globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotaz - olejová pumpa - LTR450
 
8.11.2023 v 21:32
Zdravím,
Zadřel jsem ojnicní ložisko na klice. Po rozborce motoru jsem zjistil, že to způsobila pumpa oleje. V motoru jsou dvě. Jedna vypadá hezky, ale druhá na sobě má škrábance.

Nevíte čím by mohly být způsobeny ty škrábance?
Četl jsem něco o regulátoru tlaku oleje, ale nevím kde ho na ltr450 najdu.
Přikládám obrázeky čerpadla. A dva obrázky "oil pump assy". Není to ten regulátor?

Děkuji za rady.




Dotaz - olejová pumpa - LTR450

8.11.2023 v 21:49 | Nahoru | #1
Tohle, co držíš, je odsávací čerpadlo a ty okousané hrany můžou být od malých šponek, např. otěr z převodovky, které to nasálo. Tohle čerpadlo nemaže, ale odsává olej do nádržky, prakticky bez protitlaku.
Mazací čerpadlo je užší, v něm hledej problém.

Dotaz - olejová pumpa - LTR450

8.11.2023 v 21:56 | Nahoru | #2
Tady to máš komplet na jednom obrázku:

Dotaz - olejová pumpa - LTR450

8.11.2023 v 21:58 | Nahoru | #3
A tady příčinu, proč čerpadlo ztratí tlak. Není to kvůli poškození zubů, ale kvůli vydření čel vnějšího a vnitřního kola a hliníkových přírub.



1 reakcí na tento příspěvek Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 10:18 | Nahoru | #4
za takuto odpoved mu musis kupit a poslat flasku !!!

(reakce na) Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 18:04 | Nahoru | #5
Strider> Zas až tak důkladná a bezchybná odpověď to není.

Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 18:26 | Nahoru | #6
Nahrál jsem servisní manuál LT-R 450 zde do katalogu k RM-Z 450. Odkaz na pdf . Píše se tam, že když najdeš opotřebení, má se to vyměnit, ale žádné servisní údaje, jako najdeš v servisních manuálech u normálních cestovních motorek. Většinou se totiž měří i radiální vůle spárovou měrkou.

Redukční ventil to nejspíš žádný nemá, nenašel jsem nic jako "oil pressure relief valve". Je důležitá ostřiková tryska, zespodu od karteru na spodek pístu. Když nestříká, zadřeš. Může v ní nebo v přívodním kanále být nějaká šponka, když je to čerpadlo tak pokousané.

Naposledy editováno 09.11.2023 18:27:45

Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 18:43 | Nahoru | #7
Pro představu, na CB500 se vyráběla pumpa s vůlí 0,15 mm na obr. 17.8, stejně na 17.9 a 0,05 mm axiálně na obr. 17.10. Servisní limity nejsou, opotřebené se má vyměnit jako komplet pumpa.

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 19:31 | Nahoru | #8
novejsi rmz (a 250) maj klasickej redukcak v karteru, ale u starsi jsem to v manualu nenasel .. a na stole jsem ji nikdy nemel, ale nejspis neni...

jeste me napada ta pruzinka za olejovym filtrem - ze by mohl fungovat jako pojistnej ventil primo filtr? ze by ho tlak odtlacil z priruby proti te pruzince?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 19:56 | Nahoru | #9
assassin> ty ... smaž tu druhou větu

(reakce na) Dotaz - olejová pumpa - LTR450

9.11.2023 v 20:32 | Nahoru | #10
Kohlstein> a to ja to tam zase necham, at se nekdo pobavi uz jsem nakej unavenej a predstavil jsem si ten tok oleje tak aby to sedelo s mym napadem

Naposledy editováno 09.11.2023 20:46:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist