bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koho považujete za začatečnika
17.2.2024 v 13:32
Koho považujete za začatečníka? Tema začatečník je tu plná prdel. Ale kdo to vlastne je ? A dokedy? diki za názor,ono podla poznamok pri masinach ze neni vhodna pro zacatecniky


Naposledy editováno 17.02.2024 18:23:10

1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

21.2.2024 v 06:22 | Nahoru | #91
Mňojo> "zkušený začátečník"
krokoš> konečník je ten, čo predal aj poslednú motorku, lebo môže ísť akurát tak do riti

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

21.2.2024 v 11:32 | Nahoru | #92
Destroyer>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 06:23 | Nahoru | #93
[quote=crestik]FJRPEPA> ale klesne. Sám si to můžeš vyzkoušet, kdy si poskakuješ na sedatku a když je motorka dole, šlápneš na brzdu. Motorka zůstane dole. Je to přece opak toho, když přidáváš a kyvka se roztahuje od sedla. Tady máš další video, ale s kolem


No video je pěkný, ale něco jinýho je v provozu.
Jedu na motorce 100 km/h šlápnu na zadní brzdu a celá váha motorky včetně mě tj., 300 kg. se začne tlačit kupředu, takže zatěžuje přední kolo a odlehčuje zadní kolo. Při akceleraci obráceně , váha se tlačí dozadu, odlehčuje se předek, zatěžuje zadek.

Ale nechci se hádat, jen tak nějak uvažuji.

Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 08:17 | Nahoru | #94
škoda, že rozeznáváš jen síly dopředu a dozadu. Jestli fyzice nevěříš, namontuj si k zadní kyvce kameru, nebo vyzkoušej, co jsem popsal. V provozu je to to uplně stejné, jako na místě, protože to vychází ze stavby rámu. Prostě při šlápnutí na zadní brzdu jde zadek motorky dolů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 08:25 | Nahoru | #95
FJRPEPA> Uvazujes blbe. Respektive neuplne. Kdyby to fungovalo tak, jak uvazujes, delalo by se stoppie tak, ze bys hamtnul na zadni brzdu . Ve skutecnosti na motorku pusobi dve sily (ono jich je mnohem vic, ale dve jsou ty hlavni) - jedna ti taha za zadek motorky dozadu (brzdeni zadni brzdou), druha ti tlaci motorku dopredu (setrvacnost). Diky rozdilnemu pusobisti tech sil, si motorka kecne k zemi - predkem i zadkem.

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 09:05 | Nahoru | #96
Medved> No vidíš jsi jedinej, kterej mi to dokázal logicky vysvětlit.
I když to stoppie by šlo asi těžko udělat, když se přední kolo furt točí.

Naposledy editováno 22.02.2024 10:02:21

1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 12:26 | Nahoru | #97
Tipuji, že začátečník je ten, kdo neovládá motorku v minimální rychlosti a v kriizových situacích. Takže někdo jako já, ale já už motorku deset let nemám. Nicméně, zase se na ní plánuji vrátit, jelikož jsem vždy jezdil jednu sezónu a zase z toho na rok či dva slezl a nenaučil se nikdy pořádně základy:( Takže asi věčný začátečník:)

1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 13:48 | Nahoru | #98
tvl, tady zas dostala fyzika na prdel

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 14:14 | Nahoru | #99
[quote=JohnnyS08]tvl, tady zas dostala fyzika na prdel [/quote

Když něco nakousneš, tak to dokonči.

1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

22.2.2024 v 14:29 | Nahoru | #100
Pamatuju si, jak mi před lety kámoš říkal, že nejnebezpečnější období je kolem těch 5-10tis najetých km, že máš pocit, jak už to strašně umíš, ale zároveň nemáš moc zautomatizovaných pohybů, takže v krizovce neumíš reagovat. Myslím, že je to zhruba pravda.

No jo, chtěl jsem set taky vyjádřit k tomuhle tématu

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

25.2.2024 v 15:03 | Nahoru | #101

Losky píše: Tipuji, že začátečník je ten, kdo neovládá motorku v minimální rychlosti a v kriizových situacích. Takže někdo jako já, ale já už motorku deset let nemám. Nicméně, zase se na ní plánuji vrátit, jelikož jsem vždy jezdil jednu sezónu a zase z toho na rok či dva slezl a nenaučil se nikdy pořádně základy:( Takže asi věčný začátečník:)



Kloboucek dolu.

