V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe

Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit
Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká
Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom
A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
Váha sa pri jazde stratí - nie od 1 km/h, ale za jazdy to nie je také hrozné. Možno pri brzdení.
1000 km za deň je už fakt dosť. Ale po diaľnici...
Jdi do toho srdcem - no keď myslíš... ako je lepšie oľutovať, čo si spravil, než to, čo si sa nikdy neodvážil, ale inak... no nechajme to tak.
Alespoň na pár km zkusit - ak na nej chceš cestovať, tak si ju požičaj radšej na celý deň, nie iba pár km. Ale rada dobrá.
Za mňa tam je dosť dobrý bodov.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
Metric píše: ondrej-ek> Mňo... kúp si veľkú/malú - závisí najviac od Tvojej veľkosti. Kúp si takú, čo Ti veľkostne sedí. Mimochodom, GS jak si sadne na tie valce, tak sa dvíha ľahko.
Váha sa pri jazde stratí - nie od 1 km/h, ale za jazdy to nie je také hrozné. Možno pri brzdení.
1000 km za deň je už fakt dosť. Ale po diaľnici...
Jdi do toho srdcem - no keď myslíš... ako je lepšie oľutovať, čo si spravil, než to, čo si sa nikdy neodvážil, ale inak... no nechajme to tak.
Alespoň na pár km zkusit - ak na nej chceš cestovať, tak si ju požičaj radšej na celý deň, nie iba pár km. Ale rada dobrá.
Za mňa tam je dosť dobrý bodov.
Tak jo. velkou/malou - ten co si nechá radit měří 183. já měřím 183. kup si "spíš" něco velkýho. takový nezávazný doporučení. ale jsou i chlapíci, co šťastní cestují na vespách. tak sorry, moje chyba. mimochodem, každá sa dvíha ľahko, pokud se to neučíš až za provozu. o válcích to úplně není
nevím, jak jezdíš ty. já váhu GSA po naprosto minimálním rozjezdu neřeším. ani když mám na cestách plný kufry. že by fyzika? brzdy mám v pořádku...
ano, 1000 km za den je hodně. přesto pak není problém jít třeba ještě dalších 10 km pěšky a prohlédnout si okolí.
jo, jdi do toho srdcem - víš, úplně jsi to nepochopil. ono se to jen tak říká. ve skutečnosti je srdce tupej sval a jedná se spíš o mozek. ale těžko ti to vysvětlovat.
alespoň na pár km zkusit - jo, klidně jen na pár km. na 14 dnů ti jí pravděpodobně nikdo nepůjčí, nebo si vystřílíš kredit na plánovanou motorku a za den ježdění stejně víc nepoznáš. teda ty možná jo. hádej, jak jsem si kupoval motorku já. prostě se mi líbila. a dokonce jsem jí ani neprojel. nelituju toho už 51 tisíc km. a pořád se mi líbí
asi jsem to přehlédl, co jsi mu radil ty?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
startování BMW R 1200 GS | vrsoun | 27 | Včera v 20:42 GÉČKAŘ |
blinkry(smerovky) relé Suzuki DL 1000 V-Strom | I_fesi | 2 | 28.4.2025 v 17:04 nevo7 |
tigertool v 3 Triumph Tiger 1200 XC | xstenly | 3 | 28.4.2025 v 12:28 OndDoh |
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS | dapa1 | 18 | 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X |
držák kamery a telefonu Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki DL 1050 V-Strom | jurakral | 1 | 22.4.2025 v 10:32 Dancer |