bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka A2
 
7.12.2023 v 20:10
Ahoj všem,

doporučte mně motorku na A2, která bude sloužit k myslivosti a rybaření (176cm/85kg). Je potřeba převézt kulovnici/kladkovou kuši/prut+pytel sena/kaštanů (ne moc objemné) nebo někdy něco ulovené.

Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2

8.12.2023 v 14:34 | Nahoru | #31

TomášLyčka píše: Prozatím:

1. Taurus
2. KLR 650

Jimmyho vlastním.
Čtyřkolku nejzazší možnost.

Čekám další příhozy jednostopy!



Čau, neviem, či má ten Taurus čísla, či chceš ísť aj po ceste. KLR 650 neber, zbytočne ťažká a veľká. Ja som jazdil Yamahu XT 600 Z Ténéré. Mal som to obuté na štupľoch s hrotmi. Jazdil som s tým aj po ľade. No, keď som šiel do lesa na hríby, tak problém bol nájsť miesto, kde to zaparkovať, aby som z toho mohol zliezť. Smial som sa, keď sa chlapci sťažovali, že majú len Babety. Vravel som im: kde ja prejdem na xtéčke, tak tam prejde aj babeta. kde ja sa už bojím, tak ty babetu prenesieš.

Motorka A2

8.12.2023 v 20:06 | Nahoru | #32
Krokoš, tu je americká Babetta. Teda Motoped, ale zas žiadna ťažká váha...
Predávajú to ako stavebnicu. Viem, že v LIDLi len tak nekúpime, ale ako inšpirácia, snáď pomôže.



(reakce na) Motorka A2

8.12.2023 v 20:16 | Nahoru | #33
Ozzy_> Již nyní jezdím s pilou Stihl 251 (bohatě mně stačí) + kalač a sekyry, když opravujeme posedy nebo děláme nové.

Ano, přesně to chci "Kazdopadne chces poradny terenni schopnosti, nizkou hmotnost....", proto jsem napsal svůj dotaz. Nesleduji trh a jsem si vědom, že tu jsou lidi, kteří mají mnohem větší přehled, než mám já. Každá informace, každá zmínka i pohled utváří můj názor. Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2

8.12.2023 v 20:22 | Nahoru | #34
krokoš> Zajímavý nához, na babetě jsem začínal pře 30 roky, od té doby jsem na ní neseděl. Děkuji!

Tenkrát v Jeseníkách jako mladý jsem měl hluboko do kapsy a má teorie byla "když dojde šťáva, tak si to odmakám". První odtaženou srnu jsem měl za sebou na slídě. Peklo!

Naposledy editováno 08.12.2023 20:46:16

1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

8.12.2023 v 20:52 | Nahoru | #35
Spomenul som si z tých ľahkých ešte na Honda Motra 125 a na Hondu CT 125 Trail Cub:



(reakce na) Motorka A2

8.12.2023 v 21:52 | Nahoru | #36
papiboy> Tohle vypadá zajímavě, zjistím si technické sounáležitosti, děkuji!

1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

9.12.2023 v 14:54 | Nahoru | #37
Ideální by mohla být Suzuki Trojan. Akorát to tady v EU nekoupíš...
https://www.suzukimo...o-wheel-farm-trojan/


Naposledy editováno 09.12.2023 14:54:28

2 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

9.12.2023 v 15:44 | Nahoru | #38
Kawasaki KLX 230.

Můj kmotr to jezdíval na Simsonu...

(reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 16:19 | Nahoru | #39
MarioV2> Taky si myslím, že na prcání se k posedu není potřeba výkon, ale možnost rozkročit se s nohama na zemi a tu motorku popostrčit ...

(reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 17:45 | Nahoru | #40
vojtechposmourny> Děkuji za tip, zcela jistě rozhodím sítě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 18:01 | Nahoru | #41
MarioV2> Děkuji za názor, můj x-tý generační předek se spokojil se svými nohami, ač se dožil maximálně 30-40 let. Potřebuji znalosti dnešního trhu a nikoliv archaické pohledy. Máme zde všeobecně vývoj, který se košatí a směřuje k potřebám zákazníkům (a nejsem znalý trhu). Nyní očekávám, že kdokoliv něco napíše do tohoto vlákna ohledně tipu na můj dotaz, bude to z nějakých důvodů na základě nějakých zkušeností (popřípadě si všiml něčeho zajímavého na trhu, i když nemá zkušenost, a bude svůj názor obhajovat).

Nyní všem! Jsem fyzik a má mentalita je nastavena takto, což i očekávám u svých studentů:

Já: Dám dotaz.
Ostatní: Všiml jsem si/domnívám se, že tento produkt by byl pro vás vhodný z těchto a jiných důvodů. Za svým názorem si stojím, nutně nemusí být správný, ale vychází z mých zkušeností, které jsem nasbíral za život.
Já: Děkuji za pohled, zhodnotím to.

Tento styl diskuze bych očekával na můj dotaz. Nic víc a nic méně.

Předem všem děkuji!

Naposledy editováno 09.12.2023 18:03:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 18:09 | Nahoru | #42
TomášLyčka> Buď už jsi teď v podvečer ožralý, nebo ta diskuse směřuje k doporučení, abys se střelil do palice rovnou a zvířátka tím neobtěžoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 18:19 | Nahoru | #43
Kohlstein> Děkuji za názor a uvítal bych, kdybyste neplevelil můj dotaz, pokud nemáte k tématu co dodat. Pěkný večer!

(reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 19:04 | Nahoru | #44
TomášLyčka> čau, no, tu nie si v škole a nie sme tvoji študenti. Škoda, to boli časy, keď som na cvičko dovliekol v taške motor z Jawy 350 634 Oilmaster, kúpil som ho v bazare ( fungeľ nový) a priamo z cvička som šlapal na vlak.

Ale k veci. neber staré herky s karburátorom. V dnešnej dobe je to už oser. A tiež neber to čo má kick. ( kick je mechanický štartovací vehement, ktorým pomocou pôsobenia ľudskej sily naštartuješ motor ) Zablatený so zalepenými kanadami od blata , unavený sa to blbo štartuje. Skrátené podanie: je to hnusný oser. Tá Suzuki Trojan tipujem, že nemá štartér a je to karbec. Ber striekačku so štartérom a ako písal Beranidlo, citujem: možnost rozkročit se s nohama na zemi. To znamená, aby si dosiahol v pohode na zem nožičkami, lebo z nejakej vysokej kozy budeš pol hodiny v lese hľadať miesto kde to odstavíš, aby si mohol z toho zliezť. Prípadne z toho spadneš pri vyliezaní, alebo zliezaní ako ja.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

9.12.2023 v 20:05 | Nahoru | #45
Myslím, že Krokoš, ale aj ja nejaké skúsenosti v teréne máme, jazdíme bahno pravekom počnúc...

Krokoš, nakopávačka neni chyba krásy a ten Suzuki Trojan má aj el. štartér. Tie novodobé vzducháče Suzuki 200 už majú dávno vstreky.
Ten istý motor má moja Beta Urban 200 (viď profil) a nenechám na ňu dopustiť, aj keď je to motor starý a má ešte karbec...

TomášLyčka by možno našiel svoj peklostroj aj v typoch, ako Suzuki VanVan 200 (ten istý motor, ako ten Trojan, ale novodobé už všetko vstreky) alebo Yamaha TW 200, ktorá je podobného strihu, ako VanVan.
Z oboch v pohode dosiahne na zem aj trpaslík a široké pneu sú vhodnejšie - ak je moto zaťažené - do piesku, blata, ba aj do snehu...
Ono je veľa vyhovujúcich motoriek, aj keď na armádne BVP možno nemá ani jedna...
Je na pacientovi, ktoré si vybere, podstatné je tu asi rozširovať ponuku...





Keď som už písal o snehu, my sme kedysi nosili žrádlo pre zver peši na saniach (triedny na ZDŠ bol veľký poľovník... ), ale predpokladám, že dnes by sa moto mohlo využiť aj v zime.
Takže široké balóny na kolesách by neboli na škodu, aspoň by bola menšia šanca, že človek dopadne, ako ja pred pár rokmi so svojim niekdajším Keewayom (tiež mal nakopávačku, ale aj elektrický štarter)...



Naposledy editováno 09.12.2023 20:15:51

(reakce na) Motorka A2

9.12.2023 v 21:09 | Nahoru | #46
papiboy> Čau, no toho roku som to ( enduro) ešte v zime nevytiahol. Jazdil som do novembru (XI mesiac) Ešte 03.10.2023 som sa bol kúpať .01.06.2023 ma vykopli do dôchodku a aj som bol teraz chorý, tak ma žena nechce pustiť do toho snehu pojazdiť. Tie motorky si mu poradil fajn, tá tvoja Beta má aké kolesá? Nemá sedačku rprivisoko na jeho použitie? Tie Van Van a TW 200 by mu mohli vyhovovať. Ešte by som dolplnil Yamahu Tricker 250 . Majú to na hraničnej polícii na ukrajinskej hranici. Celkom je to nízke a ide to fajne potichúčky.

Motorka A2

10.12.2023 v 09:55 | Nahoru | #47
Já si nemyslím, že jsem ti poskytl archaický pohled. Já ti nabízím pragmatický pracovní nástroj, který má vyhovovat tobě nastíněným potřebám. Pokud bys nenapsal, že chceš s tím do lesa, napíši třeba CB500X. Nikde není napsáno, že když máš řidičák A2, mašina musí být na hraně toho limitu. Na druhou stranu mi přijde 125 pro dospělého chlapa málo. Věř mi, že soft enduro (jak se tomu dnes říká) KLE230 možná lehce retro vypadá, ale není jednodušší technika u pracovního stroje spíše výhodou? A také, když to položíš, zandáváš si, zvedneš ji a jedeš dále. Když položíš 200kg 35kW mašinu s nákladem v lese sám, máš podstatně větší problém, než nějakých 140kg... A těch necelých 20 koní již po silnici v pohodě 100kou upaluje i s plnou polní a dospělým očkovaným bělochem standardních rozměrů. I ty Trickery nebo TW a VanVan-y by mohli vyhovět, ale na silnici je čistě terénní určení znát.

Nejsem ani student a ani pedagog, ale co to s prodejem a analýzou potřeb zákazníka mám na stole v podstatě denně. Ne vždy je to co zákazník chce, to co potřebuje. To si ujasněme na začátek.

Motorka A2

11.12.2023 v 09:29 | Nahoru | #48
Tricker 250, nebo TWčko.
...na tom Trickerovi tady jezdí pán po vinohradech a vypadá to fakt dobře a tiše. Můj tata jezdíval s flintou na čz125(453) raději než autem, až k posedu.

Motorka A2

11.12.2023 v 15:00 | Nahoru | #49
Kolega z práce začal dělat myslivost a pořídil si něco takovýho Obyč čína se spoustou nosičů

Ale po pár měsících šel do Vitary… říkal, že vysoký těžiště při vožení čehokoli tezsiho (pytle, ulovky) dělalo z jízdy hroznou drinu.

(reakce na) Motorka A2

12.12.2023 v 10:24 | Nahoru | #50
TomášLyčka>
Bydlíš přímo v místě honitby, tj. ujdeš z domu pěšky 0,5km a jsi v revíru, nebo někam 20km dojíždíš?
Je totiž rozdíl jestli hledáš motorku na kterou sedneš u baráku a po 0,5km jsi na záhumení cestě a chceš dojet až k žebříku posedu, nebo se do revíru dopravuješ X km po silnici a stačí ti jen dojet do lesa s tím že motorku necháš u cesty a 200m k posedu dojdeš pěšky? To je totiž dost zásadní rozdíl ve výběru vhodné motorky.
V případě "až k žebříku posedu" to znamená zvolit lehké endurko, protože ne ke každému posedu je vyjetá cesta. Obzvláště máte-li převážně polní honitbu.
Pokud se jedná o druhý případ tak je potřeba zvolit enduro trošku těžší, zkonstruované také na silniční přesuny.
Všechny ty nemysly s malými balonovými koly co ti tu na fotkách předhodili jsou pro naše České terény k hovnu. Jsou to samohyby pro rančery k přesunům po pastvinách. Pořád po udusané louce, nebo pořád po cestě. Zkus na tom sjet z cesty přes příkopu na louku, přejet napříč od traktorů rozježděnou polňačku, nebo dojet na těch balónech 15km po silnici. V reálu nahovno na silnici i v terénu. Těžké, neobratné. A ty fotky jak jsou zahrabané po řidítka v baně? Sranda, kolejí pořád rovně, běda chtít někam zatočit, nebo tomu pomoci tlačením, cha cha. Leda zajít pro traktor a nechat se vytáhnout.

3 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

14.12.2023 v 09:48 | Nahoru | #51
Kovosrotmorava, máš v tom trochu chaos... Možno, skúsenosti nemáš, ale básnik si dobrý.

- Doporučiť ťažšiu moto, aby to lepšie jazdilo na ceste, je dosť pochybná rada. Tu ide práve o to, jazdiť v teréne, navyše s nákladom.
Mať ťažšie moto naložené, tak to je v teréne teda bohovská výhra... Pritom prejsť tých pár km po asfalte nie je problém, netreba vždy lietať nadzvukovou rýchlosťou.

