globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zásuvka 12V nebo USB
 
4.2.2024 v 14:24
Ahoj,
chtěl bych si ujasnit všechny výhody a nevýhody toho, jestli na motorku namontovat klasickou 12V zásuvku a nebo místo ní USB dvouzásuvku.

Doteď jsem na cestách nabíjel mobil a foťák a kromě toho jsem ještě mohl nabít čelovku, protože všechny 3 věci jsem měl na USB konektor. Takže logicky by USB dvouzásuvka měla být pro mě lepší.

Ale jsou tu dvě ALE:
1. může se stát, že se vestavěná zásuvka USB pokazí? Pokud je zásuvka 12V a pokazí se JEN ten adaptér z 12V na USB, tak ten se dá koupit na ktejaké benzínce nebo v obchodě a hladký průběh výletu tak není ohrožen (vybitým mobilem a vybitým foťákem)
2. klasická zásuvka má vyšší napětí, 12V. Nebudu potřebovat na něco těch 12V? (oproti 5V v USB). Např. mám teď pneumatiky s dušemi, budu potřebovat náhradní duši, montážní páky a nějaký kompresor? Nebo jsou funkční kompresory i na USB?

Nebo napadá někoho nějaká další věc, na kterou bych potřeboval 12V?

Nebo jakékoliv plus a mínus pro jednu z těchto dvou možností?

díky za názor

---

PS: Ještě doplním info, na TransAlpu 750 mám ještě pod sedlem USB-C zásuvku a natáhl jsem si 2 metrový kabel, došáhne k řidítkům, nebo do tankbagu. Takže pro nabíjení dvou mobilů současně bych stejně musel mít druhý kabel "od přístrojovky", ať už tam bude jakákoliv zásuvka.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zásuvka 12V nebo USB

4.2.2024 v 17:32 | Nahoru | #1
Deadman> může ale nastat jeden problém a to ten, že USB špunt (to označení se mi líbí) se bude za jízdy vibracemi v zásuvce vrtět a odpojovat.
já osobně bych to řešil tak, že v prostoru řidítek si vyvedu spínané USB zásuvky v kombinaci 1x USB-A (5V) kvůli zpětné kompatibilitě na cokoliv a 1x USB-C (vyšší napětí, výkon alespoň těch 15W nebo kolik). A někde vespod, pod sedlem v kufru, já nevím kde bych si vyvedl běžnou 12V zásuvku s 10A pojistkou klidně natvrdo z baterky a bude se dát přes to i nabíjet

(reakce na) zásuvka 12V nebo USB

4.2.2024 v 17:59 | Nahoru | #2
Johny_Servis> Jasně, některý USB špunt drží velmi slabě, některý velmi pevně. Některé jsou tak nepovedené, že nejdou zastrčit tak aby byl spolehlivý kontakt a potřebují trochu zabrousit plast. Záleží na mechanickém provedení konkrétního špuntu.

(reakce na) zásuvka 12V nebo USB

4.2.2024 v 19:20 | Nahoru | #3

Johny_Servis píše: Deadman>
já osobně bych to řešil tak, že v prostoru řidítek si vyvedu spínané USB zásuvky...



Já jsem se právě kvůli možnosti dobíjet při vypnutém motoru rozhodl pro klasický vypínač (respektive mám to přes spínané + a pod sedlem vypínač pro přemostění relé při vyp. motoru...)

(reakce na) zásuvka 12V nebo USB

4.2.2024 v 20:38 | Nahoru | #4
Johny_Servis> proti vrteniu a vybraciam sa pouzivaju tzv din zasuvky, su mensie a maju na konci klik system, pouzivam 3 roky a ok https://www.motoobc...ie-odpojenie-p58193/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist