bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: startování
5.6.2023 v 08:24
Nemá někdo radu.Koupil jsem BMW R 1200 Gs 2011 a od začátku řeším problém se startováním .Hlavně se to neděje při každém startu většinou u horkého motoru .Při stisknutí startéru se startér zastaví jako když je baterie slabá ,ale pak se pomalu roztočí a motor naskočí jinak vše funguje jak má.Už jsem vyměnil startér, baterii vyčistil. A překontroloval ukostření na motoru ,ale problém přetrvává.

Naposledy editováno 06.06.2023 08:48:20

startování

5.6.2023 v 08:33 | Nahoru | #1
Nemá někdo radu.Koupil jsem BMW R 1200 Gs 2011 a od začátku řeším problém se startováním .Hlavně se to neděje při každém startu většinou u horkého motoru .Při stisknutí startéru se startér zastaví jako když je baterie slabá ,ale pak se pomalu roztočí a motor naskočí jinak vše funguje jak má.Už jsem vyměnil startér, baterii vyčistil a překontroloval ukostření na motoru ,ale problém přetrvává.

Více na: https://www.motorka...=229257&doMych=1
Copyright © Motorkari.cz

Naposledy editováno 05.06.2023 08:44:58

startování

5.6.2023 v 08:49 | Nahoru | #2
A co se zeptat tady?
www.baworak.cz/forum/viewforum.php

1 reakcí na tento příspěvek startování

5.6.2023 v 11:46 | Nahoru | #3
Rekl bych normalni stav. Taky jsme to resili. Proste musíš pretlacit velkou silu.

(reakce na) startování

5.6.2023 v 13:07 | Nahoru | #4
_Michal> rozhodně ti není normální stav. Když jsem měl GS1200 vzduch tak starty jak za tepla a studena hned. Žádný přemlouvání.

1 reakcí na tento příspěvek startování

5.6.2023 v 13:14 | Nahoru | #5
Já bych spíš vyměnil baterii jak startér.

(reakce na) startování

5.6.2023 v 14:12 | Nahoru | #6

Koudy01 píše: Já bych spíš vyměnil baterii jak startér.



Píše, že ji vyčistil, zajímalo by mě, jak, jestli jen zvenku nebo i uvnitř, ale asi si myslí, že čistá baterka funguje zase jako nová

1 reakcí na tento příspěvek startování

5.6.2023 v 14:16 | Nahoru | #7
bystřejší pochopili, že myslí kontakty, těm druhým se musí prostě pomoct

1 reakcí na tento příspěvek startování

5.6.2023 v 14:17 | Nahoru | #8
Než mi odešla aku do křemíkového nebe, chovalo se to stejně jak popisuješ. S novou to ale stejně není jak po másle, jako by aku na roztočit tak velký motor nedávala dostatečný proud. Zvykl jsem si a moto vždy nastartuje, to je rozhodující.

(reakce na) startování

5.6.2023 v 14:29 | Nahoru | #9
OndraCB> to je přesný.

(reakce na) startování

5.6.2023 v 17:36 | Nahoru | #10

crestik píše: bystřejší pochopili, že myslí kontakty, těm druhým se musí prostě pomoct



Bystrý jsem dostatečně, ale není mi moc jasná ani Tvoje dedukce, "že myslí kontakty", myslíš kontakty na akumulátoru?, jak by se mohly znečistit?, že by je někdo neustále odpojoval a připojoval a při tom je něčím zasvinil? (doba, kdy byly olověné baterky v kistně z tvrzené gumy a nahoře byly zalité asfaltovou polevou a na olověných vývodech a na svorkách se tvořily zvláštní artefakty, z různých chemických sloučenin, hlavně síry, už je naštěstí v propadlišti dějin). Mám v motocyklu olověnou baterku 14 let, stále tu jednu, původní, nikdy nebyla vymontovaná, ani odpojená a kupodivu se jí nikdy nezasvinily kontakty, stále funguje, startuje jednoválec 660 ccm, i v zimě, takže se omlouvám, asi mám na tuto problematiku trochu zkreslený pohled. Občas si říkám, co by asi dělali výrobci akumulátorů, které vydrží s bídou měsíc po záruce, kdyby každému vydržela původní baterka v motocyklu 14 a více let?, asi by neměli co žrát, ale díky takovým uživatelům, kteří za životnost motocyklu spotřebují vyšší jednotky nebo nižší desítky akumulátorů, jsou určitě ve vatě.