- Ráfy tých balónových kolies u VanVan a TW sú síce menšie, ale vonkajší obvod tých pneumatík je veľký a nerobí problém prejsť nejaké prekážky.

- Tu sa nejedná o rekordy v teréne na nejakej kroske (endure), ale o rozvážny presun s nákladom na miesto určenia. Široké pneumatiky to len uľahčia práve na mäkších podkladoch, zaboria sa menej, ako úzke pneu. Vidieť, že si to nikdy neskúšal.
Ak nemáš možnosť vyskúšať, odporúčam Youtube, možno tam nájdeš niečo aj odo mňa, tie moto nie sú len hračky na pláž

- Honda Motra je vo svete hojne využívaná pre údržbu horských úsekov elektrických rozvodov. Jazdia naložené náradím a potrebným materiálom všetkými možnými terénmi. Asi tie firmy a ich montéry nečítali rady od kovosrotmorava... Záleží vždy na užšej lokalite, ale české terény nie sú v ničom náročnejšie, ako hociktoré iné vo svete.

- To modré moto v snehu sa vôbec nezaseklo, to som len zoskočil, aby som odfotil, ako pekne stojí bez stojanu...
Potom som pokračoval v jazde, dalo sa aj riadiť, robiť pekné osmičky v snehu, žiadny traktor som nikdy nepotreboval. Traktor je predsa samotné moto.
Pravda, tie širšie pneu a ´la VanVan či TW by boli aj tu výhodou.

+ Tá motorka zo snehu fungoval aj v lete, a to v terénoch, kam sa autom nedalo dostať. Na samodomo-prívese som napr. roky zvážal palivové drevo na naše čunder-fleky, a nikdy som nepotreboval žiadnua pomoc, jednoducho výhoda ľahkej súpravy... Nechcem sa o tom ďalej rozpisovať, nech si každý vybere, čo chce.



Naposledy editováno 14.12.2023 09:49:41

Motorka A2

14.12.2023 v 20:23 | Nahoru | #52
papiboy> Tomu říkám jízdní souprava

(reakce na) Motorka A2

15.12.2023 v 06:42 | Nahoru | #53
papiboy>
ÁÁÁ motorkář od klávesnice se realizoval Kolikrát jsi byl na čekané že vypouštíš tyhle moudra??? Tohle není výlet pro polínka na víkendovou chlastačku v přírodě co podnikáš ty.
Na čekanou jedeš s kulobrokem za pár korun (+-10tis.Kč), ale máš na něm puškohled za 20tis.Kč nebo mnozí už teď povolené noční vidění třeba za 50tis.Kč. Ale hlavně to máš nastřelené na přesný zásah což je nejdůležitější a zároveň nejchoulostivější věc téhle hračky. Takže nechceš riskovat že s tím někde flákneš když hodíš držku a "rozhodíš" si to. To není sekyra kterou vezeš v té tvé sranda-káře uvázané za nosičem.
Težkým endurem jsem nemyslel velké GS od BMW, ale Yamahu TT600RE, nebo KTM LC4 640 které jsou stavény na silniční přesuny a terén zároveń, mají servis v tisících KM a mají SPZ . To všechno pro případ že je tazatel přespolní. Pokud je místní lépe mu poslouží ostré enduro z řady Yamaha WRf, KTM EXCf protože tyhle moto jsou o dalších 30Kg lehčí, řešít SPZ nemusí a servis v mth ustojí protože toho jízdou od baráku k posedu a zpátky moc nenatočí. Vyměnít 2x za sezonu 1,3L oleje a 1x filtr ho nezrujnuje a obratnost a lehkost této kategorie motorek v terénu záhy ocení.
Nějaké tahaní zhaslého kusu na laně za motorkou ho přejde po prvním úspěšném lovu a nálsedném pokusu ho takto dopravit domů. To co napsal TOM270 v příspěvcích #10 a #14 je 100% pravda a proto doporučuji znovu pozorně přečíst. Sám tazatel v #28 píše

TomášLyčka píše: Jimmyho vlastním.

Takže to dopadne tak že slovený kus nechá na místě, na moto se dopraví domů, odloží zbraň, dalekohled a autem se pro úlovek vrátí. Ono totiž né na každé čekané něco slovíš. Většinou tak na každé 20té, když to jde dobře.
No a k těm nesmyslům na malých kolech co zde pořád tak tupě předhazuješ snad jen doplním. Zbraň a dalekohled není krabice hřebíků, pákovky a palice na opravy el. oplocenek jako zde uvádíš jako příklad ty. Chce to občas použít tu věc co ti nasadila příroda na krk a čepice to není.

MarioV2 píše: Kawasaki KLX 230. ramlik píše: Tricker 250


Tyhle dvě by mohly být skvělá vobla pokud je tazatel přespolní a chce až k žebříku posedu, nebo i v případě že je místní, ale na ostré enduro nemá skill.

Naposledy editováno 15.12.2023 07:08:23

Motorka A2

15.12.2023 v 09:39 | Nahoru | #54
"Motorkár od klávesnice" - jazdím od roku 1965 stále, a veľmi často aj terén.
Nezabíjam síce zver, ale o bahne a o prevážaní hocičoho hocikam čosi viem.
"Motorkár od klávesnice" má najazdených cca 650 tisíc km na moto.
Motocykle nepovažujem za najlepší nápad pre daný účel, napriek tomu reagujem na dotaz zakladateľa témy.
Nikoho nepresviedčam, píšem svoj názor na základe svojich skúseností.
Nie som až tak mladý, aby som všetko vedel.
To je všetko.

(reakce na) Motorka A2

15.12.2023 v 12:33 | Nahoru | #55
papiboy> To může být docela zábava se vozit vzadu

1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

15.12.2023 v 13:04 | Nahoru | #56
To jo, ale chce to více koní...

(reakce na) Motorka A2

15.12.2023 v 13:33 | Nahoru | #57

papiboy píše: Široké pneumatiky to len uľahčia práve na mäkších podkladoch, zaboria sa menej, ako úzke pneu. Vidieť, že si to nikdy neskúšal.
Ak nemáš možnosť vyskúšať........


No vidíš, od roku 1965 jsi už 394x objel Vaše milované Horní Uhry, a přesto napíšeš takovouhle věc.
Proč mají vojenská vozidla GAZ 69, UAZ 469, Praga V3S, ..... úzká kola? Podle tvé teorie proto, aby se díky nim zabořila na první louce. Jenže omyl, úzkou pneu se snáze prohrábneš na tvrdý podklad a to ti umožní další jízdu. Tvoje teorie o širokých gumách pro jízdu v terénu platí pro vozidla s obrovským kroutícím momentem a tažnou silou. (Zemědělské a pracovní stroje, vojenské speciály OT-64 Skot, BRDM-2, atd....) což ale ty malé moto na balonových pneu rozhodně nejsou.
Zkoušel jsi někdy na jednostopém vozidle zatáčet s takto širokou přední pneumatikou? Proč asi výrobci endur dávají na přední kolo pneu 80/100 a 90/90 když se jim jen "zbytečně zaboří"? Proč tam nedávají stejný rozměr jako používají na zadním kole 120/90, 140/80. vždyť v terénu je to výhoda, nebo že by né?

Nemám naježděno tolik set km jako ty, pravděpodobně nemám na moto najetý ani ten první stotisic km, ale v terénu, opravdovém terénu, toho mám nakrouceno tolik abych mohl napsat tyhle věty. Abych mohl napsat např. to že teď v prosinci není na lehkém enduru problém přejet zorané pole, ale je velký problém, v podstatě nemožné, přejet krásné, rovné, zaseté pole. A protože máš tak obrovskou zkušenost s jízdou po čemkoliv, dozajisté tu mě, i všem ostatním, dokážeš napsat proč.

papiboy píše: jazdím od roku 1965 stále, a veľmi často aj terén

nebo že by to vyprávění bylo stejné jako tady?

(reakce na) Motorka A2

15.12.2023 v 14:33 | Nahoru | #58
papiboy> To by bylo super v provozu. A s bičem v ruce. Chceš větší akceleraci, tak musíš víc práskat koně

1 reakcí na tento příspěvek Motorka A2

15.12.2023 v 14:37 | Nahoru | #59
Já myslím, že myslivci jsou kokoti i s motorkou. Všichni.

Motorka A2

15.12.2023 v 15:09 | Nahoru | #60
Pominu-li, že vymýšlíš totální kravinu, tak bych bral Tricker 250. Jednou jsem se na ní svezl a je to hodně hravá a zábavná motorka. Takový hybrid cestovního endura a trialu. Na dobrých gumách to vyleze snad všude kam si zamaneš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist