PS: nemusím moc naháče spíše ty sporťaky
Dekuji za každou odezvu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku do žačátku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Ale i po získání řidičáku, dokud nebudeš aspoň 2 sezóny vyježděný, nepovažuji sporťáky typu CBR 600 za vhodné, protože ti nic neusnadní. Z vlastní zkušenosti bych obecně do začátku doporučoval spíš nějaký scrambler nebo naháč se vzpřímenějším posezem, v tvém případě například Benelli Leoncino 500. Anebo (pokud by ti všechno šlo snadno a dobře), tak si umím představit i třeba Hondu CB 500F, jako takový mezistupeň, přípravu na budoucí sporťák.
Není náhodou, že v autoškolách se jako výukové stroje používají právě naháče. Na těch se nejsnáze naučíš základní jízdní dovednosti, které budeš potřebovat vždy a na čemkoli.
Teď vem v potaz pár věcí, na které si můžeš odpovědět už dnes:
1. Výška sedla. Pokud jsi skrček nebo naopak čahoun, máš výběr limitovaný.
2. Váha. Pokud zvedáš činky a poponášíš klavír jednou rukou, nebudeš mít problém. Jinak hledej hodně lehkou. Nejde o jízdu, ale o manipulaci na místě.
3. Image. Motorka se Ti musí líbit, jinak budeš otrávený a brzo ji prodáš. I z fotek se dá odhadnout líbí/nelíbí.
Teď třeba obejdi pár bazarů, kde i v zimě mají vystavené mašiny a nechají Tě sednout, popotlačit atd.
A na jaře vyraž na motovýstavu. Jasně - tam budou nové a drahé. Ale získáš přehled, jaká velikost a váha je pro Tebe vhodná.