bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků
3.7.2023 v 10:45
Zdravím, potřeboval bych poradit. Pár měsíců zpět jsem si koupil nepojízdného rebela na opravu, ale ukázalo se že je v mnohem horším stavu než se předpokládalo. Teď bych potřeboval radu co s ním může být. Motorka bez sytiče nastartuje, a nějak se drží na volnoběh, ale jakmile přidám plyn tak se otáčky skoro vubec nezvednou, motorka si ustřelí z výfuků a chcípne. Prosím, fakt si s tím už nevím rady.

Naposledy editováno 11.09.2023 20:27:03

1 reakcí na tento příspěvek Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 11:30 | Nahoru | #1
Jestli studena motorka startuje i bez sytice, tak se nekdo vrtal v karburatoru. Tam je nastesti jednoduchej Keihin, takze bych ho vyndal, zkontroloval a vratil do tovarniho nastaveni.

Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 12:45 | Nahoru | #2
jojo. pokud se zrepasuje karburátor, nastaví do originálního nastavení a je v pořádku (a těsná) příruba + výfuk a ventily nastavené, tak to snad musí jet i kdyby na chleba nebylo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 13:43 | Nahoru | #3
Slávek-TDM> jelikož se to všechno teprva učim a jsem úplnej amatér, tak tomu uplně extra nerozumim. Kupoval jsem do toho karburátor z jinýho rebela (ten novej má najeto polovinu co můj) ale moc jsem nepochopil jak ho dát do toho klasickýho nastavení. Dá se někde zjistit jak byl naštelovanej original?

Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 14:18 | Nahoru | #4
Zdar, stáhni si servisní manuál, mrkni tady na motorkarich, nedival jsem se jestli tu je a tam jsou napsaný základní hodnoty, jaké má mít. Tím se myslí hlavně seřízovaci šroubky, počítá se to od zasroubovani, že povoluješ o určené otáčky. dotáhnout jemně ne na prase, pak zničíš konusy a bude to k hovnu. a čistota je základ. a kdybys to rozebral, tak opatrně až budeš skládat zpět, ať si to neponičíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 14:23 | Nahoru | #5
Danda01> Tam není nic moc co seřizovat. Zkontrolovat plovák jestli zavírá ventil při 14mm (nebo 12.5 - což měly modely pro švajc a rakousko), bohatost směsi šroubem na 1 a 3/4 otáčky ven a z boku je nastavení volnoběhu kterým se to má nastavit na 1400rpm. Jinak je to daný velikostí trysek a jehlou (to najdeš v těch manuálech jak zmiňuje rg).
E: jehla na třetí zářez zvrchu

Naposledy editováno 03.07.2023 14:32:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 17:45 | Nahoru | #6
combust> bohatost je na 1 a tři čtvrtě otáčky, volnoběh taky nastavenej, jehla na třetím zářezu, před tím než jsem přehodil tu jehlu, tak motorka se sytičem chytla ale hned co se přidal trochu plyn si ustřelila plameny a chcípla. Potom co jsem dal jehlu na třetí zářez motorka ani nechytla.

1 reakcí na tento příspěvek Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 17:52 | Nahoru | #7
Hele na start se syticem bez plynu nema poloha jehly v zarezu zadnej vliv. Budes tam mit jeste jinej problem. Svicka je nova a spravna?

(reakce na) Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

3.7.2023 v 17:54 | Nahoru | #8
Slávek-TDM> svíčky jsou obě nový, a měly by být správný.

Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

4.7.2023 v 07:21 | Nahoru | #9
vyčisti pořádně karbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

4.7.2023 v 09:44 | Nahoru | #10
Danda01> Jestliže to startuje studený bez sytiče tak to znamená že směs při startu - což by mělo bejt se zavřeným plynem - je bohatá (jestli to navíc kouří černě tak je to jasný). To může být buď vysoká hladina (přelavující se ventil, špatný nastavení plováku), špatná tryska (někdo to mohl pomotat a prohodit hlavní a volnoběžnou, protáhnout to drátem atd.) nebo je přicpaný sání.
Po prudším přidání plynu v malých otáčkách dochází u šoupátkových karburátorů většinou k ochuzení směsi.
Navíc s nárůstem tlaku ve velci po tom co se zdvihne šoupě dochází k nárustu nároků na napětí na svíčce.

Takže - na volnoběh je to bohatý, po otočení plynem dojde buď k prudkýmu ochuzení směsi a pomalu hořící směs střelí do výfuku (kde to může ještě podpořit zahoření nespálenejch zbytků) nebo dojde vlivem španýho nastavení k ještě většímu obohacení směsi a přestane to zapalovat.
Nebo je jen bohatej volnoběh a je slabá jiskra což znamená že není dost silná na to aby zapálila jiskru na svíčce při vyšším tlaku ve válci.
Takže vem jiskřiště a zkus na kolik to nahodí oblouk (chce to aspoň 6 mm na hrotovým jiskřišti).
Pak karburátor ven, zkotrolovat že trysky odpovídaj, vyčistit a zkontrolovat nastavení plováku (pozdější verze měly celoplastovej plovák tak tam už to ani nastavit nejde).

(reakce na) Honda rebel chcípne po ustřelení z výfuků

4.7.2023 v 19:24 | Nahoru | #11
combust> dobře, díky moc za rady.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
AltmanMoto - zkušenosti Honda CA 125 Rebel rob456 10 23.3.2024 v 14:29 H-D82
Výměna karburátoru Honda Rebel 125 attimoto 0 22.3.2024 v 13:30 attimoto
Omezení výkonu pro 125 ve Švýcarsku... Honda CA 125 Rebel Silničan 15 21.1.2024 v 22:52 Slávek-TDM
Výměna výfuku u Hondy Rebela CA125 Honda CA 125 Rebel attimoto 16 24.12.2023 v 11:34 RunDr
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan


TOPlist