globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu
Víte někdo, jak jsou rozdělené kategorie motocyklů ve Švýcarsku a Rakousku? Jestli 125 mají nějak omezený výkon nebo rychlost? Vím, že v Německu je kategorie Lehký motocykl (neznám parametry).

Jedná se mi o to, proč švýcarský model Honda CA má vyšší hladinu v plovákové komoře a jehlu jen s prvním zářezem, a rakouský model chudší směs.

Snažím se pochopit, proč motor JC24 (1995-1996) má psaný menší výkon než JC26 (1997-2000). JC24 měl plíšek na ventilu plováku a větší trysku (0,98 oproti 0,95) než JC26, sériově.

Naposledy editováno 20.01.2024 15:43:36

Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2024 v 15:51 | Nahoru | #1
spíše bych hledal důvod v emisních předpisech.. hlavně u Švýcarů.

1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 16:18 | Nahoru | #2
Co je na tom víc k chápání, že v té době platily v každé zemi jiné limity výkonu, rychlosti a emisí, takže bylo jiné nastavení karburátoru?

(reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 16:33 | Nahoru | #3
MungoJerry> protože to je docela složitá kombinace. Mám jc24, ale nemám plíšek na jehle, ale trysku větší. Tak chci vědět co které kombinace dělají, protože v dílenských příručkách a podobně jsou rozporuplné informace.

Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 16:39 | Nahoru | #4
Na francouzském Technickém listě je psaný výkon pro JC24 7,8 kW. Obvykle se uvádí JC24 8,0 kW, JC26 8,1 kW, ale je v tom zmatek.

Naposledy editováno 20.01.2024 16:41:59

1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2024 v 17:03 | Nahoru | #5
a není to výkon podle jiné normy nebo metodiky měření?

(reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 19:07 | Nahoru | #6
karavanista> u toho francouzského výkonu to je možné. Ale těch 8,0 a 8,1 asi je opravdu jinak, protože je jiný kroutící moment (9,0 a 9,1 Nm) a jinak karburátor. A jiné označení motoru.

Naposledy editováno 20.01.2024 19:09:11

2 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 19:08 | Nahoru | #7
Hlavně nechápu, proč je při větším výkonu menší tryska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 20:40 | Nahoru | #8
Silničan> To je princip karburátoru.
A taky ta tryska není jediná součástka, která určuje bohatost směsi.

(reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

20.1.2024 v 21:28 | Nahoru | #9
Kohlstein> měl jsem za to, že větší tryska dává víc benzínu. Seřízení bohatosti udávají u obou motorů stejně 1 a 7/8, pro švýcary 1 a 3/4.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

Skvělá odpověď, děkuji! 21.1.2024 v 07:12 | Nahoru | #10

Silničan píše: Hlavně nechápu, proč je při větším výkonu menší tryska.



Čau, ono veľkosť trysky závisí od konštrukcie filtru. Teda, pravdu povediac , ja som sa týmto zaoberal naposledy, keď som jazdil na Jawe 350 - 634 toku pána 1979-83. Tam som si všimol, že niektoré motorky mali v saní takú vložku , vraj to bolo kvôli zníženiu hluk v saní. Tak tie mali hlavnú trysku 98. Tie bez tej vložky ju mali 112. my , v rámci tuningu sme tam dávali trysku 120 a sanie sa upravilo, aby tam šlo viac vzduchu.

PS: podľa mňa, sedliacky povedané , viac benzínu+viac vzduchu=ideš rýchlejšie. Viac benzínu+menej vzduchu=zasereš sviečku. A na záver, menej benzínu+viac vzduchu = ideš rýchlejšie, ale zadreš.

Sedliacky opísaná činnosť karbecu. V prvej tretine zmes riadi výrez na šúpatku, v druhej tretine poloha šúpatka a ihly, v poslednej tretine otáčok veľkosť trysky.

Naposledy editováno 21.01.2024 07:24:25

(reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

21.1.2024 v 08:28 | Nahoru | #11
krokoš> zajímavé. A když jsi dal větší trysku a vyndal vložku, usazoval jsi jehlu na jiný zářez? Já mám předepsáno třetí zářez (od shora), ale v servisu mi jí dal na pátý a motorka jezdí hezky.

Naposledy editováno 21.01.2024 08:32:38

Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

Skvělá odpověď, děkuji! 21.1.2024 v 12:02 | Nahoru | #12
Čau, keď je viac vzduchu, tak musí byť aj viac benzínu, keď je ihla vyššie tak je viac benzínu. Keby sme sa tomu venovali do detailov, tak by si menil trysky aj podľa ročného obdobia a podľa nadmorskej výšky. Keď som robil crsky Hondy CR 250 tak sa karbec ladil podľa nadmorskej výšky, kde sa jazdí. Bolo to v manuály. Dokonca, keď som jazdil cross roku pána cca 1980 tak som mal ku každému karbecu sadu trysiek. Boli po tri voľnobežné a aj hlavné. V tých karbecoch boli také isté ako v škodovkách. Myslím tým závit.

1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

Skvělá odpověď, děkuji! 21.1.2024 v 18:16 | Nahoru | #13
Svycari mivali u spousty motorek pro jejich trh jiny dily nebo nastaveni karburatoru - prave kvuli vetsi prumerny nadmorsky vysce. S nastupem vstrikovanim tahle potreba uz nebyla..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

21.1.2024 v 18:43 | Nahoru | #14
Slávek-TDM> To je fakt, že tam můžou být v půměru o 500 metrů výš, než třeba Němci.
Pak taky ve Švýcarsku na zkušebně mohli naměřit 7,5 a když to přepočetli na hladinu moře, bylo z toho 8.

(reakce na) Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku, Rakousku a Německu

21.1.2024 v 22:52 | Nahoru | #15
Kohlstein> no spis bych rekl, ze vyrobci museli kvuli zmene v nastaveni karbce projit znova homologaci a zrovna to tak nejak vyslo. Nebo by bylo divny, ze vykon je pri pouziti ruznych trysek stejnej, tak si to trochu upravili bulharskou konstantou Co ja vim... Ale je mi to fuk, faktem zustava, ze pro nektery zeme byly trysky a nastaveni karburatoru jiny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
AltmanMoto - zkušenosti Honda CA 125 Rebel rob456 10 23.3.2024 v 14:29 H-D82
Výměna výfuku u Hondy Rebela CA125 Honda CA 125 Rebel attimoto 16 24.12.2023 v 11:34 RunDr
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan
Honda rebel chcípne po ustřelení z ... Honda Rebel 125, Honda CA 125 Rebel Danda01 11 4.7.2023 v 19:24 Danda01
Počet rychlostí Honda CA 125 Rebel Martin03CZ 8 3.9.2021 v 05:49 kafeacigaro


TOPlist