Koho považujete za začatečnika

26.2.2024 v 20:08 | Nahoru | #102
Pokud tě v serpentýnách podělá avie, tak to jsi ještě začátečník

1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 10:35 | Nahoru | #103
bych to viděl tak, že začátečník je ten, kdo nemá na plexi nalepený mouchy

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 10:41 | Nahoru | #104
FaktNeníCoŘešit> A kdyz na mne zadne pres kapoty nejdou?

1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 10:45 | Nahoru | #105
Spíš ten, kdo ve městě zdržuje provoz... ale podle mě je nejdůležitější umět poznat, co si kdy můžeš dovolit a co ne. Zkrátka nedělat (aspoň v provozu) věci, kterými si nejseš jistý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 10:47 | Nahoru | #106
WildOne> problem je, ze cim vetsi blb tim jistejsi si je svym jednanim ....

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 10:51 | Nahoru | #107
assassin> jsi zly ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 11:06 | Nahoru | #108

Animals21 píše: Pamatuju si, jak mi před lety kámoš říkal, že nejnebezpečnější období je kolem těch 5-10tis najetých km, že máš pocit, jak už to strašně umíš, ale zároveň nemáš moc zautomatizovaných pohybů, takže v krizovce neumíš reagovat. Myslím, že je to zhruba pravda.

No jo, chtěl jsem set taky vyjádřit k tomuhle tématu



Presne... Ja bych rekl, ze ten kdo se uz nelekne v krizovce a misto panikareni a spatneho rozhodnuti udela to co by mel....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 22:48 | Nahoru | #109

Medved píše: ... Diky rozdilnemu pusobisti tech sil, si motorka kecne k zemi - predkem i zadkem.


Myslím, že to bude spíš proto, že když dupnu na zadní brzdu, tak se kyvka "přikousne" k točícímu se kolu -- setrvačníku. Setrvačník chce pokračovat v točení (zákon zachování momentu hybnosti), jenže už se nemůže točit kolem svého středu, protože je teď napevno spojené s kyvkou, tak vezme kyvku s sebou a pootočí se i s ní kolem jejího ložiska. Nemá to nic společného se silou, která "tahá motorku dozadu", je to čistě věc točícího se kola. Proto to taky funguje i na tom videu, kde mají kolo postavené vzhůru kolama. Kdyby motorka visela ve vzduchu, tak by se při prudkém zaseknutí zadní brzdy přitáhlo kolo nahoru.

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

28.2.2024 v 23:40 | Nahoru | #110

oioi01 píše: Presne... Ja bych rekl, ze ten kdo se uz nelekne v krizovce a misto panikareni a spatneho rozhodnuti udela to co by mel....



Zkracene, vyresi to pridanim plynu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 00:01 | Nahoru | #111
Snowball> Zajimave by bylo vzit treba to kolo, vymenit kola za lyze a na zadni lyzi pridelat brzdu (dejme tomu nejaky hrot)

Pokud je to jak rika medved, chovala by se takova vec pri brzdeni na snehu stejne jako motorka, podle tve teorie nejspis ne, neni tam zadny setrvacnik co by s tim otacel…

Naposledy editováno 29.02.2024 00:02:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 06:56 | Nahoru | #112

assassin píše: Snowball> Zajimave by bylo vzit treba to kolo, vymenit kola za lyze a na zadni lyzi pridelat brzdu (dejme tomu nejaky hrot)

Pokud je to jak rika medved, chovala by se takova vec pri brzdeni na snehu stejne jako motorka, podle tve teorie nejspis ne, neni tam zadny setrvacnik co by s tim otacel…



ono by stacilo zadni kolo zablokovat at se netoci, akorat to chvili udrzet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 10:43 | Nahoru | #113

Stev píše: ono by stacilo zadni kolo zablokovat at se netoci, akorat to chvili udrzet



když zatáhneš ruční brzdu( uvažuji že ti nahradí lyži) a bude se zkoušet rozjíždět tak ti auto klesne na zadek taky... To snížení zadku nebude dělat setrvačná síla kola, i když v tom bude taky hrát roly, ale spíš délka kyvné vidlice a míst kde síly působí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 10:51 | Nahoru | #114
Dawe-Rc> no ale to je to co prave stev pise. to auto s ruckou je dobrej priklad na vyvraceni toho, ze jde o setrvacnost rotujiciho kola, ale nebude to tak fungovat u vsech aut...

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 11:00 | Nahoru | #115
Snowball> nemuzes zacit vysvetlovat fyziku od momentu sily a setrvacnych ucinku nekomu, kdo nema uplne jasno v Newtonovych zakonech. Takovemu cloveku musis dat priklad, ktery pochopi.

2 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 11:18 | Nahoru | #116
Potopení zadku při pokusu o rozjezd se zataženou ručkou je podle mě úplně jiná situace a úplně jiné síly než zadupnutí zadní brzdy za jízdy. Tam to bude tak, že poháněná přední kola mají snahu se pootočit dopředu vůči karoserii, ale nemůžou (leda by prohrábly), a tak se karoserie pootočí vůči kolům (aspoň o ten kousek, co ji zadní pružiny pustí). Jako když vezmu autíčko-hračku na vysílačku za poháněná kola a někdo na vysílačce zmáčkne joystick dopředu. Celé autíčko se mi protočí v rukách, když se nemůžou točit kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 11:24 | Nahoru | #117
assassin> pokud nebudeme počítat starýho citroena, ktery měl ručku ve předu a dnešní elektro przdy tak by to mělo sedět u každýho. Nenapadá mě auto, které by to tak nemělo.. Muselo by mít konstrukčně udělané obráceně zavěšení zadní nápravy. Přiznám s, že nevím jak to má více prvková náprava, ale ta se myslím moc na zadek nedává když je pouze přední náhon.. Jde o to, že bod otáčení je před kolem.

teď uvaha Pokud si představím že uložení kyvné vidlice je nad osou zadního kola tak rozdíl mi dělá rameno na které působím silou která pohybuje motorkou dopředu. Uložení kyvné vidlice je v momentě kdy mi stojí zadní kolo jediné místo kde se tato síla může projevit tak dojde k pootočení kyvky a tím ponoření do karoserie.. Snad jsem to popsal tak a by to bylo pochopeno))

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 11:29 | Nahoru | #118
Snowball> To by se ti autíčko postavilo "na přední"-odlhečil zadek. V tomhle případě hrají roli třecí síly lyže (kolo) vs podklad...

e: kecám, mám to pomotaný

Naposledy editováno 29.02.2024 12:01:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 11:53 | Nahoru | #119
Dawe-Rc> viceprvek je na vetsine modernich drazsich aut ... ale jeho kinematiku z hlavy odhadnout nedokazu. moje volvo se pri zatazene ele rucce a pokusu o rozjeti neponoruje, jestli si dobre pamatuju...

ale treba klasickej lichobeznik nebo pevna naprava na listovych perech rozhodne nekejvou kolem nejake osy pred napravou... akorat teda me nenapad zadna predokolka s timhle setupem...

jo a jeste detail, myslis ze nejaky auto ma ty ramena vzadu ukotvena v karoserii nad osou kola?

kazdopadne kdyz tak sleduju diskuzi s reakci na moment na kolech, tak muj priklad s odpruzenym snowbikem je lepsi

Naposledy editováno 29.02.2024 12:01:05

(reakce na) Koho považujete za začatečnika

29.2.2024 v 12:09 | Nahoru | #120

Snowball píše: Potopení zadku při pokusu o rozjezd se zataženou ručkou je podle mě úplně jiná situace a úplně jiné síly než zadupnutí zadní brzdy za jízdy. Tam to bude tak, že poháněná přední kola mají snahu se pootočit dopředu vůči karoserii, ale nemůžou (leda by prohrábly), a tak se karoserie pootočí vůči kolům (aspoň o ten kousek, co ji zadní pružiny pustí). Jako když vezmu autíčko-hračku na vysílačku za poháněná kola a někdo na vysílačce zmáčkne joystick dopředu. Celé autíčko se mi protočí v rukách, když se nemůžou točit kola.



obavam se, ze v obou pripadech jde o stejnou situaci. v obou pripadech uvazujes pohyb karoserie/motorky jako reakci na moment kola. jen v jednom pripade beres kroutici moment motoru a podruhe setrvacny moment kola ...

muzes zkusit "rozebrat" ten odpruzeny snowbike...

jinak teda kdyz se vratim k puvodnimu modelu "zadupnuti zadni brzdy"tak by to znamenalo, ze motorka s lehcim zadnim kolem se ponori mene nez motorka s tezkym kolem ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist