chtěl bych si ujasnit všechny výhody a nevýhody toho, jestli na motorku namontovat klasickou 12V zásuvku a nebo místo ní USB dvouzásuvku.
Doteď jsem na cestách nabíjel mobil a foťák a kromě toho jsem ještě mohl nabít čelovku, protože všechny 3 věci jsem měl na USB konektor. Takže logicky by USB dvouzásuvka měla být pro mě lepší.
Ale jsou tu dvě ALE:
1. může se stát, že se vestavěná zásuvka USB pokazí? Pokud je zásuvka 12V a pokazí se JEN ten adaptér z 12V na USB, tak ten se dá koupit na ktejaké benzínce nebo v obchodě a hladký průběh výletu tak není ohrožen (vybitým mobilem a vybitým foťákem)
2. klasická zásuvka má vyšší napětí, 12V. Nebudu potřebovat na něco těch 12V? (oproti 5V v USB). Např. mám teď pneumatiky s dušemi, budu potřebovat náhradní duši, montážní páky a nějaký kompresor? Nebo jsou funkční kompresory i na USB?
Nebo napadá někoho nějaká další věc, na kterou bych potřeboval 12V?
Nebo jakékoliv plus a mínus pro jednu z těchto dvou možností?
díky za názor
---
PS: Ještě doplním info, na TransAlpu 750 mám ještě pod sedlem USB-C zásuvku a natáhl jsem si 2 metrový kabel, došáhne k řidítkům, nebo do tankbagu. Takže pro nabíjení dvou mobilů současně bych stejně musel mít druhý kabel "od přístrojovky", ať už tam bude jakákoliv zásuvka.
3 reakcí na tento příspěvek zásuvka 12V nebo USB
1. 12V zásuvka nic nežere, může být trvale pod napětím i na odstavené motorce.
2. Na 12V zásuvce se nemá co pokazit, když do ní nateče voda.
3. USB špunt se dělá s různými výkony, jedno nebo dvouportový.
4. Připojíš ho jen když potřebuješ.
5. Když už ti zmokne a/nebo chcípne, nový je za pár korun na každé benzínce.
6. Do zapalovačové zásuvky se dá píchnou i něco jiného, co na USB nechodí.
7. Přes zapalovačovou zásuvku se motorka dá v zimě nabíjet, pokud tam nemáš moc malou pojistku.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zásuvka 12V nebo USB
já osobně bych to řešil tak, že v prostoru řidítek si vyvedu spínané USB zásuvky v kombinaci 1x USB-A (5V) kvůli zpětné kompatibilitě na cokoliv a 1x USB-C (vyšší napětí, výkon alespoň těch 15W nebo kolik). A někde vespod, pod sedlem v kufru, já nevím kde bych si vyvedl běžnou 12V zásuvku s 10A pojistkou klidně natvrdo z baterky a bude se dát přes to i nabíjet
Deadman píše: Za mě je optimální 12V zapalovačová zásuvka + do ní USB špunt.
1. 12V zásuvka nic nežere, může být trvale pod napětím i na odstavené motorce.
2. Na 12V zásuvce se nemá co pokazit, když do ní nateče voda.
3. USB špunt se dělá s různými výkony, jedno nebo dvouportový.
4. Připojíš ho jen když potřebuješ.
5. Když už ti zmokne a/nebo chcípne, nový je za pár korun na každé benzínce.
6. Do zapalovačové zásuvky se dá píchnou i něco jiného, co na USB nechodí.
7. Přes zapalovačovou zásuvku se motorka dá v zimě nabíjet, pokud tam nemáš moc malou pojistku.
Přesně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zásuvka 12V nebo USB
Deadman píše: Za mě je optimální 12V zapalovačová zásuvka + do ní USB špunt.
1. 12V zásuvka nic nežere, může být trvale pod napětím i na odstavené motorce.
2. Na 12V zásuvce se nemá co pokazit, když do ní nateče voda.
3. USB špunt se dělá s různými výkony, jedno nebo dvouportový.
4. Připojíš ho jen když potřebuješ.
5. Když už ti zmokne a/nebo chcípne, nový je za pár korun na každé benzínce.
6. Do zapalovačové zásuvky se dá píchnou i něco jiného, co na USB nechodí.
7. Přes zapalovačovou zásuvku se motorka dá v zimě nabíjet, pokud tam nemáš moc malou pojistku.
Nemám co dodat. Proto mám na motorce zdířku 12V a USB špunt nebo voltmetr vozím v příslušenství a zapichuju podle potřeby.
A třeba cestovní varnou konvici jsem v USB verzi nikdy neviděl, jen na 12V