces tak i ty svicky a jezdi a hlidej hladinu oleje. Mnohem vic uzitku nez se stourat v motoru udela, kdyz si na to poridis novy pneumatiky..

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 08:51 | Nahoru | #7
Presneee. Nalij tam 20w50 a jezdi

e: a nezapomen vymenit i ten vzduchac.

Naposledy editováno 01.03.2024 08:55:11

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 13:15 | Nahoru | #8
Za mně vyhozené.penize, pořádná generálka motoru a máš klid

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 17:17 | Nahoru | #9
Myslím že provádět dekarbonizaci není úplně ideální. Může se uvolnit i to co nechceš a pokud se ti kousek dostane do válce tak si může pěkně poškodit stěny válce a pak to bude žrát olej.
Kdysi jsem si trochu stěžoval u mechanika na klepání v autě a ten mi poradil. Hlavně nekupuj žádné svinstvo se zázračným účinkem... použij lepší benzín, výměn olej (třeba 2x krátce po sobě) a ono se to vyčistí samo a pomalu. A měl pravdu, po pár tisíci km (1-2) žádné klepání a motor běžel hladce.
Nevím jak je staré to GSo, ale pokud mluvíš o vstřikování tak určitě zvládne 98 -100 oktan, nebo na Eurooilu bez eko sraček.

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 17:23 | Nahoru | #10




Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

1.3.2024 v 23:42 | Nahoru | #11
Dneska jsem meřil tlaky: levej válec cca 120 PSI, pravej slaných 70 PSI. Podle servisního manuálu by měli být kolem 140 PSI, 114 je limit. Nedalo mi to, sundal jsem ventilový víko a když už jsem byl v tom, šla dolů i hlava a blok. Kroužky zapečené ani nijak poničené nejsou, vůle poměřím zítra. Blok vypadá dobře, na ventilech a pístech je ale dost karbonu. Budu objednávat sadu těsnění, takže gufera ventilů udělám určitě, ale co s těma kroužkama? Hrabat se v motoru mě baví, jenom ty zkušenosti zatím tolik nejsou a na netu se bohužel nedá dohledat úplně všechno, co bych potřeboval vědět.

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

2.3.2024 v 07:42 | Nahoru | #12
No, a kit od BG máš vyřešený. Proč používáš anglickou jednotku tlaku? Měření ti řekne víc. Pokud budou válce v toleranci, stačí je nechat lehce přehonovat pro obnovení "kresby". Pokud budou v toleranci písty, kup nový kroužky. V případě větších vůli tě čeká výbrus, nebo se můžeš tvářit že je to všechno cajk

Naposledy editováno 02.03.2024 07:43:04

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

2.3.2024 v 07:49 | Nahoru | #13
A pred zpetnou montazi hlavy ji nech na brusce srovnat a doufej, ze se ti pri utahovani sroubu na moment neprotoci v bloku... Spotrebu oleje asi stejne nevyresis, ale zase se neco naucis

1 reakcí na tento příspěvek Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

2.3.2024 v 11:05 | Nahoru | #14
Dělal sem tenhle motor kamaradovi. Hlavu dolu a nové stírací kroužky a nové gufera ventilů. Po repasi spotřeba oleje 0,2 na 1000km

Naposledy editováno 02.03.2024 11:06:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

3.3.2024 v 00:47 | Nahoru | #15

kokoška. píše: Dělal sem tenhle motor kamaradovi. Hlavu dolu a nové stírací kroužky a nové gufera ventilů. Po repasi spotřeba oleje 0,2 na 1000km

To si sedne

(reakce na) Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

3.3.2024 v 09:06 | Nahoru | #16
KAWAHAB> je to 7 let, a zatím stále stejný

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

3.3.2024 v 13:24 | Nahoru | #17
Vzhledem k tomu, ze si to uz rozdelal, tak kup novy pistni krouzky (ja bych koupil komplet) a hotovo. Pak to bude zrat prd. U auta sem to udelal po ruznych kouzelnych vodickach taky a z 1l oleje na 250km bylo 0,5 l na vymenu (tj 10tkm).

2 reakcí na tento příspěvek Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

4.3.2024 v 13:01 | Nahoru | #18
Tak jsem zase pokročil, kroužky, písty, válce jsou poměřený, všechno vypadá v toleranci. Při hlubším ohledání to ale vypadá, že se to kdysi pravděpodobně někomu (asi) hryzlo (dole na pravým válci je kus uštípnutýho bloku), takže evidentně dělal jak písty, tak kroužky, tak možná i válec novej. Inženýr ale pak podle mě použil starý těsnění, protože bylo všechno oblepený silikonem a těsněni mezi válcem a spodní cástí motoru uplně chybělo :). Tím pádem podle mě určitě nedělal ani gufera ventilů. Teď čekám na těsnění, pak je všechny vyměním, složím to a uvidíme. Zároveň jsem si ale všiml, když jsem si zalil ventily benzinem a fouknul si do sacích a výfukových kanálů vzduch kompresorem, že oba sací ventily netěsní, ale ten s horší kompresí netěsní signifikantně víc. Jak se mi povede pujčit si svorku ne ventily, stáhnu to a pokud to půjde, zalapuju je. To by mohl být problém komprese, že? Zároveň pořád bojuju s tím karbonem, zkoušel jsem čistič brzd, benzín, čistič EGRů,… Nic nefunguje. S jinou chemií si nejsem moc jistej, protože by sice mohl pustit karbon, ale s tím naleptat i hliník a moc bych si nepomohl :/.

Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

4.3.2024 v 13:04 | Nahoru | #19
Na EGR ventil pekne fungoval krtek Zkus krtka

(reakce na) Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

4.3.2024 v 14:29 | Nahoru | #20

Phabbyg píše: T Zároveň jsem si ale všiml, když jsem si zalil ventily benzinem a fouknul si do sacích a výfukových kanálů vzduch kompresorem, že oba sací ventily netěsní, ale ten s horší kompresí netěsní signifikantně víc.


Když pustíš do sání 0,6 MPa, tak ten tlak působí na ventil průměru 38 mm (v sedle) silou skoro 700 N. Ventilové pružiny mívají při zavřeném ventilu předpětí se zhruba poloviční silou a nemůžou udržet ventil v sedle zavřený.

(reakce na) Dekarbonizace motoru - Kit od BG - funguje

4.3.2024 v 22:50 | Nahoru | #21
Phabbyg : Kecat Ti do toho nemá smysl, jen zvaž jestli nebude jednoduší zanést hlavu s vačkama do strojní dílny.. 1) tam srovnají na magnetce dosedací plochu hlavy..2)zjistí radiální vůli dříků ve vodítkách - následně přelisují a vystruží ať už k novým či starým ventilům - podle toho jak budou zaklepané talířky do sedel 3) přelapují nebo přebrousí sedla a do nich ventily, nové gufera. 4) pak to sklapnou s vačkama a dají patřičné podložky nad ventily... Je s tím opruz proto že se stává že na podbroušeném sedle či talířku ventil více zapadne, a musí se odbrušovat z vršku dříku aby se vlezl na produkční rozměry vymezovacích podložek..Tudíž vícekrát rozdělat změřit a složit.. Jen stroze pro představu uvádím do čeho se pouštíš. Ono to pak skáče a to je jenom vrch.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 32 Včera v 21:30 Kohlstein
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 20 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist