Mam prazdnou nadrz, pochopitelne nemam prachy. Takže jsem mel dneska rano tu poslední carku jakoby prazdnou (par desítek mil), no a ted ta prázdná čárka začala na mne blikat. Kolik km/mil to ještě najede?
Ja mam zitra neco strasne duleziteho a potrebuji najet jeste tak 30km a nemuzu proste zustat viset
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolik to ještě najede
U toho nového jsem teď na 3.22 Kč/km (veškeré náklady+PHM) u výhodně koupené fabie na 4.54 Kč/km.
Pokud my každé auto vydrží dle předpokladů, tj. to co mám od novoty najede 350t km a ta fabie ještě alespoň 60t km (pak už bude mít celkem najeto 250t km), tak u obou připočítám 1kc/km na amortizaci a oba vozy půjdou pod magnet do hutí. Pořád to nové v nákladech poráží to staré.
Aby to vyšlo, musí být ale nekolik podmínek, které dramaticky mění celý výpočet
1. A to je nejdůležitější - to nové auto nesmí stát příliš moc. Já potřeboval malou dodávku a koupil Dácii Dokkera za 350. Úplně stejně jsem ale mohl koupit VW Caddy tehdá za 550 nebo klidně i 700. V tu ránu jde celá matematika do hajzlu a nové se nikdy nevyplatí. Většina lidí se ale nechá při nákupu auta ovlivnit okolím a emocemi a proto to spoustě lidí nevychází.
2. To nové auto musí skutečně vydržet. Pokud se vysype po 120 motor nebo převodovka, opět je výhodnost nového v tahu.Naopak ojetina může příjemně překvapit a vydrží třeba dvojnásobek předpokládané životnosti a celou dobu spolehlivě.
první bod se dá ovlivnit snadno tím. že se kupuje auto hlavou a kalkulačkou. Druhý bod se pak dá částečně ovlivnit tím že se alespoň vybere správná motorizace a model auta. Je pravda že spoustě lidí to nevyjde, ale mě to zatím vychází perfektně, ale není to náhoda, nicméně výsledek jakéhosi procesu počítání tabulek v excelu a studiem toho proč je TDI-PD úplně k hovnu oproti CR se solenoidy
Naposledy editováno 09.12.2023 12:02:17