1 reakcí na tento příspěvek startování

6.6.2023 v 09:01 | Nahoru | #11
Ahoj a děkuji za vaše zkušenosti.
Vyčištění ukostření je míněno ukostření motoru a celého stroje né baterie.
Včera jsem telefonoval do servisu moto BMW a technik mi řekl,že to je normální vlastnost u tohoto modelu.
Měl jsem před tím BMW R 1200 GS 2006 a ten startoval normálně.
Tak nevím kde udělali soudruzi chybu.Ale jinak jsem s motorkou velmi spokojen.

startování

6.6.2023 v 10:44 | Nahoru | #12
Ahoj, tak především není to vlastnost a není to normální. Ty kluci v BMW si nemůžou pamatovat jak startovala za mlada a s 12 let starou motorkou do značkovýho servisu nikdo nejezdí. Mám stejnou mašinu jako ty a taky jsem si tím prošel. Předpokládám že máš startér Bosch. Taky jsem byl vždycky hotovej, když všechny ty Hondy, Yamahy a pod. vedle mně chytly na drc a já nevěděl jestli odjedu. Taky mi všichni říkali to je normální, to víš boxer. Protože jsem technik tak s tím jsem se rozhodně neztotožňoval. Vyměnil jsem baterku, kontroloval jsem kostru a komplet elektroinstalaci, rozebral, proměřil a vyčistil startér a zkontroloval pastorek - jsem elektrotechnik. Dokonce jsem dal nový startér z Autodoc - prý Made in Germany, ha ha samozřejmě Čína. Sice startoval pěkně, měl jsem fakt radost. Nevydržel ale ani rok. Nechal mně loni v Albánii - to je taky dobrá story. Dávat 14 klacků za novej originální se mi fakt nechtělo. Takže jsem vzal svůj původní a komplet zrepasoval. Vyměnil jsem uhlíky, ložiska, těsnění a hlavně spínací cívku! Tam je totiž zakopanej pes. Odchází kontakty a je tam moc velký přechoďák. Všechno original Bosch. Byl to oříšek, protože kromě uhlíků se nic neprodává jako díl. Musí se to hledat pod jinými čísly, ale dá se. Varuji před různými náhražkami. No a co myslíš, motka startuje na drc a já jsem zase šťastnej, že mám nejlepší mašinu na světě . Ku.va jsem se nějak rozepsal. Když tak se ozvi.

1 reakcí na tento příspěvek startování

6.6.2023 v 10:46 | Nahoru | #13
Jo a nejlepší na konec - repas mně vyšel na cca 2 tisíce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

6.6.2023 v 15:42 | Nahoru | #14
JMan> Ahoj. Hele když tak hezky píšeš Co kdyby jsi se rozepsal a nejak tu opravu starteru popsal. Hodne lidem by jsi pomohl.

(reakce na) startování

6.6.2023 v 17:17 | Nahoru | #15

vrsoun píše: Ahoj a děkuji za vaše zkušenosti.
Vyčištění ukostření je míněno ukostření motoru a celého stroje né baterie.
Včera jsem telefonoval do servisu moto BMW a technik mi řekl,že to je normální vlastnost u tohoto modelu.
Měl jsem před tím BMW R 1200 GS 2006 a ten startoval normálně.
Tak nevím kde udělali soudruzi chybu.Ale jinak jsem s motorkou velmi spokojen.



Mě to bylo divné, ale píšeš, cituji: "Už jsem vyměnil startér, baterii vyčistil."
Chtělo by to změřit, kde je ten největší přechodový odpor (za předpokladu, že je baterka v pořádku, že nemá velký vnitřní odpor), jak píše JMan, jestli je ve spínači startéru nebo někde jinde.

1 reakcí na tento příspěvek startování

6.6.2023 v 17:40 | Nahoru | #16
Už sem se taky setkal s přechoďákem mezi silovým kabelem a přípojným okem které je na tento kabel nalisované.

(reakce na) startování

6.6.2023 v 21:06 | Nahoru | #17
StB> Tak určitě, to je docela běžný. To je ale vidět. Největší zábava je hledat závadu, když se jeví, že je všechno v pořádku .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

7.6.2023 v 13:53 | Nahoru | #18

MichalGS píše: JMan> Ahoj. Hele když tak hezky píšeš Co kdyby jsi se rozepsal a nejak tu opravu starteru popsal. Hodne lidem by jsi pomohl.



Jak by sis to představoval, jak by se měl JMan ještě víc rozepsat?, když měnil uhlíky, ložiska a elektromagnet vysouvání pastorku se spínačem?, jako v kterém okamžiku se při tom podrbal za uchem a v kterém na kulách?, to na průběh a výsledek repase startéru nemá vliv, já bych ještě provedl, pokud by to stav komutátoru vyžadoval, jeho přesoustružení a vyškrábání izolace mezi lamelami komutátoru. Hlavně je potřeba při tom něco nezkurvit, to znamená nedělat to oběma levýma rukama a mít k tomu trochu citu, i nějaké zkušenosti nezaškodí.

startování

7.6.2023 v 15:05 | Nahoru | #19
Na komutátor jsem samozřejmě koukal. Stačilo ho jen vyčistit a přejet jemným šmirglem. Nebyl ani poškrábaný. Oni ani ty uhlíky nebyly kdoví jak sjetý. Ale když už jsem se do toho pustil, tak z jedné vody načisto .
Jinak ještě informace pro vás kteří si myslí, že línej startér je cajk nebo že je to vlastnost. Jakmile startér začne hůř točit, musí se to řešit hned. Na každém přechoďáku teče větší proud. Tam kde teče větší proud se to víc zahřívá a to už je kousek od průšvihu. Může se spálit vinutí, upálit drát od uhlíku, přívod apod. a stojíte. Pokud startér jenom klape a netočí jste doma. Je to cívka resp. spínací kontakt - jako jsem měl já. Důvod proč se to stane je ten, že vlivem přechoďáku se měď, z které kontakt (ona je to taková klema) zahřívá a měkne. Začne se prohýbat až ztratí kontakt úplně. Pak už jen klepe. Samozřejmě prvotní příčina nemusí být přechodový odpor. Může být ztuhlé nebo vyteklé mazivo v převodovce. Ta pak klade velký odpor a to co jsem zmínil výše následuje. Jak dlouho to startér vydrží, záleží na jeho konstrukci a kvalitě. Může to trvat i rok dva. Člověk si na to pomalu zvyká až jednou nenastartuje. Tohle všechno co jsem napsal se týká jenom startéru jako dílu. Ne startování. Tam toho může být víc. Baterka, relé, přívod, spínač na řídítkách, nouzový vypínač tamtéž, kostra (startér je kostřenej přímo přírubou, je hliníková a ráda oxiduje) atd. Každá z těchto věcí se projevuje trochu jinak, to už chce krapet zkušeností.
Jak jsem zmínil ten čínskej startér co mně nechal v Albošce, tak ten umřel naráz. Po celodenní jízdě, kdy jsem startoval snad 10 krát, jsem po ubytování šel jenom přeparkovat, nastartoval na cvrnk, ale co to je ku. va za zvuk? Aha, startér točí furt. Než jsem sundal sedlo, vyndal šroubovák a odpojil baterku ze startéru už se hulilo a za chvíli šel do nebe. Taky cívka. Taky kontakty. Ale tentokrát se svařily. A v Thethu se blbě shání novej startér.
Tož to asi tak

2 reakcí na tento příspěvek startování

8.6.2023 v 10:39 | Nahoru | #20
Ok dík za rady.
No původní startér jsem vyměnil za jiný ten vypadá že je v lepším stavu než li původní soudím podle stavu uhlíků a komutátoru ten nový startér jsem také,vyčistil namazal ložiska převodovku a očistil jemným smirkem komutátor uhlíky tak 80%.
Baterie nová gelovka.ukostření na motoru vyčištěno dotaženo.A nic se nezměnilo!

(reakce na) startování

8.6.2023 v 16:44 | Nahoru | #21
vrsoun>
Mám 2 dvanáctky a při startování žádnej problém.
Pokud by to dělalo jenom teplý, nemohlo by to způsobovat tepelná roztažnost že se něco zkroutí a přidírá se to př startování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování

8.6.2023 v 22:42 | Nahoru | #22
vrsoun> Ahoj, měl jsem to jak přes kopírák. To že to startuje hůř teplý, je pravděpodobně způsobeno tím, že teplý motor má obecně větší kompresi. Co jsem vypozoroval, tak větší problémy se startérem mají právě dvouvačky. Používají stále stejný startér snad od roku 2003. Ale dvouvačka má lehce větší kompresi a už je to asi na hraně. Kup novou cívku https://ceskedily.c...=email&utm_campa
a ať máš klid i uhlíky https://ceskedily.c...m_content=order_item
a máš po problému.

(reakce na) startování

12.6.2023 v 16:59 | Nahoru | #23
Zdravím a děkuji za užitečné rady.
Jen se chci ujistit zda odkazy na náhradní díly jsou jen ilustrační a nebo se jedná o náhradní díl do startéru pro BMW R 1200 GS 2011?
Protože v popisu je díl určený pro vozy volvo.
Děkuji za info.

startování

13.6.2023 v 00:45 | Nahoru | #24
Sorry, že odpovídám až teď. Jo jsou to odkazy z mé objednávky. Bylo to fakt peklo, než jsem našel ty správný díly. Na ten náš startér totiž samostatné díly neexistují (myslím Bosch) , tak jsem musel jít podle rozměrů a našel je pod jinými čísly. Tak ať se dílo podaří

(reakce na) startování

13.6.2023 v 13:02 | Nahoru | #25

Maxipes_Fík píše: Jak by sis to představoval, jak by se měl JMan ještě víc rozepsat?, když měnil uhlíky, ložiska a elektromagnet vysouvání pastorku se spínačem?, jako v kterém okamžiku se při tom podrbal za uchem a v kterém na kulách?, to na průběh a výsledek repase startéru nemá vliv, já bych ještě provedl, pokud by to stav komutátoru vyžadoval, jeho přesoustružení a vyškrábání izolace mezi lamelami komutátoru. Hlavně je potřeba při tom něco nezkurvit, to znamená nedělat to oběma levýma rukama a mít k tomu trochu citu, i nějaké zkušenosti nezaškodí.



Tohle -
https://ceskedily.c...=email&utm_campa
a ať máš klid i uhlíky https://ceskedily.c...m_content=order_item
a máš po problému.

A tohle -
Jo jsou to odkazy z mé objednávky. Bylo to fakt peklo, než jsem našel ty správný díly. Na ten náš startér totiž samostatné díly neexistují (myslím Bosch) , tak jsem musel jít podle rozměrů a našel je pod jinými čísly. Tak ať se dílo podaří

Přesně tohle jsem měl na mysli a moc děkuji JMan.

startování

15.6.2023 v 20:14 | Nahoru | #26
Taky děkuji JMan. Konečně startuje jak má.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 Dnes v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist